Co to jest smartfon?

Data: 2011-02-08 23:12:06
Autor: Janeo
Co to jest smartfon?
Dyskusja dluga i skomplikowana, a wg. mnie odpowiedz prosta: smartfon
dzis to kazdy telefon z systemem operacyjnym.
Oczywiscie jak juz wczesniej wspomniano nie kazdy spelnia pelne
funkcje PDA, ale kryterium to posiadanie SO.

Data: 2011-02-09 09:12:03
Autor: spa
Co to jest smartfon?

Uzytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisal w wiadomosci news:38c5d6be-87fd-40ef-b952-4654c433c5a9k22g2000yqh.googlegroups.com...
Dyskusja dluga i skomplikowana, a wg. mnie odpowiedz prosta: smartfon
dzis to kazdy telefon z systemem operacyjnym.

A który nie posiada?
Nie tylko Symbian i Android jest systemem operacyjnym.
Kazdy dzisiejszy telefon ma jakis system operacyjny (np. producenta) pozwalajacy modyfikowac dzialanie telefonu
Chyba w zadnym nie mozna zmienic systemu operacyjnego na  inny, choc moge sie mylic i zamiast Symbiana moze byc WM czy inny iOS

Data: 2011-02-09 10:24:37
Autor: J.F.
Co to jest smartfon?
On Wed, 9 Feb 2011 09:12:03 +0100,  spa wrote:
[...]

No, z tym "pozwalajacy" to tak kiepsko.

Choc prawie kazdy ma dzis jave, ale to taki polowiczny system
operacyjny.

J.

Data: 2011-02-09 12:01:10
Autor: spa
Co to jest smartfon?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d7n4l6dalour21d7a7s0rapj938ioj0qa14ax.com...
Choc prawie kazdy ma dzis jave, ale to taki polowiczny system
operacyjny.

Zgadzam się.
Granica smartfonowatości jest zależna od definiującego.
Jakie telefony pozwalają zmieniać system operacyjny jak pecety?
Zamieniać symbiany, androidy, windowsy?
Nawet topowego androida w wielu modelach smarfonow nie da się zmienić na nowszą wersję
Może "prawdziwe" smarfony dopiero nadejdą? Laptop w rozmiarze standardowej dzisiejszej komórki

Data: 2011-02-09 11:06:20
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia Wed, 9 Feb 2011 12:01:10 +0100, spa napisał(a):

[...]

A telefon w którym daje się zainstalować Ubuntu albo nawet pecetowe Windows
odpalić (stare bo stare ale zawsze) nie wystarczy?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Android dotarł do sciany..... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-02-09 12:11:06
Autor: spa
Co to jest smartfon?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1h2423gn5dv5a$.dlglepper.institute.com...
A telefon w którym daje się zainstalować Ubuntu albo nawet pecetowe Windows
odpalić (stare bo stare ale zawsze) nie wystarczy?

W jakich tak można?

Data: 2011-02-09 11:15:41
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia Wed, 9 Feb 2011 12:11:06 +0100, spa napisał(a):

A telefon w którym daje się zainstalować Ubuntu albo nawet pecetowe Windows
odpalić (stare bo stare ale zawsze) nie wystarczy?

W jakich tak można?

Pierwszy z brzegu HTC HD2 - do wyboru systemy Windows Mobile, WP7, Android,
Ubuntu, MeeGo, Windows 95, Windows 98

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2011-02-11 15:05:57
Autor: Pan Piskorz
Co to jest smartfon?
W dniu 2011-02-09 12:15, Waldek Godel pisze:
Windows 95, Windows 98

To one działały na ARM?
Puknij się itd...
Tak samo jak poprzednio, w przypadku Javy.

P.

Data: 2011-02-11 19:06:17
Autor: TGor
Co to jest smartfon?
On 2011-02-11 15:05, Pan Piskorz wrote:
[...]

Uprzesz się, że 1 kwietnia był w zeszłym roku w grudniu?

http://pocketnow.com/windows-phone/htc-hd2-now-running-windows-95-and-98

W kazdym razie nie stukaj się za mocno.

