Data: 2012-05-09 22:55:52 | |
Autor: dominik | |
Co to ku**a jest? | |
On 2012-05-09 18:50, tryton wrote:
http://www.liveleak.com/view?i=a5b_1336565127 Może to usterka techniczna, było kilka modeli, które miały jakąśtam wadę fabryczną, która skutkowała takim samoistnym przyśpieszeniem, na automatycznej skrzyni pewnie nabierze niezłej prędkości. Nie każdy kierowca się tego spodziewa, a niemal żaden zareaguje poprawnie, na kursach nie uczą co zrobić jak auto zacznie samo jechać, jak opanować panikę, w co i jak rypnąć, żeby zminimalizować skutki. -- _ _ _a_a dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_ http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo) { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ | ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~ |
|
Data: 2012-05-10 10:04:49 | |
Autor: 4CX250 | |
Co to ku**a jest? | |
Użytkownik "dominik" <usenet@dominik.net.pl> napisał w wiadomości news:joelkp$ee9$1inews.gazeta.pl...
Może to usterka techniczna, było kilka modeli, które miały jakąśtam wadę Kluczyk w stacyjce zaspawali? W manualu cegłówkę pod sprzęgłem zamurowali? Marek |
|
Data: 2012-05-10 10:11:07 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał w wiadomości news:4fab76ab$0$1303$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "dominik" <usenet@dominik.net.pl> napisał w wiadomości news:joelkp$ee9$1inews.gazeta.pl... To jest problem w skrzyniach automatycznych. Kluczyki obecnie w wielu pojazdach mozna wyjac i sie jedzie, a jeszcze sa i bezkluczykowe. |
|
Data: 2012-05-10 10:37:07 | |
Autor: neoniusz | |
Co to ku**a jest? | |
W dniu 10.05.2012 10:11, Ghost pisze:
Może to usterka techniczna, było kilka modeli, które miały jakąśtam wadę Bezkluczykowy tez sie da wylaczyc, ale oczywiscie najlepiej wiedza ci, ktorzy nie maja. Poza tym wylaczanie samochodu wydaje sie dosc glupim pomyslem w takiej sytuacji. |
|
Data: 2012-05-10 11:41:35 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Co to ku**a jest? | |
neoniusz <neon@joemonster.org> wrote:
Bezkluczykowy tez sie da wylaczyc, ale oczywiscie najlepiej wiedza ci, ktorzy nie maja. Poza tym wylaczanie samochodu wydaje sie dosc glupim pomyslem w takiej sytuacji. A co by¶ zrobi³ w takiej sytuacji? -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-05-10 13:51:38 | |
Autor: neoniusz | |
Co to ku**a jest? | |
W dniu 10.05.2012 13:41, Adam Wysocki pisze:
Bezkluczykowy tez sie da wylaczyc, ale oczywiscie najlepiej wiedza ci, Przelaczyl na N i nacisnal hamulec. A ty? Zeby nie bylo - sprawdzalem to u siebie kiedys i dziala. |
|
Data: 2012-05-10 14:35:46 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Co to ku**a jest? | |
neoniusz <neon@joemonster.org> wrote:
Bezkluczykowy tez sie da wylaczyc, ale oczywiscie najlepiej wiedza ci, Wy³±czy³ silnik i nacisn±³ hamulec. Wspomaganie jeszcze zostanie na to jedno depniêcie - je¿eli w ogóle bêdzie, bo przy tym zjawisku czêsto podci¶nieniowe wspomaganie siada. Co do N - nie wiem (nie je¼dzi³em nigdy automatem) - da siê, jak silnik ca³y czas przyspiesza? -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-05-10 17:30:22 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:pms.1336660546news.chmurka.net... neoniusz <neon@joemonster.org> wrote: Klopot w tym, ze jesli winna jest elektronika, to silnika moze sie nie dac tez wylaczyc (mowa o wylaczaniu przyciskiem). Ale raczej chyba sie jeszcze nie zdazylo tak, by samochod odwalil taki totalny numer. |
|
Data: 2012-05-11 08:09:29 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Co to ku**a jest? | |
Ghost <ghost@everywhere.pl> wrote:
