Co to jest transferowanie pieniedzy z kraju?

Data: 2015-05-15 15:26:05
Autor: the_foe
Co to jest transferowanie pieniedzy z kraju?
Duda z pewną niesmiałością zaznaczą skad ewntualnie wezmie te dodatkowe 40 mld rocznie na wczesniejszą starość polskich kobiet. Miedzy innymi spowoduje ze "zyski nie będa transferowane za granicę" (pokrętnie obiecał, ze te 100mld zostaną w kraju).
Brzmi sensownie, prawda? Zadałbym kandydatowi jednak pytanie: "co to jest transferowanie zysków za granicę"? Bo jak dla mnie to mogą sobie tej makulatury (tudziez jeszcze tanszego zapisu elekronicznego) z NBP nawet miliard miliardów wywieźć. No chyba, ze jednak transferuje go w czyms realnym, np. w weglu albo w piwie. Tyle, ze wtedy to sie nazywa "eksportem" i ponoc jest dobry. To jak to jest? Moze dawny JKM, ten ciut zdrowszy psychicznie, jeszcze z lat 90, miał rację, ze eksport jest zły bo transferuje, bez kontroli spolecznej dobra narodowe?
--
@foe_pl

Data: 2015-05-15 15:50:26
Autor: szklanynocnik
Co to jest transferowanie pieniedzy z kraju?
użytkownik the_foe napisał:
..
Brzmi sensownie, prawda? Zadałbym kandydatowi jednak pytanie: "co to jest transferowanie zysków za granicę"?

Złoty w spekulacji

"Przestaliśmy spekulować złotówką. Graliśmy na jej spadek i zarobiliśmy na tym 8%. Naszym klientom na razie wystarczy" - taki komunikat w minionym tygodniu ogłosił jeden z większych
 amerykańskich banków inwestycyjnych Goldman Sachs. Gojce tylko się nie buntować. Ameryka chce tylko zrobić
wam dobsze.
http://rossolineum.com/druga-czytelnia/gazeciska/nczas-09-2009.pdf

Data: 2015-05-15 15:54:47
Autor: szklanynocnik
użytkownik szklan...@gmail.com napisał:

Gojce tylko się nie buntować. Ameryka chce tylko zrobić
wam dobsze.

https://www.youtube.com/results?search_query=grzegorz+braun

https://www.youtube.com/results?search_query=leszek+%C5%BCebrowski

http://wazne-sprawy.pl/wypierdolimy-polakow-i-sami-bedziemy-rzadzic/

rzeczpospolita.com

Data: 2015-05-16 20:23:46
Autor: the_foe
W dniu 2015-05-16 o 00:50, szklanynocnik@gmail.com pisze:
użytkownik the_foe napisał:
.
[...]

to nie to, na forexie sa tylko te pieniadze które ktos wrzucił, a dzwignia daje poczucie złudnej realnosci.

--
@foe_pl

Data: 2015-05-15 16:13:49
Autor: Przedstawiciel_narodu
"the_foe" <the_foewytnijto@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:mj4s5d$obn$1node2.news.atman.pl...
Duda z pewną niesmiałością zaznaczą skad ewntualnie wezmie te dodatkowe 40 mld rocznie na wczesniejszą starość polskich kobiet.

Jaką wcześniejszą? Do tej pory jakoś funcjonowało i od PRLu, to dopiero złodzieje z PO i PSL okradli Polaków z wielu lat emerytury, na rzecz urzędników. Urzędnicy na stołkach Polaków więcej kosztują, niż by przeszli wcześniej na emeryturę... Proste! Na emeryturze dostaną mniej z budżetu, niż pensyjki pierdząc w stołki...

Data: 2015-05-15 17:32:13
Autor: Ikselka
Co to jest transferowanie pieniedzy z kraju?
Data: 2015-05-15 18:07:50
Autor: the_foe
W dniu 2015-05-15 o 17:32, Ikselka pisze:
Dnia Fri, 15 May 2015 15:26:05 +0200, the_foe napisał(a):

"co to
jest transferowanie zysków za granicę"

To jest przelewanie kapitału (czyli NASZYCH pieniędzy) z filii
zagranicznych banków z POlski do ich banków macierzystych za granicą.
http://wgospodarce.pl/opinie/1431-regulacyjny-nacjonalizm-na-celowniku-ue

no, ale co im z tego, ze sobie przeleją? PLN ma wartość realną tylko w Polsce. Wiec musza z tymi pieniedzmi wrócić i kupić coś i ewentualnie to wywieść. Czyli pojęcie "transferu kapitału" jest bez sensu bo zawiera się w pojęciu eksportu. Pojęcie jest wiec bardziej skomplikowane niz to co mówi Duda. Trzeba by podzielic eksport na "dobry" i na ten "zły". To teraz pytanie, co to jest "zly" eksport, jak go namierzyć i jak zwalczać?

