Co to sÄ… dogmaty wiary

Data: 2015-06-03 21:02:37
Autor: abc
Co to sÄ… dogmaty wiary
Pismo Å›w. nie jest kompletnym zapisem Tradycji Apostolskiej. Jak podkreÅ›la  Ostatnia Ewangelia "Jest ponadto wiele innych rzeczy, których Jezus dokonaÅ‚,a które, gdyby je szczegółowo opisać, to sÄ…dzÄ™, że caÅ‚y Å›wiat nie pomieÅ›ciÅ‚by ksiÄ…g, które by trzeba napisać." (Jn 21:25)

Heretycy pracowicie wyszukują przeróżne luki w zapisanym tekście Pisma św. wyciągają z nich karkołomne wnioski i głoszą cudaczne herezje, które ni stąd ni z owąd nagle zaczynają kwestionować prawdy wcześniej oczywiste dla każdego.

W odpowiedzi na te herezje Kościół ogłasza dogmaty wiary.

Trochę podobnie, obecnie wpisuje się do państwowych konstytucji, że
małżeństwo jest związkiem kobiety i mężczyzny. Nie jest to żadna nowość, to było zawsze oczywiste, ale wpisuje się to w odpowiedzi na wymysły lobby homoseksualistów.

Dogmaty ogłaszane przez Kościół nie zawierają żadnych nowości a jedynie
prawdy obecne w Tradycji Apostolskiej od zawsze ale nie zapisane w Piśmie św.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2015-06-03 23:35:00
Autor: the_foe
Co to sÄ… dogmaty wiary
W dniu 2015-06-03 o 21:02, abc pisze:

W odpowiedzi na te herezje Kościół ogłasza dogmaty wiary.

rok 320 - zezwolono na czczenie obrazu Boga choc wczesniej było to zakazane
rok 321 - dzień swiety zmieniono z soboty na niedziele
rok 431 - przemianowanie Maryi na "Matkę Boską", choc wczesniej istaniał dogmat, ze zrodziła człowieka.
rok 418 - zezwolono na chrzest dzieci, choc wczesniej twierdzono, ze tylko swiadomy zasad wiary człowiek moze przyjac chrzest
rok 500 - wprowadzono ubiór wyróżniający kler - wczesniej było to zakazane.
rok 538 - dogmat sukcesji apostolskiej, wczesniej istniał dogmat równości biskupiej
rok 590 - dogmat pośrednictwa swietych i Maryi - wczesniej mozna było modlić się tylko do Trójcy
rok 593 - papież wymyśla "czyściec", wczesniej nie było nigdy, nigdzie zadnej wzmianki o takim miejscu
rok 600 - Rzym narzuca liturgię łacinską, choc wczeniej dogmat zakazywał uzywania języka niezrozmiałego dla wiernych.
rok 787 - uchylono dogmat zabraniajacy czczenia relikwii.
rok 1079 - wprowadzono celibat
rok 1090 - dopuszczono uzywanie poganskiego rózanca, choc wczesniej istaniał dogmat zakazujący "mechanicznych modlitw"
rok 1184 - powstanie Inkwizycji, choc jeszcze w V wieku istniał dogmat zakazujący duchownym piastowania panstwowych stanowisk
rok 1190 - dogmat umozliwiajacy Kosciołowi odpuszczenie grzechów, mimo ze wczesniej istniał dogmat, iż odpuszczenie grzechów to dar Boży w Chrystusie.
rok 1215 - wprowadzenie dogmatu spowiedzi za posrednictwem spowiednika.
rok 1215 - dogmat przemiany wina w krew i chleba w ciało Chrystusa - choc wczesniej Rzym zwalczał taką wiarę.
rok 1220 - wprowadzenie kultu opłatka - wczesniej mozna było za to skonczyc na stosie.
rok 1229 - zakaz posiadania i czytania Biblii przez nieduchownych.
rok 1414 - zakaz spozywania wina jako symbolu krwi Chrystusa
rok 1439 - mozliwosc "wykupienia" sie z czysca
rok 1545 - uznano tradycję Kościoła jako źródło wiedzy równej Pismu św.
rok 1846 - potępienie rozdziału państwa i kościoła, do konca V w. istniał dokładnie odwrotny dogmat!
rok 1854 - dogmat niepokalanego poczęcia Maryi
rok 1870 - dogmat nieomylnosci papieskiej
rok 1950 - dogmat wniebowstąpienia Maryi i ustanowienie jej jedynym Oredownikiem miedzy człowiekiem a Bogiem. Przez stulecia istniał dogmat, ze Chrystus jest tym Oredownikiem.

--
@foe_pl

Data: 2015-06-03 23:59:43
Autor: u2
Co to sÄ… dogmaty wiary
W dniu 2015-06-03 o 23:35, the_firer pisze:
rok 321 - dzień swiety zmieniono z soboty na niedziele

tego nie mozesz przebolec stara kurwo ubecka:)

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-06-04 01:43:06
Autor: Stachu Chebel
Co to s± dogmaty wiary
W dniu ¶roda, 3 czerwca 2015 23:59:43 UTC+2 u¿ytkownik u2 napisa³:
W dniu 2015-06-03 o 23:35, the_firer pisze:
> rok 321 - dzieñ swiety zmieniono z soboty na niedziele

tego nie mozesz przebolec stara kurwo ubecka:)

Podobno jak siê chwali³e¶ kiedy¶ tutaj, jeste¶ in¿ynierem. Podobno masz wy¿sze wykszta³cenie. Konfrontuj±c to z twoimi postami, postrzegam ciê jako prostaka nie dorównuj±cemu nawet Kononowiczowi. Albo "wy³±czysz" siê z grupy, albo...

