Co to za wymysl?

Data: 2020-07-20 14:23:29
Autor: J.F.
Co to za wymysl?
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:01a2b645-4ba3-4668-ba8f-2d4e05fed279o@googlegroups.com...
https://youtu.be/7L9GlPepe4s?t=276
To rondo jest tak poronionym pomyslem ze ja nawet nie wiem gdzie zaczac!

Kazda jedna cecha ronda tam jest zanegowana.
Kazdy jeden sposob na poprawienie bezpieczenstwa jest tam zanegowany.

IMO - jak na kazdym rondzie laczacym ulice o wiecej niz jednym pasie ruchu w jedna strone.

To jakas piramidalna bzdura!
Ciekaw jestem statystyk wypadkow tam.

Sie szybko przyzwyczają ... a i ten z filmu byl IMO do unikniecia.
Tylko niektorzy twardzi sa i pamietaja "blotnik mi rdzewieje" ...

A moze maja znajomego mechanika i wiedza ile na tym mozna zarobic ... mozna ?

J.

Data: 2020-07-20 08:37:22
Autor: sczygiel
Co to za wymysl?
W dniu poniedziałek, 20 lipca 2020 07:23:31 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

IMO - jak na kazdym rondzie laczacym ulice o wiecej niz jednym pasie ruchu w jedna strone.

No nie. Bo normalne ma pasy wokolo i aby zjechac z wewnetrznego trzeba ustapic tym na wewnetrznym.

Tutaj ta reguła jest pogwałcona.

Malowanie malowaniem ale w zime go nie ma. Czyzby pogoda zmieniala przepisy?

To rondo jest poronionym pomyslem.
> [...]

Tylko niektorzy twardzi sa i pamietaja "blotnik mi rdzewieje" ...

A moze maja znajomego mechanika i wiedza ile na tym mozna zarobic ... mozna ?

To inna sprawa. Tyle ze infrastruktura ma sluzyc i pomagac a nie umozliwiac klepanie blotnikow.

Data: 2020-07-20 17:50:31
Autor: J.F.
Co to za wymysl?
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:eab0137d-25be-4290-b3ee-7f240fe60b2do@googlegroups.com...
> [...]

ruchu w jedna strone.

No nie. Bo normalne ma pasy wokolo i aby zjechac z wewnetrznego trzeba ustapic tym na wewnetrznym.

Ta regula sie kiepsko sprawdza przy wiekszej ilosci pasow.
Poza tym i tak sa konflikty i stluczki, wiec wymyslili "turbinowe".

Tu chyba przesadzili z ta turbinowoscia ... ale moze taki ruch.

P.S. Licz pasy
https://www.youtube.com/watch?v=BgsEg2CfRZU

Chyba juz wiem, gdzie sie Wietnamczycy uczyli jezdzic ... ale uczen przerosl mistrza :-)

Malowanie malowaniem ale w zime go nie ma. Czyzby pogoda zmieniala przepisy?

A to swoja droga.

To rondo jest poronionym pomyslem.

Spytaj miejscowych.

> [...]

mozna ?

To inna sprawa. Tyle ze infrastruktura ma sluzyc i pomagac a nie umozliwiac klepanie blotnikow.

Alez pomaga. To rondo prowadzi do zwolnienia, wiec konczy sie na blotnikach :-)

J.

Data: 2020-07-20 19:30:35
Autor: ąćęłńóśźż
Co to za wymysl?
To rondo jest poronionym pomysłem.
Szczególnie, jeśli nim wcześniej nie jechałeś i nie wiesz, na którym pasie się ustawić.

-- -- -
Spytaj miejscowych.

Data: 2020-07-20 20:46:53
Autor: mk4
Co to za wymysl?
On 2020-07-20 19:30, ąćęłńóśźż wrote:
To rondo jest poronionym pomysłem.
Szczególnie, jeśli nim wcześniej nie jechałeś i nie wiesz, na którym pasie się ustawić.

No niestety trzeba patrzec na znaki i ustawic sie na wlasciwym pasie przed rondem. Czesc osob faktycznie ma z tym problem. W sumie nie wiadomo dlaczego.

--
mk4

Data: 2020-07-20 21:16:30
Autor: PiteR
Co to za wymysl?
in <news:rf4or0$1lbbc$1portraits.wsisiz.edu.pl>
user mk4 pisze tak:

No niestety trzeba patrzec na znaki i ustawic sie na wlasciwym pasie przed rondem. Czesc osob faktycznie ma z tym problem. W sumie nie wiadomo dlaczego.

Zamiejscowi wpadają w pułapke korka przed rondem i nie moga
zmienić juz pasa a miejscowi to nie wiem.

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu kawy z Costa i Starbucks

Data: 2020-07-20 22:07:48
Autor: Cavallino
Co to za wymysl?
W dniu 20-07-2020 o 20:46, mk4 pisze:
On 2020-07-20 19:30, ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Ja nie wiem dlaczego ludzie na rondach chcą zawsze jechać z prawego pasa.
Niezależnie od kierunku jazdy.

Żeby tak na autostradach ochoczo prawym popylali...

Data: 2020-07-20 18:25:13
Autor: Myjk
Co to za wymysl?
Mon, 20 Jul 2020 08:37:22 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
No nie. Bo normalne ma pasy wokolo i aby zjechac z wewnetrznego trzeba ustapic tym na wewnetrznym.

Weź mnie oświeć, jako kolejny w tej dyskusji, co to znaczy "normalne",
najlepiej na podstawie PORD.
Tutaj ta reguła jest pogwałcona.

Pogwałcone to zostały oczywiste i jasne zasady jazdy po skrzyżowaniu przez
ciecia co chciał być cwaniak i nie zastosował się do zasad ogólnych oraz
znaków pionowych i poziomych.

Malowanie malowaniem ale w zime go nie ma. Czyzby pogoda zmieniala przepisy?

Może gdyby ludzie potrafili jeździć po "normalnych" skrzyżowaniach o ruchu
okrężnym zamiast zjeżdżać tylko i wyłącznie z prawego i uzurpować sobie
prawo do objeżdżania ronda w kółko, choć przepisy ogólne tego ZABRANIAJĄ,
to by nie było takich problemów.

To rondo jest poronionym pomyslem.

To inna sprawa. Tyle ze infrastruktura ma sluzyc i pomagac a nie umozliwiac klepanie blotnikow.