--
@foe_pl

Data: 2015-05-15 15:11:28
Autor: Marek
W dniu piątek, 15 maja 2015 18:08:07 UTC+2 użytkownik the_foe napisał:

> [...]

no, ale co im z tego, ze sobie przeleją? PLN ma wartość realną tylko w Polsce. Wiec musza z tymi pieniedzmi wrócić i kupić coś i ewentualnie to wywieść. Czyli pojęcie "transferu kapitału" jest bez sensu bo zawiera się w pojęciu eksportu. Pojęcie jest wiec bardziej skomplikowane niz to co mówi Duda. Trzeba by podzielic eksport na "dobry" i na ten "zły". To teraz pytanie, co to jest "zly" eksport, jak go namierzyć i jak zwalczać?

Wymieniaja złotówki w kantorach i wywożą dolary w  walizkach.

Data: 2015-05-16 20:22:04
Autor: the_foe
W dniu 2015-05-16 o 00:11, Marek pisze:
[...]

co to zmienia? Czemu Polska nie wydrukuje sobie milion miliardów PLN i nie wymieni sobie w kantorze na USD?

--
@foe_pl

Data: 2015-05-16 13:15:03
Autor: kogutek444
W dniu sobota, 16 maja 2015 20:22:07 UTC+2 użytkownik the_foe napisał:

> Wymieniaja złotówki w kantorach i wywożą dolary w  walizkach.

co to zmienia? Czemu Polska nie wydrukuje sobie milion miliardów PLN i nie wymieni sobie w kantorze na USD?

-- @foe_pl

Dolar jest walutą bez realnej wartości. W pewnym momencie stał się towarem eksportowym USA. Jego wartość jest sztucznie utrzymywana bo bez tego bankrutują wszystkie kraje mające rezerwy w dolarach. Co Arabii Saudyjskiej po ogromnej rezerwie dolarowej jak by się okazało że to nic nie warta makulatura. Chiny też są w takiej samej sytuacji jak Arabia Saudyjska. Polska ma podobno ponad 200 miliardów dolarów rezerwy walutowej. To miliony roboczogodzin jakie przepracowali Polacy zamienione na zapis w banku. Żeby to chociaż banknoty były to by można nimi w piecu palić. Dokąd dolar pełni rolę zamiennika pieniądza i wszyscy się z tym godzą nic się nie dzieje. Ale jak by arabom odbiło że chcą się rozliczać w Euro to pada światowa finansjera związana z dolarem bo ilość dolarów jaką wyprodukowali Amerykanie wielokrotnie przekracza wartość dóbr jakie są na Ziemi.

Data: 2015-05-16 22:39:52
Autor: Ikselka
Co to jest transferowanie pieniedzy z kraju?
Dnia Sat, 16 May 2015 13:15:03 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

Co Arabii Saudyjskiej po ogromnej rezerwie dolarowej jak by się okazało że to nic nie warta makulatura.

Ysz ty mondralo - akurat oni mają je w złocie :->
--
XL
Kim jest ten fajny gość?

Data: 2015-05-16 15:35:49
Autor: kogutek444
napisał(a):

> [...]

Ysz ty mondralo - akurat oni mają je w złocie :->

Ale inni nie mają w złocie. Poza tym jak zaczną masowo sprzedawać złoto to będzie w cenie złomu ołowianego. Arabia Saudyjska ma prawie 800 miliardów dolarów rezerw walutowych. Chiny ponad 4 razy tyle. Japonia bilion dolców. Te 3 państwa mogą kilka razy wykupić całe złoto jakie jest na ziemi.

Data: 2015-05-17 11:24:29
Autor: Ikselka
Co to jest transferowanie pieniedzy z kraju?
Data: 2015-05-17 04:41:58
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 17 maja 2015 11:24:26 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
Dnia Sat, 16 May 2015 15:35:49 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

> Ale inni nie mają w złocie.

Bo glupi.
[...]

Zapomniałem że ty jesteś najmądrzejsza inaczej.

Data: 2015-05-17 13:43:31
Autor: zdumiony
W dniu 2015-05-17 o 00:35, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

Czyli mają bezwartościową makulaturę - dolary, które można nadrukować ile się chce.

Data: 2015-05-17 05:13:46
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 17 maja 2015 13:43:31 UTC+2 użytkownik zdumiony napisał:
> [...]

Czyli mają bezwartościową makulaturę - dolary, które można nadrukować ile się chce.

Kwestia umowy. Jak się umówili ze dolary są coś warte to są warte.. Gorzej jak w sytuacji kryzysowej potrzebowali by coś kupić w USA. jak wymyślisz co by mogli Chińczycy kupić w USA na przykład za bilion dolarów tak żeby nie spowodować spadku wartości dolara to dostaniesz nagrodę Nobla. USA tym że wszystkie państwa mają rezerwy w dolarach i cały handel międzynarodowy jest rozliczany w tej walucie bardzo skutecznie szantażują resztę Świata. USA wyeksportowały dolary nie mające żadnego pokrycia i bez prawa zwrotu. Jak Polska eksportuje kartofle do Niemiec to Niemcy zjedzą kartofle i za rok wyeksportuje nowe. USA eksportuje towar który się nie zużywa.

