Co to za nr z SMS-a?

Data: 2010-09-03 17:26:03
Autor: Big Jack
Co to za nr z SMS-a?
Dostałem dzisiaj SMS-a o treści kompletnie nieistotnej. Natomiast zaskoczył mnie nr z jakiego został wysłany: 0412, a centrum SMS to +48602006071 czyli _chyba_ Era. Ktoś kojarzy co to może być?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-09-03 17:36:39
Autor: kranu
Co to za nr z SMS-a?
W dniu 03.09.2010 17:26, Big Jack pisze:
Dostałem dzisiaj SMS-a o treści kompletnie nieistotnej. Natomiast
zaskoczył mnie nr z jakiego został wysłany: 0412, a centrum SMS to
+48602006071 czyli _chyba_ Era. Ktoś kojarzy co to może być?

Również dzisiaj dostałem SMS'a z tego numeru o treści: "zabek
wyrwidabka". Myslalem, ze to pomylka, ale moze to jakas grubsza akcja
typu wyszukiwanie aktywnych numerow do wysylania spamu dzieki raportom
doreczenia?

--
pozdrawiam,
 Kranu

Data: 2010-09-03 17:49:44
Autor: liliputek
Co to za nr z SMS-a?
Witam
Również dostałem na wszystkie swoje numery w erze. Nawet na te przeniesione kiedyś z orange.

Pozdrawiam
liliputek

Data: 2010-09-03 18:06:58
Autor: Big Jack
Co to za nr z SMS-a?
W wiadomości
*kranu* napisał(-a):

[...]

No właśnie taki sms dostałem. Coś mi tu śmierdzi :| SMS z godziny 16:42:53

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-09-03 18:13:10
Autor: Big Jack
Co to za nr z SMS-a?
*kranu* napisał(-a):

[...]

Zaponiałem dodać, że komórke mam w Orange z ichnim nr.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-09-03 18:33:58
Autor: jack
Co to za nr z SMS-a?
Ja tez dostalem. Numer erowy. Myslalem, ze to jakies naciaganie na kase, ale oni nic nie chca 0700 itp., a numer 0412 to tez nie Premium.

Data: 2010-09-03 19:19:54
Autor: z
Co to za nr z SMS-a?
jack pisze:
Ja tez dostalem. Numer erowy. Myslalem, ze to jakies naciaganie na kase, ale oni nic nie chca 0700 itp., a numer 0412 to tez nie Premium.

Też dostałem a bardzo sobie cenię swój numer i byle gdzie go nie podaję. Numer kiedyś był w erze a teraz w play.
Albo jakieś młokosy się bawią albo kolejny patent na zarabianie kasy.
Może za odebranie kasują. W dzisiejszych czasach wcale bym się nie zdziwił.

Data: 2010-09-03 21:37:55
Autor: jack
Co to za nr z SMS-a?
Musieli jechac cala pula numerow, moj to 0660 19 ...,
poszly tez na przeniesione, wiec to nie raczej akcja ery

Data: 2010-09-04 10:34:05
Autor: Paweł Gąska
Co to za nr z SMS-a?
Witam,

W odpowiedzi na maila od jack
z dnia: 2010-09-03 21:37:
Musieli jechac cala pula numerow, moj to 0660 19 ...,
poszly tez na przeniesione, wiec to nie raczej akcja ery
a niby dlaczego nie Ery?
ja po przeniesieniu numeru syf nadal od nich dostawałem, aż do czasu jak ich opier....łem, więc Twój numer też nadal mają w swojej bazie syfu

Paweł

Data: 2010-09-03 23:13:53
Autor: PiotRek
Co to za nr z SMS-a?
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i5ranv$dhc$1inews.gazeta.pl...
Może za odebranie kasują. W dzisiejszych czasach wcale bym się nie zdziwił.

ROTFL! :-D

Piotr

Data: 2010-09-04 00:04:54
Autor: Piotr M
Co to za nr z SMS-a?
Dnia 03-09-2010 o 23:13:53 PiotRek <bell1876usunto@gazeta.pl.invalid>  napisał(a):

Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości  news:i5ranv$dhc$1inews.gazeta.pl...
Może za odebranie kasują. W dzisiejszych czasach wcale bym się nie  zdziwił.

ROTFL! :-D

A to nie wiedziałeś że to możliwe? Możesz dostawać płatne smsy. Wystarczy  np wysłanie jednego pustego pod jakiś tam numer bezpłatny..

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-09-04 00:20:07
Autor: robertcb
Co to za nr z SMS-a?
napisał(a):

> [...]

