Co to warte?

Data: 2013-02-05 17:33:38
Autor: Maciek
Co to warte?

Umowa mi sie konczy i dostalem od T-Mobile oferte wymiany telefonu.
Sluchawke mam nowa i jestem zadowolony, wiec jesli skorzystam, to tylko
zeby miec backupowy telefon albo po prostu zeby go sprzedac.

To sa modele za 1 zl.

http://images36.fotosik.pl/368/16a51a7f751aa404.jpg

Warto cos z tej listy wybrac? Pytam pod katem jakosci i ewentualnej
"sprzedawalnosci".

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-02-05 19:37:16
Autor: Maciek
Co to warte?
Dnia Tue, 05 Feb 2013 17:46:20 +0100, ToMasz napisał(a):

stawiam na L9

Mowisz? Sam obstawialem raczej HTC albo chinczyka.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-02-06 00:08:50
Autor: J.F.
Co to warte?
Dnia Tue, 5 Feb 2013 17:33:38 +0100, Maciek napisał(a):
Umowa mi sie konczy i dostalem od T-Mobile oferte wymiany telefonu.
Sluchawke mam nowa i jestem zadowolony, wiec jesli skorzystam, to tylko
zeby miec backupowy telefon albo po prostu zeby go sprzedac.

A patrzyles na oferte bez telefonu ? IMO - brac telefonu w t-mobile sie nie oplaca, a juz szczegolnie jak go nie
potrzebujesz.

To sa modele za 1 zl.
http://images36.fotosik.pl/368/16a51a7f751aa404.jpg
Warto cos z tej listy wybrac? Pytam pod katem jakosci i ewentualnej
"sprzedawalnosci".

Wow - pod koniec naprawde drogie modele ..

J.

Data: 2013-02-06 00:20:50
Autor: Maciek
Co to warte?
Dnia Wed, 6 Feb 2013 00:08:50 +0100, J.F. napisał(a):

A patrzyles na oferte bez telefonu ?

Tak, ale jakos duzo taniej nie bede mial. Moge miec aneks na 12 miesiecy i
placic tyle co i teraz, majac jakies kosmiczne ilosci minut. Tylko ze ja
nie potrzebuje wiecej - mam tyle, ile mi wystarcza, z marginesem. Z kolei
obnizanie abonamentu tez mi sie nie bardzo oplaca, bo wtedy moge zaczac co
miesiac doplacac do interesu.

IMO - brac telefonu w t-mobile sie nie oplaca, a juz szczegolnie jak go nie
potrzebujesz.

A ktoras siec ma lepsze ceny?

Wow - pod koniec naprawde drogie modele ..

Od ZTE do konca w okolicach 1000 zl na Allegro. Niestety nie ma drogiego
ogryzka piatej generacji.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-02-06 09:06:29
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Co to warte?
Dnia 2013-02-06, o godz. 00:20:50
Maciek <docktor@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
wystarcza, z marginesem. Z kolei obnizanie abonamentu tez mi sie nie
bardzo oplaca, bo wtedy moge zaczac co miesiac doplacac do interesu.

Podstawowa zasada: nie korzystaj z oferty utrzymaniowej przed upływem
obecnej. Oferty jakie wtedy dostaniesz będą gorsze niż dla nowych
abonentów a taryfy możesz zmienić tylko na równoważne lub wyższe. Do
tego ciężko wynegocjować umowę krótszą niż 18 miesięcy. Umowa bez
telefonu też specjalnie korzystna nei jest. Jeśli zalezy Ci na
zachowaniu numeru i pozostanie w tej sieci to zrób tak - przed upływem
ostatniego okresu rozliczeniowego złóż zlecenie migracji do pre-paida
albo w ogóle do innego operatora. Gdy umowa się skończy i numer zostanie
przeniesiony składasz ponownie dyspozycję przeniesienia z powrotem na
abonament. Wtedy jesteś traktowany jako nowy klient i oferty są
zdecydowanie lepsze. Dodatkowo jeśli całą operację wykonasz za
pośrednictwem innego operatora to dorzucą jakieś bonusy za migrację od
niego.

Sam jestem po takiej operacji dla kilku telefonów firmowych. Oferta
utrzymaniowa jaką mi pokazali w T-Mobile wywołała tylko mój uśmiech,
podobnie jak oferta "darmowych" aparatów. Po operacji via prepaid Play
można było wybierać z aktualnej oferty. Niestety numery musiały
pozostać w T-Mobile - pewien wymóg formalny firmy.

