Co to jest transferowanie pieniedzy z kraju?

Data: 2015-05-15 17:32:13
Autor: Ikselka
Co to jest transferowanie pieniedzy z kraju?
Data: 2015-05-15 18:07:50
Autor: the_foe
Co to jest transferowanie pieniedzy z kraju?
W dniu 2015-05-15 o 17:32, Ikselka pisze:
Dnia Fri, 15 May 2015 15:26:05 +0200, the_foe napisał(a):

"co to
jest transferowanie zysków za granicę"

To jest przelewanie kapitału (czyli NASZYCH pieniędzy) z filii
zagranicznych banków z POlski do ich banków macierzystych za granicą.
http://wgospodarce.pl/opinie/1431-regulacyjny-nacjonalizm-na-celowniku-ue

no, ale co im z tego, ze sobie przeleją? PLN ma wartość realną tylko w Polsce. Wiec musza z tymi pieniedzmi wrócić i kupić coś i ewentualnie to wywieść. Czyli pojęcie "transferu kapitału" jest bez sensu bo zawiera się w pojęciu eksportu. Pojęcie jest wiec bardziej skomplikowane niz to co mówi Duda. Trzeba by podzielic eksport na "dobry" i na ten "zły". To teraz pytanie, co to jest "zly" eksport, jak go namierzyć i jak zwalczać?

--
@foe_pl

Data: 2015-05-15 15:11:28
Autor: Marek
W dniu piątek, 15 maja 2015 18:08:07 UTC+2 użytkownik the_foe napisał:

> [...]

no, ale co im z tego, ze sobie przeleją? PLN ma wartość realną tylko w Polsce. Wiec musza z tymi pieniedzmi wrócić i kupić coś i ewentualnie to wywieść. Czyli pojęcie "transferu kapitału" jest bez sensu bo zawiera się w pojęciu eksportu. Pojęcie jest wiec bardziej skomplikowane niz to co mówi Duda. Trzeba by podzielic eksport na "dobry" i na ten "zły". To teraz pytanie, co to jest "zly" eksport, jak go namierzyć i jak zwalczać?

Wymieniaja złotówki w kantorach i wywożą dolary w  walizkach.

Data: 2015-05-16 20:22:04
Autor: the_foe
W dniu 2015-05-16 o 00:11, Marek pisze:
[...]

co to zmienia? Czemu Polska nie wydrukuje sobie milion miliardów PLN i nie wymieni sobie w kantorze na USD?

--
@foe_pl

Data: 2015-05-16 13:15:03
Autor: kogutek444
W dniu sobota, 16 maja 2015 20:22:07 UTC+2 użytkownik the_foe napisał:

> Wymieniaja złotówki w kantorach i wywożą dolary w  walizkach.

co to zmienia? Czemu Polska nie wydrukuje sobie milion miliardów PLN i nie wymieni sobie w kantorze na USD?

-- @foe_pl

Dolar jest walutą bez realnej wartości. W pewnym momencie stał się towarem eksportowym USA. Jego wartość jest sztucznie utrzymywana bo bez tego bankrutują wszystkie kraje mające rezerwy w dolarach. Co Arabii Saudyjskiej po ogromnej rezerwie dolarowej jak by się okazało że to nic nie warta makulatura. Chiny też są w takiej samej sytuacji jak Arabia Saudyjska. Polska ma podobno ponad 200 miliardów dolarów rezerwy walutowej. To miliony roboczogodzin jakie przepracowali Polacy zamienione na zapis w banku. Żeby to chociaż banknoty były to by można nimi w piecu palić. Dokąd dolar pełni rolę zamiennika pieniądza i wszyscy się z tym godzą nic się nie dzieje. Ale jak by arabom odbiło że chcą się rozliczać w Euro to pada światowa finansjera związana z dolarem bo ilość dolarów jaką wyprodukowali Amerykanie wielokrotnie przekracza wartość dóbr jakie są na Ziemi.

Data: 2015-05-16 22:39:52
Autor: Ikselka
Co to jest transferowanie pieniedzy z kraju?
Dnia Sat, 16 May 2015 13:15:03 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

Co Arabii Saudyjskiej po ogromnej rezerwie dolarowej jak by się okazało że to nic nie warta makulatura.

Ysz ty mondralo - akurat oni mają je w złocie :->
--
XL
Kim jest ten fajny gość?

Data: 2015-05-16 15:35:49
Autor: kogutek444
napisał(a):

> [...]

Ysz ty mondralo - akurat oni mają je w złocie :->

Ale inni nie mają w złocie. Poza tym jak zaczną masowo sprzedawać złoto to będzie w cenie złomu ołowianego. Arabia Saudyjska ma prawie 800 miliardów dolarów rezerw walutowych. Chiny ponad 4 razy tyle. Japonia bilion dolców. Te 3 państwa mogą kilka razy wykupić całe złoto jakie jest na ziemi.

Data: 2015-05-17 11:24:29
Autor: Ikselka
Co to jest transferowanie pieniedzy z kraju?
Data: 2015-05-17 04:41:58
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 17 maja 2015 11:24:26 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
Dnia Sat, 16 May 2015 15:35:49 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

> Ale inni nie mają w złocie.

Bo glupi.
[...]

Zapomniałem że ty jesteś najmądrzejsza inaczej.

Data: 2015-05-17 13:43:31
Autor: zdumiony
W dniu 2015-05-17 o 00:35, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

Czyli mają bezwartościową makulaturę - dolary, które można nadrukować ile się chce.

Data: 2015-05-17 05:13:46
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 17 maja 2015 13:43:31 UTC+2 użytkownik zdumiony napisał:
> [...]

