Co to ku**a jest?

Data: 2012-05-09 18:50:42
Autor: tryton
Co to ku**a jest?
http://www.liveleak.com/view?i=a5b_1336565127

bo juĹĽ rozumie ĹĽe jakiĹ› kursant debil pomylil hamulec z gazem ale kierowca????

Data: 2012-05-09 17:03:43
Autor: to
Co to ku**a jest?
begin tryton
bo juĹĽ rozumie ĹĽe jakiĹ› kursant debil pomylil hamulec z gazem ale
kierowca????

Kto rozumie?

Data: 2012-05-09 19:24:51
Autor: tryton
Co to ku**a jest?
W dniu 2012-05-09 19:03, to pisze:
begin tryton

bo juĹĽ rozumie ĹĽe jakiĹ› kursant debil pomylil hamulec z gazem ale
kierowca????

Kto rozumie?

najważniejsza zasada to brak zasad byle nie szkodzić drugiemu więc sie nie wysilaj

Data: 2012-05-09 17:31:17
Autor: to
Co to ku**a jest?
begin tryton
[...]

Dasz mi adres swojego dilera? Po Twoich postach wnoszę, że ma niezły towar...

Data: 2012-05-10 11:40:58
Autor: robot
Co to ku**a jest?
On Wed, 9 May 2012 17:03:43 +0000 (UTC), to wrote:

begin tryton

bo już rozumie że jaki¶ kursant debil pomylil hamulec z gazem ale
kierowca????

Kto rozumie?

Ja nawet kiedy¶ wpisałem w google "rozumię" żeby poznać skalę tego
ciekawego zjawiska.

--
pozdro

Data: 2012-05-10 12:25:27
Autor: Pabl_o
Co to ku**a jest?

[...]

Za chwile wpisza to do slownikow jako poprawna forme i bedzie gitara...
Najsmieszniejsze jest to, ze celebryci, aktorzy w tv i reklamach tez tak mowia.
Rozumiem, ze w reklamach staraja sie dotrzec do targetu z niewyksztalconych nizin spolecznych ale persony z tv?!

--
Picasso

Data: 2012-05-10 12:59:22
Autor: to
Co to ku**a jest?
begin Pabl_o
[...]

Jaki kraj, tacy "celebryci".

Data: 2012-05-09 21:48:21
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "tryton" <devo@onet.pl> napisał w wiadomości news:joe78v$5pk$1inews.gazeta.pl...
http://www.liveleak.com/view?i=a5b_1336565127

bo juĹĽ rozumie ĹĽe jakiĹ› kursant debil pomylil hamulec z gazem ale kierowca????

unintended - sprawdz sobie w slowniczku

Data: 2012-05-09 22:55:52
Autor: dominik
Co to ku**a jest?
On 2012-05-09 18:50, tryton wrote:
http://www.liveleak.com/view?i=a5b_1336565127

bo juĹĽ rozumie ĹĽe jakiĹ› kursant debil pomylil hamulec z gazem ale
kierowca????

Może to usterka techniczna, było kilka modeli, które miały jakąśtam wadę
fabryczną, która skutkowała takim samoistnym przyśpieszeniem, na
automatycznej skrzyni pewnie nabierze niezłej prędkości.

Nie kaĹĽdy kierowca siÄ™ tego spodziewa, a niemal ĹĽaden zareaguje poprawnie,
na kursach nie uczą co zrobić jak auto zacznie samo jechać, jak opanować
panikę, w co i jak rypnąć, żeby zminimalizować skutki.

--
                                           _   _       _a_a
   dominik,  gg:919564         _   _     _{.`=`.}_    {/ ''\_

Data: 2012-05-10 10:04:49
Autor: 4CX250
Co to ku**a jest?
Użytkownik "dominik" <usenet@dominik.net.pl> napisał w wiadomości news:joelkp$ee9$1inews.gazeta.pl...

Może to usterka techniczna, było kilka modeli, które miały jakąśtam wadę
fabryczną, która skutkowała takim samoistnym przyśpieszeniem, na
automatycznej skrzyni pewnie nabierze niezłej prędkości.

Kluczyk w stacyjce zaspawali? W manualu cegłówkę pod sprzęgłem zamurowali?