Wy³±czy³ silnik Nie mam pojêcia jak to wy³±czanie przyciskiem jest zrobione. Je¿eli przycisk jest na magistrali CAN lub podobnej, to pewnie mo¿e byæ problem. Chocia¿ nie wierzê ¿e ECU nie ma watchdoga, który zdusi³by wszystko, gdy komunikacja si±dzie. W pojazdach które mia³em okazjê rozbieraæ/naprawiaæ/serwisowaæ (fiat siena, suzuki gsxf, chiñski skuter) wy³±czanie jest zrobione czysto elektrycznie. W chiñskim skuterze jest o tyle ciekawie, ¿e wy³±czanie silnika jest zrobione przez zwieranie impulsów z czujnika na wale - podejrzewam ¿e dlatego, ¿e jest tam mniejszy pr±d, ni¿ na zasilaniu modu³u zap³onowego. Tam nie ma opcji, jak siê wy³±czy zap³on, to silnik te¿ siê wy³±czy. Chocia¿ s± ró¿ne zjawiska, które mog± podtrzymaæ pracê silnika nawet bez dzia³aj±cej elektryki (np. za uboga mieszanka + ga¼niki, czy diesel, który ³yka olej z uszkodzonej turbiny) - wtedy pozostaje zdusiæ... -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-05-11 11:33:14 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:pms.1336723769news.chmurka.net... Ghost <ghost@everywhere.pl> wrote: Komunikacja moze byc, a software moze miec bledy. W pojazdach które mia³em okazjê rozbieraæ/naprawiaæ/serwisowaæ (fiat siena, To wiemy, wiemy jednak, ze jest tez postep. |
|
Data: 2012-05-11 10:22:27 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Co to ku**a jest? | |
Ghost <ghost@everywhere.pl> wrote:
W pojazdach które mia³em okazjê rozbieraæ/naprawiaæ/serwisowaæ (fiat siena, suzuki gsxf, chiñski skuter) wy³±czanie jest zrobione czysto elektrycznie. Dlatego jestem ciekawy jak to jest zrobione w najnowszych pojazdach. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-05-11 13:29:55 | |
Autor: J.F | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "Adam Wysocki" napisa³
Dlatego jestem ciekawy jak to jest zrobione w najnowszych pojazdach.W pojazdach które mia³em okazjê rozbieraæ/naprawiaæ/serwisowaæ (fiatTo wiemy, wiemy jednak, ze jest tez postep. No ba, jesli sluchasz reklam ze "wystarczy miec kluczyk przy sobie, np w torebce", to juz w zasadzie wiesz ze musi byc w samochodzie jakis nadajnik i odbiornik, ktory ten kluczyk wykrywa, komputer sprawdza kod, po czym uruchamia reszte pojazdu ... raczej przekaznikiem. I myslisz ze im sie chcialo w obwod przekaznika montowac przycisk odcinajacy zasilanie i samopodtrzymanie ? Przycisk idzie do komputera, a komputer wylacza, no chyba ze sie zawiesil i juz nie wykonuje prawidlowo programu :-) J. |
|
Data: 2012-05-17 13:23:27 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Co to ku**a jest? | |
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
I myslisz ze im sie chcialo w obwod przekaznika montowac przycisk odcinajacy zasilanie i samopodtrzymanie ? Raczej zastanawiam siê czy nie ma na to przepisów... -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-05-10 20:22:22 | |
Autor: Shrek | |
Co to ku**a jest? | |
On 2012-05-10 13:41, Adam Wysocki wrote:
neoniusz<neon@joemonster.org> wrote: Wcisn±³ hamulec? Nie zd³awi silnika? Shrek. |
|
Data: 2012-05-11 08:10:09 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Co to ku**a jest? | |
Shrek <user@domain.invalid> wrote:
Bezkluczykowy tez sie da wylaczyc, ale oczywiscie najlepiej wiedza ci, No hamulec na pewno - ale lepiej ¿eby silnik wtedy nie przyspiesza³, skuteczno¶æ hamowania wiêksza. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-05-11 19:23:31 | |
Autor: Shrek | |
Co to ku**a jest? | |
On 2012-05-11 10:10, Adam Wysocki wrote:
Shrek<user@domain.invalid> wrote: Z zera startowa³. Jaka¶ niewiarygodna skuteczno¶æ wymagana nie by³a:P Shrek. |
|
Data: 2012-05-10 12:12:13 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:jofunj$vv8$1node2.news.atman.pl... W dniu 10.05.2012 10:11, Ghost pisze: Tak jak i niepozadanego przyspieszana uniknac zdejmujac noge z gazu. ale oczywiscie najlepiej wiedza ci, ktorzy nie maja mozgu. |
|
Data: 2012-05-10 19:14:38 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Co to ku**a jest? | |
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:4fab7822$0$26705$65785112news.neostrada.pl...
pokaż mi taki samochód, który po wcisnięciu gazu i jednocześnie hamulca do dechy dalej będzie przyspieszał.... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, FJ1100N Sprzedam Lublin II sprawny, zarejestrowany, skrzyniowy, ważne OC. 1500zł. |
|
Data: 2012-05-10 20:17:16 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:jogt21$39j$1inews.gazeta.pl...