"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2011-02-12 04:05:35
Autor: Pan Piskorz
Co to jest smartfon?
W dniu 2011-02-11 19:06, TGor pisze:
Uprzesz się, że 1 kwietnia był w zeszłym roku w grudniu?

Oprócz obrazków jest też tam tekst:

"Windows 95 hack uses a QEMU distribution to emulate a PC processor in the smartphone's memory"

P.

Data: 2011-02-12 12:42:15
Autor: TGor
Co to jest smartfon?
On 2011-02-12 04:05, Pan Piskorz wrote:
[...]

Czytałem, i zapodałem link świadomie. Wiedziałem też, że to będzie wędka na trolla. :-D

Może mi powiedz, co za różnica, czy emulowany, czy nie. Bo dla użytkownika żadna. A to dla użytkownika robi się telefon, a nie studenta polibudy z wybujałym ego...

Data: 2011-02-12 12:11:52
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia Sat, 12 Feb 2011 12:42:15 +0100, TGor napisał(a):

[...]

Skoro już dokarmiasz i wyciągasz - złośliwe trolle tak mają, że są emulacje
jedynie słuszne i jedynie niesłuszne. Np. emulacja środowiska Java przez
Dalvika w Androidzie jest kul, a emulacja środowiska x86 (na zgodnym z x86
procesorze ARM) jest be i wy bijecie murzynów.
Nie wiem co cię skłania do dziwnego oczekiwania, że on coś zrozumie. Któryś
z trolli do tej pory cokolwiek zrozumiał?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w

Data: 2011-02-12 13:31:16
Autor: Pan Piskorz
Co to jest smartfon?
W dniu 2011-02-12 13:11, Waldek Godel pisze:
na zgodnym z x86
procesorze ARM

Masz w rękawie kolejne rewelacje?

Rozróżniasz może emulator procesora od środowiska uruchomieniowego?
Piszesz rzeczy, o których nie masz pojęcia.

Jeśli już doczytałeś o Dalviku - to gdzie masz tam swoje "skrypciki"?
P.

Data: 2011-02-12 15:25:26
Autor: TGor
Co to jest smartfon?
On 2011-02-12 13:11, Waldek Godel wrote:

> Nie wiem co cię skłania do dziwnego oczekiwania, że on coś zrozumie. Któryś
> z trolli do tej pory cokolwiek zrozumiał?

W sumie...

Data: 2011-02-12 21:06:44
Autor: Pan Piskorz
Co to jest smartfon?
W dniu 2011-02-12 15:25, TGor pisze:
W sumie...

No więc dwóch debili się wsparło nawzajem.
P.

Data: 2011-02-12 21:25:01
Autor: TGor
Co to jest smartfon?
On 2011-02-12 21:06, Pan Piskorz wrote:

No więc dwóch debili się wsparło nawzajem.
P.

OK, ty i jakiś jeszcze debil. I co było dalej, opowiadaj...

Data: 2011-02-09 13:28:47
Autor: J.F.
Co to jest smartfon?
On Wed, 9 Feb 2011 12:01:10 +0100,  spa wrote:
[...]

No wiesz - teoretycznie to kazdy. Kazdy ma pamiec flash i mozna wgrac
dowolne oprogramowania.
A praktycznie - nie masz na co zamienic. Nie ma dostepnego, sam nie
napiszesz bo nie masz wiedzy.

Zamieniać symbiany, androidy, windowsy?

Tu dojsc moga kwestie sprzetowe.

Może "prawdziwe" smarfony dopiero nadejdą? Laptop w rozmiarze standardowej dzisiejszej komórki

Wlasciwie to nastapilo juz w czasach palmtopow. Praktyka dnia codziennego dowodzi jednak ze jest to jednak wyjatkowo
drogi notes z kalendarzem :-)

J.

Data: 2011-02-09 12:33:28
Autor: Waldek Godel
Co to jest smartfon?
Dnia Wed, 09 Feb 2011 13:28:47 +0100, J.F. napisał(a):

No wiesz - teoretycznie to kazdy. Kazdy ma pamiec flash i mozna wgrac
dowolne oprogramowania.

To jest prawda. Tyle, że w większości tylko raz.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"