Co to za wymysl?

Data: 2020-07-19 16:39:35
Autor: PiteR
Co to za wymysl?
in <news:01a2b645-4ba3-4668-ba8f-2d4e05fed279ogooglegroups.com>
user  pisze tak:

To rondo jest tak poronionym pomyslem ze ja nawet nie wiem gdzie
zaczac!

Dlaczego ten z wewnętrznego ma linię ciągłą a mongoł z zewnętrznego przerywaną. Jak się bawić to się bawić. Ani to turbina ani co.

miszcz
https://youtu.be/7L9GlPepe4s?t=38

dobrze jeszcze bym mu kablem doziemnym przyp
https://youtu.be/7L9GlPepe4s?t=141

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu kawy z Costa i Starbucks

Data: 2020-07-20 10:43:15
Autor: Myjk
Co to za wymysl?
Sun, 19 Jul 2020 16:39:35 +0100, PiteR
Dlaczego ten z wewnętrznego ma linię ciągłą a mongoł z zewnętrznego przerywaną. Jak się bawić to się bawić.

Serio pytasz?

Zauważyłeś że mongoł co spowodował wypadek wjechał na skrzyżowanie z lewego
pasa a wylądował na zewnątrznym, po czym doprowadził do kolizji? Gdyby
wjechał jak należy, czyli na wewnętrzny pas to by do kolizji nie doszło.
Nie mógł? Ah, no przecież nie mógł bo tam jechały pojazdy z pierwszeństwem.

Ani to turbina ani co.

Normalne skrzyżowanie jakich tysiące, jak nie miliony, w kraju.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-20 08:11:44
Autor: sczygiel
Co to za wymysl?
W dniu poniedziałek, 20 lipca 2020 03:43:17 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
Sun, 19 Jul 2020 16:39:35 +0100, PiteR > Dlaczego ten z wewnętrznego ma linię ciągłą a mongoł z zewnętrznego > przerywaną. Jak się bawić to się bawić. Serio pytasz?

[...]

Szefie, ty chyba nie wiesz jak działa rondo. To co na filmie to jest skrzyzowanie zrobione na okraglo ale pomalowane tak ze nikt nie wie jak jechac,

Normalne rondo zrobione bez wymyslow bylo by zrobione tak ze ten nagrywajacy musial by ustapic temu na zewnetrznym.

Jesli argumentujesz ze malowanie jest i rondo na filmie jest ok tylko dziala inaczej to ja zasugeruje ze rownie dobrze mozna by domalowac pare kresek na zwyklym skrzyzowaniu i zrobic z niego cos bezsensownego.

> Ani to turbina ani co.

Normalne skrzyżowanie jakich tysiące, jak nie miliony, w kraju.

Nie, to jest popierdółka. Wyglada jak rondo ale jest mocno powalonym skryzowaniem.

Data: 2020-07-20 18:05:23
Autor: Myjk
Co to za wymysl?
Mon, 20 Jul 2020 08:11:44 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
Szefie, ty chyba nie wiesz jak działa rondo. To co na filmie to jest
skrzyzowanie zrobione na okraglo ale pomalowane tak ze nikt nie wie jak
jechac,

Wszyscy wiedzą, oprócz tłuków co nie potrafią jeździć.

Normalne rondo zrobione bez wymyslow bylo by zrobione tak ze ten
nagrywajacy musial by ustapic temu na zewnetrznym.

Oczywiście, bo każde skrzyżowanie które ma wyznaczone pasy ruchu jest
nienormalne. Masz ty w ogóle prawojazdy?
Jesli argumentujesz ze malowanie jest i rondo na filmie jest ok tylko
dziala inaczej to ja zasugeruje ze rownie dobrze mozna by domalowac pare
kresek na zwyklym skrzyzowaniu i zrobic z niego cos bezsensownego.

Przecież są różne skrzyżowania. Masz tu pierwszy lepszy przykład, ale jakże
klasyczny, na takie rozterki jak twoje:

https://goo.gl/maps/m9Ucn5ddFyFiJX5Y7

Masz z tym skrzyżowaniem jakiś problem skoro masz też problem z
przedmiotowym skrzyżowaniem?
Nie, to jest popierdółka. Wyglada jak rondo ale jest mocno powalonym skryzowaniem.

Popierdólka to jest ten, kto ma z tym banalnym skrzyżowaniem jakiś problem.
Jak do tego ma prawojazdy, to powinien je oddać -- podobnie jak ten z
cytryny co wypadek spowodował. Nie dosyć że się wchrzanił z lewego pasa
przed skrzyżowaniem na zewnętrzy (choć powinien na wewnętrzny) to jeszcze
potem, mimo wymalowanych jak byk pasów prowadzących do zjazdu ze
skrzyżowania, wymusił pierwszeństwo.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-20 09:18:47
Autor: sczygiel
Co to za wymysl?
W dniu poniedziałek, 20 lipca 2020 11:05:25 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
Mon, 20 Jul 2020 08:11:44 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com > Normalne rondo zrobione bez wymyslow bylo by zrobione tak ze ten
> nagrywajacy musial by ustapic temu na zewnetrznym. Oczywiście, bo każde skrzyżowanie które ma wyznaczone pasy ruchu jest
nienormalne. Masz ty w ogóle prawojazdy?

Dalej nie rozumiesz. Infrastruktura jest po to aby pomagac w jezdzie. To rondo jest spieprzone.

Ulatwie ci:
Spadl snieg. Kresek nie widac. Nagle reguly ruchu na tym wynalazku sie zmienia. Bo trzeba bedzie ustapic temu z prawej.

Ty nadal nie czaisz ze rozmawiamy o zlym projekcie a nie o tym jak ktos jechal w tym konkretnym przypadku.

Juz nie wspominam o tym ze tam nie dosc ze trzeba patrzec na sam ruch to jeszcze wymyslac jak tu i teraz kreski sa wymalowane. Zreszta z zjazdu na zjazd kreski sa wymalowane inaczej.

https://youtu.be/7L9GlPepe4s?t=284

Zjebane.

Data: 2020-07-20 18:49:02
Autor: Myjk
Co to za wymysl?
Mon, 20 Jul 2020 09:18:47 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
Dalej nie rozumiesz.

Oczywiście że rozumiem. Nie potrafisz jeździć po banalnie prostym
skrzyżowaniu. Podobnie jak ten z cytryny. :P

Infrastruktura jest po to aby pomagac w jezdzie. To rondo jest spieprzone.

Z pewnością lepsze jest niż "zwykłe" nieoznaczone po którym
rondoprostowacze mogą objeżdżać ile chcą bo na zewnętrznym mają przecież
zawsze "pierwszeństwo".

Ulatwie ci: Spadl snieg. Kresek nie widac.

Straszne, a jak spadnie śnieg na tym skrzyżowaniu (które wyrżnąłeś i nie odpisałeś, bo widać Ci koliduje z przedstawianąteorią): https://goo.gl/maps/m9Ucn5ddFyFiJX5Y7 to też nie będziesz umieć przejechać?

Nagle reguly ruchu na tym wynalazku sie zmienia. Bo trzeba bedzie ustapic temu z prawej.

Są jeszcze znaki pionowe, zaś zasady ogólne nie zabraniają zjeżdżania ze
skrzyżowania z pasa lewego ani wewnętrznego o ruchu okrężnym, podobnie jak
śnieg nie zmienia faktu że wjeżdżający na skrzyżowanie ma ustąpić
zjeżdżającemu i nie nabywa automagicznie pierwszeństwa jak na nie wjedzie,
podobnie jak nie nabywa pierwszeństwa na "kwadratowym" jeśli wymusza temu z
pierwszeństwem.
Ty nadal nie czaisz ze rozmawiamy o zlym projekcie a nie o tym jak ktos
jechal w tym konkretnym przypadku.

Ten projekt robi porządek z rondoprostowaczami, czyli tymi co pomijają
zasady ogólne i tworzą swoje zasady.

[...]

Tak to już jest, że różne kierunki mają różne kreski, bo różne są drogi.
Jak ktoś nie zna przepisów ogólnych i nie zna znaków to kończy się jak
kończy na tym filmie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-20 19:04:52
Autor: J.F.
Co to za wymysl?
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:tove4vexmoxr.dlg@myjk.org...
[...]

To jest w miare proste - na tym rondzie moze byc kiepsko.

I znam wiecej miejsc, gdzie pasy dziwnie wymalowane, jakby u nas nigdy snieg nie padal, a farba sie nie wycierala.

[...]

No jak nie ?
Tylko na takim "normalnym rondzie", a nie na takim dziwnym lamancu :-)

J.

Data: 2020-07-20 19:20:42
Autor: Myjk
Co to za wymysl?
Mon, 20 Jul 2020 19:04:52 +0200, J.F.
To jest w miare proste - na tym rondzie moze byc kiepsko.

Jeśli się będzie pacjent trzymać zasad ogólnych i znaków pionowych, pomimo
braku znaków poziomych to nic się nie stanie. Gorzej jak zapragnie wyjechać
pod koła temu co się na skrzyżowaniu ZNAJDUJE i próbuje zeń zjechać bo wie
że ma do tego PIERWSZEŃŚTWO przed tym co dopiero zamierza na skrzyżowanie
wjechać.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-21 16:45:57
Autor: Kol99
Co to za wymysl? musi nastąpić z prawego pasa.
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:tove4vexmoxr.dlgmyjk.org...
Mon, 20 Jul 2020 09:18:47 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com

 zasady ogólne nie zabraniają zjeżdżania ze
skrzyżowania z pasa lewego ani wewnętrznego o ruchu okrężnym,
-- Pozdor
Myjk

Zasada ogólna zabrania.
Zmiana kierunku ruchu w prawo musi nastąpić z prawego pasa,
jeżeli nie ma oznakowania.

Data: 2020-07-21 18:02:16
Autor: Myjk
Co to za wymysl? musi nastąpić z prawego pasa.
Tue, 21 Jul 2020 16:45:57 +0200, Kol99
Zasada ogólna zabrania.
Zmiana kierunku ruchu w prawo musi nastąpić z prawego pasa,
jeżeli nie ma oznakowania.

Tylko jeśli się jest rondoprostowaczem i twierdzi że obszar skrzyżowania to
jednokierunkowa droga z niezależnymi skrzyżowaniami przy zjazdach. Ale my
tu o takich fanaberiach nie rozprawiamy.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-21 21:01:09
Autor: Kol99

[...]

Zasada ogólna jest taka :
PoRD jest konkretne i tam jest napisane :

Art. 22 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

To jest zasada ogólna i odnosi się do każdego skrzyżowania
na którym nie ma oznakowania poziomego.
To znaczy jesteś w błędzie, bo napisałeś, że :
"zasady ogólne nie zabraniają zjeżdżania ze
 skrzyżowania z pasa .... wewnętrznego o ruchu okrężnym".

Data: 2020-07-22 08:53:51
Autor: Myjk
Co to za wymysl? musi nastąpić z prawego pasa.
Tue, 21 Jul 2020 21:01:09 +0200, Kol99
[...]

Wiem jaka jest zasada ogólna i właśnie ta zasada nie zabrania zjeżdżania z
wewnętrznego pasa skrzyżowania. W przeciwnym razie na każdym skrzyżowaniu
przy zjeżdżaniu z niego trzebaby zjeżdżać na zewnętrzny pas.