Eee, czy jest jakis zwiazek Twojego "pokażmi" z moja wypowiedzia? Te dzisiejsze matóry.... |
|
Data: 2012-05-10 21:03:58 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Co to ku**a jest? | |
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:4fac0633$0$1226$65785112news.neostrada.pl... To jest problem w skrzyniach automatycznych. Kluczyki obecnie w wielu pojazdach mozna wyjac i sie jedzie, a jeszcze sa i bezkluczykowe. związek jest prosty. Jak samochód zaczyna Ci przyspieszać ... nie kombinuj z kluczykami, bo możesz włączyć blokade kierownicy i będzie jeszcze gorzej. Wystarczy wcisnąć hamulec i tyle, wiec wszelkie dywagacje o samoprzyspieszających autach to bzdury, bo w takim przypadku nagłówek informacji powinien brzmieć "kretyn za kierownicą zapomniał wcisnąć hamulec" zamiast zastanawiać sie jak wyłączyć zapłon, zaciągnąć elektryczny ręczny (choć np. w nowych modelach BMW - które mają elektrycznie uruchamiany hamulec pomocniczy można go w czasie jazdy wykorzystać do awaryjnego hamowania wystaraczy go uruchomić, a samochód hamuje i to w sposob dość skuteczny, ale nie mocno gwałtowny). Wysatrczy wcisnąć hamulec zasadniczy i sie zatrzymać, bez względu na to ile auto ma KM. ps. swoją drogą niektóre auta po stwierdzeniu wcisnięcia hamulca same przestają przyspieszać i to bez związku z siłą hamowania - po prostu sam czujnik stopu powoduje w sterowaniu silnikiem coś, co w zależności od tego elementów wykonawczych powodują w efekcie zanik mocy. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, FJ1100N Sprzedam Lublin II sprawny, zarejestrowany, skrzyniowy, ważne OC. 1500zł. |
|
Data: 2012-05-10 23:52:32 | |
Autor: czak norris | |
Co to ku**a jest? | |
W dniu 2012-05-10 21:03, Kuba (aka cita) pisze:
W formie ciekawostki. Robiliśmy testy nowej C-klasy i po wyjęciu kluczyka ze stacyjki gaśnie silnik, ale nie włącza się blokada kierownicy. Ktoś o tym pomyślał i zastosował "lame philter" ;) ps. swoją drogą niektóre auta po stwierdzeniu wcisnięcia hamulca same Niektóre? Właściwie wszytskie w miarę współczesne... -- pozdrawiam, z półobrotu ;) |
|
Data: 2012-05-11 00:27:19 | |
Autor: J.F. | |
Co to ku**a jest? | |
Dnia Thu, 10 May 2012 23:52:32 +0200, czak norris napisa³(a):
W dniu 2012-05-10 21:03, Kuba (aka cita) pisze: A kiedy sie zalacza ? Po zamknieciu drzwi od zewnatrz ? Ale ... jesli blokada jest elektrycznie sterowana, to ciekawe czy wystarczy jeden lub dwa kabelki pod obudowa odpowiednio podlaczyc :-) ps. swoj± drog± niektóre auta po stwierdzeniu wcisniêcia hamulca sameNiektóre? W³a¶ciwie wszytskie w miarê wspó³czesne... Ale we wszystkich wspolczesnych hamulce sa tez elektrycznie sterowane i moze sie okazac ze je komputer odhami :-) J. |
|
Data: 2012-05-11 00:55:22 | |
Autor: neoniusz | |
Co to ku**a jest? | |
W dniu 11.05.2012 00:27, J.F. pisze:
zwi±zek jest prosty. Jak samochód zaczyna Ci przyspieszaæ ... nie U mnie blokada kierownicy wlacza sie automatycznie po wylaczeniu silnika i otworzeniu drzwi kierowcy. |
|
Data: 2012-05-11 08:13:34 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Co to ku**a jest? | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ale ... jesli blokada jest elektrycznie sterowana, to ciekawe czy wystarczy Mo¿e da siê w³±czyæ elektrycznie ale ¿eby wy³±czyæ trzeba przekrêciæ kluczyk? :) Ale we wszystkich wspolczesnych hamulce sa tez elektrycznie sterowane i moze sie okazac ze je komputer odhami :-) Jak to elektrycznie sterowane? Ja siê zatrzyma³em na uk³adzie hydraulicznym. Proste jak drut i w miarê niezawodne. Nie ma ju¿ tego? -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-05-11 10:22:29 | |
