Co to jest smartfon?

Data: 2011-02-08 14:38:43
Autor: Latet
Co to jest smartfon?
Witam,

Jaka jest definicja smartfonu? Albo inaczej - jakie kryteria musi spełnić telefon, aby go nazywać smarfonem?

Dzięki,

latet

Data: 2011-02-08 13:57:05
Autor: januszek
Co to jest smartfon?
Latet napisa?(a):

Jaka jest definicja smartfonu? Albo inaczej - jakie kryteria musi spełnić telefon, aby go nazywać smarfonem?

Na dziĹ›? IMO to telefon komorkowy wyposazony w mozliwosc korzystania z uslug Internetu ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-02-08 14:02:06
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia 8 Feb 2011 14:57:05 +0100, januszek napisał(a):

Jaka jest definicja smartfonu? Albo inaczej - jakie kryteria musi spełnić telefon, aby go nazywać smarfonem?

Na dzi¶? IMO to telefon komorkowy wyposazony w mozliwosc korzystania z uslug Internetu ;)

Czyli Ericsson R380, R520 oraz Nokia 6310 były smartfonami?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

Data: 2011-02-08 14:03:46
Autor: januszek
Co to jest smartfon?
Waldek Godel napisa?(a):

Na dziĹ›? IMO to telefon komorkowy wyposazony w mozliwosc korzystania z uslug Internetu ;)

Czyli Ericsson R380, R520 oraz Nokia 6310 były smartfonami?

Jeśli z punktu widzenia ich uzytkownikow umozliwiaja korzystanie z uslug Internetu to dlaczego nie mialy by takimi byc?

j.

Data: 2011-02-08 14:06:40
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia 8 Feb 2011 15:03:46 +0100, januszek napisał(a):

Je¶li z punktu widzenia ich uzytkownikow umozliwiaja korzystanie z uslug Internetu to dlaczego nie mialy by takimi byc?

tak, one zdecydowanie potrafiły korzystać z usług internetu.
Ale nikt nie nazywał ich nawet ówcze¶nie smartfonami. Może poza R380

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -

Data: 2011-02-08 14:08:57
Autor: januszek
Co to jest smartfon?
Waldek Godel napisa?(a):

tak, one zdecydowanie potrafiły korzystać z usług internetu.

Potrafilbys odpisac na te wiadomosc korzystajac z N6310?

Ale nikt nie nazywał ich nawet ówcześnie smartfonami. Może poza R380

Dlatego napisalem "na dzis" a nie "drzewiej" ;)

j.

Data: 2011-02-08 14:20:11
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia 8 Feb 2011 15:08:57 +0100, januszek napisał(a):

tak, one zdecydowanie potrafiły korzystać z usług internetu.

Potrafilbys odpisac na te wiadomosc korzystajac z N6310?

tak, byłoby to cholernie niewygodne ale możliwe.
Oprócz tego "usługi internetu" <> "wszystkie możliwe usługi internetu"

Ale nikt nie nazywał ich nawet ówcze¶nie smartfonami. Może poza R380

Dlatego napisalem "na dzis" a nie "drzewiej" ;)

Na dzi¶, to 3/4 uważanych za smartfony telefonów Blackberry nie jest
smartfonami zgodnie z niektórymi kryteriami, bo ich oprogramowanie to
skrypciki w Javie, dokładnie tak samo jak oprogramowanie Nokii 6310i
Owszem, ekran większy i kolorowy, ale w żadnej z definicji nie widziałem
nic o wymaganych minimalnych rozmiarach ekranu.
Co więcej, Android również nie czyniłby smartfona, bo to też skrypciki w
Javie a nie normalne natywne kompilowane oprogramowanie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-02-08 14:23:48
Autor: januszek
Co to jest smartfon?
Waldek Godel napisa?(a):

tak, byłoby to cholernie niewygodne ale możliwe.

Ok, mam wraĹĽenie, ĹĽe trochÄ™ teoretyzujesz - zrĂłb to, po prostu, zrĂłb :)

Oprócz tego "usługi internetu" <> "wszystkie możliwe usługi internetu"

Oczywiście, że tak.

Na dziĹ›, to 3/4 uwaĹĽanych za smartfony telefonĂłw Blackberry nie jest
smartfonami zgodnie z niektĂłrymi kryteriami, bo ich oprogramowanie to
skrypciki w Javie, dokładnie tak samo jak oprogramowanie Nokii 6310i

Są więc różne kryteria.

[...]

Kiedyś mówiono, że to Google jest Internetem, dziś, że Fejsbóg jest Internetem - być może więc smartfonem jest takie urządzenie, którym dawniej można się było podłączyć do google a dziś do fb? ;)

j.

