Co to właściwie jest OMIJANIE ? :)

Data: 2014-10-08 00:35:04
Autor: Robert Tomasik
Co to właściwie jest OMIJANIE ? :)
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:m11os9$5ii$1node2.news.atman.pl...
W związku z kolejnym, przypadkowo obejrzanym odcinkiem drogówki, zajrzałem do PORD w celu odnalezienia aktualnej definicji manewru OMIJANIA, i pokątnie również wyprzedzania.

Sytuacja, która mnie skłoniła ku temu jest taka, że jakiś koleś wg policjantów ominął pojazd, który zatrzymał się by przepuścić pieszego na przejściu.

"Problem" w tym, że koleś "omijał" pojazd nie będący względem niego bezpośrednio "obok". Pacjent zatrzymał się "dla pieszego" na skrajnie lewym pasie, a ten co omijał, jechał skrajnie lewym pasem ...

Definicja z PORD: "omijanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok nieporuszającego się pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody" ...

Czy jeśli zachować się tak jak wspomniałem, ale na drodze z 5 pasami do jazdy o tym samym kierunku i zwrocie względem pojazdu będącego po "przeciwległej stronie brzegu", to każdorazowo można nam przypisać omijanie pojazdu ?

Parafrazując: do jakiej odległości odległość mierzy się pojęciem "obok" ? :D

To zawsze będzie omijanie pojazdu,który zatrzymał się w celu przepuszczenia pieszych, ale nie zawsze bedzie stanowiło realne zagrożenie dla bezpeiczeństwa.

Data: 2014-10-08 11:40:40
Autor: Gotfryd Smolik news
Co to właściwie jest OMIJANIE ? :)
On Wed, 8 Oct 2014, Robert Tomasik wrote:

To zawsze bêdzie omijanie pojazdu,który zatrzyma³ siê w celu
przepuszczenia pieszych,

  Ergo, komentarz do pytania "czy mo¿na wjechaæ na przej¶cie
po którym idzie pieszy, wje¿d¿aj±c  tak, ¿e nie utrudnia siê
ruchu pieszego tudzie¿ nie zmusza do przyspieszania lub
zwalniania kroku" trzeba obudowaæ zastrze¿eniem: "tak,
o ile przy przej¶ciu nie *stoi* ¿aden pojazd, który
zatrzyma³ siê w celu przepuszczenia pieszych".
  Stoi kto¶ obok (lub naprzeciw, ale "nie w pieszego")
to patrzycie sobie g³êboko w oczy i jednocze¶nie ruszacie,
tak aby na liniê zatrzymania przed pasami nie wjechaæ
nim ten drugi ruszy ;)

ale nie zawsze bedzie stanowi³o realne zagro¿enie dla bezpeiczeñstwa.

  Zgadza siê, ale idzie to tak:
"Lege non distinguente nec nostrum est distinguere"
  I wobec braku "znikomej szkodliwo¶ci" w KW mamy kolejny
standardowy problem "nagorliwo¶ci prawa" (ile tam daj±,
10 punktów?)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-11 11:05:37
Autor: John Kołalsky
Co to właściwie jest OMIJANIE ? :)

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

[...]

lewym a prawym jak rozumiem

[...]

MZ bzdurzysz. Taka definicja ewidentnie wskazuje, że nie chodzi o pojazd z lewej czy prawej strony ale dokładnie obok.

Data: 2014-10-11 11:27:10
Autor: masti
Co to w³a¶ciwie jest OMIJANIE ? :)
John Ko³alsky wrote:

To zawsze bêdzie omijanie pojazdu,który zatrzyma³ siê w celu przepuszczenia pieszych, ale nie zawsze bedzie stanowi³o realne zagro¿enie dla bezpeiczeñstwa.

MZ bzdurzysz. Taka definicja ewidentnie wskazuje, ¿e nie chodzi o pojazd z lewej czy prawej strony ale dok³adnie obok.

bzdurzysz. --
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-10-13 18:19:53
Autor: John Ko³alsky
Co to w³a¶ciwie jest OMIJANIE ? :)

U¿ytkownik "masti" <gone@to.hell>

[...]