No toć przecież dostawili znaki pionowe, domalowali linie prowadzące żeby
tego uniknąć, to tłumok mimo tego dalej wymusza, a drugi w internetach go
usprawiedliwia.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-20 21:24:09
Autor: PiteR
Co to za wymysl?
in <news:1fhrdt4wls85i$.dlgmyjk.org>
user Myjk pisze tak:

przez ciecia co chciał być cwaniak i nie zastosował się do zasad ogólnych oraz znaków pionowych i poziomych.

obaj warci siebie

coś to zbyt wolno się działo jak na zdarzenie nagłe
kamerowóz nie odbił w lewo.

Może dla nagrania? ;)

Data: 2020-07-21 16:54:35
Autor: Kol99
Co to za wymysl? Nie ma przepisu ZABRANIAJĄCEGO.
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości

Może gdyby ludzie potrafili jeździć po "normalnych" skrzyżowaniach o ruchu
okrężnym zamiast  uzurpować sobie
prawo do objeżdżania ronda w kółko, choć przepisy ogólne tego ZABRANIAJĄ,

-- Pozdor
Myjk

Nie ma przepisu ZABRANIAJĄCEGO.

Data: 2020-07-21 18:00:11
Autor: Myjk
Co to za wymysl? Nie ma przepisu ZABRANIAJĄCEGO.
Tue, 21 Jul 2020 16:54:35 +0200, Kol99
[...]

Jest nakazane należyte ustawienie się do manewru, a więc pośrednio jest
zabronione skręcanie w prawo z lewego pasa, w lewo z prawego -- szczególnie
jak się rozprawia kto był winien kolizji. Oczywiście jeśli się rozumie czym
jest manerw zmiany kierunku i że zmianę kierunku wykonuje się, między
innymi, na skrzyżowaniu.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-21 20:55:15
Autor: Kol99
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1etpks7jn9459$.dlgmyjk.org...
[...]

Przetłumacz to na język polski i odnieś do skrzyżowania
o ruchu okrężnym.
Napisałeś, że "przepisy ogólne tego ZABRANIAJĄ",
czyli zabronoione jest "objeżdżanie  ronda w kółko".
Podaj ten przepis.

Data: 2020-07-22 08:57:48
Autor: Myjk
Co to za wymysl? Nie ma przepisu ZABRANIAJĄCEGO.
Tue, 21 Jul 2020 20:55:15 +0200, Kol99
[...]

Podaj przepis że nie można rozjeżdżać przechodniów na przejściu. Jest nakaz
należytego ustawienia się do manewru zmiany kierunku, ergo, skręcanie w
lewo z prawego pasa jest pośrednio zabronione -- nie wolno tego robić, bo
po pierwsze to podpada pod utrudnianie ruchu innym (nie mogą wjechać, a
często też zjechać ze skrzyżowania, bo idiota jedzie zewnętrznym pasem), po
drugie jak dojdzie do kolizji to się będzie winnym zdarzenia.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-22 09:26:31
Autor: ąćęłńóśźż
Co to za wymysl? Nie ma przepisu ZABRANIAJĄCEGO.
Bełkot.

-- -- -

Data: 2020-07-22 09:37:25
Autor: Kol99
Co to. Nie ma przepisu ZABRANIAJĄCEGO.
[...]

Twoja odpowiedź dotyczy czego innego.
Nie o tym pisałem.

Data: 2020-07-22 10:33:15
Autor: Myjk
Co to. Nie ma przepisu ZABRANIAJĄCEGO.
Wed, 22 Jul 2020 09:37:25 +0200, Kol99
Twoja odpowiedź dotyczy czego innego.
Nie o tym pisałem.

Moja odpowiedź dotyczy twojego absurdalnego stwierdzenia że jak coś nie
jest wprost zabronione to jest dozwolone. W takim razie podtrzymuję, i
podaj mi przepis że nie można rozjeżdżać przechodniów i dlaczego jak
przechodnia na przejściu zabijesz, to będziesz za to odpowiadać (zakładając
oczywiście, bo zaraz się czepniesz, że pieszy nie wtargnął przed pojazd).
Wszak wg ciebie nie jest to zabronione i można sobie urzadzać Carmagedon.

Jest nakaz ustawiania się należycie do manewru, a to po to by uniknąć w jak
największym stopniu sytuacji kolizyjnych, literalnie zabrania się tego aby
było bezpieczniej. Ktoś kto po obszarze skrzyżowania kręci się w kółko ruch
utrudnia i stanowi zagrożenie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-22 10:55:17
Autor: Kol99

Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:194h2yokxmbe6.dlgmyjk.org...
[...]

Znów nie rozumiesz tego co czytasz. Jakieś zaćmienie cię dopadło.
Powtarzam po raz kolejny : Podaj jakie "przepisy ogólne tego ZABRANIAJĄ,",
czyli zabraniają objechania ronda dookoła pasem zewnetrznym.
Napisałeś głupotę i nie chcesz tego dostrzec.

Data: 2020-07-22 11:23:46
Autor: Myjk
Co to. Nie ma przepisu ZABRANIAJĄCEGO.
Wed, 22 Jul 2020 10:55:17 +0200, Kol99
[...]

Ale nudzisz, przecież już ci odpisałem że te same które pośrednio
zabraniają skrętu w lewo z prawego pasa i w prawo z lewego. Skrzyżowanie to
nie jest karuzela, ono służy do zmiany kierunku ruchu, albo po prostu
przekroczenia drogi która przecina inną drogę. Jak pojmiesz, to wróć.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-25 13:59:43
Autor: Kol99
[...]

Jazda dookoła ronda to nie jest "skręt w lewo, ani skręt w prawo".

Nie kombinuj jak koń pod górę, tylko podaj konkretny artykuł/paragraf.

Data: 2020-07-25 19:55:32
Autor: Cavallino
W dniu 25-07-2020 o 13:59, Kol99 pisze:
[...]

No jak to nie?
Rondo to nie skrzyżowanie?

Data: 2020-07-25 20:45:22
Autor: Kol99
Co to.
Użytkownik "Cavallino" <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
[...]

Ruch na rondzie odbywa się dookoła wyspy.
Zjechanie  z ronda jest zmianą kierunku jazdy.
Jazda wokół ronda nie jest zmiana kierunku jazdy.

Data: 2020-07-26 04:53:05
Autor: Cavallino
Co to.
W dniu 25-07-2020 o 20:45, Kol99 pisze:

Jazda dookoła ronda to nie jest "skręt w lewo, ani skręt w prawo".

No jak to nie?

Ruch na rondzie odbywa się dookoła wyspy.

Co nie zmienia faktu że jest to skrzyżowanie i wszystkie nakazy dotyczące skrzyżowań go dotyczą.