Data: 2011-02-08 14:31:00
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia 8 Feb 2011 15:23:48 +0100, januszek napisał(a):

tak, byłoby to cholernie niewygodne ale możliwe.

Ok, mam wrażenie, że trochę teoretyzujesz - zrób to, po prostu, zrób :)

Nie chce mi się wygrzebywać z pudła 6310 :-)
Ale był jaki¶ klient nntp w j2me. Oprócz tego zawsze można z jakiej¶ bramki
skorzystać

S± więc różne kryteria.

Kryteriów jest nieskończenie wiele, jako że "smartfon" to termin czysto
marketingowy, a tu wszystko jest możliwe, nawet nazwanie sieci daj±cej
klientom transmisję 1 Mbit/s sieci± 4G

Ja tylko wykazuję, że życie idzie swoj± drog± i te marketingowe kryteria s±
najczę¶ciej ¶mieszne i żenuj±ce.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Trole sa niekonsekwetne.... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-02-08 15:43:14
Autor: spa
Co to jest smartfon?

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnil2kjn.2pa8.januszekgimli.mierzwiak.com...
Internetem - być może więc smartfonem jest takie urządzenie, którym
dawniej można się było podłączyć do google a dziś do fb? ;)

wystarczy;?

http://allegro.pl/sci-iphone-i68-4g-dual-sim-wifi-mp4-fm-wysylka-24h-i1447593468.html

a jaki tani :-)

Data: 2011-02-11 13:04:26
Autor: Pan Piskorz
Co to jest smartfon?
W dniu 2011-02-08 15:20, Waldek Godel pisze:
Android również nie czyniłby smartfona, bo to też skrypciki w
Javie

Puknij się w czółko a zobaczysz jak ci łepetyna dzwoni.
I nie pisz więcej takich bzdur.
P.

Data: 2011-02-08 15:24:07
Autor: spa
Co to jest smartfon?

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnil2jns.2p6t.januszekgimli.mierzwiak.com...
Potrafilbys odpisac na te wiadomosc korzystajac z N6310?

Mogłoby się udać
Na jakim telefonie komĂłrkowym wygodnie uĹĽywa siÄ™ grup dyskusyjnych?
Na żadnym, bo ekrany i klawisze za małe.

Data: 2011-02-08 14:41:19
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia Tue, 8 Feb 2011 15:24:07 +0100, spa napisał(a):

Mogłoby się udać
Na jakim telefonie komórkowym wygodnie używa się grup dyskusyjnych?
Na żadnym, bo ekrany i klawisze za małe.

po pierwsze - oprogramowanie nędzne.

Ale w sumie co za problem? Nokia E71, Putty for Symbian, slrn na konsoli i
sru.
Chociaż wtedy ciężko mówić o używaniu "NA TELEFONIE"

Data: 2011-02-08 16:00:59
Autor: januszek
Co to jest smartfon?
Waldek Godel napisa?(a):

Ale w sumie co za problem? Nokia E71, Putty for Symbian, slrn na konsoli i
sru.

I tak właśnie odpisałem... ;PPP

j.

Data: 2011-02-08 18:52:11
Autor: J.F.
Co to jest smartfon?
On Tue, 8 Feb 2011 14:41:19 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

Ale w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie zeby napisac
newsreader/(writer) w javie na prawie wszystkie wspolczesne telefony.
moglby chyba nawet miec syntezator mowy i czytac posty, skoro ekran za
maly :-)

J.

Data: 2011-02-09 05:31:33
Autor: januszek
Co to jest smartfon?
J.F napisa?(a):

Ale w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie zeby napisac
newsreader/(writer) w javie na prawie wszystkie wspolczesne telefony.

Nic nie stoi? To na kiedy przygotujesz dzialajacy kod? ;P

j.

Data: 2011-02-09 10:22:37
Autor: J.F.
Co to jest smartfon?
On 9 Feb 2011 06:31:33 +0100,  januszek wrote:
J.F napisa?(a):
Ale w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie zeby napisac
newsreader/(writer) w javie na prawie wszystkie wspolczesne telefony.

Nic nie stoi? To na kiedy przygotujesz dzialajacy kod? ;P

A jest zbyt ? http://mobilenews.sourceforge.net/

J.

Data: 2011-02-08 16:00:18
Autor: januszek
Co to jest smartfon?
spa napisa?(a):

Na jakim telefonie komĂłrkowym wygodnie uĹĽywa siÄ™ grup dyskusyjnych?
Na żadnym, bo ekrany i klawisze za małe.

Odwracajac ten argument: może masz za duże paluchy i za słaby wzrok? ;P

j.

Data: 2011-02-08 14:18:57
Autor: kakmar
Co to jest smartfon?
Dnia 08.02.2011 Latet <latet@ckjsdnkadjbnkdjb.pl> napisał/a:
Witam,

Jaka jest definicja smartfonu? Albo inaczej - jakie kryteria musi spełnić telefon, aby go nazywać smarfonem?