Zdrówko

Data: 2013-02-06 11:05:41
Autor: Maciek
Co to warte?
Dnia Wed, 6 Feb 2013 09:06:29 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

[...]

Sami zaproponowali mi 12 miesiecy bez telefonu. Oferty z telefonem nie
probowalem na razie skracac. Jest to w ogole wykonalne?

[...]

Jestem w Erze/T-Mobile od 14 lat. Szantazowalem ich juz kiedys przejsciem
do innego operatora i cos tak ugralem. Ale czy jestes pewien, ze dla
klientow indywidualnych faktyczne przejscie i powrot jest korzystne? Nie
widze w ofercie dla nowych abonentow niczego, co byloby lepsze od moich
obecnych warunkow.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-02-06 19:29:01
Autor: J.F
Co to warte?
Użytkownik "MaciekBabciaDobosz"  napisał w wiadomości
> [...]
miesiecy i placic tyle co i teraz, majac jakies kosmiczne ilosci
minut. Tylko ze ja nie potrzebuje wiecej - mam tyle, ile mi

A ile tych minut ma byc, bo tak na szybko popatrzylem - oferta wstepna to 20 zl taniej, *24 to juz sie 480 uzbiera. Telefony tez nie zawsze po 1zl, a groza nam kolejne obnizki ..

Podstawowa zasada: nie korzystaj z oferty utrzymaniowej przed upływem
obecnej. Oferty jakie wtedy dostaniesz będą gorsze niż dla nowych
abonentów a taryfy możesz zmienić tylko na równoważne lub wyższe.

Ale masz wczesniej. to tez sie w rozrachunku liczy.
Poza tym ja moze negocjowac nie umiem, ale teraz t-mobile jakos nie chce podniesc oferty po uplywie starej.

Do tego ciężko wynegocjować umowę krótszą niż 18 miesięcy.

Co z tego, kiedy pozniej mozesz tez sprobowac przed czasem :-)

Umowa bez telefonu też specjalnie korzystna nie jest. Jeśli zalezy Ci na
zachowaniu numeru i pozostanie w tej sieci to zrób tak - przed upływem
ostatniego okresu rozliczeniowego złóż zlecenie migracji do pre-paida

Zobaczymy w tym roku pomoze.

albo w ogóle do innego operatora.

A to IMO obecnie ucina im mozliwosc zadbania o klienta. W ciagu 24h maja przeniesc, no chyba ze "z zachowaniem okresu wypowiedzenia", ale umowy juz podpisane ...
Moze ich wypowiedzienie terminowe z adnotacja "numer bedzie przeniesiony" zacheci do negocjacji ... ale czy tam w ogole ktos decyzyjny to czyta, czy tylko wprowadzaja w komputer ?

Gdy umowa się skończy i numer zostanie
przeniesiony składasz ponownie dyspozycję przeniesienia z powrotem na
abonament. Wtedy jesteś traktowany jako nowy klient i oferty są
zdecydowanie lepsze.

Mozna i tak ... ale czy aby na pewno lepsze ?

[...]

Ale aktualna oferta
http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/oferta/przenies_numer/abonament

i wybieramy powiedzmy "smartfonowa okazja", gdzie .... OMG, nie, tu cos dziwnie drogo,
wybieramy np oferte multimedialna
http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/oferta/przenies_numer/abonament/z_telefonem/multimedialna
http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/oferta/przedluz_umowe/abonament/gwarancja/multimedialna_

w taryfie rodzina 40 warunki podstawowe jakby te same (59.90),  ceny telefonow te same, nowy klient ma ten bonus ze moze zawrzec umowe na 18 miesiecy lub skorzystac (?) z kodu promocji i zaplacic 6 zl mniej miesiecznie. Ale musi zaplacic 50 zl za aktywacje karty.

no chyba ze ma skorzystac z "wyjatkowej okazji",
http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/oferta/przenies_numer/abonament/wyjatkowa_okazja
potrzebuje akurat dokladnie 160 minut, to moze cos ciekawego tu znajdzie i jeszcze dostanie kiepski telefon za grosze ...

Juz mi sie nie chce wczytywac co i jak ...

J.