Co to za cudo? :-)

Data: 2011-11-06 00:20:28
Autor: Karol Y
Co to za cudo? :-)
Znalazłem jakiś czas temu szwendając się po Łodzi.

http://img.pl/LI01d8b
http://img.pl/9sacFzf

Przyznam, że prześwit ma taki, że wydech można i bez kanału naprawiać ;-)

--
Mateusz Bogusz

Data: 2011-11-06 01:18:52
Autor: Rabbit McCroolick
Co to za cudo? :-)

Użytkownik "Karol Y" <karolyyy@o2.pl> napisał w wiadomości news:j94gc8$9s7$1node2.news.atman.pl...
Znalazłem jakiś czas temu szwendając się po Łodzi.

http://img.pl/LI01d8b
http://img.pl/9sacFzf

Przyznam, że prześwit ma taki, że wydech można i bez kanału naprawiać ;-)

Jakaś samoróbka - obstawiam podwozie Chevroleta C15A (eh, te opony wyglądają na oryginalne) lub jakaś jego wariacja w wykonaniu Canadian Dodge, które sprowadzano po wojnie z amerykańskiego demobilu i dopasowaną do podwozia kabiną GAZa-51.

Data: 2011-11-05 23:55:25
Autor: Lisciasty
Co to za cudo? :-)
On 6 Lis, 01:18, "Rabbit McCroolick" <bilga...@wp.pl> wrote:
[...]

Co też Pan tu mataczysz, toż to Muscel jest :>

L.

Data: 2011-11-06 13:57:56
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co to za cudo? :-)

Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał w wiadomości news:321c4de0-f2f4-41cc-a945-dfdd29f7d82bhc5g2000vbb.googlegroups.com...
Co też Pan tu mataczysz, toż to Muscel jest :>

to prócz tego co to był Gazem 69 były jeszcze inne muscele?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-11-06 06:34:38
Autor: Lisciasty
Co to za cudo? :-)
On 6 Lis, 13:57, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
to prócz tego co to był Gazem 69 były jeszcze inne muscele?

Ja tam się nie znam na terenówkach, identyczne coś miał sąsiad
kilkanaście lat temu, za gówniarza widziałem to i parę razy jechałem,
w papierach mu było muscel toteż zapamiętałem :>

L.

Data: 2011-11-06 19:48:09
Autor: Rabbit McCroolick
Co to za cudo? :-)

Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał w wiadomości news:321c4de0-f2f4-41cc-a945-dfdd29f7d82bhc5g2000vbb.googlegroups.com...

Co też Pan tu mataczysz, toż to Muscel jest :>

Muscel?! Nigdy w życiu Muscela to można najwyżej pomylić z GAZem-69. A tak sobie pomyślałem, że te opony to raczej od Stara 66 i może to cudo zbudowano na podwozu któregoś z prototypów Stara 44?!

Data: 2011-11-06 21:46:04
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co to za cudo? :-)
Użytkownik "Rabbit McCroolick" <bilgates@wp.pl> napisał w wiadomości news:j96kp6$oq4$1news.dialog.net.pl...

[...]

wg mnie to wlasnie jakiś ciężarowy GAZ może byc..

Data: 2011-11-06 19:29:03
Autor: Waldek Godel
Co to za cudo? :-)
Dnia Sun, 6 Nov 2011 01:18:52 +0100, Rabbit McCroolick napisał(a):

[...]

Ech.. fachowcy...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/05/GAZ-51-truck.jpg
(opis jest zły, to jest GAZ-63 na oponach z BRDM-2 albo ZIŁa 135,
najprawdopodobniej to pierwsze)

http://dostronyk.w.interia.pl/Lebork%20GAZ%2063.JPG
http://russianspares.com/shop/gallery/gallery/gaz63_06.jpg
trochę podszpachlowany (albo z blachami wymienionymi, bo przegniły), z
podciętymi błotnikami i zrobioną od zera paką

--
Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI
Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze śniegu

Data: 2011-11-06 21:56:33
Autor: z
Co to za cudo? :-)
Waldek Godel pisze:

[...]

Maska i kabina obniżone. Jeśli to identyczny model to spore przeróbki.
Takie ładne "dzisiejsze" proporcje :-)

Data: 2011-11-06 21:17:51
Autor: Waldek Godel
Co to za cudo? :-)
Dnia Sun, 06 Nov 2011 21:56:33 +0100, z napisał(a):

Maska i kabina obniżone. Jeśli to identyczny model to spore przeróbki.
Takie ładne "dzisiejsze" proporcje :-)

Zauważ, że kółka od BRDMa by w oryginalnie położone błotniki nie weszły.
Dlatego zlikwidował pasek blachy z logo, niższy kawałek z błotnikiami
podniósł i je przyciął. Skrócił atrapę i zlikwidował ten dynks pod drzwiami
- gotowe

Data: 2011-11-06 23:15:06
Autor: Rabbit McCroolick
Co to za cudo? :-)

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1g3vj4ewq0x0j.dlglepper.institute.com...