To zaleĹĽy, kiedyĹ›:
Smartfon to było urządzenie które integrowało PDA(właściwie mieszczący się w ręce/kieszeni komputer z wbudowaną specjalizacją PDA) z telefonem. Posiadało bardzo szerokie możliwości konfiguracji i dostosowania do potrzeb urzyszkodnika. Czy to przez dostępne funkcje, czy możliwe do zainstalowania oprogramowanie. Posiadało też zwykle zaawansowane możliwości synchronizacji/integracji/współpracy z komputerem PC, systemem/oprogramowaniem i danymi usera.

Obecnie:
Smartfonami nazywa się urządzenia zaprojektowane głownie do kupowania różnorodnych form rozrywki w specjalizowanym, dostępnym online sklepie producenta systemu operacyjnego telefonu. Pozostałe tradycyjne funkcje,
jak dzwonienie (i okolice), oraz prosty PDA jest zwykle dostępne, choć bywa niezbyt funkcjonalne. Zaawansowane konfigurowalne sterowanie telefonem, czy PDA, standardowo nie jest dostępna lub wyjątkowo upierdliwa, wymaga zwykle "złamania" OS producenta. Dotyczy to tak podstawowych funkcji jak dostęp z PC do odczytu i modyfikacji danych przechowywanych w telefonie, czy zwykłego backupu.

Nowe smartfony mają jednak zalety, takie jak duże możliwości sprzętu i dobre przeglądarki oparte na WebKit. Jednak dla kogoś kto wymaga funkcjonalności zaawansowanego PDA, a nie mobilnej kasy z wirtualnego sklepu z rozrywką, wymagają sporo pracy i zwykle utraty gwarancji, aby uzyskać akceptowalną funkcjonalność.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-02-08 14:24:43
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia Tue, 8 Feb 2011 14:18:57 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

Obecnie:
Smartfonami nazywa się urz±dzenia zaprojektowane głownie do kupowania różnorodnych form rozrywki w specjalizowanym, dostępnym online sklepie producenta systemu operacyjnego telefonu. Pozostałe tradycyjne funkcje,

Czyli PSP Go jest smartfonem?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Android dotarł do sciany..... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-02-09 10:44:12
Autor: kakmar
Co to jest smartfon?
Dnia 08.02.2011 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:
[...]

Nawet nie wiem co to, to "PSP Go", ale wiem że Ty wiesz, że odpowiednio tnąc cytaty, można wszystko przekręcić.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-02-09 11:04:19
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia Wed, 9 Feb 2011 10:44:12 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

[...]

Nawet nie wiem co to, to "PSP Go", ale wiem że Ty wiesz, że odpowiednio tn±c cytaty, można wszystko przekręcić.

Wiem, że przytaczaj±c dowolny argument od czapy można próbować dezawuować
rozmówcę, ale w zasadzie zawsze daje do całkowicie odwrotny wynik.

PSP Go, którego setki pełnych opisów znajdziesz bez trudu w Google jest
urz±dzeniem maj±cym system operacyjnym i jest przeznaczone do kupowania
różnorodnych form rozrywki w specjalizowanym, dostępnym online sklepie
producenta systemu operacyjnego urz±dzenia. Chciałem się upewnić czy
uważasz go za smartfon, skoro doskonale wypełnia twoj± definicję.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-02-09 12:10:38
Autor: Liwiusz
Co to jest smartfon?
W dniu 2011-02-09 12:04, Waldek Godel pisze:

[...]

A dzwonić też z niego można?

--
Liwiusz

Data: 2011-02-09 11:13:34
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia Wed, 09 Feb 2011 12:10:38 +0100, Liwiusz napisał(a):

A dzwonić też z niego można?

A to wci±ż jest wymagane? O cholera...

Data: 2011-02-09 12:16:49
Autor: Liwiusz
Co to jest smartfon?
W dniu 2011-02-09 12:13, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 09 Feb 2011 12:10:38 +0100, Liwiusz napisał(a):

A dzwonić też z niego można?

A to wci±ż jest wymagane? O cholera...

Zatem najpierw czytaj, a potem tnij cytaty :)

--
Liwiusz

Data: 2011-02-09 11:19:06
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia Wed, 09 Feb 2011 12:16:49 +0100, Liwiusz napisał(a):

A dzwonić też z niego można?

A to wci±ż jest wymagane? O cholera...

