Co to są za loty (codzienne) nad Krakowem?

Data: 2009-06-10 01:09:34
Autor: Alex
Co to są za loty (codzienne) nad Krakowem?
Witam

Codziennie rano ok.7.30 oraz po północy słyszę i widzę (jeśli nie ma chmur) jakiś samolot śmigłowy który leci mniej więcej wzdłuż Wisły (po stronie Podgórza), czyli wschód-zachód.

Samolot lata codziennie od conajmniej roku, niezależnie od dnia tygodnia.
Sprawdzałem w rozkładach Balic i Pyrzowic, ale raczej nie ma takiego lotu pasażerskiego,
Czy ktoś ma pojęcie co to jest za lot?

Alex

Data: 2009-06-10 07:24:47
Autor: plcedi
On 10 Cze, 01:09, "Alex" <t...@tets.pl> wrote:
[...]

I mówisz że wschód-zachód wzdłuż Wisły... hmm może się nie znam ale ta
nasza Królowa Rzekto raczej z płudnia na północ zasuwa..
Ale mniejsza o to;-). spróbuj go wypatrzeć tu http://sbs1.republika.pl/
Moze coś się wyświetli jeśli to nie wojskowy..
Ps
W rejonie rzeszowskiej Jasionki taki sam dostojnie brzęczący co dzień
"pomyka" w kierunku Krakowa tak koło 20ej. Moze ten sam?

Data: 2009-06-10 20:06:23
Autor: Zulus

Użytkownik <plcedi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bb2ffc1c-b32f-46cf-b27b-6a726a6a27c4c36g2000yqn.googlegroups.com...

I mówisz że wschód-zachód wzdłuż Wisły... hmm może się nie znam ale ta
nasza Królowa Rzekto raczej z płudnia na północ zasuwa..

Panie Przemądrzały, zanim skarcisz kolegę, kliknij na jakąkolwiek mapę Krakowa....
Bo w tym wypadku się jednak nie znasz...

MJZ

Data: 2009-06-10 23:58:58
Autor: Alex
Co to są za loty (codzienne) nad Krakowem?

I mówisz że wschód-zachód wzdłuż Wisły... hmm może się nie znam ale ta
nasza Królowa Rzekto raczej z płudnia na północ zasuwa..

Płynie takimi zakolami. Akurat w tym miejscu Krakowa płynie wschód-zachód

W rejonie rzeszowskiej Jasionki taki sam dostojnie brzęczący co dzień
"pomyka" w kierunku Krakowa tak koło 20ej. Moze ten sam?

Raczej nie, bo na Krakowem brzęczy ok. 00.30 - 00.50, nigdy wcześniej

Data: 2009-06-11 00:08:36
Autor: Alex
Co to są za loty (codzienne) nad Krakowem?
Ale mniejsza o to;-). spróbuj go wypatrzeć tu http://sbs1.republika.pl/

Super strona! Czy jest też analogiczna mapa południe kraju?

Data: 2009-06-11 10:02:59
Autor: GrandFader Eise
Co to są za loty (codzienne) nad Krakowem?
Super strona! Czy jest też analogiczna mapa południe kraju?

ta tesz jest fajna

http://www.flygradar.nu/karta.php

ale nie ma opłudnia

Data: 2009-06-12 13:23:16
Autor: P.Gawryjolek

Użytkownik "GrandFader Eise" <0GrandFaderEise@NOSPAMhotmail.com> napisał w wiadomości news:h0qdnp$4kb$1news.onet.pl...
Super strona! Czy jest też analogiczna mapa południe kraju?

ta tesz jest fajna

http://www.flygradar.nu/karta.php

ale nie ma opłudnia

Też jestem zainteresowany
Pozdrawiam

Data: 2009-06-10 08:14:12
Autor: brum
Co to są za loty (codzienne) nad Krakowem?
Czy ktoś ma pojęcie co to jest za lot?

poczta ?

Data: 2009-06-10 08:37:20
Autor: GrandFader Eise
Co to są za loty (codzienne) nad Krakowem?
poczta ?

rano? chyba nie

Data: 2009-06-10 15:53:49
Autor: Alex
Co to są za loty (codzienne) nad Krakowem?

poczta ?

