Co to jest kindziuk?

Data: 2009-12-26 13:30:53
Autor: boukun
Co to jest kindziuk?
Jeszcze nie próbowałem. Od pozostałych smakujących jak papier toaletowy kiełbas różni się przynajmniej wyraźnie ceną, jakieś 47 zł za kilogram? Czy jadł ktoś z was ten przysmak? Czy choć trochę przypomina dawną smaczną myśliwską, tę oryginalną polską z PRLu, chociażby z Zakładów Mięsnych w Jeleniej Górze?

boukun

Data: 2009-12-26 15:24:00
Autor: u2
Co to jest kindziuk?
W dniu 2009-12-26 13:30, boukun pisze:
[...]

Smaczna wędlina, jak nie próbowałeś to warto, bo zwykle jest dobrze
przyprawiona.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kindziuk

Data: 2009-12-26 15:28:19
Autor: boukun
Co to jest kindziuk?

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:hh56el$f67$2atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

I znów mam zaufać wiki? "W Polsce kindziuki można spróbować w okolicach Suwałk, Sejn czy też Puńska, czyli tam, gdzie mieszkają Litwini." Ja tu w Świdnicy w Intermarche i innych hipermarketach też taki widuję, ale jednak nie mam ochoty wydać 47 zł za kilo, żeby poczuć dawną myśliwską, czy prawdziwego polskiego kabanosa  z zaoranych juz dzisiaj Zakładów Mięsnych w Jeleniej Górze...

boukun

Data: 2009-12-26 18:59:12
Autor: Tomaszek
Co to jest kindziuk?
W dniu 2009-12-26 15:28, boukun pisze:
[...]

Gdzie tam, te kindziuki w hipermarketach to syf. Ale 43zł za kindziuk to już nie jest najniższa cena, więc może coś jest to warte.
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać.   |
|              Nie należę do żadnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-12-26 23:03:42
Autor: mundek
Co to jest kindziuk?
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:hh4vrm$2bs$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Kindziuk to taka długo dojrzewająca wędlina, przypominająca salami, pochodząca z Suwalszczyzny.
Osobiście za tym przysmakiem nie przepadam, ale ok.

Np. specjalnością zakładów mięsnych PMB (Białystok) jest właśnie kindziuk.

Ogólnie w Białymstoku mają dobre i stosunkowo tanie wędliny.

j.

Data: 2009-12-26 23:41:48
Autor: boukun
Co to jest kindziuk?

Użytkownik "mundek" <mundraj@mailmix.pl> napisał w wiadomości news:hh61sm$6ik$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

To tam na wschodniej scianie macie jeszcze szczęście, tu na Dolnym Śląsku już wszystkie polskie zakłady Mięsne zaorano, a przede wszystkim te największe, Okręgowe Przedsiębiorstwo Przemysłu Mięsnego (OPPMs) Wrocław, w którego skład wchodziły ZMs Jelenia Góra, ZMs Legnica, ZMs Wałbrzych, ZMs Wrocław i podzakłady w Bolesławcu, Świdnicy, Oleśnicy, itd... Wszystko zaorano, nie ma nic polskiego i dobrego...

boukun

Data: 2009-12-27 15:37:11
Autor: mundek
Co to jest kindziuk?
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:hh63lc$fui$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Ja nie ze wschodniej ściany, ale z zachodniej, gdzie zaorano wszystko, co tylko można było zaorać. ;-)

Ale Białystok odwiedzam dość regularnie od kilku lat i muszę powiedzieć, że miasto rozwija się. Ogólnie mi się tam podoba, ale nie wiem, czy chciałbym tam mieszkać.
Jest czysto, remontują ulice. Ludzie spokojni. Najniższa przestępczość w Polsce.
Hipermarketów nie za dużo - dwa większe centra handlowe.
Ważny ośrodek akademicki.
Na wyciągnięcie ręki Puszcza Białowieska...

Data: 2009-12-27 18:00:51
Autor: cyc
Co to jest kindziuk?

Użytkownik "mundek" <mundraj@mailmix.pl> napisał w wiadomości news:hh7rjh$g4f$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Same bzdety o Bialymstoku napisales jakbys nie wiedzial , ze w Polsce jedynym kryterium ktore wyroznia i stawia miasto wsrod znaczacych i liczacych sie aglomeracji to ilosc kosciolow na glowe !. Bialystosk nie ma ich zbyt duzo wiec jest wiocha i nie warto sobie nim zwracac glowe ........a pozatym zbyt duzo prawoslawnych , ze nie powiem o stojacych tam cerkwiach a to dyskryminuje juz calkowicie .
:)

cyc

Data: 2009-12-27 20:10:06
Autor: mundek
Co to jest kindziuk?
Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hh83sb$93q$1news.onet.pl...

[...]

G.w.n.o mnie obchodzą cerkwie w Białymstoku, tak samo jak inne kościoły.

Co to jest kindziuk?