Ty zapewne, jako klasyczny rondoprostowacz, uważasz że przy zjeździe ze
skrzyżowania o ruchu okrężnym jest odrębne skrzyżowanie i tam się zmienia
kierunek skręcając w prawo, co jest absurdem. Tam się nie zmienia kierunku,
zmienia się go na skrzyżowaniu traktowanym jako całość. W przeciwnym razie,
czy przy wjeździe na skrzyżowanie o ruchu okrężnym, kręcąc przecież
kierownicą w prawo często mocniej niż przy zjeździe, też zmieniasz kierunek
i migasz zawsze w prawo?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-22 09:29:42
Autor: Kol99
Co to. musi nastąpić z prawego pasa.
[...]

Może i wiesz jaka jest zasada ogólna, ale jej nie rozumiesz.
Wyraźnie jest napisane art. 22.2 :"KIERUJĄCY JEST OBOWIĄZANY ZBLIŻYĆ SIĘ
DO PRAWEJ KRAWĘDZI JEZDNI, czyli najpierw zbliżyć się, a następnie
skręcać podczas manewru zmiany kierunku w prawo,
tzn. zabronione jest zjeżdżanie z "ronda" z pasa wewnętrznego,
o ile znaki nie nakazują inaczej.

Data: 2020-07-22 10:40:11
Autor: Myjk
Co to. musi nastąpić z prawego pasa.
Wed, 22 Jul 2020 09:29:42 +0200, Kol99
Może i wiesz jaka jest zasada ogólna, ale jej nie rozumiesz.

Póki co to ty się wijesz w zeznaniach i całość ci się kupy nie trzyma,
więc...

Wyraźnie jest napisane art. 22.2 :"KIERUJĄCY JEST OBOWIĄZANY ZBLIŻYĆ SIĘ
DO PRAWEJ KRAWĘDZI JEZDNI, czyli najpierw zbliżyć się, a następnie
skręcać podczas manewru zmiany kierunku w prawo,

....wyciąłeś co ci nie było wygodne. Powtarzam zatem.

[...]
i migasz zawsze w prawo? Co więcej, czy wg swojej teorii, skoro przy
wjeździe skręca się w prawo tak samo jak w prawo skręca się przy zjeździe,
to na skrzyżowanie o ruchu okrężnym można wjeżdżać tylko z prawego pasa?
tzn. zabronione jest zjeżdżanie z "ronda" z pasa wewnętrznego,
o ile znaki nie nakazują inaczej.

Nie jest zabronione, tak samo jak nie jest zabronione zjeżdżanie ze
skrzyżowania "kwadratowego" -- a to dlatego że skrzyżowanie ma jedną
definicję i wszystkich skrzyżowań dotyczą te same, powyżej przedstawione,
przepisy ogólne.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-22 11:06:54
Autor: Kol99
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:10srz6vzbw1s8$.dlgmyjk.org...
[...]

Nie wmawiaj mi bzdur, które siedzą w twojej głowie.
Bardziej się skup i uzasadnij swoje głupoty.

> Tam się nie zmienia kierunku,
zmienia się go na skrzyżowaniu traktowanym jako całość.

Co to znaczy ? Co masz na myśli.

tzn. zabronione jest zjeżdżanie z "ronda" z pasa wewnętrznego,
o ile znaki nie nakazują inaczej.

Nie jest zabronione,
-- Pozdor
Myjk

Znów nie rozumiesz co jest napisane w art. 22.2.
Pisałem już o tym. Tam jest napisane "Kierujący jest obowiązany
zbliżyć sie do prawej krawędzi jezdni.
Nie rozumiesz i nic na to nie poradzę.
Zapytaj się kogoś kto jest autorytetem dla ciebie.

Data: 2020-07-22 11:16:51
Autor: Myjk
Co to. musi nastąpić z prawego pasa.
Wed, 22 Jul 2020 11:06:54 +0200, Kol99
Nie wmawiaj mi bzdur, które siedzą w twojej głowie.

Przecież to ty twierdzisz, że przy zjeździe ze skrzyżowania ma zastosowanie
Art. 22.2. Nie? A jeśli tak, co zapewne sobie ubzdurałeś na podstawie tego
że się "miga" przy zjeździe z SORO prawym kierunkowskazem i kręci
kierownicą ZAWSZE W PRAWO (choć oczywiście się nie kręci zawsze, co po raz
kolejny podważa twoją tezę), jest tam skręt w prawo -- to pytam ponownie,
czy wjeżdżając na SORO, kręcąc kierownicą ZAWSZE W PRAWO (no, oczywiście
nei zawsze się kręci w prawo) Art. 22.2. też ma zastosowanie czy już tutaj
się coś automagicznie tobie zmieniło bo przestaje pasować do teorii?

Co to znaczy ? Co masz na myśli.

To mam na myśli, że kierunek się zmienia (lub nie, gdy się jedzie prosto
przez to skrzyżowanie) na skrzyżowaniu. A nie na wjeździe czy zjeździe z
tego skrzyżowania.

[...]

Co z tego że pisałeś, skoro przy zjeździe ze skrzyżowania nie skręca się w
prawo, tylko po prostu się z niego zjeżdża kończąc tym samym manerw zmiany
kierunku (lub nie, jeśli się jedzie prosto)?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-22 12:24:15
Autor: ąćęłńóśźż
Co to. musi nastąpić z prawego pasa.
Bełkot.

-- -- -

Data: 2020-07-22 12:23:42
Autor: ąćęłńóśźż

Data: 2020-07-25 20:32:42
Autor: Kol99
[...]

W Art. 22.2 jest napisane o obowiązku kierowcy i dlatego
jest zabroniona zmiana kierunku w prawo z pasa wewnętrznego.

Data: 2020-07-26 11:12:23
Autor: Myjk
Co to. musi nastąpić z prawego pasa.
Sat, 25 Jul 2020 20:32:42 +0200, Kol99
W Art. 22.2 jest napisane o obowiązku kierowcy i dlatego
jest zabroniona zmiana kierunku w prawo z pasa wewnętrznego.

Na zjeździe nie ma żadnej zmiany kierunku, weź to w końcu zrozum. Chyba że
twierdzisz że na zjeździe ze skrzyżowania jest odrębne skrzyżowanie? Jeśli
tak, to czy na wjeździe też jest skrzyżowanie?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-27 05:28:30
Autor: Kol99
Co to. Rondo.
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:x77dzxznvuoo.dlgmyjk.org...

Na zjeździe nie ma żadnej zmiany kierunku,

Jest zmiana kierunku, bo masz do wyboru dwa kierunki jazdy :
jazda dookoła ronda, lub zjazd z ronda, czyli skręt w prawo.

czy na wjeździe też jest skrzyżowanie?
-- Pozdor
Myjk

Tak, na wjeździe jest skrzyżowanie. Droga do ronda krzyżuje się
z drogą do jazdy wokół ronda.

Data: 2020-07-27 10:40:50
Autor: collie
Co to. Rondo.
W dniu 27.07.2020 o 5:28, Kol99 pisze:

[...]

I przed każdym rondem jest nawet znak A-7 jak na typowym
skrzyżowaniu - "Uwaga na drogę z pierwszeństwem przejazdu".
Ale już niekoniecznie na rondzie jest możliwość wyboru
kierunku jazdy. Często-gęsto pas zewnętrzny służy tylko
do zjazdu na najbliższym zjeździe, a nie do jazdy wokół
ronda.

Data: 2020-07-27 17:22:39
Autor: Myjk
Co to. Rondo.
Mon, 27 Jul 2020 05:28:30 +0200, Kol99
Jest zmiana kierunku, bo masz do wyboru dwa kierunki jazdy :
jazda dookoła ronda, lub zjazd z ronda, czyli skręt w prawo.

Pokaż mi na tym skrzyżowaniu skręt w prawo przy zjeździe:
https://goo.gl/maps/252ArkTk2eNmt2Vc9
kontynuując jazdę Panny Wodnej.

Tak, na wjeździe jest skrzyżowanie.

Czyli jesteś jednak wulgarnym rondoprostowaczem. Tam nie ma wielu
skrzyżowań tylko wjazd na JEDNO skrzyżowanie. Tak samo jakby to miało
miejsce gdyby skasować znak C-12 i usunąć wyspę.

Droga do ronda krzyżuje się z drogą do jazdy wokół ronda.

Podaj przepis czy inną definicję że skrzyżowanie o ruchu okrężnym nie jest
jednym skrzyżowaniem (pomimo że nawet w nazwie ma liczbę pojedynczą) tylko
osobną drogą ze skrzyżowaniami przy zjazdach (i siłą rzeczy wjazdach).

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-27 19:53:38
Autor: Kol99
Co to. Rondo.

Pokaż mi na tym skrzyżowaniu skręt w prawo przy zjeździe:
https://goo.gl/maps/252ArkTk2eNmt2Vc9
kontynuując jazdę Panny Wodnej.

Znaki nakazują jazdę dookoła ronda. Żeby zjechać z ronda
to należy zmienić kierunek w prawo.
Wygląda to na minirondo, a na minirondzie ten skręt w prawo
często jest tylko teoretyczny.

Tam nie ma wielu
skrzyżowań tylko wjazd na JEDNO skrzyżowanie.

Zgadza się, jest wjazd na jedno skrzyżowanie i dalej jadąc
dookoła ronda przejezdża się kolejne skrzyżowania,
czyli połączenie drogi dookoła ronda z drogą dochodzącą do ronda.

[...]

Definicja skrzyżowania o tym mówi.
PoRD art. 2, pkt 10.
skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich
połączenie lub rozwidlenie,

Jest nazwa w liczbie pojedyńczej, bo nazwa dotyczy jednego skrzyżowania,
czyli połączenia drogi dochodzącej z drogą dla ruchu wokół wyspy.

Data: 2020-07-27 20:56:47
Autor: Myjk
Co to. Rondo.
Mon, 27 Jul 2020 19:53:38 +0200, Kol99
Znaki nakazują jazdę dookoła ronda. Żeby zjechać z ronda
to należy zmienić kierunek w prawo.
Wygląda to na minirondo, a na minirondzie ten skręt w prawo
często jest tylko teoretyczny.

C-12 mówi że trzeba jechać W KIERUNKU zgodnym ze strzałkami na znaku,
literalnie aby nie pojechać w drugą stronę na kolizję. Żadnego KIERUNKU na
obwiedni znak C-12 nie wyznacza, a w szczególności że tam jest jakiś
"osobny" kierunek i odrębne skrzyżowania. Siłą rzeczy nie zmienia się
kierunku przy zjeździe (tak samo jak nie zmienia się go przy wjeździe).

Zgadza się, jest wjazd na jedno skrzyżowanie i dalej jadąc
dookoła ronda przejezdża się kolejne skrzyżowania,
czyli połączenie drogi dookoła ronda z drogą dochodzącą do ronda.

Bzdura. W takim razie po raz kolejny, dlaczego to się nazywa SKRZYŻOWANIE
(liczba pojedyńcza) o ruchu okrężnym, a nie zestaw skrzyzowań na rondzie
(albo coś podobnego). Zabieraj się za wyjaśnianie, tylko bez głupawych
tekstów że są w przepisach braki itp.