Zatem najpierw czytaj, a potem tnij cytaty :)

No ale czytałem dokładnie cały w±tek, nikt dzwonienia nie wymagał.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-02-08 18:53:59
Autor: J.F.
Co to jest smartfon?
On Tue, 8 Feb 2011 14:18:57 +0000 (UTC),  kakmar wrote:
To zależy, kiedy¶:
Smartfon to było urz±dzenie które integrowało PDA(wła¶ciwie mieszcz±cy się w ręce/kieszeni komputer z wbudowan± specjalizacj± PDA) z telefonem. Posiadało bardzo szerokie możliwo¶ci konfiguracji i dostosowania do potrzeb urzyszkodnika. Czy to przez dostępne funkcje, czy możliwe do zainstalowania oprogramowanie. Posiadało też zwykle zaawansowane możliwo¶ci synchronizacji/integracji/współpracy z komputerem PC, systemem/oprogramowaniem i danymi usera.

Tylko wiesz - funkcje PDA to teraz realizuje prawie kazdy telefon,
wcale nie pretendujacy do roli smartfona.

J.

Data: 2011-02-09 11:59:20
Autor: kakmar
Co to jest smartfon?
Dnia 08.02.2011 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

Tylko wiesz - funkcje PDA to teraz realizuje prawie kazdy telefon,
wcale nie pretendujacy do roli smartfona.

Kwestia punktu odniesienia, ogólnie dyskusja może być długa, a ja tak sobie napisałem dla żartu. Ale akurat pierwszy mój PDA to był PalmV,
i siłą rzeczy to to urządzenie wpłynęło na moje pojmowanie funkcji i użyteczności PDA. I ciągle mam T|X, mimo że technicznie to zabytkowy złom.
Ale do rzeczy, mimo że jak piszesz, prawie każdy współczesny telefon
ma jakieś funkcje PDA, to niestety w mało którym da się ich codziennie używać bez znacznego pogorszenia jakości życia, jako takiego ;)

Bo nie dam się nawet łatwo przekonać o użyteczności Symbiana S60v3
z klawiaturą numeryczną. Mimo że oprogramowanie się znajdzie prawie do wszystkiego, to dla mnie używać się "nie da", a próbowałem. Podobnie choć z innych względów jest w iOS i Androidem <2.0.
Właściwie dopiero "zrootowanego" Androida 2.1 zacząłem używać codziennie, a nie jako zabawki.

I tak gwoli wyjaśnienia, znowu mam kupić nowy telefon. Dlatego zaglądam tutaj, szukając pomysłów, czy komentarzy do tego co znajdę gdzie indziej. Szukam czegoś prostego i wygodnego w codziennym użyciu.
Tak żebym nie musiał z tydzień stracić na uzdatnienie. Androida i S60 znam "mniej więcej" i mam listę koniecznego oprogramowania.
Więc czy taka Nokia C5-03, z S60v5, to się do czegoś nadaje? Właśnie chodzi o to aby było wygodnie, a nie dało się, jak się ktoś bardzo uprze. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-02-09 12:18:28
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia Wed, 9 Feb 2011 11:59:20 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

Bo nie dam się nawet łatwo przekonać o użyteczno¶ci Symbiana S60v3
z klawiatur± numeryczn±. Mimo że oprogramowanie się znajdzie prawie do wszystkiego, to dla mnie używać się "nie da", a próbowałem. Podobnie choć z innych względów jest w iOS i Androidem <2.0.
Wła¶ciwie dopiero "zrootowanego" Androida 2.1 zacz±łem używać codziennie, a nie jako zabawki.

A jak± to nieziemsk± funkcjonalno¶ć dał ci ten root w Androidzie?
Obsługujesz telefon poleceniami konsoli?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak

Data: 2011-02-09 12:27:53
Autor: kakmar
Co to jest smartfon?
Dnia 09.02.2011 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:

A jaką to nieziemską funkcjonalność dał ci ten root w Androidzie?
Obsługujesz telefon poleceniami konsoli?

Pisałem, z tych najprostszych to backup. I jeszcze shell, wygodniejszy dostęp do zawartości telefonu z PC. Wystarczy?

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-02-09 12:32:44
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia Wed, 9 Feb 2011 12:27:53 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

Pisałem, z tych najprostszych to backup. I jeszcze shell, wygodniejszy dostęp do zawarto¶ci telefonu z PC. Wystarczy?

Niespecjalnie. Obydwie funkcje s± bardzo użyteczne, ale nie widzę jakiej¶
ich wielkiej smartfonowo¶ci. Wszystkie dane istotne z punktu widzenia
smartfona synchronizuj± się z Google, Exchange czy dowolnym serwerem
SyncML, dane jak fotki czy dokumenty zapisuje się na karcie która jest
normalnie dostępna z peceta bez roota.