A to nie wiedziałeś że to możliwe? Możesz dostawać płatne smsy. Wystarczy
np wysłanie jednego pustego pod jakiś tam numer bezpłatny..

Zdziwiłbym się, gdybym mógł dostawać płatne smsy, bez wysyłania jakiegokolwiek.

Data: 2010-09-04 00:42:55
Autor: Piotr M
Co to za nr z SMS-a?
Dnia 04-09-2010 o 00:20:07 <robertcb@mailinator.com> napisał(a):

> [...]

Zdziwiłbym się, gdybym mógł dostawać płatne smsy, bez wysyłania  jakiegokolwiek.

Spoko, niedługo będzie tak, że zaakceptujesz regulamin poprzez odebranie  rozmowy, bezpłatnej rzecz jasna.

Data: 2010-09-04 00:53:05
Autor: Maciej Muran
Co to za nr z SMS-a?
Użytkownik <robertcb@mailinator.com> napisał
A to nie wiedziałeś że to możliwe? Możesz dostawać płatne smsy. Wystarczy
np wysłanie jednego pustego pod jakiś tam numer bezpłatny..

Zdziwiłbym się, gdybym mógł dostawać płatne smsy, bez wysyłania jakiegokolwiek.

Wystarczy, że nadawca dostanie raport dostarczenia esa do ciebie.
Ile kasy od emerytów wyciągnęli operatorzy typu TeleCwaj uważając, że odebranie listu z umową równe jest jej podpisaniu...?
Masz jakieś prawo w tym zakresie? Masz, kodeks cywilny.
Ale zanim ktokolwiek ruszy d*, żeby takie działania uznać za niedozwolone, to ilu emerytów zapłaci z kont... prepaid? Ile dzieciaków i takich jak ja, którzy nie kontrolują stanu konta po każdym *przychodzącym* esie?

Ile kasy poszło na esy pisane polskimi krzaczkami, zanim się okazało, że to nie jeden es a kilka?
UKE z UOKiKiem nakazali ale czy poszedł wniosek do sądu o oddanie kasy klientom? Nie poszedł, bo pewnie nie ma takiego prawa, które by nakazywało złodziejom łupy oddawać...

Wszystko jest możliwe.
M.

Data: 2010-09-04 20:52:04
Autor: ererer
Co to za nr z SMS-a?
W dniu 2010-09-04 00:53, Maciej Muran pisze:
Ile kasy poszło na esy pisane polskimi krzaczkami, zanim się okazało, że
to nie jeden es a kilka?

Serio widzisz tu jakiś spisek operatorów? Na treść SMSa jest 1120 (160*7) bitów, jak masz kaprys i wysyłasz polskie znaki w 16 bitowym kodowaniu, to jak nie trudno policzyć, mieści się ich mniej.

--
ererer

Data: 2010-09-04 22:20:02
Autor: Maciej Muran
Co to za nr z SMS-a?
Użytkownik "ererer" <ererer@nie.pamietam.maila> napisał
Serio widzisz tu jakiś spisek operatorów?

Brak informacji o tym w cenniku najwyraźniej nie okazał się być zgodny z prawem skoro zwrócono na to uwagę. A czy od razu spisek? Tak bym tego nie nazwał ale zastanawiające jest, że żaden z opów się przecież (OIDP) nie wychylił - dopóki kaska płynie, to siedzimy cicho. A potem się zobaczy ale przecież i tak nas nikt za dupę nie weźmie, bo Polska to dziki kraj.

Na treść SMSa jest 1120 (160*7) bitów, jak masz kaprys i wysyłasz polskie znaki w 16 bitowym kodowaniu, to jak nie trudno policzyć, mieści się ich mniej.

Tak, jak wiem, że uczciwość w biznesie to coś, co nie istnieje ale to nie oznacza, że to ma być normą.

M.

Data: 2010-09-05 15:06:59
Autor: Jacek Osiecki
Co to za nr z SMS-a?
Dnia Sat, 4 Sep 2010 22:20:02 +0200, Maciej Muran napisał(a):
[...]

Jaki brak informacji? 99% telefonów pokazuje ile znaków pozostało i ile
SMSów pójdzie. Równie dobrze pieniacze mogliby jojczyć że za wysłanie
400-znakowego SMSa płacą jak za kilka SMSów, a przecież pisali to jako jedną
wiadomość...

[...]

Raczej wygląda na to, że jest problem z myśleniem i czytaniem u niektórych
klientów sieci GSM :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-09-05 20:41:18
Autor: Maciej Muran
Co to za nr z SMS-a?
Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał

i ile SMSów pójdzie.

