Co to jest pecet? Poważnie.

Data: 2012-03-01 00:43:41
Autor: Latet
Co to jest pecet? Poważnie.
Jaka jest (aktualna) definicja słowa "pecet"? Czy ma to związek tylko ze sprzętem, czy także z oprogramowaniem, które na nim zainstalowano? Czy ma to związek z wielkością obudowy (wszak na laptopa się raczej nie mówi "pecet").
Co na pewno jest pecetem, a co nim nie jest? Jak szeroka jest 'szara' strefa?

Nie sądziłem, że moje pytanie okaże się aż tak trudne, tzn. problem zdefiniowania peceta AD 2012 jest trudniejszy niż sądziłem.

Najmniej bezsensowana wydaje mi się definicja, że jest to komputer na którym da się odpalić MS-DOS-a natywnie. Ale wtedy do pecetów należałoby zaliczyć prawie wszystkie laptopy, a raczej się ich tak nie nazywa, choć w zakresie tematyki grupy pl.comp.pecet - laptopy są jak najbardziej uwzględnione.

Zacierają się te granice i wydaje się, że z latami będą się zacierać jeszcze bardziej...

A gdyby tak odwrócić kota ogonem i zapytać - jakie (współczesne) komputery pecetami na pewno nazwać się nie da? Np. Amiga czy Mac z prockiem PowerPC. Co jeszcze? (nie liczmy smartfonów).

Dzięki,

latet

Data: 2012-03-01 01:23:08
Autor: JoteR
Co to jest pecet? Poważnie.
"Latet" napisał:

Jaka jest (aktualna) definicja słowa "pecet"?

Nie sądziłem, że moje pytanie okaże się aż tak trudne,

Bo na cholerę szukać sztywnej definicji obiektu, a raczej zjawiska, tak dynamicznie zmieniającego się w przeciągu stosunkowo krótkiego czasu? Normalny człowiek intuicyjnie wie, czym jest a czym nie jest "pecet", a że każdy stosuje swoje własne kryteria? To dobrze, wszak każdy osobnik jest niepowtarzalny, więc inaczej postrzega rzeczywistość, a w dodatku w tym konkretnym przypadku duże znaczenie ma wiek - inaczej rozumiem słowo "pecet" ja, trochę inaczej moje dzieci, a dla tegorocznych "komunistów", którym rodzice chrzestni kupią obowiązkowego laptopa będzie to już pojęcie zupełnie abstrakcyjne.

JoteR

Data: 2012-03-01 09:05:34
Autor: Artur\(m\)
Co to jest pecet? Poważnie.

Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:jimfht$mdq$1inews.gazeta.pl...
"Latet" napisał:

[...]

 latet zadał to prowokacyjne pytanie po to aby wiedzieć,
 o co można zapytać na grupie.

Artur(m)

Data: 2012-03-01 12:43:46
Autor: Maciej Bojko
Co to jest pecet? Poważnie.
On Thu, 1 Mar 2012 00:43:41 +0100, "Latet" <latet@latet.pl> wrote:

Najmniej bezsensowana wydaje mi się definicja, że jest to komputer na którym da się odpalić MS-DOS-a natywnie. Ale wtedy do pecetów należałoby zaliczyć prawie wszystkie laptopy,

Oczywiście, że laptopy też są pecetami.

Data: 2012-03-02 15:25:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Co to jest pecet? Poważnie.

"Latet" jimd7j$hlg$1@inews.gazeta.pl

Najmniej bezsensowana wydaje mi się definicja, że jest to komputer na którym da się odpalić MS-DOS-a natywnie. Ale wtedy do pecetów należałoby zaliczyć prawie

Na wielu wirtualnych komputerach można odpalić DOSa. :)
Ale wątpię w to, aby zasilacz takiego komputera był stosownie kompatybilny. ;)

Co to jest pecet? Poważnie.