Marek

Data: 2012-05-10 10:11:07
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał w wiadomości news:4fab76ab$0$1303$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To jest problem w skrzyniach automatycznych. Kluczyki obecnie w wielu pojazdach mozna wyjac i sie jedzie, a jeszcze sa i bezkluczykowe.

Data: 2012-05-10 10:37:07
Autor: neoniusz
Co to ku**a jest?
W dniu 10.05.2012 10:11, Ghost pisze:
[...]

Bezkluczykowy tez sie da wylaczyc, ale oczywiscie najlepiej wiedza ci, ktorzy nie maja. Poza tym wylaczanie samochodu wydaje sie dosc glupim pomyslem w takiej sytuacji.

Data: 2012-05-10 11:41:35
Autor: Adam Wysocki
Co to ku**a jest?
neoniusz <neon@joemonster.org> wrote:

Bezkluczykowy tez sie da wylaczyc, ale oczywiscie najlepiej wiedza ci, ktorzy nie maja. Poza tym wylaczanie samochodu wydaje sie dosc glupim pomyslem w takiej sytuacji.

A co by¶ zrobił w takiej sytuacji?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-05-10 13:51:38
Autor: neoniusz
Co to ku**a jest?
W dniu 10.05.2012 13:41, Adam Wysocki pisze:
Bezkluczykowy tez sie da wylaczyc, ale oczywiscie najlepiej wiedza ci,
ktorzy nie maja. Poza tym wylaczanie samochodu wydaje sie dosc glupim
pomyslem w takiej sytuacji.

A co by¶ zrobił w takiej sytuacji?

Przelaczyl na N i nacisnal hamulec. A ty?
Zeby nie bylo - sprawdzalem to u siebie kiedys i dziala.

Data: 2012-05-10 14:35:46
Autor: Adam Wysocki
Co to ku**a jest?
[...]

Wył±czył silnik i nacisn±ł hamulec. Wspomaganie jeszcze zostanie na to jedno depnięcie - jeżeli w ogóle będzie, bo przy tym zjawisku często podci¶nieniowe wspomaganie siada.

Co do N - nie wiem (nie jeĽdziłem nigdy automatem) - da się, jak silnik cały czas przyspiesza?

Data: 2012-05-10 17:30:22
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:pms.1336660546news.chmurka.net...
[...]

Wył±czył silnik

Klopot w tym, ze jesli winna jest elektronika, to silnika moze sie nie dac tez wylaczyc (mowa o wylaczaniu przyciskiem).

Ale raczej chyba sie jeszcze nie zdazylo tak, by samochod odwalil taki totalny numer.

Data: 2012-05-11 08:09:29
Autor: Adam Wysocki
Co to ku**a jest?
Ghost <ghost@everywhere.pl> wrote:

Wył±czył silnik

Klopot w tym, ze jesli winna jest elektronika, to silnika moze sie nie dac tez wylaczyc (mowa o wylaczaniu przyciskiem).

Nie mam pojęcia jak to wył±czanie przyciskiem jest zrobione. Jeżeli przycisk jest na magistrali CAN lub podobnej, to pewnie może być problem. Chociaż nie wierzę że ECU nie ma watchdoga, który zdusiłby wszystko, gdy komunikacja si±dzie.

W pojazdach które miałem okazję rozbierać/naprawiać/serwisować (fiat siena, suzuki gsxf, chiński skuter) wył±czanie jest zrobione czysto elektrycznie. W chińskim skuterze jest o tyle ciekawie, że wył±czanie silnika jest zrobione przez zwieranie impulsów z czujnika na wale - podejrzewam że dlatego, że jest tam mniejszy pr±d, niż na zasilaniu modułu zapłonowego. Tam nie ma opcji, jak się wył±czy zapłon, to silnik też się wył±czy.

Chociaż s± różne zjawiska, które mog± podtrzymać pracę silnika nawet bez działaj±cej elektryki (np. za uboga mieszanka + gaĽniki, czy diesel, który łyka olej z uszkodzonej turbiny) - wtedy pozostaje zdusić...

Data: 2012-05-11 11:33:14
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:pms.1336723769news.chmurka.net...
[...]

Komunikacja moze byc, a software moze miec bledy.