No i tym wygrałeś :)

M.

Data: 2010-09-04 23:22:34
Autor: ererer
Co to za nr z SMS-a?
W dniu 2010-09-04 22:20, Maciej Muran pisze:
[...]

Czemu stawka za wysłanie 140B w ASCII miałaby być inna niż za wysłanie 140B w UTF-16? Pretensje można mieć co najwyżej do producenta telefonu, bo nie napisał o tym w instrukcji.

SMS jest zdefiniowany standardami więc nie wierzę, że ktoś mógłby nakazać zmieniać cenniki. Chociaż nie... UKE który nadaje bajońskie kary których nikt nie płaci mógłby to zrobić.

--
ererer

Data: 2010-09-05 00:23:54
Autor: Maciej Muran
Co to za nr z SMS-a?
Użytkownik "ererer" <ererer@nie.pamietam.maila> napisał
Pretensje można mieć co najwyżej do producenta telefonu, bo nie napisał o tym w instrukcji.

A telefon kupujesz od operatora... Często "zabezpieczony" simlockiem. Urządzenie specjalnie przygotowane do pracy z tą konkretną siecią. W tej sieci wolno ci robić to i to. Kosztuje to tyle i tyle. Jeśli zamiast 's' naciśniesz 'ś' zapłacisz tyle samo. Czy to prawda? Nie!

SMS jest zdefiniowany standardami więc nie wierzę, że ktoś mógłby nakazać zmieniać cenniki. Chociaż nie... UKE który nadaje bajońskie kary których nikt nie płaci mógłby to zrobić.

To napisz proszę, o których standardach była mowa w umowach? Czy aby nie o "do 160 znaków" bez rozróżnienia na 's' i 'ś' ? Znak, to znak. Literka albo cyferka. Zajmuje jedną pozycję na wyświetlaczu.
Twoim zdaniem wina leży po stronie klienta? To klient jest winien, że operator nie podał jasnych i prostych zasad?

M.

Data: 2010-09-05 00:57:46
Autor: ererer
Co to za nr z SMS-a?
W dniu 2010-09-05 00:23, Maciej Muran pisze:
[...]

Rzeczony standard:
http://www.3gpp.org/ftp/specs/html-info/0340.htm

Pozwolę sobie na analogię:
Wysłanie listu o masie do 50g Pocztą Polską kosztuje 1,55 zł. Nie ważne czy list będzie napisany na trzydziestu stronach pergaminu czy na trzech grubego papieru kredowego - ma ważyć nie więcej niż 50g. Nie ma też znaczenia czy w kopercie będzie rysunek kredkami, wiadomość po polsku czy fragment "Pana Tadeusza" w przekładzie na mandaryński - list ma mieć mniej niż 50g, w przeciwnym wypadku jego wysyłka będzie kosztowała więcej niż 1,55 zł.

Tak, moim zdanie jest to wina klienta. Korzystanie przez klienta z technologii, która go przerasta nie oznacza automatycznie nieuczciwości operatora w tej kwestii.

EOT, tyle mojej misji edukacyjnej w tym temacie.

--
ererer

Data: 2010-09-05 01:58:28
Autor: Maciej Muran
Co to za nr z SMS-a?
Użytkownik "ererer" <ererer@nie.pamietam.maila> napisał
Rzeczony standard:
http://www.3gpp.org/ftp/specs/html-info/0340.htm

Oczywiście został przetłumaczony i umieszczony w regulaminie świadczenia usług?

[...]

No właśnie. Ma ważyć nie więcej niż 160 znaków. Nieważne, czy to będą znaki pochodzące z języka angielskiego czy polskiego. Są dostępne podczas używania terminala sieci. Na wyświetlaczu widnieją w ilości 160 sztuk. Pozwoliłem sobie napisać wprost, bez analogii.

[...]

No właśnie. Nie jest ważne czy będzie po polsku, czy po chińsku. Ma zawierać 160 znaków. Tym bardziej, że na wyświetlaczu terminala po wpisaniu 'ś' nie "ubywa" kilka znaków zamiast jednego z listy pozostałych do wykorzystania. Jest dokładnie tak samo jak w przypadku wpisania 's'.

Tak, moim zdanie jest to wina klienta.

Pożyjesz - poczujesz. Na własnej skórze, mam nadzieję.

Korzystanie przez klienta z technologii, która go przerasta nie oznacza automatycznie nieuczciwości operatora w tej kwestii.