[...]
 I czego tu nie rozumiesz w odniesieniu do skrzyżowania (JEDNEGO!) o ruchu
okrężnym? Ano nie rozumiesz, jako typowy rondoprostowacz, że są tam
PRZECIĘTE ze sobą dwie (lub więcej) drogi, mają wspólną jezdnię (obszar
skrzyżowania), a dodatkowo w przypadku skrzyżowania (jednego!) o ruchu
okrężnym jest na środku wyspa (która wymusza dłuższy dystans jazdy i
zmniejszenie prędkości) i wymuszony ruch (w kierunku wskazanym na znaku
C-12) dzięki czemu maksymalnie jest zmniejszona kolizyjność. Poza tym
niczym się skrzyżowanie (jedno!) o ruchu okrężnym nie różni od kwadratowego
skrzyżowania, które spokojnie w to miejsce można wstawić (i nie wstawisz
tam 4 niezależnych skrzyżowań tylko JEDNO!).

Jest nazwa w liczbie pojedyńczej, bo nazwa dotyczy jednego skrzyżowania,
czyli połączenia drogi dochodzącej z drogą dla ruchu wokół wyspy.

To pokaż mi gdzie jest ruch okrężny na tym (jednym!) skrzyżowaniu przy
wjeździe/zjeździe. Borze ciemny i szumiący...

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-29 15:45:47
Autor: Kol99
Co to. Rondo.
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:gxt6paxymuum$.dlgmyjk.org...
[...]

Coś tu naplątałeś.
To w którym miejscu następuje zmiana kierunku na skrzyzowaniu rondo ?

Data: 2020-07-29 16:39:56
Autor: Myjk
Co to. Rondo.
Wed, 29 Jul 2020 15:45:47 +0200, Kol99
Coś tu naplątałeś.

Coś tu standardowo powyrzynałeś za dużo.

To w którym miejscu następuje zmiana kierunku na skrzyzowaniu rondo ?

Po raz enty, nie ma znaczenia czy rondo czy kwadrat, przepisy są
UNIWERSALNE. Odpowiedź brzmi zatem, dokładnie w tym samym jak na każdym
innym "kwadratowym" skrzyżowaniu. Manerw zaczyna się wraz z zamiarem zmiany
tego kierunku, a ta decyzja zapada PRZED skrzyżowaniem, wtedy też należy
się do manewru należycie ustawić i go po prostu wykonać na skrzyżowaniu
poprzez wjechanie na to skrzyżowanie, obranie należytego toru jazdy i
zjechanie tak aby trafić w należyty zjazd. Poważnie trzeba ci takie
elementarne rzeczy tłumaczyć? Na kursie nie uczyli jak to robić? A moze cię
uczyli na pamięć wszysktich skrzyżowań przez które można na egzaminie
przejechać?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-01 02:09:13
Autor: Robi
Co to. Rondo.
[...]

Tylko na skrzyżowaniu może być możliwość zmiany kierunku jazdy.
Żeby zjechać z ronda, należy zmienić kierunek jazdy na "w prawo".
W tym celu należy zbliżyć się do prawej krawędzi jezdni,
 czemu ty zaprzeczasz.

Data: 2020-07-29 16:10:49
Autor: Kol99
[...]

Ty zapewne uważasz że przy zjeździe ze
skrzyżowania o ruchu okrężnym  tam się zmienia
kierunek skręcając w prawo, co jest absurdem. Tam się nie zmienia
kierunku,
zmienia się go na skrzyżowaniu traktowanym jako całość.

Według ciebie, w którym miejscu ronda zmieniasz kierunek na "w prawo" ?
W którym miejscu na rondzie, według ciebie, rozpoczyna się
 i w którym miejscu kończy się manewr zmiany kierunku "w prawo" ?

[...]

Na skrzyżowaniu "kwadratowym" przepis ogólny zabrania skrętu
w prawo z lewego pasa, bo nakazuje najpierw zbliżyć się do prawej krawedzi jezdni.
To samo obowiazuje na rondzie, czyli nie wolno skręcac w prawo
z pasa wewnętrznego w prawo. Należy najpierw zbliżyć się do prawej
krawędzi jezdni.

Data: 2020-07-29 16:34:12
Autor: Myjk
Co to. musi nastąpić z prawego pasa.
Wed, 29 Jul 2020 16:10:49 +0200, Kol99
Według ciebie, w którym miejscu ronda zmieniasz kierunek na "w prawo" ?
W którym miejscu na rondzie, według ciebie, rozpoczyna się
 i w którym miejscu kończy się manewr zmiany kierunku "w prawo" ?

Jako że SORO nie ma odrębnych przepisów, to wszystko wygląda DOKŁADNIE TAK
SAMO jak na każdym innym skrzyżowaniu. Odpowiedz sobie zatem gdzie się
zaczyna i gdzie kończy manewr skrętu na dowolnym innym skrzyżowaniu i
będziesz mieć gotową odpowiedź na swoje fascynujące pytanie.

Na skrzyżowaniu "kwadratowym" przepis ogólny zabrania skrętu

Kiedy do ciebie w końcu dotrze że przepisy nie rozróżniają skrzyżowania
"kwadratowego" od "okrągłego"? <facepalm>

w prawo z lewego pasa,

bo nakazuje najpierw zbliżyć się do prawej krawedzi jezdni.

I co, zbliżasz się do tej krawędzi/osi dopiero na skrzyżowaniu (wjeżdżając
zawsze prawym pasem) czy może jednak ustawiasz się do tego manewru
wcześniej, przed skrzyżowaniem bo przepis mówi o ZAMIARZE?

To samo obowiazuje na rondzie, czyli nie wolno skręcac w prawo
z pasa wewnętrznego w prawo. Należy najpierw zbliżyć się do prawej
krawędzi jezdni.

Tylko jeśli się jest rondoprostowaczem i wbrew przepisom się traktuje
obwiednię nie jako obszar skrzyżowania a bezimienną jednokierunkową drogę.
Wyznacz zatem obszar skrzyżowania na tych swoich mikroskrzyżowaniach na
obwiedniach, bo chcę się pośmiać jak będziesz się gimnastykować by tę swoją
teorię do przepisów dopasować.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-29 17:14:14
Autor: Kol99
[...]

Tylko jeśli wbrew przepisom się traktuje
obwiednię nie jako obszar skrzyżowania.
-- Pozdor
Myjk

Jezeli obwiednia jest obszarem skrzyżowania, to też obowiązuje
art. 22.2 i należy najpierw zbliżyc się do prawej krawędzi jezdni
jeszcze przed rozpoczeciem manewru.
czyli nie wolno bezpośrednio wykonywać manewr skrętu w prawo
z pasa wewnetrznego ronda.

Data: 2020-07-29 17:53:39
Autor: Myjk
Co to. musi nastąpić z prawego pasa.
Wed, 29 Jul 2020 17:14:14 +0200, Kol99
[...]

Czyli po raz kolejny nie rozumiesz przepisów, nie wiesz czym jest obszar
skrzyżowania oraz jak wygląda manewr zmiany kierunku, a w szczególności że
przy zjeździe ze skrzyżowania nie wykonuje się skrętu w prawo.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-29 18:01:59
Autor: Kol99
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1chbzyx1jwdkj.dlgmyjk.org...
[...]

Dziwne, cały czas pisałeś, że obowiązują przepisy ogólne
i nagle zmieniłeś zdanie ?

a w szczególności że
przy zjeździe ze skrzyżowania nie wykonuje się skrętu w prawo.

-- Pozdor
Myjk

Ale przed manewrem masz obowiązek zbliżyć się do prawej
krawędzi jezdni. Dlaczego nagle przestało ci to odpowiadać ?

Data: 2020-07-29 18:11:12
Autor: Myjk
Co to. musi nastąpić z prawego pasa.
Wed, 29 Jul 2020 18:01:59 +0200, Kol99
Dziwne, cały czas pisałeś, że obowiązują przepisy ogólne
i nagle zmieniłeś zdanie ?

Jak masz zamiar skręcić w lewo to zbliżasz się do prawej krawędzi czy do
lewej/osi?

Ale przed manewrem masz obowiązek zbliżyć się do prawej
krawędzi jezdni. Dlaczego nagle przestało ci to odpowiadać ?

Tylko jeśli zamierzam skręcić w prawo. Jak chce jechać prosto, skręcić w
lewo albo zawrócić to nie zbliżam się do prawej krawędzi. --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-29 19:34:18
Autor: Kol99
Co to. Myjk kombinuje jak koń pod górę..

Tylko jeśli zamierzam skręcić w prawo.
-- Pozdor
Myjk

Zamierzasz skręcić w prawo bezpośrednio z wewnętrznego pasa ronda,
a tego robić nie wolno. Łamiesz przepis art. 22.2 PoRD.

Data: 2020-07-29 20:25:08
Autor: Myjk
Co to. Myjk kombinuje jak koń pod górę..
Wed, 29 Jul 2020 19:34:18 +0200, Kol99
Zamierzasz skręcić w prawo bezpośrednio z wewnętrznego pasa ronda,
a tego robić nie wolno. Łamiesz przepis art. 22.2 PoRD.

Tam nie ma żadnego skrętu w prawo! Jest to zjazd ze skrzyżowania kończący
manewr przejazdu przez skrzyżowanie -- nawet dostałeś na to przykład,
jakich setki jak nie tysiące, i dalej brniesz w tę głupotę że na zjeździe
jest ZAWSZE skręt w prawo.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-30 19:33:17
Autor: Kol99
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1bh2osu5hhf07.dlgmyjk.org...
[...]

Myjk wymyślił nowe prawo : Na skrzyżowaniu nie ma skrętu = drugie prawo Myjka.
Pierwsze prawo Myjka : Zmiana kierunku jazdy dozwolona z każdego pasa.
Myjk kombinuje jak koń pod górę tylko dlatego, bo nie uznaje/nie rozumie
 art. 22.2 - nakaz zblizenia się do prawej krawędzi jezdni.

Data: 2020-07-30 21:41:24
Autor: Myjk
Co to. Myjk kombinuje jak koń pod górę..
Thu, 30 Jul 2020 19:33:17 +0200, Kol99
[...]

Napisał kolo co wszędzie skręca w prawo -- nawet jak prosto jedzie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-01 02:12:32
Autor: Kol99
Co to. Zmiana kierunku jazdy.
[...]

Normalnym jest, że zmiana kierunku jazdy może wystąpić tylko
na skrzyżowaniu, czyli zjeżdzając z ronda należy skręcić w prawo.

[...]

Ten zjazd z ronda to jest element zmiany kierunku jazdy "w prawo"
i należy to robić z pasa zewnętrznego, czemu ty zaprzeczasz.

Data: 2020-08-01 10:41:53
Autor: Myjk
Co to. Zmiana kierunku jazdy.
Sat, 1 Aug 2020 02:12:32 +0200, Kol99
Normalnym jest, że zmiana kierunku jazdy może wystąpić tylko
na skrzyżowaniu, czyli zjeżdzając z ronda należy skręcić w prawo.

Nie z ronda, tylko ze skrzyżowania. Nie ma czegoś takiego jak rondo w
prawie o ruchu drogowym, ignorancie. Zajrzałeś już do stosownego Dz.U. i
ujrzałeś na własne oczy jak wygląda obszar skrzyzowania i wyznaczyłeś go
dla SORO, względnie dla tych zestawów skrzyżowań? To pokaż, bo się chcę
pośmiać. Ale już czuję w kościach, że znowu wytniesz i zaczniesz chrzanić o
skręcie tylko i wyłącznie w prawo.

