Co to jest w opisie auta - "elektryczny starter" ?

Data: 2009-03-12 15:04:58
Autor: zaemka
Co to jest w opisie auta - "elektryczny starter" ?
witam,
googlałem i nie znalazłem

często w ogłoszeniach w wyposażeniu podają żę auto ma "elektryczny starter",
co to może być ?
jeszcze nie spotkałem się z autem uruchamiany "na kopa" albo "ze sznurka",
może najwyżej "na pych" ;-) ale żyby zaznaczać że ma "elektryczny starter" - dziwne,
musi chodzić o coś innego - tylko o co ?

pozdr. z.

Data: 2009-03-12 15:08:42
Autor: Piter

Użytkownik "zaemka" <zaemka@op.pl> napisał w wiadomości news:gpb5b6$2k0$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

może o przycisk start-stop

Data: 2009-03-12 08:57:36
Autor: tadeklodz
On 12 Mar, 15:08, "Piter" <temp-s...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "zaemka" <zae...@op.pl> napisał w wiadomościnews:gpb5b6$2k0$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

> może najwyżej "na pych" ;-) ale żyby zaznaczać że ma "elektryczny
> starter" - dziwne,
> musi chodzić o coś innego - tylko o co ?

przycisk start-stop bardzo wygodne urządzeni. Nie musisz po pijaku się
męczyć aby włożyć kluczyk do stacyjki. Naciskasz przycisk /dość duży/
i auto zapala.

Data: 2009-03-12 18:34:55
Autor: Miecio.
tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:

przycisk start-stop bardzo wygodne urządzeni. Nie musisz po pijaku się
męczyć aby włożyć kluczyk do stacyjki. Naciskasz przycisk /dość duży/
i auto zapala.

I powinni montować te przyciski zaraz obok gniazdka z prądem. Po pijaku pewnie sobie nie trafi i go popieści :)

Data: 2009-03-12 15:09:31
Autor: Pan Piskorz
Co to jest w opisie auta - "elektryczny starter" ?
często w ogłoszeniach w wyposażeniu podają żę auto ma "elektryczny starter",
co to może być ?

tuż po przekręceniu kluczyka
rozchodzi się głośny wystrzał z rury wydechowej,
który płoszy wszystkie psy i gołębie w promieniu 3km

P.

Data: 2009-03-12 16:33:51
Autor: pluton
Co to jest w opisie auta - "elektryczny starter" ?

często w ogłoszeniach w wyposażeniu podają żę auto ma "elektryczny starter",
co to może być ?

To znaczy, ze nie musisz krecic korba ani zapalac 'na pych'.

Sprawdz, czy sprzedajacy dorzuca odpowiedni zapas pochodni,
do podgrzewania miski olejowej w zimie, albo
chociaz worek chrustu.

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-03-12 18:26:21
Autor: Shreek
zaemka napisał(a):

musi chodzić o coś innego - tylko o co ?

Niby musi ale nie chodzi.
Zapewne formularze przy dodawaniu ogłoszenia są bardzo uniwersalne i pasują też pod wystawianie motocykli i skuterów - a w tych jeszcze bez problemu można spotkać modele bez "elektrycznego startera".

--
M.

Data: 2009-03-13 18:52:12
Autor: Czapla
Co to jest w opisie auta - "elektryczny starter" ?
jeszcze nie spotkałem się z autem uruchamiany "na kopa" albo "ze sznurka",

"Ze sznurka" to Syrena i Maluch. Ten ostatni dodatkowo można było odpalić "na szczotkę" lub kijek (starsze wersje z linką do rozrusznika). Skarpetę można było też odpalić "na klucz" (chodziło o duży klucz płaski, powyżej 30 mm, zwierało się nim dwie śruby na automacie rozrusznika - były one na wierzchu - iskrzyło potwornie). Niektóre staruszki szły "na korbę", fajny patent, obecnie całkowicie zapomniany.

Był taki moment w czasach PRL-u, że można było kupić bezproblemowo silnik elektryczny do łódki. W zestawie był akumulator (rzecz wówczas niedostępna) a cena zestawu była mniejsza niż akumulator na bazarze. Tak to ongiś z odpalaniem bywało:). Nie było lekko, dlatego mi się te startery podobają :).

Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-03-13 19:00:22
Autor: JKK

Użytkownik "Czapla" <kumie1WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:14f0.000000e9.49ba9d4cnewsgate.onet.pl...
jeszcze nie spotkałem się z autem uruchamiany "na kopa" albo "ze sznurka",

"Ze sznurka" to Syrena i Maluch.

Jakiś czas temu widziałem hulajnogę spalinową
z silnikiem od kosiarki (rozwiązanie fabryczne).
Jak najbardziej odpalana ze sznurka :-)

Pzdr

JKK

Co to jest w opisie auta - "elektryczny starter" ?