Tak by PP dbała o klientów żeby nawet samolotem przewozili listy??? Nie chce mi się wierzyć. Ile czasu zaoszczędziliby w stosunku do pociągu? Parę godzin?
Jeszcze co do tego lotu:
Dość głośny samolot, lata stosunkowo nisko. W nocy, po północy: z kierunku
wschód na zachód, rano ok. 7.30 z zachodu na wschód. Loty są także w
niedziele i dni świąteczne. Po charakterystycznym, mocnym dźwięku (czasem aż
szyby lekko wpadają w rezonans) podejrzewam że jest to ten sam samolot (lot).
Lata niżej niż liczne pasażerskie turbośmigłowce które pojawiają się w ciągu
dnia (ATR itp.).

Data: 2009-06-10 16:54:55
Autor: rafal
[1/2 OT]
Alex pisze:
poczta ?

Tak by PP dbała o klientów żeby nawet samolotem przewozili listy??? Nie chce mi się wierzyć. Ile czasu zaoszczędziliby w stosunku do pociągu? Parę godzin?

Trop może być sensowny.

PP zrezygnowała w 2003 roku prawie całkowicie z usług PKP tłumacząc to zbyt wysokimi kosztami i zastąpiła je ... dużo droższym transportem samochodowym i lotniczym (chyba WEA) - gdzieś spotkałem się z kwotami odpowiednio 8 tyś zł dla PKP i 20 razy więcej dla WEA.

Sieć połączeń pociągów z ambulansami gwarantowała w miarę sprawne przesyłanie paczek i listów po kraju, w dodatku w wagonach przez całą noc odbywało się sortowanie listów. Jak działa poczta po 2003 roku pewnie sami widzicie ;)

Nie wiem czy PP nadal korzysta z usług lotniczych ale ambulans ostał się w całym kraju chyba tylko jeden, zdaje się na trasie Szczecin - Przemyśl.

http://www.kzp.pl/index.php?artykul=art-2003-04

Data: 2009-06-12 15:14:31
Autor:
Alex <test@tets.pl> napisał(a):

> poczta ?

Tak by PP dbała o klientów żeby nawet samolotem przewozili listy??? Nie chce mi się wierzyć. Ile czasu zaoszczędziliby w stosunku do pociągu? Parę godzin?

Poczta korzysta z usług firmy Sprintair. Ze Szczecina przez Poznań do Warszawy
i z powrotem oraz z Rzeszowa przez Kraków do Warszawy i z powrotem latają
stare dobre An26, a z Warszawy do przeróżnych miejsc w Polsce flota Saabów
340. Niektóre loty ustawione są tak, że leci się wieczorem z pocztą, a rano
wraca na pusto i są to rzeczywiście bardzo wczesne loty.

Data: 2009-06-15 07:54:12
Autor: Jan Strybyszewski
Alex pisze:
poczta ?

Tak by PP dbała o klientów żeby nawet samolotem przewozili listy??? Nie chce mi się wierzyć. Ile czasu zaoszczędziliby w stosunku do pociągu? Parę godzin?

Hoho to kolega nie wie ze poczty juz od 5-6 lat pociagami sie nie wozi poza jedym wypierdkiem Szczecin-Przemysl

Data: 2009-06-10 17:44:33
Autor: PiotrekJaw
[...]

Pojęcia nie mam co to jest, ale widziałem takie loty (jestem z
Jaworzna). Akurat w ostatnim czasie nie widziałem i nie słyszałem, ale
kojarzę że jakiś rok temu regularnie, codziennie przy dobrej pogodzie
wracając z pracy (15:30..16:00) widziałem lub słyszałem to coś ;-).
Hmm..., zmienili od tego czasu "rozkład jazdy"? Nie potrafię określić
typu maszyny ale chyba jakiś transportowiec(?). Latał tak jak
napisałeś w kierunku E->W. A dzwięk silników ma tak niski ton i siłę
że wtedy jeszcze moje stare okna chciały się szyb pozbyć ;-).

Pozdrawiam
Piotrek

Co to są za loty (codzienne) nad Krakowem?