No... Szczególnie w przypadku gdy operatorzy zachęcają ludzi niedołężnych do korzystania z ich - jakże jasno określonych i wytłumaczonych pod kątem ich niedomagań - usług. Przy czym naturalnie istnieje dobrowolność zawierania umów. Podpisz umowę, przecież ja cię nie oszukam drogi seniorze... A to, że jesteś ledwo kumającym starcem? Przecież to nie nasza wina.

EOT, tyle mojej misji edukacyjnej w tym temacie.

Rozumiem cię doskonale. Porażkę łatwiej się przełyka w samotności, gdy nikt ci nie powie, że nie masz jednak racji.

M.

Data: 2010-09-03 19:35:03
Autor: robertcb
Co to za nr z SMS-a?
Dostałem dzisiaj SMS-a o treści kompletnie nieistotnej. Natomiast zaskoczył mnie nr z jakiego został wysłany: 0412, a centrum SMS to +48602006071 czyli _chyba_ Era. Ktoś kojarzy co to może być?

Dziś o 16:48 przyszło na mojego tak-taka:

Od: 0412
Treść: zabek wyrwidabka

Data: 2010-09-03 19:47:57
Autor: J.F.
Co to za nr z SMS-a?

Od: 0412
Treść: zabek wyrwidabka

Podobno tak nie wolno na newsach: me too :-)
17:09, Wroclaw

J.

Data: 2010-09-03 21:00:09
Autor: Fantom
Co to za nr z SMS-a?
Dostałem dzisiaj SMS-a o treści kompletnie nieistotnej. Natomiast zaskoczył mnie nr z jakiego został wysłany: 0412, a centrum SMS to +48602006071 czyli _chyba_ Era. Ktoś kojarzy co to może być?

No ja tez dostalem na Ere

Fantom

Data: 2010-09-03 23:16:50
Autor: TJE
Co to za nr z SMS-a?
Big Jack napisał(a):
Dostałem dzisiaj SMS-a o treści kompletnie nieistotnej. Natomiast zaskoczył mnie nr z jakiego został wysłany: 0412, a centrum SMS to +48602006071 czyli _chyba_ Era. Ktoś kojarzy co to może być?

Też dostałem o treści jak inni :D

Jakaś łapa się szykuje

Data: 2010-09-04 10:19:20
Autor: z
Co to za nr z SMS-a?
TJE pisze:

Też dostałem o treści jak inni :D

Jakaś łapa się szykuje

To pewnie najnowsza kampania reklamowa.
Jutro stawiają bilbordy z takim napisem w całym kraju a ty człowieku głów się przez kilka dni o jaki produkt chodzi.
A później go kupisz bo przecież po takiej kampanii nie wypada nie kupić :-)

Data: 2010-09-04 10:36:18
Autor: Paweł Gąska
Co to za nr z SMS-a?
Witam,

W odpowiedzi na maila od z
z dnia: 2010-09-04 10:19:
TJE pisze:

Też dostałem o treści jak inni :D

Jakaś łapa się szykuje

To pewnie najnowsza kampania reklamowa.
pewnie lobby dentystyczne ;)

Data: 2010-09-04 11:30:05
Autor: Beny
Co to za nr z SMS-a?

[...]

Ja też dostałem o godzinie 17.02:52 3wrzesnia. Numer tel 604 14...

Data: 2010-09-04 15:55:46
Autor: Wiecznie zrzędzący Konstantynopolitańczykiewicz
Co to za nr z SMS-a?
Użytkownik "Beny" <spam@sram.pl> napisał w wiadomości news:4c821198$1news.home.net.pl...

[...]

Do mnie też napisał "zabek" ale z 0412, u Ciebie był cały numer??

Data: 2010-09-04 16:33:34
Autor: Beny
Co to za nr z SMS-a?

Użytkownik "Wiecznie zrzędzący Konstantynopolitańczykiewicz" <wiecznie@zrzedzacy.com> napisał w wiadomości news:i5tj5e$ldh$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Podałem początek swojego numeru, 604 - godzina 17.02 ;)
Nadawca smsa to oczywiscie 0412

Data: 2010-09-04 16:52:15
Autor: Wiecznie zrzędzący Konstantynopolitańczykiewicz
Co to za nr z SMS-a?
Użytkownik "Beny" <spam@sram.pl> napisał w wiadomości news:4c8258ba$1news.home.net.pl...

[...]

Zrozumiałem że podajesz numer nadawcy...
Wielu z was jest z Ery, a mnie zaatakował w Orange, numer od zawsze w tej sieci i nigdy nie przenoszony.
Co ciekawe tylko na jeden numer, a mam u nich dwa.

Co to za nr z SMS-a?