W pojazdach które miałem okazję rozbierać/naprawiać/serwisować (fiat siena,
suzuki gsxf, chiński skuter) wył±czanie jest zrobione czysto elektrycznie.

To wiemy, wiemy jednak, ze jest tez postep.

Data: 2012-05-11 10:22:27
Autor: Adam Wysocki
Co to ku**a jest?
[...]

Dlatego jestem ciekawy jak to jest zrobione w najnowszych pojazdach.

Data: 2012-05-11 13:29:55
Autor: J.F
Co to ku**a jest?
Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał
[...]

No ba, jesli sluchasz reklam ze "wystarczy miec kluczyk przy sobie, np w torebce", to juz w zasadzie wiesz ze musi byc w samochodzie jakis nadajnik i odbiornik, ktory ten kluczyk wykrywa, komputer sprawdza kod, po czym uruchamia reszte pojazdu ... raczej przekaznikiem.

I myslisz ze im sie chcialo w obwod przekaznika montowac przycisk odcinajacy zasilanie i samopodtrzymanie ?
Przycisk idzie do komputera, a komputer wylacza, no chyba ze sie zawiesil i juz nie wykonuje prawidlowo programu :-)

J.

Data: 2012-05-17 13:23:27
Autor: Adam Wysocki
Co to ku**a jest?
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Raczej zastanawiam się czy nie ma na to przepisów...

Data: 2012-05-10 20:22:22
Autor: Shrek
Co to ku**a jest?
On 2012-05-10 13:41, Adam Wysocki wrote:
[...]

Wcisn±ł hamulec? Nie zdławi silnika?

Shrek.

Data: 2012-05-11 08:10:09
Autor: Adam Wysocki
Co to ku**a jest?
Shrek <user@domain.invalid> wrote:

[...]

No hamulec na pewno - ale lepiej żeby silnik wtedy nie przyspieszał, skuteczno¶ć hamowania większa.

Data: 2012-05-11 19:23:31
Autor: Shrek
Co to ku**a jest?
On 2012-05-11 10:10, Adam Wysocki wrote:
[...]

Z zera startował. Jaka¶ niewiarygodna skuteczno¶ć wymagana nie była:P

Shrek.

Data: 2012-05-10 12:12:13
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:jofunj$vv8$1node2.news.atman.pl...
[...]

Tak jak i niepozadanego przyspieszana uniknac zdejmujac noge z gazu.

ale oczywiscie najlepiej wiedza ci, ktorzy nie maja

mozgu.

Data: 2012-05-10 19:14:38
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co to ku**a jest?

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:4fab7822$0$26705$65785112news.neostrada.pl...

[...]

pokaż mi taki samochód, który po wcisnięciu gazu i jednocześnie hamulca do dechy dalej będzie przyspieszał....

Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, FJ1100N
Sprzedam Lublin II sprawny, zarejestrowany, skrzyniowy, ważne OC. 1500zł.

Data: 2012-05-10 20:17:16
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:jogt21$39j$1inews.gazeta.pl...

[...]

Eee, czy jest jakis zwiazek Twojego "pokaĹĽmi" z moja wypowiedzia?

Te dzisiejsze matĂłry....

Data: 2012-05-10 21:03:58
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co to ku**a jest?

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:4fac0633$0$1226$65785112news.neostrada.pl...
[...]

związek jest prosty. Jak samochód zaczyna Ci przyspieszać ... nie kombinuj z kluczykami, bo możesz włączyć blokade kierownicy i będzie jeszcze gorzej.
Wystarczy wcisnąć hamulec i tyle, wiec wszelkie dywagacje o samoprzyspieszających autach to bzdury, bo w takim przypadku nagłówek informacji powinien brzmieć "kretyn za kierownicą zapomniał wcisnąć hamulec" zamiast zastanawiać sie jak wyłączyć zapłon, zaciągnąć elektryczny ręczny (choć np. w nowych modelach BMW - które mają elektrycznie uruchamiany hamulec pomocniczy można go w czasie jazdy wykorzystać do awaryjnego hamowania wystaraczy go uruchomić, a samochód hamuje i to w sposob dość skuteczny, ale nie mocno gwałtowny). Wysatrczy wcisnąć hamulec zasadniczy i sie zatrzymać, bez względu na to ile auto ma KM.

ps. swoją drogą niektóre auta po stwierdzeniu wcisnięcia hamulca same przestają przyspieszać i to bez związku z siłą hamowania - po prostu sam czujnik stopu powoduje w sterowaniu silnikiem coś, co w zależności od tego elementów wykonawczych powodują w efekcie zanik mocy.