Autor: J.F | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "Adam Wysocki" napisa³ w wiadomo¶ci grup
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Ale we wszystkich wspolczesnych hamulce sa tez elektrycznie sterowane Jak to elektrycznie sterowane? Ja siê zatrzyma³em na uk³adzie hydraulicznym. Niby jest, ale wciskasz pedal mocna, a komputer od ABS stwierdza ze masz poslizg i ci noge cofa. Nie wciskasz, a komputer od ESP wciska za ciebie, bo stwierdza ze sie za szybko obracasz. Kolega juz chyba w drugim aucie trafil ze szwankujacy czujnik ABS powodowal odpuszczanie przy hamowaniu i niemal do utraty znizki nie doszlo :-) J. |
|
Data: 2012-05-11 11:39:03 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:joii88$bfg$1inews.gazeta.pl... Kolega juz chyba w drugim aucie trafil ze szwankujacy czujnik ABS powodowal odpuszczanie przy hamowaniu Ma potwierdzenie, czy tylko tak se tlumoczyl? Szwankujacy czujnik wylaczy ABS a nie hamowanie. |
|
Data: 2012-05-11 13:38:10 | |
Autor: J.F | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "Ghost" napisa³ w
U¿ytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Kolega juz chyba w drugim aucie trafil ze szwankujacy czujnik ABS powodowal odpuszczanie przy hamowaniu Ma potwierdzenie, czy tylko tak se tlumoczyl? Szwankujacy czujnik wylaczy ABS a nie hamowanie. Jak wysiadzie na stalew czasie jazdy, to owszem - wylaczy ABS. A jak przestanie impulsowac akurat w chwili hamowania ? komputerek mysli ze kolo w poslizgu i odpuszcza. Po wymianie "pierscienia kodujacego" przeszlo, a byl cos pekniety, czy przesuniety, czy nie od tego typu, bo cos mu tam w kole mechanicy robili. J. |
|
Data: 2012-05-11 15:01:07 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:joitn5$99g$1inews.gazeta.pl... U¿ytkownik "Ghost" napisa³ w I odpuszca dzialanie abs, a nie wylacza hamowanie. |
|
Data: 2012-05-11 16:16:03 | |
Autor: J.F | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "Ghost" napisa³ w wiadomo¶ci
U¿ytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Ma potwierdzenie, czy tylko tak se tlumoczyl? Szwankujacy czujnik wylaczy ABS a nie hamowanie. I odpuszca dzialanie abs, a nie wylacza hamowanie. Odpuszcza hamowanie, do czasu az kolo nie nabierze wlasciwych obrotow. Oczywiscie kiedys moze sie domyslec ze cos jest nie tak i odpuscic dalsze ingerencje, ale nie wiem ile to zajmie ... i czy nie bedzie dwa metry za pozno :-) A jak czujnik pracuje na granicy i troche tych impulsow przepuszcza ? W kazdym badz razie kolega reke mial czujna i uzywac musial. J. |
|
Data: 2012-05-12 19:54:42 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:joj6v6$16p$1inews.gazeta.pl... U¿ytkownik "Ghost" napisa³ w wiadomo¶ci Cos na poparcie? |
|
Data: 2012-05-12 20:17:25 | |
Autor: J.F. | |
Co to ku**a jest? | |
Dnia Sat, 12 May 2012 19:54:42 +0200, Ghost napisa³(a):
U¿ytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Zdrowy rozsadek ? Pomysl, jaki ma algorytm dzialania ? J. |
|
Data: 2012-05-12 22:04:04 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:xz4vpojp16ag$.1xtg2x2jpdxs2$.dlg40tude.net... Dnia Sat, 12 May 2012 19:54:42 +0200, Ghost napisa³(a): Zdrowy rozsadek muwi, ze po pierwszym uderzeniu abs czujnik musi zaimpulsowac, jesli to nie nastapi znaczy, ze abs nalezy wylaczyc. To, ze to sie stanie wlasnie przy hamowaniu to juz mamy astronomicznie niskie prawdopodobiensto, a to, ze jedno uderzenie abs bedzie mialo znaczacy wplyw, mamy astronomicznie nieskie prawdopodobienstwo do kwadratu. |
|
Data: 2012-05-12 22:38:30 | |
Autor: Ghost | |
pac | |
U¿ytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4faec237$0$26684$65785112news.neostrada.pl...