Zjechanie  z ronda jest zmianą kierunku jazdy.
Jazda wokół ronda nie jest zmiana kierunku jazdy.

I tak i nie.
Sygnalizować nie trzeba, ale jechać wokół z prawego pasa nie wolno.

Data: 2020-07-26 10:05:39
Autor: Kol99
Co to.
W dniu 25-07-2020 o 20:45, Kol99 pisze:

Zjechanie z ronda jest zmianą kierunku jazdy.
Jazda wokół ronda nie jest zmiana kierunku jazdy.

Sygnalizować nie trzeba, ale jechać wokół z prawego pasa nie wolno.

Który przepis zabrania objechania rondo dookoła pasem zewnętrznym ?
  Podaj artykuł/paragraf.

Ja takiego przepisu nie znalazłem.

Data: 2020-07-26 10:49:23
Autor: collie
Co to.
W dniu 26.07.2020 o 10:05, Kol99 pisze:

Sygnalizować nie trzeba, ale jechać wokół z prawego pasa nie wolno.

Który przepis zabrania objechania rondo dookoła pasem zewnętrznym ?
  Podaj artykuł/paragraf.

Ja takiego przepisu nie znalazłem.

Nie wszystko, misiu, muszą regulować Ci przepisy. Tu, na rondzie,
wystarczy oznakowanie poziome, które będzie wymuszało zjazd z ronda
na najbliższym zjeździe. Tak najczęściej bywa, gdy na rondzie są co
najmniej trzy pasy ruchu i pozwala łatwiej i bezpieczniej wjeżdżać
na rondo. Oczywiście oznakowanie poziome przed dojazdem do ronda
musi sygnalizować, że prawy pas służy tylko do skrętu w prawo -
czyli do zjazdu z ronda przy najbliższej okazji.

Data: 2020-07-26 11:10:49
Autor: Myjk
Co to.
Sun, 26 Jul 2020 10:05:39 +0200, Kol99
Który przepis zabrania objechania rondo dookoła pasem zewnętrznym ?
  Podaj artykuł/paragraf.
Ja takiego przepisu nie znalazłem.

Nie znalazłeś i nie znajdziesz, tak samo jak nie znajdziesz przepisu
zabraniającego rozjeżdżania pieszych na przejściu. Pieszego jednak za
wszelką cenę będziesz starał się nie rozjechać, ale rondo sobie objedziesz
prawym pasem mimo że przepisy ogólne nakazują zgoła inne zachowanie
(literalnie ustawienie się do manewru by nie powodować przejazdu
kolizyjnego z pojazdami jadącymi w innych kierunkach).

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-27 06:14:46
Autor: Kol99
Co to.
[...]

Nie ma przepisów nakazujących ustawienie się na odpowiednim
pasie przed wjazdem na rondo.
Jest skrzyżowanie, ale nie ma możliwości wyboru kierunku.
Jest tylko jeden kierunek jazdy - dookoła wyspy.

Data: 2020-07-27 17:06:00
Autor: Myjk
Co to.
Mon, 27 Jul 2020 06:14:46 +0200, Kol99
Nie ma przepisów nakazujących ustawienie się na odpowiednim
pasie przed wjazdem na rondo.
Jest skrzyżowanie, ale nie ma możliwości wyboru kierunku.
Jest tylko jeden kierunek jazdy - dookoła wyspy.

Są przepisy nakazujące ustawić się przed zmianą kierunku, a zamianę
kierunku wykonuje się na skrzyżowaniu, bo to tam się krzyżują drogi --
dlatego się to nazywa skrzyżowaniem. Ale ty jesteś rondoprostowaczem, co
widzi tam osobną drogę i wiele skrzyżowań, pomimo że PORD nic takiego nie
definiuje. Definiuje za to JEDNO SKRZYŻOWANIE o ruchu okrężnym. Ale nie, ty
jako rasowy rondoprostowacz, uparcie będziesz twierdzić inaczej.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-27 20:17:08
Autor: Kol99
Co to. Skrzyżowanie.
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1fqtvdgcljnfd.dlgmyjk.org...

widzi tam osobną drogę i wiele skrzyżowań, pomimo że PORD nic takiego nie
definiuje. Definiuje za to JEDNO SKRZYŻOWANIE o ruchu okrężnym.
-- Pozdor
Myjk

W PoRD nie ma definicji JEDNEGO SKRZYŻOWANIA o ruchu okrężnym.
Jedyna definicja skrzyżowania jest w PoRD art. 2, pkt 10 i tam nic nie jest
napisane o ruchu okrężnym.
Opis znaku C-12 nie może zmieniać definicji skrzyżowania, bo Ustawa
jest ważniejsza od Rozporządzenia.
Drogi dochodzące do ronda nie łączą się, nie przecinają, czyli nie tworzą
skrzyżowania. Drogi dochodzące do ronda łączą się z drogą do jazdy
wokół ronda i powstaje wiele skrzyżowań wokół ronda.

Data: 2020-07-27 21:06:36
Autor: Myjk
Co to. Skrzyżowanie.
Mon, 27 Jul 2020 20:17:08 +0200, Kol99
W PoRD nie ma definicji JEDNEGO SKRZYŻOWANIA o ruchu okrężnym.
Jedyna definicja skrzyżowania jest w PoRD art. 2, pkt 10 i tam nic nie jest
napisane o ruchu okrężnym.

No właśnie, to dlaczego to skrzyżowanie wykluczasz z tej definicji i
dzielisz je na zestaw skrzyżowań? Jakim prawem? Czekam na konkretny przepis
który cię do tego uprawnia.

Opis znaku C-12 nie może zmieniać definicji skrzyżowania, bo Ustawa
jest ważniejsza od Rozporządzenia.

Ale to ty zmieniasz znaczenie. Jest skrzyżowanie (jedno!) w tym wypadku o
ruchu okrężnym, a nie zestaw skrzyżowań.

Drogi dochodzące do ronda nie łączą się, nie przecinają, czyli nie tworzą
skrzyżowania. Drogi dochodzące do ronda łączą się z drogą do jazdy
wokół ronda i powstaje wiele skrzyżowań wokół ronda.

Przecinają się! Ale rondoprostowaczom wyspa na środku robi wodę z mózgu.
Weź zastąp dowolne skrzyżowanie o ruchu okrężnym na "kwadratowe"
skrzyżowanie, może w końcu to zobaczysz i zrozumiesz.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-29 05:24:21
Autor: Kol99
Co to. Skrzyżowanie.

 dlaczego to skrzyżowanie wykluczasz z tej definicji i
dzielisz je na zestaw skrzyżowań? Jakim prawem?
-- Pozdor
Myjk

Bo czytam definicję skrzyżowania w Ustawie i tam jest jasno i prosto
napisane co to jest skrzyzowanie. Rondo w zaden sposób nie pasuje
do tej definicji, bo drogi dochodzące nie łączą się i nie krzyżują.