Ten zjazd z ronda to jest element zmiany kierunku jazdy "w prawo"
i należy to robić z pasa zewnętrznego, czemu ty zaprzeczasz.

Nie w prawo, bo na skrzyzowaniu można jechać takżę prosto, w lewo, albo
zawrócić. Ale ty, pomimo oczywistych przykładów, ignorujesz ten fakt, i
nawet jak ewidentnie prosto jedziesz (bo rondel jest na tyle mały że nie
wymusza jazdy po łuku) to skręcasz w prawo. Typowe dla rondoprostowacza,
będzie wmawiał bzdury aby tylko swoją chorą teorię udowodnić. To już krowie
można widać więcej przetłumaczyć.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-01 11:00:58
Autor: Kol99
Co to. Zmiana kierunku jazdy.
[...]

Znów robisz skok w bok, tylko po to,  by wyplątać się ze swojej głupoty :
"zmiana kierunku jazdy w prawo z pasa wewnętrznego na skrzyżowaniu rondo",
co jest sprzeczne z art. 22.2.

Data: 2020-08-01 13:21:27
Autor: Myjk
Co to. Zmiana kierunku jazdy.
Sat, 1 Aug 2020 11:00:58 +0200, Kol99
Znów robisz skok w bok, tylko po to,  by wyplątać się ze swojej głupoty :
"zmiana kierunku jazdy w prawo z pasa wewnętrznego na skrzyżowaniu rondo",
co jest sprzeczne z art. 22.2.

Sprzeczne, z naturą, to jest istnienie takich baranów jak ty.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-04 11:56:22
Autor: ąćęłńóśźż
Co to. Zmiana kierunku jazdy.
Bełkot.

-- -- -

Data: 2020-08-01 10:51:24
Autor: Kol99
Co to. Zmiana kierunku jazdy.
[...]

Tak, zgadza się. "Jest to zjazd ze skrzyżowania rondo, kończący manewr
przejazdu  przez skrzyżowanie" i jednocześnie kończący manewr zmiany
 kierunku jazdy w prawo. Ten manewr nalezało rozpocząć z pasa
 zewnętrznego ronda, a ty konsekwentnie błędnie twierdzisz, że można
 rozpocząć z pasa wewnętrznego ronda, co jest sprzeczne z art. 22.2.

Data: 2020-08-01 13:20:51
Autor: Myjk
Co to. Zmiana kierunku jazdy.
Sat, 1 Aug 2020 10:51:24 +0200, Kol99
[...]

Przejazd przez skrzyzowanie które zaczyna się przed znakiem C-12 i A-7, a
nie rzekomego skrzyżowania które jest na zjeździe. Ergo, to jest zjazd ze
skrzyzowania o ruchu okrężnym, tam nie ma żadnego skrętu w prawo, tłumoku.
EOT, bo szkoda czasu i klawiatury na ciebie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-02 07:14:35
Autor: Kol99
Co to. Zmiana kierunku jazdy.
[...]

Uparłeś się, że na skrzyżowaniu nie ma zmiany kierunku jazdy, że jest
tylko przejazd przez skrzyżowanie. Dlaczego ?
Zmiana kierunku jazdy może mieć miejsce na skrzyżowaniu, w tym na rondzie
również.

Data: 2020-07-22 14:18:56
Autor: 558
Kol99 w <news:rf8pvq$4gn$1gioia.aioe.org>:

[...]

No a w wątku inicjalnym znaki są białe na czarnym, pozwalające opuścić z
wewnętrznego, więc YPB?

--
'Tom N'

Data: 2020-07-22 09:40:52
Autor: ąćęłńóśźż

Data: 2020-07-22 09:50:24
Autor: ąćęłńóśźż
Co to za wymysl? musi nastąpić z prawego pasa.
Kierownica nie ma nic do rzeczy.
Istotne są kierunki ruchu, np. wyznaczone oznakowaniem poziomym (m.in. pasy) i ich ewentualna zmiana.
Przy zjeżdżaniu z pasa środkowego na klasycznym rondzie najpierw zmieniasz pas ruchu ze środkowego na prawy i obowiązują Cię wszelkie reguły zmiany pasa ruchu, no chyba że oznakowanie wskazuje inną organizację (ronda turbinowe czy skrajne prawe pasy tylko do zjazdu w najbliższy zjazd w prawo).
Na rondzie przy Arkadii zanim stało się"turbinowym" tez nie było łatwo (ale wg mnie było łatwiej niż obecnie), bo ruch organizowały pasy (oznakowanie poziome) które często z linii podwójnej jednostronnie przerywanej zmieniały się w linię ciągłą, której nie należało przekraczać - czyli w pewnym momencie "kręcenia" się po rondzie linie (pasy) zabraniały zjechania w prawo na zjazd z pasa środkowego, bo zabraniały zmiany pasa na bardziej prawy/zewnętrzny (ze środkowego na prawy i/lub z wewnętrznego na środkowy).

-- -- -
czy przy wjeździe na skrzyżowanie o ruchu okrężnym, kręcąc przecież kierownicą w prawo

Data: 2020-07-25 20:09:19
Autor: Kol99
[...]

Mylisz się. Właśnie ten przepis tego zabrania.
Jest tam wyraźnie i jasno napisane "Kierujący pojazdem jest obowiązany
zbliżyć się do prawej  krawędzi jezdni".

 W przeciwnym razie na każdym skrzyżowaniu
przy zjeżdżaniu z niego trzebaby zjeżdżać na zewnętrzny pas.

I tak należy robić - zbliżyć się do prawej krawędzi jezdni - o ile znaki nie
nakazuja inaczej.

uważasz że przy zjeździe ze
skrzyżowania o ruchu okrężnym jest odrębne skrzyżowanie i tam się zmienia
kierunek skręcając w prawo, co jest absurdem.

Jadąc po rondzie masz kierunki do wyboru : albo dalej jedziesz dookoła
ronda, albo zmieniasz kierunek jazdy w prawo. Dlaczego twierdzisz,
że to jest absurd ?

Tam się nie zmienia kierunku,
zmienia się go na skrzyżowaniu traktowanym jako całość.

To znaczy w którym momencie zmieniasz kierunek jazdy ?
W którym momencie masz możliwość wyboru kierunu jazdy i musisz
zdecydować w którym kierunku jechać ?

[...]

W PoRD nic nie jest napisane o kręceniu kierownicą podczas zmiany
kierunku jazdy. Zmiana kierunku jazdy może dojść do skutku tylko wtedy
jeżeli jest możliwość wyboru, albo kontynuujemy jazdę w dotychczasowym
kierunku, albo skręcamy w inną drogę.

Data: 2020-07-26 11:27:53
Autor: Myjk
Co to. musi nastąpić z prawego pasa.
Sat, 25 Jul 2020 20:09:19 +0200, Kol99
Mylisz się. Właśnie ten przepis tego zabrania.
Jest tam wyraźnie i jasno napisane "Kierujący pojazdem jest obowiązany
zbliżyć się do prawej  krawędzi jezdni".

Podejmując manewr zmiany kierunku, który odbywa się NA SKRZYŻOWANIU, a nie
na zjeździe ze skrzyżowania. A jeśli twierdzisz że to na zjeździe się
zmienia kierunek (dlaczego tak twierdzisz) to czy zmienia się go także przy
wjeździe? A jeśli tak, to jakim prawem można wjeżdżać z lewego pasa przed
rondem na wewnętrzny pas?
 W przeciwnym razie na każdym skrzyżowaniu
przy zjeżdżaniu z niego trzebaby zjeżdżać na zewnętrzny pas.
I tak należy robić - zbliżyć się do prawej krawędzi jezdni - o ile znaki nie nakazuja inaczej.

Z każdego skrzyżowania zjeżdżasz tylko prawym pasem? :D Dobre.

Jadąc po rondzie masz kierunki do wyboru : albo dalej jedziesz dookoła
ronda, albo zmieniasz kierunek jazdy w prawo. Dlaczego twierdzisz,
że to jest absurd ?

Jak w końcu zrozumiesz że obwiednia ronda to nie jest droga ze swoim
oderwanym od rzeczywistości kierunkiem ruchu, tylko OBSZAR SKRZYŻOWANIA
powstały w wyniku przecięcia dwóch (lub więcej dróg), zgodnie z definicją
skrzyżowania, to wróć. Bo przynudzasz o rzeczach które nie mają miejsca.
Ta nieszczęstna wyspa na środku skrzyżowania ci wodę z mózgu zrobi.
[...]

W którym moemncie zmieniasz kierunek na skrzyżowaniu "kwadratowym"? Weź
dowolne skrzyżowanie i pokaż mi w którym miejscu to się dzieje w zależności
od tego czy skręcasz na nim w prawo, w lewo lub jedziesz prosto. Ew. możesz
też dorzucić ten "moment zmiany kierunku" przy zawracaniu.

[...]

No nie jest, dlatego pytam na jakiej podstawie twierdzisz że na zjeździe
jest zmiana kierunku. Jeśli nie w wyniku kręcenia kierownicą to dlaczego?
Do tego, skoro twierdzisz że rondo to osobna droga z której przy zjeździe
skręcasz w prawo, to czy na wjeździe też skręcasz w prawo w tę drogę?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-27 05:48:25
Autor: Kol99
Co to.
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1aea86wgr8r83.dlgmyjk.org...
Sat, 25 Jul 2020 20:09:19 +0200, Kol99

 A jeśli twierdzisz że to na zjeździe się
zmienia kierunek (dlaczego tak twierdzisz) to czy zmienia się go także przy
wjeździe?

Podczas wjazdu nie zmienia się kierunku, bo nie ma na co zmienić - nie ma
wyboru. W PoRD nie stosuje się kierunku kompasowego.
Kierunek można zmienić tylko wtedy, gdy mamy możliwość kontynuowania
jazdy tą samą, lub inną drogą.

Bo żaden przepis nie zabrania tego.

Data: 2020-07-27 17:09:37
Autor: Myjk
Co to.
Mon, 27 Jul 2020 05:48:25 +0200, Kol99
[...]

No toć przecież sam stwierdziłeś że na rondzie jest osobna droga ze
skrzyżowaniami. Zjeżdasz z jednej drogi na inną drogę, znaczy zmieniasz
kierunek, a że jest rzekomo tylko jeden kierunek do zmiany o niczym nie
świadczy. Jak masz możliwość jazdy prosto i w prawo i nakaz jazdy tylko w
prawo to automagicznie kierunku nie zmieniasz? Weź się skup, bo się
zaczynasz gubić w zeznaniach.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-27 20:03:02
Autor: Kol99
Co to.
Mon, 27 Jul 2020 05:48:25 +0200, Kol99

Podczas wjazdu nie zmienia się kierunku, bo nie ma na co zmienić - nie ma
wyboru. W PoRD nie stosuje się kierunku kompasowego.
Kierunek można zmienić tylko wtedy, gdy mamy możliwość wyboru
jazdy tą samą, lub inną drogą.

No toć przecież sam stwierdziłeś że na rondzie jest osobna droga ze
skrzyżowaniami. Zjeżdasz z jednej drogi na inną drogę, znaczy zmieniasz
kierunek,

Nie, nie zmieniam kierunku wjeżdzając na rondo.
Jest narzucony kierunek jazdy i muszę jechać w kierunku nakazanym,
nie mam wyboru kierunku.
Zmieniłem kierunek kompasowy, ale nie o tym mowa.