Jeżeli te funkcje s± tak istotne, to znacznie lepszym systemem będzie
Windows Mobile, który daje doskonały dostęp do wszystkiego.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2011-02-09 14:20:01
Autor: kakmar
Co to jest smartfon?
Dnia 09.02.2011 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:

Niespecjalnie. Obydwie funkcje sÄ… bardzo uĹĽyteczne, ale nie widzÄ™ jakiejĹ›
ich wielkiej smartfonowości. Wszystkie dane istotne z punktu widzenia
smartfona synchronizujÄ… siÄ™ z Google, Exchange czy dowolnym serwerem
SyncML, dane jak fotki czy dokumenty zapisuje siÄ™ na karcie ktĂłra jest
normalnie dostępna z peceta bez roota.

Albo rsync, bez wnikania, co i gdzie i kiedy się zmieniło, co się robiło, itp. To ważne i wygodne. Jak wiele innych niby drobnych rzeczy niedostępnych OTB. Pojmuję smartfona jako urządzenia które ułatwi mi życie, robiąc za minie możliwie jak najwięcej, możliwie małym kosztem z mojej strony. Nie zaś jako zajęcie samo w sobie na wolne chwile.
A i jeszcze, Google zapewnia sync, dla danych ze swoich aplikacji,
np. taki maps. Ale przecież wolno mi chyba zbierać inne dane za pomocą innych aplikacji, których przypadkiem, nie wiedzieć czemu nie obsługuje Google, Exchange, no dało by się skonfigurować po SyncML, tylko po co?
Żeby się narobić? I jeszcze dbać o odpowiednie utrzymanie usługi? Itd, rozpisałem się bez sensu. Root jest konieczny żeby w ogóle dało się używać, jak dla mnie.

Jeżeli te funkcje są tak istotne, to znacznie lepszym systemem będzie
Windows Mobile, który daje doskonały dostęp do wszystkiego.

Oczywiście, i zostanę za 2 lata z tym WM na jakimś technicznym złomie,
podobnie jak teraz z PalmOS z T|X. HD2 jest dla mnie za duże, mimo że to dobry sprzęt i może mieć długo niezależne wsparcie, to za parę lat to będzie właśnie taki odpowiednik T|X obecnie, czyli kiedyś tam dawno temu zajebisty sprzęt. A skoro i tak skończyło by się to pewnie androidem, to po co kombinować.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-02-09 13:16:58
Autor: J.F.
Co to jest smartfon?
On Wed, 9 Feb 2011 11:59:20 +0000 (UTC),  kakmar wrote:
[...]

i sił± rzeczy to to urz±dzenie wpłynęło na moje pojmowanie funkcji i użyteczno¶ci PDA.

I jakie to sa funkcje Osobistego Asystenta (cyfrowego) ?
I tak gwoli wyja¶nienia, znowu mam kupić nowy telefon.

Kazdego z nas to czeka, wiec rzeczowa dyskusja mile widziana.

Szukam czego¶ prostego i wygodnego w codziennym użyciu.

No niestety - jeszcze nie mamy technologii zeby 17" ekran i pelna
pecetowa klawiature zmiescic w kieszonce :-)

Tak żebym nie musiał z tydzień stracić na uzdatnienie.

Tydzien to niewiele jak na nowoczesny sprzet :-)
Szczegolnie jesli doswiadczenie przyda sie w przyszlosci.

J.

Data: 2011-02-08 14:47:17
Autor: spa
Co to jest smartfon?

Użytkownik "Latet" <latet@ckjsdnkadjbnkdjb.pl> napisał w wiadomo¶ci
Jaka jest definicja smartfonu? Albo inaczej - jakie kryteria musi spełnić
telefon, aby go nazywać smarfonem?

Smartfon - przeno¶ne urz±dzenie telefoniczne integruj±ce w sobie funkcje
telefonu komórkowego i komputera kieszonkowego

Pierwszy historycznie smartfon powstał już w 1992 r. - było to prototypowe
urz±dzenie o nazwie Simon, które IBM pokazał na targach COMDEX i wprowadził
na rynek w 1993 r. Oprócz funkcji telefonu komórkowego oferowało ono
kalendarz, ksi±żkę adresow±, kalkulator, notatnik, pocztę elektroniczn± i
gry.
..... czyli to co ma każdy dzisiejszy telefon komórkowy

Data: 2011-02-08 13:52:55
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia Tue, 8 Feb 2011 14:47:17 +0100, spa napisał(a):

Smartfon - przeno¶ne urz±dzenie telefoniczne integruj±ce w sobie funkcje
telefonu komórkowego i komputera kieszonkowego

... i które nie ma precyzyjnej definicji, a raczej ta jest zmieniana wraz z
kolejnymi widzimisię marketoidów.

Prze¶ledzenie tego widzimisię i porównanie np. obecnych telefonów z jeszcze
niedawnymi smartfonami budzi czasem głęboki u¶miech.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"kazdy fotograf ci powie ze przedmioty  na jasnym tle wychodza zawsze na

Data: 2011-02-08 14:54:15
Autor: Latet
Co to jest smartfon?
[...]

