Co to sÄ… dogmaty wiary

Data: 2015-06-03 23:35:00
Autor: the_foe
Co to sÄ… dogmaty wiary
W dniu 2015-06-03 o 21:02, abc pisze:

W odpowiedzi na te herezje Kościół ogłasza dogmaty wiary.

rok 320 - zezwolono na czczenie obrazu Boga choc wczesniej było to zakazane
rok 321 - dzień swiety zmieniono z soboty na niedziele
rok 431 - przemianowanie Maryi na "Matkę Boską", choc wczesniej istaniał dogmat, ze zrodziła człowieka.
rok 418 - zezwolono na chrzest dzieci, choc wczesniej twierdzono, ze tylko swiadomy zasad wiary człowiek moze przyjac chrzest
rok 500 - wprowadzono ubiór wyróżniający kler - wczesniej było to zakazane.
rok 538 - dogmat sukcesji apostolskiej, wczesniej istniał dogmat równości biskupiej
rok 590 - dogmat pośrednictwa swietych i Maryi - wczesniej mozna było modlić się tylko do Trójcy
rok 593 - papież wymyśla "czyściec", wczesniej nie było nigdy, nigdzie zadnej wzmianki o takim miejscu
rok 600 - Rzym narzuca liturgię łacinską, choc wczeniej dogmat zakazywał uzywania języka niezrozmiałego dla wiernych.
rok 787 - uchylono dogmat zabraniajacy czczenia relikwii.
rok 1079 - wprowadzono celibat
rok 1090 - dopuszczono uzywanie poganskiego rózanca, choc wczesniej istaniał dogmat zakazujący "mechanicznych modlitw"
rok 1184 - powstanie Inkwizycji, choc jeszcze w V wieku istniał dogmat zakazujący duchownym piastowania panstwowych stanowisk
rok 1190 - dogmat umozliwiajacy Kosciołowi odpuszczenie grzechów, mimo ze wczesniej istniał dogmat, iż odpuszczenie grzechów to dar Boży w Chrystusie.
rok 1215 - wprowadzenie dogmatu spowiedzi za posrednictwem spowiednika.
rok 1215 - dogmat przemiany wina w krew i chleba w ciało Chrystusa - choc wczesniej Rzym zwalczał taką wiarę.
rok 1220 - wprowadzenie kultu opłatka - wczesniej mozna było za to skonczyc na stosie.
rok 1229 - zakaz posiadania i czytania Biblii przez nieduchownych.
rok 1414 - zakaz spozywania wina jako symbolu krwi Chrystusa
rok 1439 - mozliwosc "wykupienia" sie z czysca
rok 1545 - uznano tradycję Kościoła jako źródło wiedzy równej Pismu św.
rok 1846 - potępienie rozdziału państwa i kościoła, do konca V w. istniał dokładnie odwrotny dogmat!
rok 1854 - dogmat niepokalanego poczęcia Maryi
rok 1870 - dogmat nieomylnosci papieskiej
rok 1950 - dogmat wniebowstąpienia Maryi i ustanowienie jej jedynym Oredownikiem miedzy człowiekiem a Bogiem. Przez stulecia istniał dogmat, ze Chrystus jest tym Oredownikiem.

--
@foe_pl

Data: 2015-06-03 23:59:43
Autor: u2
Co to sÄ… dogmaty wiary
W dniu 2015-06-03 o 23:35, the_firer pisze:
rok 321 - dzień swiety zmieniono z soboty na niedziele

tego nie mozesz przebolec stara kurwo ubecka:)

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-06-04 01:43:06
Autor: Stachu Chebel
Co to s± dogmaty wiary
W dniu ¶roda, 3 czerwca 2015 23:59:43 UTC+2 u¿ytkownik u2 napisa³:
W dniu 2015-06-03 o 23:35, the_firer pisze:
> rok 321 - dzieñ swiety zmieniono z soboty na niedziele

tego nie mozesz przebolec stara kurwo ubecka:)

Podobno jak siê chwali³e¶ kiedy¶ tutaj, jeste¶ in¿ynierem. Podobno masz wy¿sze wykszta³cenie. Konfrontuj±c to z twoimi postami, postrzegam ciê jako prostaka nie dorównuj±cemu nawet Kononowiczowi. Albo "wy³±czysz" siê z grupy, albo...

.... w twoim stylu nazwiesz mnie "cheblikiem", i takie tam..

Tymczasem id¼ Pan, Panie in¿ynierku rozrzucaæ kwiatki i bêbniæ w dzwony o 6:00

Data: 2015-06-04 13:16:15
Autor: u2
Co to s± dogmaty wiary
W dniu 2015-06-04 o 10:43, Stachu Chebel pisze:
... w twoim stylu nazwiesz mnie "cheblikiem", i takie tam.

te heblik nie sraj sie tak ubecka kurwo:))))))

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-06-04 08:21:27
Autor: abc
Co to sÄ… dogmaty wiary
To jest lista bzdur z antykatolickiej broszurki propagandowej.

--
Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny.

Data: 2015-06-04 10:19:11
Autor: silvio balconetti
Co to sÄ… dogmaty wiary
Am 04.06.2015 um 08:21 schrieb abc:
To jest lista bzdur z antykatolickiej broszurki propagandowej.

Co jest tam bzdura? Przyklady.

--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

Data: 2015-06-04 03:39:28
Autor: kogutek444
Co to s± dogmaty wiary
W dniu czwartek, 4 czerwca 2015 10:19:13 UTC+2 u¿ytkownik silvio balconetti napisa³:
Am 04.06.2015 um 08:21 schrieb abc:
> To jest lista bzdur z antykatolickiej broszurki propagandowej.

Co jest tam bzdura? Przyklady.

-- saluto
SB dr angelologii apokryficznej
"Mnie, jako katolika, prawo nie obowi±zuje". (T.Rydzyk, redemptorysta)

Abecad³o to nie jest ten indoktrynowany tylko ten co indoktrynuje. Jego musi byæ na wierzchu. Nie licz ¿e Ci odpowie. A jak by odpowiedzia³ to bêdzie ³ga³ jak cygan sprzedaj±cy konia.

Co to sÄ… dogmaty wiary