Co to za drzewa?

Data: 2016-01-08 11:22:39
Autor: bans
Co to za drzewa?
https://picasaweb.google.com/112192868802371066543/2016_01_06SkrzyczneMagurkaRadziechowska#slideshow/6236971878234230338

To okolice Skrzycznego.

Bo jeśli świerk to niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego w miejsce powalonej przez wiatr, kornika i zanieczyszczenia "monokultury świerkowej" sadzi się... znów świerk? Może to jakiś inny rodzaj świerka?

--
bans

Data: 2016-01-08 06:54:00
Autor: Jacek G.
Co to za drzewa?
W dniu pi±tek, 8 stycznia 2016 11:22:40 UTC+1 użytkownik bans napisał:
https://picasaweb.google.com/112192868802371066543/2016_01_06SkrzyczneMagurkaRadziechowska#slideshow/6236971878234230338

To okolice Skrzycznego.

Bo je¶li ¶wierk to niech mi kto¶ wytłumaczy dlaczego w miejsce powalonej przez wiatr, kornika i zanieczyszczenia "monokultury ¶wierkowej" sadzi się... znów ¶wierk? Może to jaki¶ inny rodzaj ¶wierka?

-- bans

Znalazłem do¶ć szczegółowe i obszerne opracowanie na ten temat, ale nie miałem czasu przestudiować, przejrzałem tylko:
http://tinyurl.com/hyjhomy
W każdym razie powyżej 1000 m jest planowane zalesianie ¶wierkiem - może tym istebniańskim z Karpackiego Banku Genów w Czadeczce k. Istebnej.
--
Jacek G.

Data: 2016-01-11 10:37:44
Autor: bans
Co to za drzewa?
W dniu 2016-01-08 o 15:54, Jacek G. pisze:

Znalazłem do¶ć szczegółowe i obszerne opracowanie na ten temat, ale nie miałem czasu przestudiować, przejrzałem tylko:
http://tinyurl.com/hyjhomy

Bardzo ciekawy dokument, dziękuję.

--
bans

Data: 2016-01-13 19:17:08
Autor: j
Co to za drzewa?
On 11.01.2016 10:37, bans wrote:
[...]

Przed godzin± wyj±łem broszurę z koperty. Rzeczywi¶cie bardzo ciekawe opracowanie tematu, i jednocze¶nie chyba najobszerniejsze. Nie jestem jednak jeszcze  w stu procentach pewien czy stwierdzenie (i jednocze¶nie tytuł rozdziału) "Ci±ć! Nie ma innego wyj¶cia" jest w stu procentach prawdziwe. Wła¶ciwie to wszystko na to wskazuje, ale jakie¶ ziarno niepewno¶ci nadal we mnie tkwi.
Bez względu na wszystko na pewno warto zapoznać się z Programem Dla Beskidów. To powinna być lektura obowi±zkowa wszystkich przewodników działaj±cych w Beskidach Zachodnich.

pzdr

Data: 2016-01-08 12:43:13
Autor: Olin
Co to za drzewa?
Dnia Fri, 8 Jan 2016 11:22:39 +0100, bans napisał(a):

Bo jeśli świerk to niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego w miejsce powalonej przez wiatr, kornika i zanieczyszczenia "monokultury świerkowej" sadzi się... znów świerk? Może to jakiś inny rodzaj świerka?

Słabo widać. Może to jodła.

--
uzdrawiam
Grzesiek