Czyli mają bezwartościową makulaturę - dolary, które można nadrukować ile się chce.

Kwestia umowy. Jak się umówili ze dolary są coś warte to są warte.. Gorzej jak w sytuacji kryzysowej potrzebowali by coś kupić w USA. jak wymyślisz co by mogli Chińczycy kupić w USA na przykład za bilion dolarów tak żeby nie spowodować spadku wartości dolara to dostaniesz nagrodę Nobla. USA tym że wszystkie państwa mają rezerwy w dolarach i cały handel międzynarodowy jest rozliczany w tej walucie bardzo skutecznie szantażują resztę Świata. USA wyeksportowały dolary nie mające żadnego pokrycia i bez prawa zwrotu. Jak Polska eksportuje kartofle do Niemiec to Niemcy zjedzą kartofle i za rok wyeksportuje nowe. USA eksportuje towar który się nie zużywa.

Data: 2015-05-16 20:39:29
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 16 May 2015 20:22:04 +0200, the_foe napisał(a):

[...]

Bo co POlsce z tych USD, kiedy nie ma za granicą drugiej POlski-matki
33333-]

Data: 2015-05-15 19:19:25
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 15 May 2015 18:07:50 +0200, the_foe napisał(a):

[...]

Tia... I na tej tragicznej nieświadomosci obywateli własnie banki bazują.
Cóż.

W poniższym linkowanym tekście możesz spokojnie (a raczej nie-spokojnie)
pominąć wszelkie uspokajajace wtręty i zapewnienia o "pilnowaniu" i t.p.
propagandowych zapewnienia o bezpieczeństwie pieniędzy obywateli, a skup
się jedynie na SPOSOBACH:

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/90356,banki_moga_transferowac_zyski_za_granice_knf_bedzie_czuwal.html

Owe dywidendy, lokaty itp - są wypłacane/zakładane z kraju DOCELOWYM w
walucie tegoż DOCELOWEGO - to tu, u nas w kraju, polska filia inwestuje w
(czyli kupuje) walutę obcą (bo ma prawo) i przelewa gotowiec (RÓWNOWARTOŚĆ
złotówkowego zysku w walucie kraju DOCELOWEGO) do banku-matki w kraju
DOCELOWYM :->

Ale najgorsze do "pilnowania" są depozyty:

"To może się sprowadzać do tego, że polski bank robi depozyt w jednym z
londyńskich banków, z którym nie ma nic wspólnego. Ten bank z kolei zakłada
taki sam depozyt w banku, który jest właścicielem polskiej firmy.
Pośredników może być oczywiście więcej, bo w tej całej operacji chodzi o
to, by nikt się nie połapał, jakie są faktycznie przepływy środków. Nie
jest to prosty transfer zysku, ale transfer płynności, a czasem
spółka-matka potrzebuje właśnie szybko gotówki.

- Są takie możliwości i konia z rzędem temu, kto w KNF znajdzie
specjalistę, który będzie w stanie prześledzić te transakcje. W wypadku
takich operacji nadzór jest niemal ślepy - uważa Marcin Piątkowski.

Teoretycznie w takich transakcjach nie ma nic złego, bo lokata jest
przecież normalnie oprocentowana, jednak jeśli bank-matka ma kłopoty i nikt
nie chce jej pożyczyć pieniędzy, to może dojść do najgorszego, czyli
bankructwa tej firmy. Wówczas polską spółkę czeka nie tylko zmiana
właściciela, ale też bardzo duże problemy finansowe - zależnie od wartości
tych lokat. Nikt nie jest w stanie oszacować, czy takie działania są
podejmowane i jaka jest ich skala. Wiadomo tylko, że może to być bardzo
groźne."

Data: 2015-05-15 19:33:03
Autor: the_foe
W dniu 2015-05-15 o 19:19, Ikselka pisze:

> [...]

pominąć wszelkie uspokajajace wtręty i zapewnienia o "pilnowaniu" i t.p.
propagandowych zapewnienia o bezpieczeństwie pieniędzy obywateli, a skup

to nie jest na temat, ludzie korzystają z banków czy parabanków na własne ryzyko.

[...]

ale co to zmienia? przeciez ktos te złotówki kupił i on jest w tej sytuacji co wczesniej był podmiot dokonujacy wymiany. Złotówka zawsze bedzie miała tę cechę, ze w koncu ktoś musi ją użyć do kupienia czegos w Polsce.

--
@foe_pl

Data: 2015-05-15 19:56:19
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 15 May 2015 19:33:03 +0200, the_foe napisał(a):

> [...]

ale co to zmienia? przeciez ktos te złotówki kupił i on jest w tej sytuacji co wczesniej był podmiot dokonujacy wymiany. Złotówka zawsze bedzie miała tę cechę, ze w koncu ktoś musi ją użyć do kupienia czegos w Polsce.

Można jeszcze sterować POlityką (czyli cenami/dochodami) tak, aby kupił jak
najmniej :->

Data: 2015-05-15 20:38:56
Autor: the_foe
W dniu 2015-05-15 o 19:56, Ikselka pisze:
[...]

I kto to miałby robić? Własciciel Bierdronki? A moze jakis zydowski spisek?

--
@foe_pl

Data: 2015-05-15 21:59:18
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 15 May 2015 20:38:56 +0200, the_foe napisał(a):

[...]

Mało, że niczego nie wiesz, to niczego nie widzisz...

Data: 2015-05-15 23:27:17
Autor: the_foe
W dniu 2015-05-15 o 21:59, Ikselka pisze:
[...]

czyli jednak Zydzi....

--
@foe_pl

Co to jest transferowanie pieniedzy z kraju?