Data: 2020-07-29 08:12:45
Autor: Myjk
Co to. Skrzyżowanie.
Wed, 29 Jul 2020 05:24:21 +0200, Kol99
Bo czytam definicję skrzyżowania w Ustawie i tam jest jasno i prosto
napisane co to jest skrzyzowanie. Rondo w zaden sposób nie pasuje do tej
definicji, bo drogi dochodzące nie łączą się i nie krzyżują.

Jest napisane i rondo pasuje do definicji, chyba że jest się przebrzydłym,
upartym jak osioł rondoprostowaczem co ma klapy na oczach i nie widzi
oczywistej rzeczy -- jak się oddali wystarczająco daleko, to zobaczy drogi
które się przecinają, a nie zobaczy już rondla który robi mu wodę z mózgu.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-29 10:37:00
Autor: Kol99
Co to. Skrzyżowanie - prawo Myjka.
[...]

No tak, rozumiem twoją definicję skrzyżowania.
Czy oddalenie na 1 km jest wystarczające, żeby uznać
rondo za skrzyżowanie ?

Data: 2020-07-29 16:52:54
Autor: Myjk
Co to. Skrzyżowanie - prawo Myjka.
Wed, 29 Jul 2020 10:37:00 +0200, Kol99
No tak, rozumiem twoją definicję skrzyżowania.
Czy oddalenie na 1 km jest wystarczające, żeby uznać
rondo za skrzyżowanie ?

Mnie nie trzeba nic oddalać, bo rozumiem definicję skrzyżowania. Ale tobie
najwyraźniej trzeba żeby ci klapki na oczach przestały przesłaniać
oczywistą oczywistość.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-26 13:00:54
Autor: Cavallino
Co to.
[...]

Był cytowany.
Na skrzyżowaniu w lewo skręca się z pasa lewego (wjazdowego).
Co sobie potem na rondzie zrobisz, to już oczywiście inna sprawa, więc jak już wjechałeś na rondo i zmienisz pas na zewnętrzny, to możesz sobie nim jechać (niestety).
Taki brak w przepisach IMO.

Data: 2020-07-28 01:57:02
Autor: mk4
Co to.
On 2020-07-26 10:05, Kol99 wrote:
[...]

No i wlasnie dla takich ciezko myslacych przypadkow jak tu przez ciebie zaprezentowany tworzy sie coraz wiecej rond turbinowych.

Bo taki nie pojmie i sie bedzie do usranego konca upieral. No to ci wymaluja linie zebys przestal gledzic i mogl w koncu tepo podazac za tymi liniami. No ale wtedy zali sie taki na forum, co to za twor...

Na stan umyslu widac nie ma rady  ;)

--
mk4

Data: 2020-07-28 07:33:09
Autor: Cavallino
Co to.
W dniu 28-07-2020 o 01:57, mk4 pisze:
On 2020-07-26 10:05, Kol99 wrote:
[...]

Dokładnie.

Do tego wchodzi taki delikwent na grupę i z uporem godnym lepszej sprawy poucza wszystkich, którzy akurat wiedzą jak się powinno jechać i sieje ferment wśród tych co już tej pewności nie mają, głosząc swoje bzdury.

Szkoda klawiatury, bo przekonać się młotka nie da, a ktoś jeszcze przeczyta i w nie uwierzy.
EOD

Data: 2020-07-26 11:04:47
Autor: Myjk
Co to.
Sat, 25 Jul 2020 20:45:22 +0200, Kol99
Ruch na rondzie odbywa się dookoła wyspy.

Odkrywcze!

Zjechanie  z ronda jest zmianą kierunku jazdy.

Nie jest. Zjazd ze skrzyzowania to zjazd ze skrzyżowania.

Jazda wokół ronda nie jest zmiana kierunku jazdy.

Nie jest. Zmianą kierunku jest pełny maneewr na który składa się wjazd na
skrzyżowanie (wraz z należytym ustawieniem się do tego manewru, patrz Art.
22.), ruch po obszarze skrzyżowania (obranie włąściwej trajektroii ruchu w
zależności od kierunku ruchu) i zjechanie ze skrzyżowania. To jest manewr
zmiany kierunku (lub braku zmiany jeśli się jedzie prosto).

Jeśli jest inaczej, to czy przy wjeździe na rondo (kręcąc kierownicą w
prawo) też zmieniasz kierunek? Weź w końcu to napisz raz a dobrze, bo chcę
uwierzyć że śnię. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-27 06:04:30
Autor: Kol99
Co to. Skrzyżowanie.
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:ul2f0d7oqt0n$.dlgmyjk.org...

[...]

Rondo, jako całość, nie jest skrzyżowaniem, bo nie spełnia
definicji skrzyżowania zawartej w PoRD.
Drogi dochodzące do ronda nie przecinają się.

Data: 2020-07-27 17:02:11
Autor: Myjk
Co to. Skrzyżowanie.
Mon, 27 Jul 2020 06:04:30 +0200, Kol99
Rondo, jako całość, nie jest skrzyżowaniem, bo nie spełnia definicji skrzyżowania zawartej w PoRD.

Aha, skrzyżowanie (!) o ruchu okrężnym nie spełnia definicji skrzyżownia,
nie ma też swojej niezależnej definicji, generlanie wg ciebie należy
przyjąć że nie istnieje w przepisach. Jakim zatem cudem istnieje na drogach
i trzeba się po nim poruszać? Weź sie obudź i zważ jakie absurdy
wypisujesz.

Drogi dochodzące do ronda nie przecinają się.

Wyrzuć ten nieszczęsny rondel ze środka ronda to zobaczysz że przecinają
się tak jak na każdym innym skrzyżowaniu. Zrozum w końcu, że SORO to
skrzyżowanie jak każde inne, ze wszelkimi tego konsekwencjami, nie ma tam
osobnej dorgi i zestawu skrzyżowań. Jezdnia na obwiedni wyspy to OBSZAR
SKRZYŻOWANIA jak na każdym innym skrzyżowaniu. Jedyna różnica jest taka, że
ruch jest znacznie mniej kolizyjny (jadąc zgodnie z przepisami trudno jest
pojechać na czołówkę z jadącymi z naprzeciwka). Przestań naginać przepisy do swojego myślenia, tylko nagnij siebie do
przepisów, tak żeby całość była spójna.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-27 20:37:15
Autor: Kol99
Co to. Skrzyżowanie.
Mon, 27 Jul 2020 06:04:30 +0200, Kol99

Drogi dochodzące do ronda nie przecinają się.