[...]

Nie mam możliwości jazdy prosto, bo nie ma drogi idącej
na środek wyspy.

Data: 2020-07-27 21:02:59
Autor: Myjk
Co to.
Mon, 27 Jul 2020 20:03:02 +0200, Kol99
Nie, nie zmieniam kierunku wjeżdzając na rondo.
Jest narzucony kierunek jazdy i muszę jechać w kierunku nakazanym,
nie mam wyboru kierunku.
Zmieniłem kierunek kompasowy, ale nie o tym mowa.

Oczywiście. Wjeżdżasz na drogę z innym kierunkiem, ale kierunku nie
zmieniasz. Zjeżdżasz z drogi która posiada swój własny kierunek (kierunek
wokół wyspy hehe), w drogę z innym kierunkiem i już go zmieniasz. Takie
czary, możliwe jedynie rondoprostowacza.

Nie mam możliwości jazdy prosto, bo nie ma drogi idącej
na środek wyspy.

Oczywiście! Tam w ogóle nie ma drogi, bo mowa jest o obszarze skrzyżowania
powstałego w wyniku skrzyżowania się dwóch (lub więcej) dróg! Swoja drogą,
weź z łaski swojej przywołaj definicję "obszaru skrzyzowania" i na dowolnym
przykłądzie (a korzystając z dostępnego przykładu w odpowiednich rycinach)
wyznacz ten obszar dla skrzyżowania o ruchu okrężnym.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-27 23:32:13
Autor: Kol99
Co to. SORO.
[...]

Jazda po SORO, wg twojej teorii skrzyżowania, jest skomplikowana
i nawet niebezpieczna.
1. Trzeba ustawić się na odpowiednim pasie przed wjazdem
na rondo.  Żeby to zrobić prawidłowo, to trzeba znać dobrze
trasę, którą chce się jechać.

2. "Skręt w lewo" czyli zjazd z ronda "w lewo". Manewr taki musiałby
rozpocząć się
z pasa wewnętrznego ronda, zmienić po kolei pasy przepuszczając innych
i wjechać na pas zewnetrzny, z którego wolno zjechac z ronda.
Trzeba jeszcze wiedzieć, czy to będzie "skręt w lewo", czy nie.
Często da się to ustalić dopiero patrząc na mapę, lub przejezdzając
skrzyżowanie kilka razy.

Data: 2020-07-28 08:58:34
Autor: Myjk
Co to. SORO.
Mon, 27 Jul 2020 23:32:13 +0200, Kol99
Jazda po SORO, wg twojej teorii skrzyżowania, jest skomplikowana
i nawet niebezpieczna.

Jest banalnie prosta, tak samo jak w przypadku każdego innego skrzyżowania,
z tym, że bezpieczniejsza, bo wykluczony jest kolizyjny skręt w lewo.

1. Trzeba ustawić się na odpowiednim pasie przed wjazdem
na rondo.

Dokładnie tak samo jak przed każdym innym skrzyżowaniem! Art. 22 o tym
wprost mówi!

Żeby to zrobić prawidłowo, to trzeba znać dobrze
trasę, którą chce się jechać.

Bzdura. Trzeba znać dokładnie tak samo jak w przypadku gdyby tam stało
zwykłe skrzyzowanie. Czyli nie trzeba znać wcale, wystarczy się stosować do
istniejących przepisów. To jest właśnie kwintesencja rondoprostowacza,
stosuje inne zasady jak trafi na rondo, pomimo że zasady są znane i takie
same niezlależnie jaki rodzaj skrzyzowania się zastanie na drodze. Musi tak
być, bo przepisy muszą być i są UNIWERSALNE.

[...]

Bzdura, jeśli wszyscy się zastosują do przepisów, tj. użyją odpowiedniego
pasa do zmiany (lub nie) kierunku, czyli skręcając w lewo wjadą z lewego,
jadąc prosto użyją dowolnego, skręcając prawo użyją prawego, ustąpią
pierwszeńśtwa pojazdowi który przed nimi znajduje się na skrzyżowaniu
(dokładnie nie tak jak w przedmiotowej sytuacji gdzie cytryniak "zajął"
sobie pas i myślał że "nabył" już sobie pierwszeńśtwo), to wszystko
zadziała jak w zegarku. Stosując twoje "teorie" wyssane z palca i nie mające podstaw w przepisach,
skręcający w lewo na skrzyżowaniu jadący zewnętrznym pasem doprowadza do
toru kolizyjnego z innymi pojazdami. Dokłądnie tak jak zrobił to
cytryniarz, i to pomimo namalowania takim tępym baranom strzałeczek.

Trzeba jeszcze wiedzieć, czy to będzie "skręt w lewo", czy nie.
Często da się to ustalić dopiero patrząc na mapę, lub przejezdzając
skrzyżowanie kilka razy.

Jeśli musisz wiedzieć takie rzeczy wcześniej i potrzeujesz paru przejazdów,
to poważnie, jeśli posiadasz prawojazdy, jako kolejny już, lepiej je oddaj
-- bo stanowisz zagrożenie na drodze.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-28 10:18:15
Autor: Kol99
Co to. SORO.
[...]

Nie, nie tak samo.
Przy zwykłym skrzyżowaniu, jeszcze przed wjazdem z daleka
widać jaki jest układ skrzyżowania i bez problemów można wybrać
odpowiedni pas do wjazdu na skrzyżowanie.
Przed rondem najczęściej nie widać ile jest ulic i z której strony
dochodzą. Dla nie znających ronda może być problem, którym pasem
wjezdżać na rondo zgodnie z twoją teorią ronda.

[...]

Zgadza się, wszystko zadziała, tylko niepotrzebnie komplikuje się
i stwarza dodatkowe zagrożenie.

Według twojej teorii ronda przy "skręcie w lewo", należy przepuścić
 wszystkie pojazdy i zająć pas wewnętrzny ronda.
To może spowalniać ruch pojazdów wjeżdżających na rondo.

Według PoRD przy "skręcie w lewo" można wjechać na rondo prawym pasem
i może, ale nie musi wystąpić potrzeba przepuszczania jadących innymi pasami.
Ruch nie jest zwalniany.

Zjeżdżając z ronda, według twojej teorii, należy zmienic pas z wewnetrznego
na zewnętrzny, bezpośrednio przed zjazdem, czyli przepuscić wszystkie
pojazdy jadące innymi pasami. To moze tamowac ruch i nie zawsze
jest bezpieczne.
Jadąc zgodnie z PoRD skręcając "w lewo", wolno zmienić pas z wewnętrznego
 na zewnętrzny w dowolnym miejscu ronda, co poprawia płynność i
bezpieczeństwo jazdy.

Według twojej teorii ronda należy włączyć prawy kierunkowskaz przed
rondem, migać nim mijając drogę po prawej stronie, dalej jechac
rondem, zjechac z ronda po przejechaniu około 1/4 obwodu ronda
i wtedy wyłączyć kierunkowskaz.
Śmieszne tylko trochę, ale niebezpieczne, bo migasz prawym, ale nie
zjeżdżasz z ronda.

Według twojej teorii ronda, skręcając "w lewo", należy włączyć lewy
kierunkowskaz przed wjazdem na rondo, migać lewym jadąc dookoła ronda,
podczas zmiany pasa z wewnętrznego na zewnętrzny też migać lewym
chociaż zmienia się pasy jadąc w prawo. Następnie zjezdżając z ronda w prawo
ciągle miga się lewym lkierunkowskazem.
Śmieszne, głupie i niebezpieczne.

Przemyśl to do czego prowadzi twoje rozumowanie o rondzie.

[...]

 Teraz napisałeś o rondzie turbinowym z znakami poziomymi.
Oczywiste jest, że należy stosowac się do oznakowania.
Więc nie wmawiaj mi jakichś "teorii", tylko postaraj się uwaznie
czytać to co jest napisane.

[...]

Każdy musi wiedzieć takie rzeczy wcześniej (przed wjazdem na rondo),
żeby prawidłowo wybrać pas przed rondem,zgodnie z twoją teorią o rondzie.

PoRD nie wymaga wybierania pasa do wjazdu na rondo, wolno wjechać
dowolnym pasem, o ile znaki nie wskazują inaczej.

Data: 2020-07-28 17:28:45
Autor: Myjk
Co to. SORO.
Tue, 28 Jul 2020 10:18:15 +0200, Kol99
Nie, nie tak samo.
Przy zwykłym skrzyżowaniu, jeszcze przed wjazdem z daleka
widać jaki jest układ skrzyżowania i bez problemów można wybrać
odpowiedni pas do wjazdu na skrzyżowanie.

Bzdura, niczego więcej nie widać. Poza tym to który się zajmuje pas
definiują przepisy, a nie to co się widzi. Weź doczytaj, że tam jest mowa o
ZAMIARZE zmiany. Zamierzasz zmienić kierunek (gdzie i jakkolwiek by sięto
nie działo) masz się z ZASADY należycie ustawić.

Przed rondem najczęściej nie widać ile jest ulic i z której strony
dochodzą. Dla nie znających ronda może być problem, którym pasem
wjezdżać na rondo zgodnie z twoją teorią ronda.

Normalny kierowca nie ma żadnych problemów. Chce jechać prosto, zajmuje
dowolny pas. Jak chce skręcić w lewo, to zajmuje lewy pas (lub zjeżdża do
osi) itd. To jest tak proste że aż oczywiste. Tylko niektórzy kociokwiku
dostają jak widzą rondo, czyli droge z wieloma skrzyżowaniami, choć
przepisy nijak tego nie definiują, ba, w przepisach jest mowa o JEDNYM
skrzyżowaniu o ruchu okrężnym i żadnej nawet wskazówki że to droga i wiele
niezależnych skrzyżowań.

Zgadza się, wszystko zadziała, tylko niepotrzebnie komplikuje się
i stwarza dodatkowe zagrożenie.

Niczego się nie stwarza.

Według twojej teorii ronda przy "skręcie w lewo", należy przepuścić
wszystkie pojazdy i zająć pas wewnętrzny ronda.

Nie wg mojej teorii, tylko wg istniejacych przepisów.

To może spowalniać ruch pojazdów wjeżdżających na rondo.

Weź to przemyśl. Wg twojej "intepretacji" przepisów trzeba zawsze przy
zjeżdżaniu używać prawego pasa, co oznacza że nikt wtedy i tak nie wjedzie
na skrzyżowanie. Generalnie w ogóle w takiej sytuacji nie warto się pchać
na wenętrzny pas, bo zaraz trzeba go zmienić by zjechać ze skrzyżowania --
a zmiana pasa to jeden z najbardziej kolizyjnych manewrów -- szczególnie na
skrzyżowaniu, a szczególnie na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym gdzie jedzie
się po łuku. Czyli swoją interpretacją wyłączasz z użytkowania drugi pas i
jeszcze wprowadzasz kolizyjność przy zjazdach.

Według PoRD przy "skręcie w lewo" można wjechać na rondo prawym pasem
i może, ale nie musi wystąpić potrzeba przepuszczania jadących innymi pasami.