aaaa! |
|
Data: 2012-05-16 08:43:56 | |
Autor: J.F. | |
Co to ku**a jest? | |
Dnia Sat, 12 May 2012 22:04:04 +0200, Ghost napisa³(a):
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci A w jakim czasie musi to nastapic ? To, ze to sie stanie wlasnie przy hamowaniu to juz mamy astronomicznie niskie prawdopodobiensto, Chyba ze powodem jest np urwanie kabelka, ktore sie objawia dopiero przy mocnym ugieciu wahacza. Albo np czujnik pracujacy na granicy mozliwosci i po odksztalceniu konstrukcji przez dzialajace sily lapiacy impulsy z polowy kola. a to, ze jedno uderzenie abs bedzie mialo znaczacy wplyw, mamy astronomicznie nieskie prawdopodobienstwo do kwadratu. No coz - dla ciebie male, a ja widzialem jak kolega za reczny machal. Sam mu podpowiadalem ze ABS, mechanik tez tak mowil, cos poprawil przy kolach i przeszlo. J. |
|
Data: 2012-05-11 08:20:34 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i0yzssamwkvv$.l5iil3sixy7h.dlg40tude.net... ps. swoj± drog± niektóre auta po stwierdzeniu wcisniêcia hamulca sameNiektóre? W³a¶ciwie wszytskie w miarê wspó³czesne... Swoja droga, pisanie/projektowanie softu na te komputery to dream-job. Przynajmniej dla mnie. |
|
Data: 2012-05-11 08:14:37 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Co to ku**a jest? | |
Ghost <ghost@everywhere.pl> wrote:
Swoja droga, pisanie/projektowanie softu na te komputery to dream-job. Przynajmniej dla mnie. Gorzej jak pope³nisz b³±d :) Jest niby MISRA (obowi±zkowa przy pisaniu takiego softu), ale ona nie eliminuje b³êdów. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-05-11 11:35:52 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:pms.1336724077news.chmurka.net... Ghost <ghost@everywhere.pl> wrote: Piszac do komputera trzeba byc przynajmniej asertywnym :-) |
|
Data: 2012-05-11 10:23:36 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Co to ku**a jest? | |
Ghost <ghost@everywhere.pl> wrote:
Swoja droga, pisanie/projektowanie softu na te komputery to dream-job. Taki w³asny assert, powoduj±cy przej¶cie na awaryjne sterowanie zgrubne? Ma sens. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-05-11 08:11:42 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Co to ku**a jest? | |
"Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> wrote:
zwi±zek jest prosty. Jak samochód zaczyna Ci przyspieszaæ ... nie kombinuj z kluczykami, bo mo¿esz w³±czyæ blokade kierownicy i bêdzie jeszcze gorzej. Jak siê wyci±gnie to tak - jak siê tylko przekrêci to nie. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-05-11 08:16:47 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:joh3f2$j5q$1inews.gazeta.pl...