Wyrzuć ten nieszczęsny rondel ze środka ronda to zobaczysz że przecinają
się tak jak na każdym innym skrzyżowaniu.

Nie można zakładać czegoś co nie istnieje, bo wychodzi absurd.

Jezdnia na obwiedni wyspy to OBSZAR
SKRZYŻOWANIA jak na każdym innym skrzyżowaniu.
-- Pozdor
Myjk

Jezdnia na obwiedni wyspy to OBSZAR SKRZYŻOWANIA
tylko tam, gdzie droga dochodząca do ronda łączy się z drogą
do ruchu wokół wyspy. Takie połączenie jest skrzyzowaniem
wg definicji z PoRD.

Data: 2020-07-27 21:11:02
Autor: Myjk
Co to. Skrzyżowanie.
Mon, 27 Jul 2020 20:37:15 +0200, Kol99
Nie można zakładać czegoś co nie istnieje, bo wychodzi absurd.

Co znowu nie istnieje? Czy rozumiesz że skrzyżowanie (jedno!) o ruchu
okrężnym to bezpieczniejsza wersja zastępująca zwykłe kwadratowe
skrzyżowanie? Kasujesz rondel, usuwasz C-12 i jest "zwykłe" skrzyżowanie.

Jezdnia na obwiedni wyspy to OBSZAR SKRZYŻOWANIA
tylko tam, gdzie droga dochodząca do ronda łączy się z drogą
do ruchu wokół wyspy. Takie połączenie jest skrzyzowaniem
wg definicji z PoRD.

To pokazuj szybko gdzie tam na wjazdach/zjazdach, gdzie rzekomo są te
skrzyżowania, jest jakiś ruch okrężny. Bo takiego absurdalnego wyjaśnienia
to już dawno (generalnie w 20-letniej dyskusji o SORO) nie słyszałem.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-25 20:08:23
Autor: Myjk
Co to. Nie ma przepisu ZABRANIAJĄCEGO.
Sat, 25 Jul 2020 13:59:43 +0200, Kol99
Jazda dookoła ronda to nie jest "skręt w lewo, ani skręt w prawo".
Nie kombinuj jak koń pod górę, tylko podaj konkretny artykuł/paragraf.

No nie jest. Jazda po zewnetrznym to albo jazda w prawo albo prosto. W lewo
Wenętrznym jedzie się wg przepisów które podałeś prosto, w lewo albo się
zawraca. --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-25 20:53:10
Autor: Kol99
Co to ?
Sat, 25 Jul 2020 13:59:43 +0200, Kol99

Jazda dookoła ronda to nie jest "skręt w lewo, ani skręt w prawo".

No nie jest. Jazda po zewnetrznym to albo jazda w prawo albo prosto. W
lewo wewnętrznym jedzie się  prosto, w lewo albo się
zawraca.
-- Pozdor
Myjk

Co to znaczy "jedzie się w lewo" na rondzie ?
Na rondzie możesz jechać tylko dookoła wyspy,
bo tak definiuje to Rozporządzenie o znakach i sygnałach.

Data: 2020-07-26 04:55:19
Autor: Cavallino
Co to ?
W dniu 25-07-2020 o 20:53, Kol99 pisze:

Co to znaczy "jedzie się w lewo" na rondzie ?

To znaczy że nie jedzie się w prawo (pierwszym skrętem od wjazdu), ani prosto (drugim) - tak przynajmniej zazwyczaj wyglądają ronda.

Na rondzie możesz jechać tylko dookoła wyspy,
bo tak definiuje to Rozporządzenie o znakach i sygnałach.

Ale rondo jest skrzyżowaniem czy nie jest?

Data: 2020-07-26 10:03:35
Autor: Kol99
Co to ?
Użytkownik "Cavallino" <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:rfiram$vtv$2$Cavnews.chmurka.net...
W dniu 25-07-2020 o 20:53, Kol99 pisze:

Co to znaczy "jedzie się w lewo" na rondzie ?

To znaczy że nie jedzie się w prawo (pierwszym skrętem od wjazdu), ani prosto (drugim) - tak przynajmniej zazwyczaj wyglądają ronda.

Skąd wytrzasnąłeś taki dziwoląg ?
"Ronda zazwyczaj wyglądają" tak, że jedzie się dookoła wyspy
i żadnego skrętu w lewo nie ma.

Data: 2020-07-26 12:58:54
Autor: Cavallino
Co to ?
W dniu 26-07-2020 o 10:03, Kol99 pisze:
[...]

A jak Twoim zdaniem są oznakowane pasy wjazdowe?
Prosto, lewo i prawo, czy namalowano na nich kółka?

"Ronda zazwyczaj wyglądają" tak, że jedzie się dookoła wyspy

Chodziło o kierunek względnym do kierunku na wjeździe.
Nie załapałeś czy tylko udajesz głupiego?

Data: 2020-07-26 10:34:46
Autor: Kol99
Co . Skrzyżowanie.
Użytkownik "Cavallino" <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości

Ale rondo jest skrzyżowaniem czy nie jest?

I tak, i nie.
Wg Rozporządzenia o znakach jest skrzyżowaniem,
(pod warunkiem, że stoi znak C-12 ruch okrężny, nie jest skrzyżowaniem,
gdy jest rondo i nie ma C-12),
a wg Ustawy PoRD nie jest skrzyżowaniem, bo drogi dochodzące
do ronda nie przecinają się (w definicji skrzyżowania jest, że drogi
przecinają się).
Ustawa jest ważniejsza od Rozporządzenia.

Jezeli ktos się uprze to może uważać, że rondo to zbiór pojedyńczych
skrzyżowań.

Data: 2020-07-26 11:00:01
Autor: Myjk
Co . Skrzyżowanie.
Sun, 26 Jul 2020 10:34:46 +0200, Kol99
Ale rondo jest skrzyżowaniem czy nie jest?
I tak, i nie.

ROTFL

[...]

Ale komedia... Oczywiście że się drogi przecinają na rondzie, tylko ta
nieszczęsna wyspa na środku i ruch wymuszony w kierunku na strzałkach znaku
C-12 by wymusić bezkolizyjność na skrzyżowaniu ci watę z mózgu robi. Boś
typowy rondoprostowacz.