Data: 2012-05-10 23:52:32
Autor: czak norris
Co to ku**a jest?

związek jest prosty. Jak samochód zaczyna Ci przyspieszać ... nie
kombinuj z kluczykami, bo możesz włączyć blokade kierownicy i będzie
jeszcze gorzej.

W formie ciekawostki. Robiliśmy testy nowej C-klasy i po wyjęciu kluczyka ze stacyjki gaśnie silnik, ale nie włącza się blokada kierownicy. Ktoś o tym pomyślał i zastosował "lame philter" ;)

ps. swoją drogą niektóre auta po stwierdzeniu wcisnięcia hamulca same
przestają przyspieszać i to bez związku z siłą hamowania

Niektóre? Właściwie wszytskie w miarę współczesne...

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;)

Data: 2012-05-11 00:27:19
Autor: J.F.
Co to ku**a jest?
Dnia Thu, 10 May 2012 23:52:32 +0200, czak norris napisał(a):
zwi±zek jest prosty. Jak samochód zaczyna Ci przyspieszać ... nie
kombinuj z kluczykami, bo możesz wł±czyć blokade kierownicy i będzie
jeszcze gorzej.

W formie ciekawostki. Robili¶my testy nowej C-klasy i po wyjęciu kluczyka ze stacyjki ga¶nie silnik, ale nie wł±cza się blokada kierownicy. Kto¶ o tym pomy¶lał i zastosował "lame philter" ;)

A kiedy sie zalacza ? Po zamknieciu drzwi od zewnatrz ? Ale ... jesli blokada jest elektrycznie sterowana, to ciekawe czy wystarczy
jeden lub dwa kabelki pod obudowa odpowiednio podlaczyc :-)

ps. swoj± drog± niektóre auta po stwierdzeniu wcisnięcia hamulca same
przestaj± przyspieszać i to bez zwi±zku z sił± hamowania
Niektóre? Wła¶ciwie wszytskie w miarę współczesne...

Ale we wszystkich wspolczesnych hamulce sa tez elektrycznie sterowane i
moze sie okazac ze je komputer odhami :-)

J.

Data: 2012-05-11 00:55:22
Autor: neoniusz
Co to ku**a jest?
W dniu 11.05.2012 00:27, J.F. pisze:
[...]

U mnie blokada kierownicy wlacza sie automatycznie po wylaczeniu silnika i otworzeniu drzwi kierowcy.

Data: 2012-05-11 08:13:34
Autor: Adam Wysocki
Co to ku**a jest?
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ale ... jesli blokada jest elektrycznie sterowana, to ciekawe czy wystarczy
jeden lub dwa kabelki pod obudowa odpowiednio podlaczyc :-)

Może da się wł±czyć elektrycznie ale żeby wył±czyć trzeba przekręcić kluczyk? :)

Ale we wszystkich wspolczesnych hamulce sa tez elektrycznie sterowane i moze sie okazac ze je komputer odhami :-)

Jak to elektrycznie sterowane? Ja się zatrzymałem na układzie hydraulicznym. Proste jak drut i w miarę niezawodne. Nie ma już tego?

Data: 2012-05-11 10:22:29
Autor: J.F
Co to ku**a jest?
Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Niby jest, ale wciskasz pedal mocna, a komputer od ABS stwierdza ze masz poslizg i ci noge cofa.
Nie wciskasz, a komputer od ESP wciska za ciebie, bo stwierdza ze sie za szybko obracasz.

Kolega juz chyba w drugim aucie trafil ze szwankujacy czujnik ABS powodowal odpuszczanie przy hamowaniu i niemal do utraty znizki nie doszlo :-)

J.

Data: 2012-05-11 11:39:03
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:joii88$bfg$1inews.gazeta.pl...