Dopławdy? Jak samochód zaczyna Ci przyspieszać ... nie kombinuj z kluczykami I naprawde nie zauwayzles, ze wskazalem, iz dzialanie "na kluczyk" moim zdaniem nie jest optymalnym wyborem? informacji powinien brzmieć "kretyn za kierownicą zapomniał wcisnąć hamulec" Ja bym na Twoim miejscu tak kretynemi nie rzucal, bo blizej tego zjawiska jest niemiejetnosc czytania ze zrozumieniem prostych tekstow pisanych. zamiast zastanawiać sie jak wyłączyć zapłon, zaciągnąć elektryczny ręczny Mysle, ze jestes bardzo mlody (o ile nie wiekiem, to doswiadczeniem) i pewne rzeczy wymykaja sie po prostu Twojej wyobrazni. Zaciagniecie elektrycznego recznego moze byc w tej sytuacji czynnoscia najtrudniejsza, znacznie trudniejsza niz depniecie maks na hamulec zwykly. ps. swoją drogą niektóre auta po stwierdzeniu wcisnięcia hamulca same przestają przyspieszać i to bez związku z siłą hamowania - po prostu sam czujnik stopu powoduje w sterowaniu silnikiem coś, co w zależności od tego elementów wykonawczych powodują w efekcie zanik mocy. O ile "w sterowaniu silnikiem" nie ma awarii. |
|
Data: 2012-05-11 18:48:32 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Co to ku**a jest? | |
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:4facaed7$0$1218$65785112news.neostrada.pl...
Nawet jak jest awaria - to i tak hamulce mają większą skuteczność niż silnik możliwość przyspieszenia, wiec czyste siłowe hamowanie spowoduje zatrzymanie. Co by nie mówić - kiedy auto zaczyna przyspieszać, a kierowca tego nie chce .... to nie trzeba sie drzeć, wyciągać kluczyków czy modlić - wystarczy, jak bozia nakazała, wcisnąć hamulec... Jeśli ktoś tego nie robi to jest kretyn i nie nadaje sie na kierowce. ps. co do mojego doświadczenia - nic Ci do tego, a już napewno nie ma ono nic do rzeczy jeśli chodzi o tak banalną rzecz jak hamowanie, kiedy jedzie sie za szaybko. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, FJ1100N Sprzedam Lublin II sprawny, zarejestrowany, skrzyniowy, ważne OC. 1500zł. |
|
Data: 2012-05-12 19:59:20 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:jojft4$jnr$1inews.gazeta.pl...
Nie ulega watpliwosci, tyl, ze nie o tym mowa. zamiast zastanawiać sie jak wyłączyć zapłon, zaciągnąć elektryczny ręczny Mysle, ze jestes bardzo mlody (o ile nie wiekiem, to doswiadczeniem) i pewne rzeczy wymykaja sie po prostu Twojej wyobrazni. Zaciagniecie elektrycznego recznego moze byc w tej sytuacji czynnoscia najtrudniejsza, znacznie trudniejsza niz depniecie maks na hamulec zwykly. ps. co do mojego doświadczenia - nic Ci do tego, P.S. Co do tego, co mi do czego, to nic Ci do tego. a już napewno nie ma ono nic do rzeczy jeśli chodzi o tak banalną rzecz jak hamowanie, kiedy jedzie sie za szaybko. Manipulujesz synus. Tu jest mowa o recznym elektrycznym. To ja wyraznie wskazalem, ze depnecie jest o wiele latwiejsze. Dlaczego nie chcesz brac odpowiedzialnosci za wlasne slowa? |
|
Data: 2012-05-11 02:08:22 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Co to ku**a jest? | |
Dnia Thu, 10 May 2012 19:14:38 +0200, Kuba (aka cita) napisa³(a):
poka¿ mi taki samochód, który po wcisniêciu gazu i jednocze¶nie hamulca do dechy dalej bêdzie przyspiesza³.... jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz.... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-05-11 08:32:59 | |
Autor: wchpikus | |
Co to ku**a jest? | |
jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....Nie widzialem nigdy takiej awarii..odciac hamulce? |
|
Data: 2012-05-11 09:02:22 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:joibqr$1gkq$1news2.ipartners.pl...