Czyli granica jest mętna, a ja dalej wiem, że nic nie wiem ;)

latet

Data: 2011-02-08 15:03:25
Autor: spa
Co to jest smartfon?

Użytkownik "Latet" <latet@ckjsdnkadjbnkdjb.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iirhu5$ppe$1inews.gazeta.pl...
Czyli granica jest mętna, a ja dalej wiem, że nic nie wiem ;)

Siem nie martw
Dzisiaj smartfon to http://allegro.pl/caly-zloty-swarovski-apple-iphone-4-32gb-nowy-i1446470894.html , reszta to szajs
Za jaki¶ czas może pingpongwi¶tawio będzie wzorcem.

Data: 2011-02-08 14:08:38
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia Tue, 8 Feb 2011 15:03:25 +0100, spa napisał(a):

Siem nie martw
Dzisiaj smartfon to http://allegro.pl/caly-zloty-swarovski-apple-iphone-4-32gb-nowy-i1446470894.html , reszta to szajs
Za jaki¶ czas może pingpongwi¶tawio będzie wzorcem.

ooo.. swarovski... tak, to jest zdecydowanie to o co chodzi w smartfonach.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Szkoda ze zaden windows mobile nie odtworzy zdjecia z cyfrowki ... - Paweł

Data: 2011-02-08 15:30:03
Autor: spa
Co to jest smartfon?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:1ymjvnv69xg7.dlglepper.institute.com...
ooo.. swarovski... tak, to jest zdecydowanie to o co chodzi w smartfonach.

Ważne , ze drogi, i inni zazdroszcz±

Data: 2011-02-08 18:54:57
Autor: J.F.
Co to jest smartfon?
On Tue, 8 Feb 2011 14:08:38 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

No ba, a jaka byla najlepsza, bo najdrozsza, aplikacja na ajfona ? :-)

J.

Data: 2011-02-11 20:54:51
Autor: Atlantis
Co to jest smartfon?
W dniu 2011-02-08 14:47, spa pisze:

Smartfon - przeno¶ne urz±dzenie telefoniczne integruj±ce w sobie funkcje
telefonu komórkowego i komputera kieszonkowego
(...)
.... czyli to co ma każdy dzisiejszy telefon komórkowy

To jest dokładnie tak samo jak z "komputerem". Trudno powiedzieć kiedy
wła¶ciwie powstał i kto go wynalazł, bo definicja się zmieniała. Maszyna
Charlesa Babbage'a się kwalifikuje? A może mechanizm Konrada Zusego?
Albo angielski Colossus? Z drugiej strony inżynier z lat
sze¶ćdziesi±tych nazwałby pewnie "komputerami" te wszystkie
mikrosterowniki, z których istnienia zwykle nie zdajemy sobie sprawy. My
jako¶ tego nie robimy. :)

To samo ze "smartfonami". Jeszcze nie tak dawno temu spotykałem się z
definicj±, wedle której główn± kategori± jest PDA (Personal Digital
Asistant) wewn±trz której można było wydzielić:
- Palmtopy - czyli te urz±dzenia, które maj± dotykowy ekran. Tutaj i tak
nie obyło się bez kontrowersji, bo niektórzy fani firmy Palm i systemu
PalmOS twierdzili, że sprzęt pracuj±cy pod WM nie powinien być tak
nazywany. ;)
- Smartfony - czyli urz±dzenia pracuj±ce pod mobilnymi systemami
operacyjnymi, ale nie posiadaj±ce dotykowego ekranu.
- Handheldy - co¶ jak Jornady albo PSION-y, czyli urz±dzenia w formie
"małego laptopa".
- Wydzielano jeszcze osobn± kategorię "Palmfonów" dla palmtopów z
funkcj± telefonu GSM. Pomylenie palmfona ze smartfonem na formach bywało
postrzegane jako najgorsza herezja. ;)

Na uboczu stały sobie "zwykłe telefony" - bez systemu operacyjnego, na
których można co najwyżej uruchomić jaki¶ prosty programik w Javie.

Teraz sytuacja się bardzo mocno zmieniła. Klasyczny Windows Mobile
umarł, siódemka to już całkiem inna sprawa. Pojawił się Android oraz
iOS. Palmtopów prawie się nie produkuje. Urz±dzenia, które je zast±piły
s± postrzegane głównie jako telefony. Jednocze¶nie rynek został zalany
przez "dotykowce" z prostym softem (który trudno nazwać "systemem
operacyjnym) dla laika nie różni±ce się zbytnio od bardziej
zaawansowanych modeli. Tak więc mamy do czynienia z bardzo szerokim
pojęciem "smartfona", granice się pozacierały...