Kolega juz chyba w drugim aucie trafil ze szwankujacy czujnik ABS powodowal odpuszczanie przy hamowaniu

Ma potwierdzenie, czy tylko tak se tlumoczyl? Szwankujacy czujnik wylaczy ABS a nie hamowanie.

Data: 2012-05-11 13:38:10
Autor: J.F
Co to ku**a jest?
Użytkownik "Ghost"  napisał w
[...]

Jak wysiadzie na stalew czasie jazdy, to owszem - wylaczy ABS. A jak przestanie impulsowac akurat w chwili hamowania ? komputerek mysli ze kolo w poslizgu i odpuszcza.

Po wymianie "pierscienia kodujacego" przeszlo, a byl cos pekniety, czy przesuniety, czy nie od tego typu, bo cos mu tam w kole mechanicy robili.

J.

Data: 2012-05-11 15:01:07
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:joitn5$99g$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Ghost"  napisał w
[...]

I odpuszca dzialanie abs, a nie wylacza hamowanie.

Data: 2012-05-11 16:16:03
Autor: J.F
Co to ku**a jest?
Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Odpuszcza hamowanie, do czasu az kolo nie nabierze wlasciwych obrotow.

Oczywiscie kiedys moze sie domyslec ze cos jest nie tak i odpuscic dalsze ingerencje, ale nie wiem ile to zajmie ... i czy nie bedzie dwa metry za pozno :-)
A jak czujnik pracuje na granicy i troche tych impulsow przepuszcza ?

W kazdym badz razie kolega reke mial czujna i uzywac musial.

J.

Data: 2012-05-12 19:54:42
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:joj6v6$16p$1inews.gazeta.pl...
[...]

Cos na poparcie?

Data: 2012-05-12 20:17:25
Autor: J.F.
Co to ku**a jest?
Dnia Sat, 12 May 2012 19:54:42 +0200, Ghost napisał(a):
[...]

Zdrowy rozsadek ? Pomysl, jaki ma algorytm dzialania ? J.

Data: 2012-05-12 22:04:04
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:xz4vpojp16ag$.1xtg2x2jpdxs2$.dlg40tude.net...
[...]

Zdrowy rozsadek muwi, ze po pierwszym uderzeniu abs czujnik musi zaimpulsowac, jesli to nie nastapi znaczy, ze abs nalezy wylaczyc. To, ze to sie stanie wlasnie przy hamowaniu to juz mamy astronomicznie niskie prawdopodobiensto, a to, ze jedno uderzenie abs bedzie mialo znaczacy wplyw, mamy astronomicznie nieskie prawdopodobienstwo do kwadratu.

Data: 2012-05-12 22:38:30
Autor: Ghost
pac

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4faec237$0$26684$65785112news.neostrada.pl...

[...]

muwi

aaaa!

Data: 2012-05-16 08:43:56
Autor: J.F.
Co to ku**a jest?
Dnia Sat, 12 May 2012 22:04:04 +0200, Ghost napisał(a):
[...]

A w jakim czasie musi to nastapic ?
To, ze to sie stanie wlasnie przy hamowaniu to juz mamy astronomicznie niskie prawdopodobiensto,

Chyba ze powodem jest np urwanie kabelka, ktore sie objawia dopiero przy mocnym ugieciu wahacza. Albo np czujnik pracujacy na granicy mozliwosci i po odksztalceniu konstrukcji przez dzialajace sily lapiacy impulsy z polowy kola.

a to, ze jedno uderzenie abs bedzie mialo znaczacy wplyw, mamy astronomicznie nieskie prawdopodobienstwo do kwadratu.

No coz - dla ciebie male, a ja widzialem jak kolega za reczny machal.
Sam mu podpowiadalem ze ABS, mechanik tez tak mowil, cos poprawil przy kolach i przeszlo.

J.

Data: 2012-05-11 08:20:34
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i0yzssamwkvv$.l5iil3sixy7h.dlg40tude.net...

[...]

Swoja droga, pisanie/projektowanie softu na te komputery to dream-job. Przynajmniej dla mnie.

Data: 2012-05-11 08:14:37
Autor: Adam Wysocki
Co to ku**a jest?
Ghost <ghost@everywhere.pl> wrote:

Swoja droga, pisanie/projektowanie softu na te komputery to dream-job. Przynajmniej dla mnie.