Wszelakie systemy w samochodzie sa tak projektowane, by ich awaria nie mogla pogorszyc poziomu bezpieczenstwa (poza tym, ze co najwyzej przestaja sie aktywowac). Jest to trudna sztuka i nie zawsze do konca mozliwa. W ABS akurat dosc dobrze opanowana. |
|
Data: 2012-05-11 12:57:56 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Co to ku**a jest? | |
Dnia Fri, 11 May 2012 09:02:22 +0200, Ghost napisa³(a):
Wszelakie systemy w samochodzie sa tak projektowane, by ich awaria nie mogla pogorszyc poziomu bezpieczenstwa (poza tym, ze co najwyzej przestaja sie aktywowac). Jest to trudna sztuka i nie zawsze do konca mozliwa. W ABS akurat dosc dobrze opanowana. Mhm. Wszystkie? To powiedz, dlaczego zdarza³y sie przypadki samoczynnego przy¶pieszania samochodu? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-05-11 18:51:11 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "Adam P³aszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:c1.01.3VppDj$16wmike.oldfield.org.pl... Dnia Fri, 11 May 2012 09:02:22 +0200, Ghost napisa³(a): bo ludzie to kretyni ... i zamiast hamowaæ kombinuj± z kluczykami, modlitwami i innymi voodoo zamiast wcisn±æ hamulec! -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, FJ1100N Sprzedam Lublin II sprawny, zarejestrowany, skrzyniowy, wa¿ne OC. 1500z³. |
|
Data: 2012-05-11 19:28:46 | |
Autor: Shrek | |
Co to ku**a jest? | |
On 2012-05-11 12:57, Adam P³aszczyca wrote:
Dnia Fri, 11 May 2012 09:02:22 +0200, Ghost napisa³(a): Bo ludzom siê peda³y pozaj±czkowa³y:P Shrek. |
|
Data: 2012-05-12 20:00:34 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:joji89$luj$2inews.gazeta.pl... On 2012-05-11 12:57, Adam P³aszczyca wrote: wtf? aaa, plaszczyca, sluszna linie ma moj kf. Bo ludzom siê peda³y pozaj±czkowa³y:P Zle zaprojektowani ludzie. |
|
Data: 2012-05-11 12:56:43 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Co to ku**a jest? | |
Dnia Fri, 11 May 2012 08:32:59 +0200, wchpikus napisa³(a):
jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....Nie widzialem nigdy takiej awarii..odciac hamulce? Zasilenie na sta³e zaworów odcinaj±cych. Niekiedy drifterzy to robi± celowo, ¿eby mieæ hamowany tylko przód. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-05-11 12:26:37 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Co to ku**a jest? | |
Dnia 11.05.2012 Adam P³aszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisa³/a:
poka¿ mi taki samochód, który po wcisniêciu gazu i jednocze¶nie hamulca do dechy dalej bêdzie przyspiesza³.... Znasz jeden wiarygodny przypadek odciêcia hamulcy? Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2012-05-11 12:58:19 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Co to ku**a jest? | |
Dnia Fri, 11 May 2012 12:26:37 +0200, Krzysiek Kielczewski napisa³(a):
jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz.... Wiêcej nawet, w tym kilka wywo³anych celowo. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-05-13 20:36:51 | |
Autor: jerzu | |
Co to ku**a jest? | |
On Fri, 11 May 2012 12:26:37 +0200, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote: Znasz jeden wiarygodny przypadek odciêcia hamulcy? Proszê... -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-05-14 08:18:22 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:qpvvq7hi982nr01v6rpnv6uenobh1t8mli4ax.com... On Fri, 11 May 2012 12:26:37 +0200, Krzysiek Kielczewski chamulcy? |
|
Data: 2012-05-11 18:50:06 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "Adam P³aszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:c1.01.3VpWqB$16omike.oldfield.org.pl... Dnia Thu, 10 May 2012 19:14:38 +0200, Kuba (aka cita) napisa³(a): wska¿ tak± awarie uk³adu ABS (zw³aszcza elektryczn±), zeby nie mo¿na by³o hamowaæ ABS ma to do siebie, ¿e jak sie psuje to co najwy¿ej nie dzia³a uk³ad antypo¶lizgowy, ale hydraulika hamulców dzia³a nadal tak jak dzia³a³a, wiêc nie pitol mi tu ... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, FJ1100N Sprzedam Lublin II sprawny, zarejestrowany, skrzyniowy, wa¿ne OC. 1500z³. |
|
Data: 2012-05-11 19:02:17 | |
Autor: J.F | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "Kuba (aka cita)" napisa³