Przepisy są jasne. Pojazd na skrzyżowaniu (jednym!) o ruchu okrężnym ma
PIERWSZEŃŚTWO przed pojazdem który ZAMIERZA na nie wjechać. I to temat
zamyka. Chce ktoś wjechać, proszę bardzo, ale niech temu co już był, i
nadal jest, nie utrudnia dalszej jazdy (konkretnie zjechania ze
skrzyżowania). Chce sobie skręcić w prawo, nie ma problemu, bo ten jadący
wewnętrznym albo zjedzie tym samym zjazdem co wjeżdżający albo pojedzie do
kolejnego zjazdu. Przy jeździe zgodnie z istniejącymi przepisami NIE MA
zatem KOLIZYJNOŚCI. Chce jechać prosto, niech ustąpi temu co jest na
wewnętrznym, bo zapewne na najbliższym albo kolejnym zjeździe będzie chciał
zjechać ze skrzyżowania. No to jest przecież banalnie proste i logiczne.

Ruch nie jest zwalniany.

Jest jeszcze bardziej zwalniany, do tego ruch jest bardziej niebezpieczny
bo tworzy tory kolizyjne, wymusza zmianę pasa ruchu na skrzyżowaniu, co
utrudnia wjeżdżanie na to skrzyżowanie.

Zjeżdżając z ronda, według twojej teorii, należy zmienic pas z wewnetrznego
na zewnętrzny, bezpośrednio przed zjazdem, czyli przepuscić wszystkie
pojazdy jadące innymi pasami.

Absolutnie nie twierdzę że trzeba zmieniać pas na zewnętrzny przy
zjeżdżaniu ze skrzyżowania. Wręcz przeciwnie. Należy zjechać bezpośrednio z
wewnętrznego pasa przecinając pas wyznaczony w tym miejscu dla pojazdów
jadących z innego kierunku, dzięki temu nie blokuje się pasa zewnetrznego,
ktoś inny może wjechać na zewnętrzny i np. bezkolizyjnie skręcić na
skrzyżowaniu w prawo. Elementarne.

 To moze tamowac ruch i nie zawsze jest bezpieczne.

To prawda, zmiana pasa z wewnętrznego na zewnętrzny najczęśniej tamuje ruch
i nie jest zbyt bezpieczna.

Jadąc zgodnie z PoRD skręcając "w lewo", wolno zmienić pas z wewnętrznego
 na zewnętrzny w dowolnym miejscu ronda, co poprawia płynność i
bezpieczeństwo jazdy.

Wolno, ale nie trzeba. Wręcz jest to głupkowate, bo po co wtedy ten
wewnętrzny pas w ogóle robić, dla ozdoby? Zmiana pasa nigdy bezpieczeństwa
nie poprawia, bo jest to jeden z manewrów przy którym najczęściej dochodzi
do kolizji. Twierdzenie że zmiana pasów na skrzyżowaniu poprawia
bezpieczeńśtwo to jakiś absurd. A kolejnym absurdem jest twierdzenie że
można sobie jałowo w kółko jeździć po skrzyżowaniu, szczególnie zewnętrznym
pasem.

[...]

Nie wiem gdzie takie bzdury wyczytałeś, ale pewnie dasz zaraz odnośnik.
[ciach zmyślone bzdury]
Śmieszne tylko trochę, ale niebezpieczne, bo migasz prawym, ale nie
zjeżdżasz z ronda.
Śmieszne, głupie i niebezpieczne.

Śmieszne i głupie to jest wymyślanie przez ciebie, że mogłem napisać takie
bzdury. Ja w przeciwieństwie do ciebie nie twierdzę że na wjeździe i
zjeździe są niezależne skrzyżowania. Trudno zatem abym twierdził że trzeba
tam w kółko migać.

Przemyśl to do czego prowadzi twoje rozumowanie o rondzie.

Dla mnie przepisy są jasne. Należyte ustawienie się do manewru to
elementarna podstawa ruchu drogowego.

 Teraz napisałeś o rondzie turbinowym z znakami poziomymi.
Oczywiste jest, że należy stosowac się do oznakowania.
Więc nie wmawiaj mi jakichś "teorii", tylko postaraj się uwaznie czytać to co jest napisane.

Oraz do przepisów ogólnych jeśli oznakowania nie ma. Przepisy ogólne mówią
jasno jak się ustawiać do manewru zmiany kierunku, a który to kierunek
zmienia się m.in. na skrzyżowaniu. I póki nie pokażesz w przepisach chociaż
wzmianki o tym że skrzyżowanie (jedno!) o ruchu okrężnym to oddzielna droga
na obwiedni i zestawem skrzyzowań na wjazdach/zjadach, to możesz swoje
interpretacje wsadzić sobie w nos. Już niejaki Dworak dązył do tego by
wpisać takie bzdury jak tutaj ciśniesz, do PORD -- na szczęście poległ w
zderzeniu ze swoimi kolegami po fachu którzy się na to nie zgodzili, z
oczywistych względów, bo wtedy by przepisy przestały być uniwersalne.

Każdy musi wiedzieć takie rzeczy wcześniej (przed wjazdem na rondo),
żeby prawidłowo wybrać pas przed rondem,zgodnie z twoją teorią o rondzie.

Jak ktoś umie jeździć, zna przepisy to nie musi takich rzeczy wiedzieć.

PoRD nie wymaga wybierania pasa do wjazdu na rondo, wolno wjechać
dowolnym pasem, o ile znaki nie wskazują inaczej.

Po raz kolejny, i tak widzę będzie do usranej śmierci w dyskusji z tobą
(jak i każdym innym rondoprostowaczem), PORD nie wymaga stosowania wyjątku,
bo "rondo" to nadal JEDNO skrzyżowanie które nijak się w PORD z definicji
skrzyżowania nie wyłamuje, z pewnością PORD SORO z tej definicji nie
wyklucza -- nie ma dla niego osobnej definicji, nie ma też osobnych
przepisów do ruchu po skrzyżowaniu (jednym!) o ruchu okrężnym (też
jednym!). Póki takich zapisów nie ma, należy się po nim poruszać jak po
każdym innym skrzyżowaniu. Koniec i kropka. --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-29 04:56:45
Autor: Kol99
Co to. SORO.
Tue, 28 Jul 2020 10:18:15 +0200, Kol99

 rondo,
, w przepisach jest mowa o JEDNYM
skrzyżowaniu o ruchu okrężnym

Ten przepis, opisujący znak C-12 skrzyżowanie z Rozporządzenia,
 jest sprzeczny  z definicją skrzyżowania w Ustawie PoRD.
Rondo nie  spełnia definicji skrzyżowania,
bo drogi dochodzące do ronda nie łączą się, nie przecinają się, ani nie
rozwidlają.
Ustawa jest ważniejsza od Rozporządzenia.

Według twojej teorii ronda przy "skręcie w lewo", należy przepuścić
wszystkie pojazdy i zająć pas wewnętrzny ronda.

Nie wg mojej teorii, tylko wg istniejacych przepisów.

Tylko według twojej teorii ronda jako jedno skrzyżowanie.

[...]

Odnośnikiem do takich bzdur są twoje posty.
Tam napisałeś, że na rondzie (skrzyzowanie) należy stosować przepisy ogólne,
czyli migać od początku do końca manewru. To samo dotyczy skrętu
"w lewo" w twoim wykonaniu. Opisałem jaki to cyrk, bo miga się lewym
jadąc po rondzie, ale tego nie zacytowałeś.

Śmieszne i głupie to jest wymyślanie przez ciebie, że mogłem napisać takie
bzdury.

Jezeli rondo jest jednym skrzyżowaniem (tak twierdzisz) to trzeba migać.
Już zapomniałeś jakie są przepisy o używaniu kierunkowskazów ?

[...]

Nigdzie i nigdy tego nie udowodniłeś.
 Powołujesz się na Rozporządzenie.
Udowodnij to na podstawie definicji skrzyżowania z Ustawy,
 bo Ustawa jest wazniejsza od Rozporzadzenia.
Nigdy tego nie udowodnisz, bo jest to oczywiste,
że rondo nie spełnia definicji skrzyżowania z Ustawy PoRD.

Data: 2020-07-29 05:00:31
Autor: Cavallino
Co to. SORO.
W dniu 29-07-2020 o 04:56, Kol99 pisze:
[...]

I wystarczy tych bzdur.
PLONK

Data: 2020-07-29 08:50:24
Autor: Myjk
Co to. SORO.
Wed, 29 Jul 2020 04:56:45 +0200, Kol99
Ten przepis, opisujący znak C-12 skrzyżowanie z Rozporządzenia,
 jest sprzeczny  z definicją skrzyżowania w Ustawie PoRD.

Wg ciebie, specjalisto, sprzeczny przepis istnieje od ponad 20 lat i nikt z
tym nic nie zrobił pomimo dyskusji a nawet zgłaszania przez niektórych
poprawek. Teraz usiądź i pomyśl, czy rację masz ty, szary żuczek, czy może
setki specjalistów którzy znają się na temacie znacznie lepiej i
stwierdzili że przepisy są jasne i POPRAWNE, nie ma w nich sprzeczności,
trzeba je zacząć tylko stosować?

Rondo nie  spełnia definicji skrzyżowania,
bo drogi dochodzące do ronda nie łączą się, nie przecinają się, ani nie rozwidlają.
Ustawa jest ważniejsza od Rozporządzenia.

Spełnia, tylko jesteś zaślepionym rondoprostowaczem.

Tylko według twojej teorii ronda jako jedno skrzyżowanie.

Znowu dyskutujesz z rzeczami oczywistymi. Rondo to jest jedno skrzyżowanie,
nawet sama nazwa o tym wprost mówi, gdyby jakiś tłumok nie rozumiał co jest
w przepisach napisane i postanowił stwierdzić inaczej. Ale i to widać nie
wystarcza, bo są przecież "mądrzejsi". Ale to mnie akurat nie dziwi.

[...]

Jest jednym skrzyżowaniem, Wielu miga właśnie w ten sposób, a nawet uczą
tak na kursach -- rzecz w tym że to mało istotne w dyskusji, bo od migania
jeszcze nikomu się krzywda nie stała, w przeciwieństwie skręcania z prawego
pasa w lewo i z lewego w prawo jak tutaj utykasz.
[...]

Nie umiem udowodnić że nie jestem wielbłądem. Niemniej gdyby SORO nie
spełniało definicji, to by to zmieniono. Ale od lat jest jak jest i tylko
rasowe rondoprostowacze co jakiś czas to podważają swoimi "interpretacjami"
i jęczeniem że czegoś w przepisach nie ma, albo coś nie spełnia definicji. Nawet wspomniany wcześniej Dworak, rasowy rondoprostowacz, jako sekretarz
Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, wielokrotnie i
nieustatnie jest spuszczany na drzewo gdy sugeruje wprowadzić osobną
definicję dla ronda -- znaczy poprzez zmianę przepisów chce UZNANIA (tak
dopiero uznania wraz ze zmianą tych przepisów, bo obecne przepisy twierdzą
przecież inaczej) że rondo to zestaw skrzyżowań. No ale ty wiesz lepiej że
skoro nie jest napisane że to wiele skrzyżowań to jest jakaś sprzeczność i
w związku z tym można sobie uznać po swojemu że jest inaczej.

Na koniec, pokaż mi w przepisach innych państw gdzie rondo nie jest
traktowane jako jedno skrzyzowanie tylko jako zestaw. --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-29 10:35:25
Autor: Kol99
Co to. SORO.
[...]

Istotne jest to co mówi prawo, a prawo jest jednoznaczne.
Definicja skrzyżowania w Ustawie jasno i prosto określa co to jest
skrzyżowanie i w zaden sposób rondo nie pasuje do definicji skrzyżowania.