Gorzej jak popełnisz bł±d :)

Jest niby MISRA (obowi±zkowa przy pisaniu takiego softu), ale ona nie eliminuje błędów.

Data: 2012-05-11 11:35:52
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:pms.1336724077news.chmurka.net...
Ghost <ghost@everywhere.pl> wrote:

Swoja droga, pisanie/projektowanie softu na te komputery to dream-job.
Przynajmniej dla mnie.

Gorzej jak popełnisz bł±d :)

Piszac do komputera trzeba byc przynajmniej asertywnym :-)

Data: 2012-05-11 10:23:36
Autor: Adam Wysocki
Co to ku**a jest?
[...]

Taki własny assert, powoduj±cy przej¶cie na awaryjne sterowanie zgrubne? Ma sens.

Data: 2012-05-11 08:11:42
Autor: Adam Wysocki
Co to ku**a jest?
"Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> wrote:

zwi±zek jest prosty. Jak samochód zaczyna Ci przyspieszać ... nie kombinuj z kluczykami, bo możesz wł±czyć blokade kierownicy i będzie jeszcze gorzej.

Jak się wyci±gnie to tak - jak się tylko przekręci to nie.

Data: 2012-05-11 08:16:47
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:joh3f2$j5q$1inews.gazeta.pl...

[...]

zwiÄ…zek jest prosty.

Dopławdy?

Jak samochód zaczyna Ci przyspieszać ... nie kombinuj z kluczykami

I naprawde nie zauwayzles, ze wskazalem, iz dzialanie "na kluczyk" moim zdaniem nie jest optymalnym wyborem?

informacji powinien brzmieć "kretyn za kierownicą zapomniał wcisnąć hamulec"

Ja bym na Twoim miejscu tak kretynemi nie rzucal, bo blizej tego zjawiska jest niemiejetnosc czytania ze zrozumieniem prostych tekstow pisanych.

zamiast zastanawiać sie jak wyłączyć zapłon, zaciągnąć elektryczny ręczny

Mysle, ze jestes bardzo mlody (o ile nie wiekiem, to doswiadczeniem) i pewne rzeczy wymykaja sie po prostu Twojej wyobrazni. Zaciagniecie elektrycznego recznego moze byc w tej sytuacji czynnoscia najtrudniejsza, znacznie trudniejsza niz depniecie maks na hamulec zwykly.

[...]

O ile "w sterowaniu silnikiem" nie ma awarii.

Data: 2012-05-11 18:48:32
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co to ku**a jest?

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:4facaed7$0$1218$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nawet jak jest awaria - to i tak hamulce mają większą skuteczność niż silnik możliwość przyspieszenia, wiec czyste siłowe hamowanie spowoduje zatrzymanie.
Co by nie mówić - kiedy auto zaczyna przyspieszać, a kierowca tego nie chce .... to nie trzeba sie drzeć, wyciągać kluczyków czy modlić - wystarczy, jak bozia nakazała, wcisnąć hamulec...
Jeśli ktoś tego nie robi to jest kretyn i nie nadaje sie na kierowce.

ps. co do mojego doświadczenia - nic Ci do tego, a już napewno nie ma ono nic do rzeczy jeśli chodzi o tak banalną rzecz jak hamowanie, kiedy jedzie sie za szaybko.

Data: 2012-05-12 19:59:20
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:jojft4$jnr$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie ulega watpliwosci, tyl, ze nie o tym mowa.

[...]

P.S. Co do tego, co mi do czego, to nic Ci do tego.

a już napewno nie ma ono nic do rzeczy jeśli chodzi o tak banalną rzecz jak hamowanie, kiedy jedzie sie za szaybko.

Manipulujesz synus. Tu jest mowa o recznym elektrycznym. To ja wyraznie wskazalem, ze depnecie jest o wiele latwiejsze. Dlaczego nie chcesz brac odpowiedzialnosci za wlasne slowa?

Data: 2012-05-11 02:08:22
Autor: Adam Płaszczyca
Co to ku**a jest?
Dnia Thu, 10 May 2012 19:14:38 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

pokaż mi taki samochód, który po wcisnięciu gazu i jednocze¶nie hamulca do dechy dalej będzie przyspieszał....

jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2012-05-11 08:32:59
Autor: wchpikus
Co to ku**a jest?

jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....