Jezeli ktos się uprze to może uważać, że rondo to zbiór pojedyńczych skrzyżowań.

No, przecież ty tak właśnie uważasz, rondoprostowaczu.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-27 06:08:01
Autor: Kol99
Co . Skrzyżowanie.
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:rmx9pznlw0oi.dlgmyjk.org...

Oczywiście że się drogi przecinają na rondzie,
-- Pozdor
Myjk

W którym miejscu przecinają się drogi dochodzące do ronda ?

Data: 2020-07-27 09:15:27
Autor: Liwiusz
Co . SkrzyĹźowanie.
W dniu 2020-07-27 o 06:08, Kol99 pisze:
[...]

Na wysepce ronda.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-27 17:03:29
Autor: Myjk
Co . Skrzyżowanie.
Mon, 27 Jul 2020 06:08:01 +0200, Kol99
W którym miejscu przecinają się drogi dochodzące do ronda ?

Dokładnie w tym samym jakby zabrać rondo i postawić zwykłe kwadratowe
skrzyżowanie. Rondoprostowaczu.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-27 22:39:29
Autor: Kol99
Co . Skrzyżowanie.
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:eknfte28135z.dlgmyjk.org...
[...]

To znaczy, że przecinają się tylko w twojej wyobraźni,
czyli rondo nie jest jednym skrzyżowaniem.

Data: 2020-07-28 04:00:53
Autor: yabba
Co . SkrzyĹźowanie.
W dniu 27-07-2020 o 22:39, Kol99 pisze:
[...]

Dwie ciekawostki z dziedziny rond w Polsce
Największe rondo, na którym nie widać gdzie będzie nasz wybrany zjazd z ronda, a środkowy pas umożliwia jazdę w kółko.

https://www.google.pl/maps/@51.6625222,16.0860961,278m/data=!3m1!1e3

Rondo o najbardziej wygiętym kształcie.

https://www.google.pl/maps/place/%C5%BBaga%C5%84/@51.6176099,15.3143547,139m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4708a6a0fb8aed2f:0xaf7b6015bb7dd014!8m2!3d51.6178445!4d15.3248325

yabba

Data: 2020-07-28 09:04:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
Co . Skrzyżowanie.
Hello yabba,

Tuesday, July 28, 2020, 4:00:53 AM, you wrote:

[...]

Rondo we wiosce, łączące 8 dróg:
https://www.google.pl/maps/place/Pok%C3%B3j/@50.9025053,17.8363695,233m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4710413340584871:0x408f279bb243127c!8m2!3d50.9040233!4d17.8430924

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-07-28 12:06:53
Autor: yabba
Co . SkrzyĹźowanie.
[...]

Gdzieś jechałem przez rondo tylko z jedną ulicą - koniec ślepej ulicy na osiedlu i rondo służyło do zawracania.

yabba

Data: 2020-07-28 09:00:02
Autor: Myjk
Co . Skrzyżowanie.
Mon, 27 Jul 2020 22:39:29 +0200, Kol99
To znaczy, że przecinają się tylko w twojej wyobraźni,
czyli rondo nie jest jednym skrzyżowaniem.

W takim razie czekam aż podasz przepis/definicję że SORO to zestaw
skrzyżowań a nie jedno i to samo skrzyżowanie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-28 10:24:24
Autor: Kol99
Co . Skrzyżowanie.
[...]

Już ci napisałem w poprzednich postach.
To wynika z definicji skrzyzowania PoRD art. 2, pkt 10.

Data: 2020-07-28 11:07:51
Autor: Kol99
Co . Skrzyżowanie.
Użytkownik "Kol99" <glaoperti@wosa.pl> napisał w wiadomości news:rfonc3$28q$1gioia.aioe.org...
[...]

dookoła wyspy i jest skrzyżowanie.
Rondo składa się z wielu skrzyżowań.

Data: 2020-07-28 12:02:29
Autor: Liwiusz
Co . SkrzyĹźowanie.
W dniu 2020-07-28 o 11:07, Kol99 pisze:

Rondo składa się z wielu skrzyżowań.

Nie bardzo, skoro raz ustępując przy wjeździe, nie musisz już ustępować przy każdym wjeździe, będąc na rondzie.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-28 14:13:35
Autor: 714
Co . Skrzyżowanie.
Liwiusz w <news:5f1ff7b6$0$536$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 2020-07-28 o 11:07, Kol99 pisze:

Rondo składa się z wielu skrzyżowań.

Nie bardzo, skoro raz ustępując przy wjeździe, nie musisz już ustępować przy każdym wjeździe

Bo wjeżdżający mają A-7 IDIOTO. Argument wyjęty z brudnego dupska wannabe
prawnika Malinowskiego

--
'Tom N'

Data: 2020-07-30 09:01:53
Autor: Liwiusz
Co . SkrzyĹźowanie.
W dniu 2020-07-28 o 14:13, 7146 pisze:
[...]

Idioto, wjeżdżający mają A7, ale zjeżdżający nie mają znaku D1. Mamy zatem sytuacje, kiedy jeden ma znak ustąp pierwszeństwa, a drugi myśli, że powinien ustąpić pierwszeństwa, bo ktoś nadjeżdża z prawej, a on nie ma D1.

I teraz rozwiązania są dwa:

- albo rondo to jest jedno skrzyżowanie, jak uważa każdy normalny, wówczas oznakowanie jest w porządku, ponieważ ze znaku A7 na wjeździe oraz z przepisów ogólnych dotyczących ronda jadący dalej może sobie wyekstrapolować, że ma pierwszeństwo przed wjeżdżającymi na rondo

- albo rondo to wiele skrzyżowań, jak uważa 7146. Wówczas fakt, że przy wjeździe ktoś ma A7 nie wynika pierwszeństwo lub jego brak przy kolejnych skrzyżowaniach (przy zjazdach), więc jeśli kolejne zjazdy byłyby kolejnymi skrzyżowaniami, to należałoby poinformować jadących rondem znakiem D1, że mają pierwszeństwo na tych skrzyżowaniach.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-30 13:27:38
Autor: 379
Co . Skrzyżowanie.
Liwiusz w <news:5f227062$0$555$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Do czego im potrzebny D-1 ośli pomiocie, skoro są na drodze z
pierwszeństwem?

- albo rondo to wiele skrzyżowań, jak uważa 7146.

Pokaż swoim brudnym paluchem, wyjętym z twojego czarnego dupska, gdzie tak
napisałem.