Data: 2011-02-08 14:49:11
Autor: spa
Co to jest smartfon?

Użytkownik "Latet" <latet@ckjsdnkadjbnkdjb.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iirh11$mq0$1inews.gazeta.pl...
Jaka jest definicja smartfonu? Albo inaczej - jakie kryteria musi spełnić telefon, aby go nazywać smarfonem?

tu sobie komentatorzy używaj± na smartfonach jak na burej suce
http://biznes.onet.pl/wielka-wymiana-telefonow,18568,4167976,1,prasa-detal

Data: 2011-02-08 23:12:06
Autor: Janeo
Co to jest smartfon?
Dyskusja dluga i skomplikowana, a wg. mnie odpowiedz prosta: smartfon
dzis to kazdy telefon z systemem operacyjnym.
Oczywiscie jak juz wczesniej wspomniano nie kazdy spelnia pelne
funkcje PDA, ale kryterium to posiadanie SO.

Data: 2011-02-09 09:12:03
Autor: spa
Co to jest smartfon?

Uzytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisal w wiadomosci news:38c5d6be-87fd-40ef-b952-4654c433c5a9k22g2000yqh.googlegroups.com...
Dyskusja dluga i skomplikowana, a wg. mnie odpowiedz prosta: smartfon
dzis to kazdy telefon z systemem operacyjnym.

A który nie posiada?
Nie tylko Symbian i Android jest systemem operacyjnym.
Kazdy dzisiejszy telefon ma jakis system operacyjny (np. producenta) pozwalajacy modyfikowac dzialanie telefonu
Chyba w zadnym nie mozna zmienic systemu operacyjnego na  inny, choc moge sie mylic i zamiast Symbiana moze byc WM czy inny iOS

Data: 2011-02-09 10:24:37
Autor: J.F.
Co to jest smartfon?
On Wed, 9 Feb 2011 09:12:03 +0100,  spa wrote:
[...]

No, z tym "pozwalajacy" to tak kiepsko.

Choc prawie kazdy ma dzis jave, ale to taki polowiczny system
operacyjny.

J.

Data: 2011-02-09 12:01:10
Autor: spa
Co to jest smartfon?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:d7n4l6dalour21d7a7s0rapj938ioj0qa14ax.com...
Choc prawie kazdy ma dzis jave, ale to taki polowiczny system
operacyjny.

Zgadzam się.
Granica smartfonowato¶ci jest zależna od definiuj±cego.
Jakie telefony pozwalaj± zmieniać system operacyjny jak pecety?
Zamieniać symbiany, androidy, windowsy?
Nawet topowego androida w wielu modelach smarfonow nie da się zmienić na nowsz± wersję
Może "prawdziwe" smarfony dopiero nadejd±? Laptop w rozmiarze standardowej dzisiejszej komórki

Data: 2011-02-09 11:06:20
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia Wed, 9 Feb 2011 12:01:10 +0100, spa napisał(a):

[...]

A telefon w którym daje się zainstalować Ubuntu albo nawet pecetowe Windows
odpalić (stare bo stare ale zawsze) nie wystarczy?

Data: 2011-02-09 12:11:06
Autor: spa
Co to jest smartfon?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:1h2423gn5dv5a$.dlglepper.institute.com...
A telefon w którym daje się zainstalować Ubuntu albo nawet pecetowe Windows
odpalić (stare bo stare ale zawsze) nie wystarczy?

W jakich tak można?

Data: 2011-02-09 11:15:41
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia Wed, 9 Feb 2011 12:11:06 +0100, spa napisał(a):

A telefon w którym daje się zainstalować Ubuntu albo nawet pecetowe Windows
odpalić (stare bo stare ale zawsze) nie wystarczy?

W jakich tak można?

Pierwszy z brzegu HTC HD2 - do wyboru systemy Windows Mobile, WP7, Android,
Ubuntu, MeeGo, Windows 95, Windows 98

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2011-02-11 15:05:57
Autor: Pan Piskorz
Co to jest smartfon?
W dniu 2011-02-09 12:15, Waldek Godel pisze:
Windows 95, Windows 98

To one działały na ARM?
Puknij się itd...
Tak samo jak poprzednio, w przypadku Javy.

P.

Data: 2011-02-11 19:06:17
Autor: TGor
Co to jest smartfon?
On 2011-02-11 15:05, Pan Piskorz wrote:
[...]

Uprzesz się, że 1 kwietnia był w zeszłym roku w grudniu?

http://pocketnow.com/windows-phone/htc-hd2-now-running-windows-95-and-98

W kazdym razie nie stukaj się za mocno.

"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam ple¶ń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2011-02-12 04:05:35
Autor: Pan Piskorz
Co to jest smartfon?
W dniu 2011-02-11 19:06, TGor pisze:
Uprzesz się, że 1 kwietnia był w zeszłym roku w grudniu?