[...]

Nawet wspomniany wcześniej Dworak, jako sekretarz
Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, wielokrotnie i
nieustatnie jest spuszczany na drzewo gdy sugeruje wprowadzić osobną
definicję dla ronda .

Nie znam szczegółów "sprawy Dworaka".
Nie znam argumentów jednej i drugiej strony sporu.

Na koniec, pokaż mi w przepisach innych państw gdzie rondo nie jest
traktowane jako jedno skrzyzowanie tylko jako zestaw.
-- Pozdor
Myjk

Nie znam przepisów innych państw.
Jeżeli ty je znasz to przedstaw, gdzie rondo jest traktowane
jako jedno skrzyżowanie.

Data: 2020-07-29 16:51:33
Autor: Myjk
Co to. SORO.
Wed, 29 Jul 2020 10:35:25 +0200, Kol99
Istotne jest to co mówi prawo, a prawo jest jednoznaczne.
Definicja skrzyżowania w Ustawie jasno i prosto określa co to jest
skrzyżowanie i w zaden sposób rondo nie pasuje do definicji skrzyżowania.

Aha, czyli jasno określa rondo jako JEDNO skrzyżowanie, ale TOBIE nie
pasuje do tego co widzisz, więc musisz dodać coś od siebie żeby ci się
wizja nie zepsuła. Poza tym wszyscy zdrowi? Po raz kolejny powtarzam,
przepisy są od lat nie zmienione, wniosek z tego że są poprawne. Gdyby nie
były, to by je zmieniono. Nagnij więc siebie do przepisów (tak jak ja to
przed laty, jako rondoprostowacz, zrobiłem), a nie przepisy do siebie.
Wyjdzie ci, i reszcie, na zdrowie.

Nie znam szczegółów "sprawy Dworaka".
Nie znam argumentów jednej i drugiej strony sporu.

Przecież ci opisałem po krótce. Dworak chciał aby uznać "rondo" za zestaw
skrzyżowań, bo też się od lat upiera że to nie jest jedno skrzyżowanie,
tylko "zestaw skrzyżowań na obwiedni". Czyli taki typowy rodoprostowacz.
Tylko NIKT z jego kolegów po fachu pomysłu nie poparł i przepisy nadal nie
definiują ronda jako zestawu skrzyzowań na zjazdach, a jako jedno
skrzyżowanie.

Nie znam przepisów innych państw.
Jeżeli ty je znasz to przedstaw, gdzie rondo jest traktowane
jako jedno skrzyżowanie.

Wszędzie jest traktowane jako jedno skrzyżowanie, ze specjalnym wskazaniem
na Konwencję Wiedeńśką. Która tylko szczegółami różni się od naszego prawa,
bo mieliśmy obowiązek się do niej dostosować -- niemniej tam też nie ma
osobnej definicji dla "ronda". Ale pewnie wg ciebie tam te żjest źle, więc
trzeba sobie dorobić wg swojego uznania...

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-29 17:20:07
Autor: Kol99
Co to. SORO.
Wed, 29 Jul 2020 10:35:25 +0200, Kol99

Wniosek jest taki, ze w praktyce nie ma znaczenia, czy to jest
jedno skrzyżowanie, czy wiele skrzyżowań.
W praktyce mało kto to sprawdza i mało kto to egzekwuje.
Kto sprawdza i kto egzekwuje np. czy pojazd jest na właściwym
pasie przed wjazdem na rondo.
Każdy może powiedzieć, że w czasie jazdy po rondzie zmienił
cel podróży.

Nie znam szczegółów "sprawy Dworaka".
Nie znam argumentów jednej i drugiej strony sporu.

Przecież ci opisałem po krótce.

Znajomość "po krótce" to za mało, a na szersze  studiowanie
zagadnienia nie mam czasu. Widocznie nie jest to tak istotne,
skoro fachowcy przestali tym się zajmować.

[...]

Prawdopodobnie definicja ronda rozbija się o Konwencję Wiedeńską,
bo nie jest proste i szybkie wprowadzenie zmian przez wszystkie
umawiające się Państwa.

Data: 2020-07-29 18:06:32
Autor: Myjk
Co to. SORO.
Wed, 29 Jul 2020 17:20:07 +0200, Kol99
Wniosek jest taki, ze w praktyce nie ma znaczenia, czy to jest jedno skrzyżowanie, czy wiele skrzyżowań.

Ma znaczenie dla jakości ruchu.

[...]

Niech sobie zmienia decyzje, ale niech nie utrudnia jazdy innym, w
szczególności niech nie taranuje, prawidłowo jadących, pojazdów które w
prawie mają przecież zapis że mogą się po innych spodziewać jazdy zgodnie z
przepisami.

Znajomość "po krótce" to za mało, a na szersze  studiowanie
zagadnienia nie mam czasu. Widocznie nie jest to tak istotne,
skoro fachowcy przestali tym się zajmować.

Znowu naginasz wnioski do swojej teorii. Odrzucili te jego brednie, bo się
kupy nie trzymają. Zjeżdżanie z SORO tylko z prawego pasa, podobnie jak
objeżdżanie (kręcenie się w kółko) powoduje spowolnienie ruchu i
wystąpienie zdecydowanie większej ilości punktów kolizyjnych.
Prawdopodobnie definicja ronda rozbija się o Konwencję Wiedeńską,
bo nie jest proste i szybkie wprowadzenie zmian przez wszystkie
umawiające się Państwa.

Sprawdź kiedy KW została podpisana... Najbardziej prawdopodobne jest, że kombinujesz jak koń pod górę.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-29 19:31:45
Autor: Kol99
Co to. SORO.
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1hb9adwu5x79r$.dlgmyjk.org...

Zjeżdżanie z SORO tylko z prawego pasa,
-- Pozdor
Myjk

Jest obowiązkiem z art. 22.2 PoRD.

Data: 2020-07-29 20:25:41
Autor: Myjk
Co to. SORO.
Wed, 29 Jul 2020 19:31:45 +0200, Kol99
Zjeżdżanie z SORO tylko z prawego pasa,
Jest obowiązkiem z art. 22.2 PoRD.

Nie jest, bo na samym zjeździe ze skrzyżowania się kierunku nie zmienia!

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-29 20:25:25
Autor: RadoslawF
Co to. SORO.
W dniu 2020-07-29 o 20:25, Myjk pisze:

Zjeżdżanie z SORO tylko z prawego pasa,
Jest obowiązkiem z art. 22.2 PoRD.

Nie jest, bo na samym zjeździe ze skrzyżowania się kierunku nie zmienia!

A to już zależy od oznakowania poziomego.

pozdrawiam

Data: 2020-07-20 21:13:09
Autor: PiteR
Co to za wymysl?
in <news:d5cc65b3-28cb-482b-8e10-6e21c301125bogooglegroups.com>
user  pisze tak:

Infrastruktura jest po to aby pomagac w jezdzie. To rondo jest
spieprzone.

To rondo jest po prostu zaprojektowane żeby dać nauczke ;)
Nie nadaje się on do USA.

Mamy nawyki = mamy przegwizdane.

Data: 2020-07-20 12:03:06
Autor: PiteR
Co to za wymysl?
in <news:7df0tux97v4p.dlgmyjk.org>
user Myjk pisze tak:

Sun, 19 Jul 2020 16:39:35 +0100, PiteR
Dlaczego ten z wewnętrznego ma linię ciągłą a mongoł z
zewnętrznego przerywaną. Jak się bawić to się bawić.

Serio pytasz?

tak pytam serio

dlaczego tu nie ma pojedynczej linii przerywanej
https://youtu.be/7L9GlPepe4s?t=277

[...]

lewy i wewnętrzny tutaj to nie ten sam pas?

Szkodowym jest nagrywający filmik. Chciał zjechać z ronda nie przepuścił tego z prawej.

Data: 2020-07-20 13:21:56
Autor: yabba
Co to za wymysl?
user Myjk pisze tak:

[...]

Nagrywający jedzie swoim pasem. Ten z prawej w Picasso zmienia pas ruchu i nie ustępuje pierwszeństwa jadącemu po tym pasie.

yabba

Data: 2020-07-20 12:56:01
Autor: PiteR
Co to za wymysl?
in <news:5f157e55$0$17357$65785112news.neostrada.pl>
user yabba pisze tak:

Nagrywający jedzie swoim pasem. Ten z prawej w Picasso zmienia pas
ruchu i nie ustępuje pierwszeństwa jadącemu po tym pasie.

a racja linia wychodzi w wyjazd
mea kulpa

Data: 2020-07-20 16:39:21
Autor: Myjk
Co to za wymysl?
Mon, 20 Jul 2020 13:21:56 +0200, yabba
Nagrywający jedzie swoim pasem. Ten z prawej w Picasso zmienia pas ruchu i nie ustępuje pierwszeństwa jadącemu po tym pasie.

Pomijając, że nie ustąpił pierwszeństwa pojazdowi poruszającemu się po
skrzyżowaniu z ruchem okrężnym.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-20 17:25:29
Autor: yabba
Co to za wymysl?
W dniu 20-07-2020 o 16:39, Myjk pisze:
[...]

W momencie kolizji obaj już poruszali się po skrzyzowaniu.

yabba

Data: 2020-07-20 17:34:41
Autor: Myjk
Co to za wymysl?
Mon, 20 Jul 2020 17:25:29 +0200, yabba
Pomijając, że nie ustąpił pierwszeństwa pojazdowi poruszającemu się po
skrzyżowaniu z ruchem okrężnym.

W momencie kolizji obaj już poruszali się po skrzyzowaniu.

Cytryna wjechała na skrzyżowanie później, co zresztą dokumentuje film.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-20 22:43:23
Autor: yabba
Co to za wymysl?
W dniu 20-07-2020 o 17:34, Myjk pisze:
[...]

Wjeżdżając nie wymusiła na nikim pierwszeństwa. Nie upatrywałbym tu problemu.
Dopiero kilka sekund później zajechała drogę przy zmianie pasa.

yabba

Data: 2020-07-20 23:33:06
Autor: Myjk
Co to za wymysl?
Mon, 20 Jul 2020 22:43:23 +0200, yabba
Wjeżdżając nie wymusiła na nikim pierwszeństwa. Nie upatrywałbym tu problemu.
Dopiero kilka sekund później zajechała drogę przy zmianie pasa.

Przecież ewidentnie cytryna chciała jechać prosto (albo w lewo, skoro
startowała z lewego przed skrzyżowaniem). To że na nagraniu to wygląda jak
zmiana pasa jest bez znaczenia (znaczy, to akurat najłatwiejsze wyjaśnienie
aby dać jej czapę w tej sytuacji). Przyjechałaby policja, albo sędzia by
zapytał, to by wyszło że chciał jechać prosto gdy w poprzek jechały po
skrzyżowaniu pojazdy i by dostał za wymuszenie pierwszeństwa na pojeździe
znajdującym się przed nim na skrzyżowaniu.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-20 14:00:47
Autor: Pete
Co to za wymysl?
Hello, PiteR.
On 20.07.2020 13:03 you wrote:

> [...]
> lewy i wewnętrzny tutaj to nie ten sam pas? Szkodowym jest > nagrywający filmik. Chciał zjechać z ronda nie przepuścił tego z > prawej.