Nie widzialem nigdy takiej awarii..odciac hamulce?

Data: 2012-05-11 09:02:22
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:joibqr$1gkq$1news2.ipartners.pl...

jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....

Nie widzialem nigdy takiej awarii..odciac hamulce?

Wszelakie systemy w samochodzie sa tak projektowane, by ich awaria nie mogla pogorszyc poziomu bezpieczenstwa (poza tym, ze co najwyzej przestaja sie aktywowac). Jest to trudna sztuka i nie zawsze do konca mozliwa. W ABS akurat dosc dobrze opanowana.

Data: 2012-05-11 12:57:56
Autor: Adam Płaszczyca
Co to ku**a jest?
Dnia Fri, 11 May 2012 09:02:22 +0200, Ghost napisał(a):

[...]

Mhm. Wszystkie? To powiedz, dlaczego zdarzały sie przypadki samoczynnego
przy¶pieszania samochodu?

Data: 2012-05-11 18:51:11
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co to ku**a jest?

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomo¶ci news:c1.01.3VppDj$16wmike.oldfield.org.pl...
[...]

bo ludzie to kretyni ... i zamiast hamować kombinuj± z kluczykami, modlitwami i innymi voodoo zamiast wcisn±ć hamulec!

Data: 2012-05-11 19:28:46
Autor: Shrek
Co to ku**a jest?
On 2012-05-11 12:57, Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Bo ludzom się pedały pozaj±czkowały:P

Shrek.

Data: 2012-05-12 20:00:34
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:joji89$luj$2inews.gazeta.pl...
On 2012-05-11 12:57, Adam Płaszczyca wrote:
[...]

wtf? aaa, plaszczyca, sluszna linie ma moj kf.

Bo ludzom się pedały pozaj±czkowały:P

Zle zaprojektowani ludzie.

Data: 2012-05-11 12:56:43
Autor: Adam Płaszczyca
Co to ku**a jest?
Dnia Fri, 11 May 2012 08:32:59 +0200, wchpikus napisał(a):

jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....

Nie widzialem nigdy takiej awarii..odciac hamulce?

Zasilenie na stałe zaworów odcinaj±cych. Niekiedy drifterzy to robi±
celowo, żeby mieć hamowany tylko przód. --

Data: 2012-05-11 12:26:37
Autor: Krzysiek Kielczewski
Co to ku**a jest?
Dnia 11.05.2012 Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał/a:

pokaż mi taki samochód, który po wcisnięciu gazu i jednocze¶nie hamulca do dechy dalej będzie przyspieszał....

jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....

Znasz jeden wiarygodny przypadek odcięcia hamulcy?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-05-11 12:58:19
Autor: Adam Płaszczyca
Co to ku**a jest?
Dnia Fri, 11 May 2012 12:26:37 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....

Znasz jeden wiarygodny przypadek odcięcia hamulcy?

Więcej nawet, w tym kilka wywołanych celowo. --

Data: 2012-05-13 20:36:51
Autor: jerzu
Co to ku**a jest?
On Fri, 11 May 2012 12:26:37 +0200, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:

Znasz jeden wiarygodny przypadek odcięcia hamulcy?

Proszę...

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-05-14 08:18:22
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:qpvvq7hi982nr01v6rpnv6uenobh1t8mli4ax.com...
On Fri, 11 May 2012 12:26:37 +0200, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:

Znasz jeden wiarygodny przypadek odcięcia hamulcy?

Proszę...

chamulcy?

Data: 2012-05-11 18:50:06
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co to ku**a jest?

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomo¶ci news:c1.01.3VpWqB$16omike.oldfield.org.pl...
[...]

wskaż tak± awarie układu ABS (zwłaszcza elektryczn±), zeby nie można było hamować
ABS ma to do siebie, że jak sie psuje to co najwyżej nie działa układ antypo¶lizgowy, ale hydraulika hamulców działa nadal tak jak działała, więc nie pitol mi tu ...