.... w twoim stylu nazwiesz mnie "cheblikiem", i takie tam..

Tymczasem id¼ Pan, Panie in¿ynierku rozrzucaæ kwiatki i bêbniæ w dzwony o 6:00

Data: 2015-06-04 13:16:15
Autor: u2
Co to s± dogmaty wiary
W dniu 2015-06-04 o 10:43, Stachu Chebel pisze:
... w twoim stylu nazwiesz mnie "cheblikiem", i takie tam.

te heblik nie sraj sie tak ubecka kurwo:))))))

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-06-04 08:21:27
Autor: abc
Co to sÄ… dogmaty wiary
To jest lista bzdur z antykatolickiej broszurki propagandowej.

--
Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny.

Data: 2015-06-04 10:19:11
Autor: silvio balconetti
Co to sÄ… dogmaty wiary
Am 04.06.2015 um 08:21 schrieb abc:
To jest lista bzdur z antykatolickiej broszurki propagandowej.

Co jest tam bzdura? Przyklady.

--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

Data: 2015-06-04 03:39:28
Autor: kogutek444
Co to s± dogmaty wiary
W dniu czwartek, 4 czerwca 2015 10:19:13 UTC+2 u¿ytkownik silvio balconetti napisa³:
Am 04.06.2015 um 08:21 schrieb abc:
> To jest lista bzdur z antykatolickiej broszurki propagandowej.

Co jest tam bzdura? Przyklady.

-- saluto
SB dr angelologii apokryficznej
"Mnie, jako katolika, prawo nie obowi±zuje". (T.Rydzyk, redemptorysta)

Abecad³o to nie jest ten indoktrynowany tylko ten co indoktrynuje. Jego musi byæ na wierzchu. Nie licz ¿e Ci odpowie. A jak by odpowiedzia³ to bêdzie ³ga³ jak cygan sprzedaj±cy konia.

Data: 2015-06-04 02:05:50
Autor: Stachu Chebel
Co to s± dogmaty wiary
W dniu ¶roda, 3 czerwca 2015 21:02:29 UTC+2 u¿ytkownik abc napisa³:
Pismo ¶w. nie jest kompletnym zapisem Tradycji Apostolskiej.

A có¿ to takiego owa tradycja? Ewangelizacja ogniem i halabard±?

Jak podkre¶la  Ostatnia Ewangelia "Jest ponadto wiele innych rzeczy, których Jezus dokona³,a które, gdyby je szczegó³owo opisaæ, to s±dzê, ¿e ca³y ¶wiat nie pomie¶ci³by ksi±g, które by trzeba napisaæ." (Jn 21:25)

Kto to wymi¶li³? D¿izus, czy partia?

Heretycy pracowicie wyszukuj± przeró¿ne luki w zapisanym tek¶cie Pisma ¶w. wyci±gaj± z nich karko³omne wnioski i g³osz± cudaczne herezje, które ni st±d ni z ow±d nagle zaczynaj± kwestionowaæ prawdy wcze¶niej oczywiste dla ka¿dego.

Dawaj konkrety, bêd±ce oczywist±oczuwisto¶ci± PiSlamistów.

W odpowiedzi na te herezje Ko¶ció³ og³asza dogmaty wiary.

Otó¿ i to ! DOGMATY!!  We¼ se abecad³o wygooglaj co to znaczy.

Trochê podobnie, obecnie wpisuje siê do pañstwowych konstytucji, ¿e
ma³¿eñstwo jest zwi±zkiem kobiety i mê¿czyzny. Nie jest to ¿adna nowo¶æ, to by³o zawsze oczywiste, ale wpisuje siê to w odpowiedzi na wymys³y lobby homoseksualistów.

Tia......  Zaraz napiszesz jaki to promil w¶ród czarodzei jest w stosunku do np. nauczycieli..  Podaj miszczu jak te "badania" zosta³y zrobione.

Dogmaty og³aszane przez Ko¶ció³ nie zawieraj± ¿adnych nowo¶ci a jedynie
prawdy obecne w Tradycji Apostolskiej od zawsze ale nie zapisane w Pi¶mie ¶w.

Dogmaty zawieraj± prawdê?!  Jebnij siê katolu w ³eb!! Wiesz co to znaczy "dogmat"?. Eeee tam, bo niby sk±d.. Z pedofilskiego mszenia raczej nie..

Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny

Sranie_w_Banie !!

Data: 2015-06-04 09:42:00
Autor: aja
Co to sÄ… dogmaty wiary
W dniu 2015-06-03 o 21:02, abc pisze:
Pismo św. nie jest kompletnym zapisem /.../

Cyt.:
"Gdyby Bóg był mówił, byłoby dziwne, aby co innego
powiedział zwolennikom każdego z poszczególnych wyznań
religijnych, które nawzajem się potępiają i słusznie
oskarżają o zabobon i bezbożność." /ks.Jan Meslier/

Co to sÄ… dogmaty wiary