--
'Tom N'

Data: 2020-07-30 13:38:07
Autor: Liwiusz
Co . SkrzyĹźowanie.
W dniu 2020-07-30 o 13:27, 3793 pisze:
[...]

Właśnie do tego, tłumoku, że o tym, czy droga jest z pierwszeństwem, decyduje obecność znaku D1.

- albo rondo to wiele skrzyżowań, jak uważa 7146.

Pokaż swoim brudnym paluchem, wyjętym z twojego czarnego dupska, gdzie tak
napisałem.

Napisał to Kol99, gdzie po mojej krytyce tego poglądu podjąłeś jego obronę, więc błędnie założyłem, że wiesz, co piszesz.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-30 14:24:25
Autor: 717
Co . Skrzyżowanie.
Liwiusz w <news:5f22b120$0$554$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

No masz tu cytacik z PoRDa:

<5. Znak A-7 "ustąp pierwszeństwa" ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z
pierwszeństwem.>
[1]

Na chuja komu D-1 na drodze z pierwszeństwem?
[...]

I znowu brudnym paluchem z oślej dupy coś wygrzebałeś.

Nikogo nie broniłem, delikatnie (jak na mnie) pokazałem prawniczkowi, że
jest głupi, ale ten zaczął brnąć w kolejne rozważania, tym razem o D-1 ;P

więc błędnie założyłem, że wiesz, co piszesz.

Ano wiem, D-1 jest niepotrzebny na SORO przed wjazdami oznakowanym A-7, [1] ponieważ lubię dawać wędki, to nie zacytowałem całości, może doczytasz i
wrócisz sie pokajać... --
'Tom N'

Data: 2020-07-30 14:38:16
Autor: Liwiusz
Co . SkrzyĹźowanie.
W dniu 2020-07-30 o 14:24, 7176 pisze:
[...]

Na to, aby wiedział, że jest to droga z pierwszeństwem i nie musiał ustępować tym z prawej.

Masz w ogóle prawo jazdy, bo takie infantylne pytania zadajesz.

[...]

Czyli nawet nie zrozumiałeś, co napisałem.
Jakby rondo było kilkoma skrzyżowaniami, to przed każdym zjazdem musiałby stać D1, aby dawać pierwszeństwo jadącym rondem.

[...]

Ale A-7 działa tylko na najbliższym skrzyżowaniu. A skoro wg ciebie o kolegi Kol99 rondo to zestaw skrzyżowań, to znaczy że A-7 działa tylko przy wjeździe na skrzyżowanie, a dalej stosuje się już reguły ogólne. Zatem skoro dalej nie ma znaków D-1, to ustępujemy tym z prawej, czyli wjeżdżającym na rondo.

To oczywiście przy przyjęciu błędnego założenia, że rondo składa się z kilku skrzyżowań, i właśnie tę bzdurę chciałbym prostować (w przeciwieństwie do prostowania rond, prostowanie bzdur to RiGCZ).

--
Liwiusz

Data: 2020-07-30 15:10:55
Autor: 694
Co . Skrzyżowanie.
Liwiusz w <news:5f22bf38$0$518$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Tympy ośle prawniczku:

Skoro A-7 oznacza to co oznacza, to na chuj komu D-1 co wjazd. Z definicji
wjechał na o coś z pierwszeństwem...

Masz w ogóle prawo jazdy, bo takie infantylne pytania zadajesz.

Napisał ten, który może i ma PJ, ale na powożenie taczką...

[...]

Napisałeś, "skoro raz ustępując przy wjeździe, nie musisz już ustępować przy każdym
wjeździe"

Czytaj IDIOTO co napisałeś -- poproś tego akarama o wyjaśnienie. [1]

Jakby rondo było kilkoma skrzyżowaniami, to przed każdym zjazdem musiałby stać D1, aby dawać pierwszeństwo jadącym rondem.

Niereformowalny jesteś... Dostałeś wędkę, ale ciągle brniesz  swoje
imaginacje. Gdzie pisałem, że SOR to zestaw skrzyżowań

Ale A-7 działa tylko na najbliższym skrzyżowaniu.

Głupiś jak but...

A-7 działa tylko przy wjeździe na skrzyżowanie, a dalej stosuje się już reguły ogólne.

IDIOTO PROSZE PRZESTAN WMAWIAC MI SWOJE CHOROBY

Zatem skoro dalej nie ma znaków D-1, to ustępujemy tym z prawej, czyli wjeżdżającym na rondo.

Tympy OSLE -- przeczytaj definicję A-7, którą ci pokazałem

To oczywiście przy przyjęciu błędnego założenia, że rondo składa się z kilku skrzyżowań,

Nie ma żadnego znaczenia "kilkowość", ale już to pisałem w [1], znaczenie ma
A-7 i tyle!
--
'Tom N'

Data: 2020-07-30 16:07:54
Autor: Liwiusz
Co . SkrzyĹźowanie.
W dniu 2020-07-30 o 15:10, 6947 pisze:

Tympy ośle prawniczku:

Skoro A-7 oznacza to co oznacza, to na chuj komu D-1 co wjazd. Z definicji
wjechał na o coś z pierwszeństwem...

A-7 jest dla jadących drogą podporządkowaną, D-1 jest dla jadących główną. Oba znaki na skrzyżowaniu muszą występować razem.

[...]

Nie wycinaj kawałka zdania, to może dotrze do twojej pustej łepetyny kontekst.

[...]

Napisał Kol99. Zanegowałem to. Skrytykowałeś moją negację.

Ale A-7 działa tylko na najbliższym skrzyżowaniu.

Głupiś jak but...

To akurat prawda, ale nie dziwię się, że tego nie ogarniasz.

[...]

Ma, bo jeśli rondo to kilka skrzyżowań, to moc działania znaku A-7 kończy się przed dojechaniem do pierwszego zjazdu z ronda, który to zjazd zmienia się w skrzyżowanie równorzędne (przy braku znaku D-1).

To, że tak nie jest, świadczy o tym, że rondo to jedno skrzyżowanie, cbdu.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-30 20:21:05
Autor: 748
Co . Skrzyżowanie.
Liwiusz w <news:5f22d43a$0$520$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Ty jednak jesteś nieogar^3  (do sześcianu).

Pokaż mi SORO gdzie jest A-7 i jest D-1, a ja ci pokaże tyle skrzyżowań
(SORO), gdzie jest A-7 a nie ma D-1, że będziesz je zwiedzał do końca
swojego zasranego "rzyci"a.

I tyle z tego twojego pustego twierdzenia, że coś musi być, zostanie...

cbdu.