Data: 2012-05-11 19:02:17
Autor: J.F
Co to ku**a jest?
Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał
[...]

konstrukcji wspolczesnego sterownika hydrauliki ABS jakos nikt nie chce opublikowac, ale tak na zdrowy chlopski rozum - jesli wciskasz pedal mocno, a komputerek widzi ze droga sliska i potrafi przestac hamowac kolo ... to jest w stanie wstrzymac hamowanie rowniez na skutek awarii.

Na ile skomplikowana to musi byc awaria, czy wystarczy np jeden spalony tranzystor, to niestety nie wiem ..

J.

Data: 2012-05-12 20:02:28
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jojgmt$lhv$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale zauwazyles, ze abs tylko impulsuje i nie potrafi zablokowac na stale hamulca?

Data: 2012-05-12 20:21:57
Autor: J.F.
Co to ku**a jest?
Dnia Sat, 12 May 2012 20:02:28 +0200, Ghost napisał(a):
[...]

Zauwazylem, ale taki ma program, to coz innego moglem zauwazyc ? Poza tym pomysl - hamujesz na lodzie, wciskasz na maksa, a abs mimo
impulsowania zdejmuje jakies 90% sily hamowania.

Wiec nawet jesli jest jakies mechaniczne ograniczenie, to i tak komputerek
moze ci mocno ograniczyc mozliwosc hamowania. Takie w koncu jego zadanie
:-)

J.

Data: 2012-05-12 22:05:10
Autor: Ghost
Co to ku**a jest?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:3mttapaenqwp$.36lfztv8cz0a$.dlg40tude.net...
[...]

To nie program to zasada dzialania.

[...]

Ale to inna bajka jest.

Data: 2012-05-16 08:44:25
Autor: J.F.
Co to ku**a jest?
Dnia Sat, 12 May 2012 22:05:10 +0200, Ghost napisał(a):
[...]

Smiem podejrzewac ze realizowana w programie.
[...]

Ale podstawowa - nawet jesli musi impulsowac, to i tak potrafi zmniejszyc sile hamowania bardzo duzo. Wystarczy ze program pojdzie w maliny, a moze ze pare elementow sie uszkodzi.

J.

Data: 2012-05-13 01:25:35
Autor: Adam Płaszczyca
Co to ku**a jest?
Dnia Sat, 12 May 2012 20:02:28 +0200, Ghost napisał(a):

Ale zauwazyles, ze abs tylko impulsuje i nie potrafi zablokowac na stale hamulca?

Potrafi, potrafi. Kwestia tego, że nie jest do tego zaprogramowany.

Data: 2012-05-12 22:08:58
Autor: Adam Płaszczyca
Co to ku**a jest?
Dnia Fri, 11 May 2012 19:02:17 +0200, J.F napisał(a):

Na ile skomplikowana to musi byc awaria, czy wystarczy np jeden spalony tranzystor, to niestety nie wiem ..

Traktuj±c sterownik jak czarna skrzynkę, to cholera wie - cokolwiek, co
zasili zawór odcinaj±cy. Natomiast z punktu widzeni akonstruktora - prawdopodobnie układ jest taki,
że masz kondensator, który jest w szereg z zaworem - to zabezpiecza przed
podaniem napięcia na stałe. Tyle, że on może zostać przebity... --

Data: 2012-05-12 22:06:34
Autor: Adam Płaszczyca
Co to ku**a jest?
Dnia Fri, 11 May 2012 18:50:06 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

wskaż tak± awarie układu ABS (zwłaszcza elektryczn±), zeby nie można było hamować

Dowolna, która da na zawory odcinaj±ce zasilanie. Tylko tyle. Może być
przebicie tranzystorów sterujacych stopnia steruj±cego.

Data: 2012-05-10 15:23:54
Autor: Sebastian Kaliszewski
Co to ku**a jest?
4CX250 wrote:
[...]

W paru automatach nie da się wyjąć (ba. nawet przekręcić) bez przestawienia wajnych na P.

Ale po co kluczyk? PozycjÄ™ N zjedli?
HamulcĂłw nie ma?

W manualu cegłówkę pod sprzęgłem zamurowali?

pzdr
\SK

Data: 2012-05-10 10:39:07
Autor: neoniusz
Co to ku**a jest?
W dniu 09.05.2012 22:55, dominik pisze:
[...]

Tak, bylo. Dywanik zacinajacy pedal gazu.

Co to ku**a jest?