Oprócz obrazków jest też tam tekst:

"Windows 95 hack uses a QEMU distribution to emulate a PC processor in the smartphone's memory"

P.

Data: 2011-02-12 12:42:15
Autor: TGor
Co to jest smartfon?
On 2011-02-12 04:05, Pan Piskorz wrote:
[...]

Czytałem, i zapodałem link ¶wiadomie. Wiedziałem też, że to będzie wędka na trolla. :-D

Może mi powiedz, co za różnica, czy emulowany, czy nie. Bo dla użytkownika żadna. A to dla użytkownika robi się telefon, a nie studenta polibudy z wybujałym ego...

Data: 2011-02-12 12:11:52
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia Sat, 12 Feb 2011 12:42:15 +0100, TGor napisał(a):

[...]

Skoro już dokarmiasz i wyci±gasz - zło¶liwe trolle tak maj±, że s± emulacje
jedynie słuszne i jedynie niesłuszne. Np. emulacja ¶rodowiska Java przez
Dalvika w Androidzie jest kul, a emulacja ¶rodowiska x86 (na zgodnym z x86
procesorze ARM) jest be i wy bijecie murzynów.
Nie wiem co cię skłania do dziwnego oczekiwania, że on co¶ zrozumie. Który¶
z trolli do tej pory cokolwiek zrozumiał?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w

Data: 2011-02-12 13:31:16
Autor: Pan Piskorz
Co to jest smartfon?
W dniu 2011-02-12 13:11, Waldek Godel pisze:
na zgodnym z x86
procesorze ARM

Masz w rękawie kolejne rewelacje?

Rozróżniasz może emulator procesora od ¶rodowiska uruchomieniowego?
Piszesz rzeczy, o których nie masz pojęcia.

Je¶li już doczytałe¶ o Dalviku - to gdzie masz tam swoje "skrypciki"?
P.

Data: 2011-02-12 15:25:26
Autor: TGor
Co to jest smartfon?
On 2011-02-12 13:11, Waldek Godel wrote:

> Nie wiem co cię skłania do dziwnego oczekiwania, że on co¶ zrozumie. Który¶
> z trolli do tej pory cokolwiek zrozumiał?

W sumie...

Data: 2011-02-12 21:06:44
Autor: Pan Piskorz
Co to jest smartfon?
W dniu 2011-02-12 15:25, TGor pisze:
W sumie...

No więc dwóch debili się wsparło nawzajem.
P.

Data: 2011-02-12 21:25:01
Autor: TGor
Co to jest smartfon?
On 2011-02-12 21:06, Pan Piskorz wrote:

No więc dwóch debili się wsparło nawzajem.
P.

OK, ty i jaki¶ jeszcze debil. I co było dalej, opowiadaj...

Data: 2011-02-09 13:28:47
Autor: J.F.
Co to jest smartfon?
On Wed, 9 Feb 2011 12:01:10 +0100,  spa wrote:
[...]

No wiesz - teoretycznie to kazdy. Kazdy ma pamiec flash i mozna wgrac
dowolne oprogramowania.
A praktycznie - nie masz na co zamienic. Nie ma dostepnego, sam nie
napiszesz bo nie masz wiedzy.

Zamieniać symbiany, androidy, windowsy?

Tu dojsc moga kwestie sprzetowe.

Może "prawdziwe" smarfony dopiero nadejd±? Laptop w rozmiarze standardowej dzisiejszej komórki

Wlasciwie to nastapilo juz w czasach palmtopow. Praktyka dnia codziennego dowodzi jednak ze jest to jednak wyjatkowo
drogi notes z kalendarzem :-)

J.

Data: 2011-02-09 12:33:28
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia Wed, 09 Feb 2011 13:28:47 +0100, J.F. napisał(a):

No wiesz - teoretycznie to kazdy. Kazdy ma pamiec flash i mozna wgrac
dowolne oprogramowania.

To jest prawda. Tyle, że w większo¶ci tylko raz.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"

Data: 2011-02-14 08:46:10
Autor: januszek
Co to jest smartfon?
Latet napisa?(a):

[...]

Tu jest o tym co pewien Sad w USA sadzi o tym czym jest telefon ;)

http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,9099617,.html

j.

Data: 2011-02-14 10:39:08
Autor: J.F.
Co to jest smartfon?
On 14 Feb 2011 09:46:10 +0100,  januszek wrote:
Latet napisa?(a):
[...]
Tu jest o tym co pewien Sad w USA sadzi o tym czym jest telefon ;)
http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,9099617,.html

W zasadzie .. telefon komorkowy jak najbardziej jest komputerem,
no i jeszcze sms byly w robocie.

J.

Co to jest smartfon?