Data: 2015-05-16 20:39:29
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 16 May 2015 20:22:04 +0200, the_foe napisał(a):

[...]

Bo co POlsce z tych USD, kiedy nie ma za granicą drugiej POlski-matki
33333-]

Data: 2015-05-15 19:19:25
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 15 May 2015 18:07:50 +0200, the_foe napisał(a):

[...]

Tia... I na tej tragicznej nieświadomosci obywateli własnie banki bazują.
Cóż.

W poniższym linkowanym tekście możesz spokojnie (a raczej nie-spokojnie)
pominąć wszelkie uspokajajace wtręty i zapewnienia o "pilnowaniu" i t.p.
propagandowych zapewnienia o bezpieczeństwie pieniędzy obywateli, a skup
się jedynie na SPOSOBACH:

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/90356,banki_moga_transferowac_zyski_za_granice_knf_bedzie_czuwal.html

Owe dywidendy, lokaty itp - są wypłacane/zakładane z kraju DOCELOWYM w
walucie tegoż DOCELOWEGO - to tu, u nas w kraju, polska filia inwestuje w
(czyli kupuje) walutę obcą (bo ma prawo) i przelewa gotowiec (RÓWNOWARTOŚĆ
złotówkowego zysku w walucie kraju DOCELOWEGO) do banku-matki w kraju
DOCELOWYM :->

Ale najgorsze do "pilnowania" są depozyty:

"To może się sprowadzać do tego, że polski bank robi depozyt w jednym z
londyńskich banków, z którym nie ma nic wspólnego. Ten bank z kolei zakłada
taki sam depozyt w banku, który jest właścicielem polskiej firmy.
Pośredników może być oczywiście więcej, bo w tej całej operacji chodzi o
to, by nikt się nie połapał, jakie są faktycznie przepływy środków. Nie
jest to prosty transfer zysku, ale transfer płynności, a czasem
spółka-matka potrzebuje właśnie szybko gotówki.

- Są takie możliwości i konia z rzędem temu, kto w KNF znajdzie
specjalistę, który będzie w stanie prześledzić te transakcje. W wypadku
takich operacji nadzór jest niemal ślepy - uważa Marcin Piątkowski.

Teoretycznie w takich transakcjach nie ma nic złego, bo lokata jest
przecież normalnie oprocentowana, jednak jeśli bank-matka ma kłopoty i nikt
nie chce jej pożyczyć pieniędzy, to może dojść do najgorszego, czyli
bankructwa tej firmy. Wówczas polską spółkę czeka nie tylko zmiana
właściciela, ale też bardzo duże problemy finansowe - zależnie od wartości
tych lokat. Nikt nie jest w stanie oszacować, czy takie działania są
podejmowane i jaka jest ich skala. Wiadomo tylko, że może to być bardzo
groźne."

Data: 2015-05-15 19:33:03
Autor: the_foe
W dniu 2015-05-15 o 19:19, Ikselka pisze:

> [...]

pominąć wszelkie uspokajajace wtręty i zapewnienia o "pilnowaniu" i t.p.
propagandowych zapewnienia o bezpieczeństwie pieniędzy obywateli, a skup

to nie jest na temat, ludzie korzystają z banków czy parabanków na własne ryzyko.

[...]

ale co to zmienia? przeciez ktos te złotówki kupił i on jest w tej sytuacji co wczesniej był podmiot dokonujacy wymiany. Złotówka zawsze bedzie miała tę cechę, ze w koncu ktoś musi ją użyć do kupienia czegos w Polsce.

--
@foe_pl

Data: 2015-05-15 19:56:19
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 15 May 2015 19:33:03 +0200, the_foe napisał(a):

> [...]

ale co to zmienia? przeciez ktos te złotówki kupił i on jest w tej sytuacji co wczesniej był podmiot dokonujacy wymiany. Złotówka zawsze bedzie miała tę cechę, ze w koncu ktoś musi ją użyć do kupienia czegos w Polsce.

Można jeszcze sterować POlityką (czyli cenami/dochodami) tak, aby kupił jak
najmniej :->

Data: 2015-05-15 20:38:56
Autor: the_foe
W dniu 2015-05-15 o 19:56, Ikselka pisze:
[...]

I kto to miałby robić? Własciciel Bierdronki? A moze jakis zydowski spisek?

--
@foe_pl

Data: 2015-05-15 21:59:18
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 15 May 2015 20:38:56 +0200, the_foe napisał(a):

[...]

Mało, że niczego nie wiesz, to niczego nie widzisz...

Data: 2015-05-15 23:27:17
Autor: the_foe
W dniu 2015-05-15 o 21:59, Ikselka pisze:
[...]

czyli jednak Zydzi....

--
@foe_pl

Co to jest transferowanie pieniedzy z kraju?