A ten z prawej nie miał przypadkiem nakazu skrętu w prawo?
 --
Pete

Data: 2020-07-20 13:10:33
Autor: PiteR
Co to za wymysl?
in <news:5f158774$0$17342$65785112news.neostrada.pl>
user Pete pisze tak:

A ten z prawej nie miał przypadkiem nakazu skrętu w prawo?

ja ślepy :)

nakazu skrętu w prawo chyba nie miał
ale jak jest linia wychodzaca w wyjazd to picasso zmieniał pas
i zajechał droge temu z lewej.

coś z kodowaniem masz chyba nie teges Pete

Data: 2020-07-20 16:38:42
Autor: Myjk
Co to za wymysl?
Mon, 20 Jul 2020 12:03:06 +0100, PiteR
tak pytam serio

To się nie ma czym chwalić.

dlaczego tu nie ma pojedynczej linii przerywanej
https://youtu.be/7L9GlPepe4s?t=277

Żeby ten z wewnętrznego co jedzie z prawej albo z naprzeciwka, nie wjechał
w tego co chce (i może!) pojechać w prawo z miejsca nagrywającego.

lewy i wewnętrzny tutaj to nie ten sam pas?

Nie.

Szkodowym jest nagrywający filmik. Chciał zjechać z ronda nie przepuścił tego z prawej.

Nie jest! Przecież wjechał i dorpowadził do kolizji z pojazdem który był na
skrzyżowaniu! Po za tym ma specjalnie dla idiotów wyznaczone pasy ruchu
żeby wiedzieć kto kiedy ma pierwszeństwo, ale nie, drze przez linię prosto
pod koła tego co prawidłowo się porusza.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-20 16:42:38
Autor: Myjk
Co to za wymysl?
Mon, 20 Jul 2020 16:38:42 +0200, Myjk
Żeby ten z wewnętrznego co jedzie z prawej

Z lewej w prawo naturalnie. --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-20 18:54:06
Autor: PiteR
Co to za wymysl?
in <news:u52zmvcn1mvp$.dlgmyjk.org>
user Myjk pisze tak:

Mon, 20 Jul 2020 12:03:06 +0100, PiteR
tak pytam serio

To się nie ma czym chwalić.

Co nie mogę sobie zmieniać pasów na rondzie?
Dlaczego nagrywający nie może zjechać dowolnym pasem
lub na dowolny pas? dlaczego odgradza się go linią ciągłą?
Ta niby turbina przynosi więcej szkody.

[...]

Bez pał litra nie rozbieriosz :) jakiego naprzeciwka?

lewy i wewnętrzny tutaj to nie ten sam pas?

Nie

a nie są tam tylko dwa pasy? lewy i prawy lub wewnętrzny zewnętrzny?

Szkodowym jest nagrywający filmik. Chciał zjechać  z ronda nie
przepuścił tego z prawej.

Nie jest! Przecież wjechał i dorpowadził do kolizji z pojazdem
który był na skrzyżowaniu!

Już wiem że nie jest. Nie zauważyłem wytartej lini wyrzucającej.

Po za tym ma specjalnie dla idiotów wyznaczone pasy ruchu żeby
wiedzieć kto kiedy ma pierwszeństwo, ale nie, drze przez linię
prosto pod koła tego co prawidłowo się porusza.
 picasso wjechał na zewnętrzny pas z nikim się nie zderzył i prawie mu się udało gdyby przy zmianie psa nie zajechał drogi nagrywającemu.

Na rondzie z przerywaną trzeba bardzo uważać bo nie mając włączonego prawego kierunkowskazu on może powiedzieć że tylko wjechał sobie na prawy pas.

Data: 2020-07-20 18:36:44
Autor: pueblo
Co to za wymysl?
Witaj PiteR, 20 lip 2020 w news:XnsAC00C04731250dayrider127.0.0.1 napisałeś/aś:

Nie jest! Przecież wjechał i dorpowadził do kolizji z pojazdem który
był na skrzyżowaniu!

Już wiem że nie jest. Nie zauważyłem wytartej lini wyrzucającej.

Niech mnie ktoś oświeci - jakiej lini wyrzucającej nie widzę? Widzę za to przerywaną po jego stronie...

Data: 2020-07-20 21:15:57
Autor: Myjk
Co to za wymysl?
20 Jul 2020 18:36:44 GMT, pueblo
Niech mnie ktoś oświeci - jakiej lini wyrzucającej nie widzę?

Takiej linii która ułatwia mniej ogarniętym wjeżdżanie na skrzyżowanie po
właściwym torze, literalnie pozwala trafić we właściwy pas. Temu z cytryny
(i paru z tej grupy) ewidentnie powinni betonowe bariery, w miejscu lini,
ustawić. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-20 19:30:41
Autor: pueblo
Co to za wymysl?
Witaj Myjk, 20 lip 2020 w news:1rtoe38dfhtxn$.dlgmyjk.org
napisałeś/aś:
[...]

Żeś się uparł na to wjeżdzanie. Jeśli chodzi ci o to, że wjechał z lewego na prawy, to jest to w ogóle nieistotne w tym zdarzeniu.
Wyobraź sobie że wjechał jednak z prawego na prawy.
Nadal nie wiem, czy jadąc tym pasem mógł jechać dalej - czyli tak jak jechał?
Dużo bardziej intuicyjne są strzałki lewo-prosto, prosto-prawo.

Data: 2020-07-20 20:57:13
Autor: PiteR
Co to za wymysl?
in <news:5f15f0e1$0$510$65785112news.neostrada.pl>
user pueblo pisze tak:

Wyobraź sobie że wjechał jednak z prawego na prawy. Nadal nie
wiem, czy jadąc tym pasem mógł jechać dalej - czyli tak jak
jechał? Dużo bardziej intuicyjne są strzałki lewo-prosto,
prosto-prawo.

ten wycinek gdzie się zderzyli to jak dwa pasy
które przecina na ukos wlot z prawej

Data: 2020-07-20 20:32:20
Autor: pueblo
Co to za wymysl?

user pueblo pisze tak:

[...]

Jakoś tego nie widzę. Widzę za to że przed wjazdem jest C12 i A7, a picasa jest na rondzie już dużo za linią z trójkątów. Jak żaden znak nie nakazuje jej jazdy tym pasem tylko pierwszą w prawo, to może jechać tak jak się jeździ na rondzie.

Data: 2020-07-20 21:44:30
Autor: PiteR
Co to za wymysl?
in <news:5f15ff54$0$17365$65785112news.neostrada.pl>
user pueblo pisze tak:

[...]

ale nie moze kogoś zepchnąć ze swojego pasa

Data: 2020-07-20 22:36:47
Autor: Myjk
Co to za wymysl?
20 Jul 2020 19:30:41 GMT, pueblo
Żeś się uparł na to wjeżdzanie.

To jest kluczowe. Pierwszeństwo nie dotyczy pasa tylko skrzyżowania!
Jeśli chodzi ci o to, że wjechał z lewego na prawy, to jest to w ogóle nieistotne w tym zdarzeniu.

Jest istotne, bo to wprost definiowało możliwość wjazdu na skrzyżowanie gdy
chciał jechać prosto przez to skrzyżowanie, podczas gdy w poprzek poruszały
się samochody z PIERWSZEŃSTWEM PRZEJAZDU.

Wyobraź sobie że wjechał jednak z prawego na prawy.

To popatrz i pomyśl dlaczego ten z prawego nie wjechał, za to wjechał
mądrogłupi z lewego co myślał (wnioskuję z tego co piszesz) że jak se
zajmie pas na skrzyżowaniu to już "nabędzie" pierwszeństwo.

Nadal nie wiem, czy jadąc tym pasem mógł jechać dalej - czyli tak jak jechał?

Gdyby nie zagrażał innym to mógł nawet jechać na jednym kole.

Dużo bardziej intuicyjne są strzałki lewo-prosto, prosto-prawo.

Które zapewne są przed skrzyżowaniem.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-20 21:12:34
Autor: Myjk
Co to za wymysl?
Mon, 20 Jul 2020 18:54:06 +0100, PiteR
Co nie mogę sobie zmieniać pasów na rondzie?

Jeśli inżynier ruchu dał taką możliwość, to możesz. Tutaj nie dał, bo...

Dlaczego nagrywający nie może zjechać dowolnym pasem
lub na dowolny pas? dlaczego odgradza się go linią ciągłą?
Ta niby turbina przynosi więcej szkody.

....dzięki temu jest porządek, przejeżdża się szybciej i bezpieczniej.
Oczywiście pod warunkiem że WSZYSCY kierowcy się stosują do zasad a nie
kombinują jak koń pod górę.

Bez pał litra nie rozbieriosz :) jakiego naprzeciwka?
  Z naprzeciwka, jak to ma miejsce przy większości skrzyżowań.

a nie są tam tylko dwa pasy? lewy i prawy lub wewnętrzny zewnętrzny?
Już wiem że nie jest. Nie zauważyłem wytartej lini wyrzucającej.

Nie ma znaczenia czy jest linia prowadząca czy jej nie ma, bo są znaki
pionowe i poziane PRZED skrzyżowaniem które pokazują jak można jechać z
danego pasa. Jak ktoś takich elementarnych rzeczy nie ogarnia jak tor ruchu
przy jeździe po skrzyżowaniu, to się z miejsca powinien pożegnać z PJ.

picasso wjechał na zewnętrzny pas

Tymczasem miał wjechać na wewnętrzny, bo zewnętrzny był dla pojazdu co był
na prawym pasie (przed skrzyżowaniem).

z nikim się nie zderzył i prawie mu się udało gdyby przy zmianie psa nie zajechał drogi nagrywającemu.

Akurat pojazd wjeżdżający (poprawnie) nie zmienia w tym miejscu pasa ruchu
tylko przecina pas ruchu wyznaczony dla innego kierunku ruchu. Tak samo jak
na tym skrzyżowaniu: https://goo.gl/maps/m9Ucn5ddFyFiJX5Y7 m.in. jadący z
Fieldorfa prosto w Zamieniecką nie zmienia pasów tylko przecina pasy
wyznaczone dla innych kierunków. Jeśli w tym miejscu dochodzi do kolizji,
to znaczy że kierowca wjeżdżający nie zastosował się do elementarnej
zasady...

Na rondzie z przerywaną trzeba bardzo uważać bo nie mając włączonego prawego kierunkowskazu on może powiedzieć że tylko wjechał sobie na prawy pas.

....który to problem bierze się z braku zrozumienia, iż pojazd znajdujący
się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym ma PIERWSZEŃSTWO w stosunku do tego
który na to skrzyżowanie wjeżdża i nic go tego pierwszeństwa nie pozbawia.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-20 21:07:17
Autor: PiteR
Co to za wymysl?
in <news:buhmamatsmuf$.dlgmyjk.org>
user Myjk pisze tak:

Nie ma znaczenia czy jest linia prowadząca czy jej nie ma, bo są
znaki pionowe i poziane PRZED skrzyżowaniem które pokazują jak
można jechać z danego pasa.

no dobra picassa miał znak jedź tylko prosto
ale mnie by oszukał bo pierwszym razem przegapiłem linię ciągłą.

[...]

to jest nagminne na prawym pasie. Wjazd i jazda po większym kółku.

[...]

taka nieżyciowa zasada. Przecież po zewnetrznym nic nie jedzie
ani kamerowóz nie zmienia pasa ;)