U¿ytkownik "Adam P³aszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisa³ w jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz.... wska¿ tak± awarie uk³adu ABS (zw³aszcza elektryczn±), zeby nie mo¿na by³o hamowaæ konstrukcji wspolczesnego sterownika hydrauliki ABS jakos nikt nie chce opublikowac, ale tak na zdrowy chlopski rozum - jesli wciskasz pedal mocno, a komputerek widzi ze droga sliska i potrafi przestac hamowac kolo ... to jest w stanie wstrzymac hamowanie rowniez na skutek awarii. Na ile skomplikowana to musi byc awaria, czy wystarczy np jeden spalony tranzystor, to niestety nie wiem .. J. |
|
Data: 2012-05-12 20:02:28 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jojgmt$lhv$1inews.gazeta.pl... U¿ytkownik "Kuba (aka cita)" napisa³ Ale zauwazyles, ze abs tylko impulsuje i nie potrafi zablokowac na stale hamulca? |
|
Data: 2012-05-12 20:21:57 | |
Autor: J.F. | |
Co to ku**a jest? | |
Dnia Sat, 12 May 2012 20:02:28 +0200, Ghost napisa³(a):
U¿ytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Zauwazylem, ale taki ma program, to coz innego moglem zauwazyc ? Poza tym pomysl - hamujesz na lodzie, wciskasz na maksa, a abs mimo impulsowania zdejmuje jakies 90% sily hamowania. Wiec nawet jesli jest jakies mechaniczne ograniczenie, to i tak komputerek moze ci mocno ograniczyc mozliwosc hamowania. Takie w koncu jego zadanie :-) J. |
|
Data: 2012-05-12 22:05:10 | |
Autor: Ghost | |
Co to ku**a jest? | |
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:3mttapaenqwp$.36lfztv8cz0a$.dlg40tude.net... Dnia Sat, 12 May 2012 20:02:28 +0200, Ghost napisa³(a): To nie program to zasada dzialania. Poza tym pomysl - hamujesz na lodzie, wciskasz na maksa, a abs mimo Ale to inna bajka jest. |
|
Data: 2012-05-16 08:44:25 | |
Autor: J.F. | |
Co to ku**a jest? | |
Dnia Sat, 12 May 2012 22:05:10 +0200, Ghost napisa³(a):
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Smiem podejrzewac ze realizowana w programie. Poza tym pomysl - hamujesz na lodzie, wciskasz na maksa, a abs mimoAle to inna bajka jest. Ale podstawowa - nawet jesli musi impulsowac, to i tak potrafi zmniejszyc sile hamowania bardzo duzo. Wystarczy ze program pojdzie w maliny, a moze ze pare elementow sie uszkodzi. J. |
|
Data: 2012-05-13 01:25:35 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Co to ku**a jest? | |
Dnia Sat, 12 May 2012 20:02:28 +0200, Ghost napisa³(a):
Ale zauwazyles, ze abs tylko impulsuje i nie potrafi zablokowac na stale hamulca? Potrafi, potrafi. Kwestia tego, ¿e nie jest do tego zaprogramowany. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-05-12 22:08:58 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Co to ku**a jest? | |
Dnia Fri, 11 May 2012 19:02:17 +0200, J.F napisa³(a):
Na ile skomplikowana to musi byc awaria, czy wystarczy np jeden spalony tranzystor, to niestety nie wiem .. Traktuj±c sterownik jak czarna skrzynkê, to cholera wie - cokolwiek, co zasili zawór odcinaj±cy. Natomiast z punktu widzeni akonstruktora - prawdopodobnie uk³ad jest taki, ¿e masz kondensator, który jest w szereg z zaworem - to zabezpiecza przed podaniem napiêcia na sta³e. Tyle, ¿e on mo¿e zostaæ przebity... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-05-12 22:06:34 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Co to ku**a jest? | |
Dnia Fri, 11 May 2012 18:50:06 +0200, Kuba (aka cita) napisa³(a):
wska¿ tak± awarie uk³adu ABS (zw³aszcza elektryczn±), zeby nie mo¿na by³o hamowaæ Dowolna, która da na zawory odcinaj±ce zasilanie. Tylko tyle. Mo¿e byæ przebicie tranzystorów sterujacych stopnia steruj±cego. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-05-10 15:23:54 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Co to ku**a jest? | |
4CX250 wrote:
Użytkownik "dominik" <usenet@dominik.net.pl> napisał w wiadomości news:joelkp$ee9$1inews.gazeta.pl... W paru automatach nie da się wyjąć (ba. nawet przekręcić) bez przestawienia wajnych na P. Ale po co kluczyk? Pozycję N zjedli? Hamulców nie ma? W manualu cegłówkę pod sprzęgłem zamurowali? pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2012-05-10 10:39:07 | |
Autor: neoniusz | |
Co to ku**a jest? | |
W dniu 09.05.2012 22:55, dominik pisze:
bo już rozumie że jakiś kursant debil pomylil hamulec z gazem ale Tak, bylo. Dywanik zacinajacy pedal gazu. |