Zauważ, że kółka od BRDMa

Nie, to są oponki od "Pszczółki"

Dlatego zlikwidował pasek blachy z logo, niższy kawałek z błotnikiami
podniósł i je przyciął. Skrócił atrapę i zlikwidował ten dynks pod drzwiami
- gotowe

Rama tego łódzkiego wynalazku jest krótsza - zobacz, że rozstaw osi jest krótszy. No i zbiornik paliwa ma całkiem inne położenie. Ponadto ta kabina jest bardzo mocno zmodyfikowana - przycięte drzwi, maska też mocno obniżona.

Data: 2011-11-06 22:57:58
Autor: Waldek Godel
Co to za cudo? :-)

http://i258.photobucket.com/albums/hh253/radekradek1988/DSC00024.jpg

Data: 2011-11-07 21:37:36
Autor: Rabbit McCroolick
Co to za cudo? :-)

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Radiostacja_R-118K.jpg&filetimestamp=20090127081355

Data: 2011-11-07 21:13:43
Autor: Waldek Godel
Co to za cudo? :-)
Dnia Mon, 7 Nov 2011 21:37:36 +0100, Rabbit McCroolick napisał(a):

http://i258.photobucket.com/albums/hh253/radekradek1988/DSC00024.jpg

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Radiostacja_R-118K.jpg&filetimestamp=20090127081355

Ale oczywiście znalazłeś przepis zabraniający stosować jeden typ opon w
więcej niż jednym typie pojazdu wojskowego? ;-)
I wydaje się, że te są większe, mimo podobnego wyglądu. Trzeba by sprawdzić
rozmiary.

Data: 2011-11-08 00:26:51
Autor: Rabbit McCroolick
Co to za cudo? :-)

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:rtrc9xvlbv4j.dlglepper.institute.com...

Ale oczywiście znalazłeś przepis zabraniający stosować jeden typ opon w
więcej niż jednym typie pojazdu wojskowego? ;-)

Nie, ale chciałem Ci pokazać, że nie tylko opony ale i mosty Star 66/660 miał identyczne jak w "łódzkim cudaku"

Data: 2011-11-08 00:17:21
Autor: Waldek Godel
Co to za cudo? :-)
Dnia Tue, 8 Nov 2011 00:26:51 +0100, Rabbit McCroolick napisał(a):

Nie, ale chciałem Ci pokazać, że nie tylko opony ale i mosty Star 66/660 miał identyczne jak w "łódzkim cudaku"

No dobra, ale mostów na fotce nie widać, a piasty kół ma identyczne jak
tutaj:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/05/GAZ-51-truck.jpg

W dodatku zarówno cudak jak i GAZ mają dekle piast płaskie, a mosty stara
660 w kształcie miski:
http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/12/79/28/89/1279288967
http://images26.fotosik.pl/235/3044632f38579ecd.jpg
widać to też na twojej fotce.

Data: 2011-11-08 00:25:29
Autor: Waldek Godel
Co to za cudo? :-)

Co więcej, jakby w BRDM-2 (robionym przecież przez GAZ) zdjąć zabawki do
pompowania kół, to pewnie wyglądałoby to dokładnie tak samo:
http://data3.primeportal.net/apc/yuri_pasholok/brdm-2_w_ags-17/images/brdm-2_w_ags-17_026_of_100.jpg

A tak w ogóle... może to JEST BRDM? Tzn jego podwozie z szoferką GAZa..
Rozstaw osi tak jakby pasował. Chociaż taka przeróbka byłaby bez sensu,
BRDM fajniejszy :-)
I chyba nie miał ramy.

Data: 2011-11-08 09:13:30
Autor: Rabbit McCroolick
Co to za cudo? :-)

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:bc8uw6b2tgz6.dlglepper.institute.com...

Rozstaw osi tak jakby pasował.

Dlatego wracam do koncepcji, że to może być podwozie prototypu Stara 44. Za komuny często prototypy trafiały w prywatne ręce, choć np. maiały zostać zniszczone. Wydaje mi się, że ktoś stworzył SAMa wziąłwszy ramę, mosty i koła oraz być może silnik od takiego prototypu, a że nie miał kabiny, to dopasował od GAZa51 lub Lublina (te samochody nie miały nadzwyczajnej trwałości, więc kabinę można było łatwo dostać).

Chociaż taka przeróbka byłaby bez sensu,
BRDM fajniejszy :-)
I chyba nie miał ramy.

Na pewno nie miał ramy, wszystkie radzieckie transportery od BTR-40 miały konstrukcję samonośną.

Data: 2011-11-07 07:09:46
Autor: z
Co to za cudo? :-)
Waldek Godel pisze:
> [...]
Dlatego zlikwidował pasek blachy z logo, niższy kawałek z błotnikiami
podniósł i je przyciął. Skrócił atrapę i zlikwidował ten dynks pod drzwiami

To musiałby jeszcze podnieść zderzak a on raczej jest tam gdzie był :-)

Data: 2011-11-06 22:02:27
Autor: jerzu
Co to za cudo? :-)
On Sun, 6 Nov 2011 19:29:03 +0000, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

[...]

Jak dla mnie to to są całkiem inne auta.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Co to za cudo? :-)