Ano, sam udowodniłeś, żeś kmiot, osioł i idiota.

--
'Tom N'

Data: 2020-07-31 12:26:23
Autor: Liwiusz
Co . SkrzyĹźowanie.
W dniu 2020-07-30 o 20:21, 7483 pisze:
[...]

Nie ma, bo nieprawdą jest, że rondo to kilka skrzyżowań, cbdu. Cieszę się, że mogłem pomóc.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-31 13:31:41
Autor: 613
Co . Skrzyżowanie.
Liwiusz w <news:5f23f1cf$0$539$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Nie ma

To na chuja walca o D-1 się rozpisujesz idioto!

--
'Tom N'

Data: 2020-07-31 13:42:49
Autor: Liwiusz
Co . SkrzyĹźowanie.
W dniu 2020-07-31 o 13:31, 6133 pisze:
[...]

Nigdzie nie pisałem, że istnieje rondo ze znakiem D-1, nie moja wina, że masz problemy ze składaniem słów w zdania ze zrozumieniem...

--
Liwiusz

Data: 2020-07-31 14:58:13
Autor: 601
Co . Skrzyżowanie.
Liwiusz w <news:5f2403b9$0$523$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

<Cite>
Na chuja komu D-1 na drodze z pierwszeństwem?
Na to, aby wiedział, że jest to droga z pierwszeństwem i nie musiał ustępować tym z prawej.
</cite>

nie moja wina, że masz problemy

Masz głupi chujku probelmy z pamięcią! Nikt nie pytał co pisałeś, to widać w
cytatach.
 Oj Malinowski, wracaj do weksli, i powiadom klientóe, żeś tympy chujek z
logiki...

--
'Tom N'

Data: 2020-08-02 15:26:14
Autor: 444
Co . Skrzyżowanie.
Liwiusz w <news:5f244b2b$0$542$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Pisałeś, że A-7 musi występować na skrzyżowaniu z D-1

<cite>
[...]

Więc pewnie teraz twierdzisz, że SORO to nie skrzyżowanie  -- brniesz
prawniczku coraz bardziej

--
'Tom N'

Data: 2020-08-03 08:40:29
Autor: Liwiusz
Co . SkrzyĹźowanie.
W dniu 2020-08-02 o 15:26, 4440 pisze:

[...]

I pisałem to w kontekście tego, gdyby uznać, że rondo składa się z kilku skrzyżowań.

A że nie zrozumiałeś, boś głupi, to już nie moja wina.

--
Liwiusz

Data: 2020-08-03 10:57:57
Autor: 557
Co . Skrzyżowanie.
Liwiusz w <news:5f27b160$0$17345$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
<cite>

I pisałem to w kontekście tego, gdyby uznać, że rondo składa się z kilku skrzyżowań.

Dalej brniesz ośli pomiocie --   napisałeś, że oba znaki musza występować
razem na skrzyzowaniu --   _jednym_ skrzyżowaniu typu SORO

--
'Tom N'

Data: 2020-08-03 13:17:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Co . Skrzyżowanie.
Hello 5573,

Monday, August 3, 2020, 10:57:57 AM, you wrote:

[...]

Szkoda, że zmienili oznakowanie na rondzie Olimpijczyków we Wrocławiu
- było przez lata rondo z pierwszeństwem dla wjeżdżających.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-08-03 15:14:54
Autor: Liwiusz
Co . SkrzyĹźowanie.
W dniu 2020-08-03 o 10:57, 5573 pisze:
[...]

Nie. Przeczytaj dokładnie. Znaki takie musiały by stać, gdyby SORO było kilkoma skrzyżowaniami.

--
Liwiusz

Data: 2020-08-03 19:51:49
Autor: 478
Co . Skrzyżowanie.
Liwiusz w <news:5f280dd1$0$514$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Nie. Przeczytaj dokładnie.

Czytam i cytuję:

[...]

Wiersze z parzystą liczbą > to moje, z nieparzystą twoje tempy cieciu...

Jeszcze raz: jadący po SORO ma pierwszeństwo przed wjeżdżającymi z prostego
powodu: oni mają A-7, i nie potrzebuje D-1 (co nagle odkryłeś po tygodniu
wypisywania swoich oślich bzdur).

PiS (Przeproś i SPIERDALAJ)

--
'Tom N'

Data: 2020-08-03 21:29:28
Autor: Liwiusz
Co . SkrzyĹźowanie.
W dniu 2020-08-03 o 19:51, 4786 pisze:
[...]

Co ci z cytowania, skoro nie rozumiesz, co czytasz?

Jeszcze raz: jadący po SORO ma pierwszeństwo przed wjeżdżającymi z prostego
powodu: oni mają A-7, i nie potrzebuje D-1 (co nagle odkryłeś po tygodniu
wypisywania swoich oślich bzdur).

Ja wiem, że nie potrzebuje, bo rondo to jedno skrzyżowanie. Pisałem tylko, że gdyby rondo było kilkoma skrzyżowaniami, to by potrzebował.

PiS (Przeproś i SPIERDALAJ)

Przyjmuję przeprosiny.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-28 17:34:03
Autor: Myjk
Co . Skrzyżowanie.
Tue, 28 Jul 2020 11:07:51 +0200, Kol99
Droga dochodząca do ronda łączy się z drogą do ruchu
dookoła wyspy i jest skrzyżowanie.

Nie ma żadnej drogi dookoła wyspy, a jeśli jest to podaj jej nazwę tak jak
nazywana jest każda inna droga. Jest tam jedno skrzyzowanie o ruchu
okrężnym. Weź się skup i spróbuj to w końcu pojąć: skrzyżowanie (jedno) o
ruchu (jednym) okrężnym (jednym). Nie żadna droga o swoim kierunku ze
skrzyżowaniami, tylko skrzyzowanie o ruchu okrężnym. I tak powtarzaj to
sobie do skutku aż w końcu zrozumiesz.

Rondo składa się z wielu skrzyżowań.

Nie, PORD tak nigdzie nie twierdzi, co więcej w stosownym Dz.U. jest nawet
określony obszar skrzyzowania. Miałeś poszukać, bo zapewne tego nie wiesz,
i przedstawić swoje wnioski, ale zignorowałeś po raz kolejny.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-29 05:05:02
Autor: Kol99
Co . Skrzyżowanie.
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1cg2f5ttp2oen$.dlgmyjk.org...
[...]

Definicja drogi jest w PoRD art. 2, pkt 1.
Droga do ruchu wokół wyspy ronda spełnia tą definicję.

Data: 2020-07-29 20:35:40
Autor: Myjk
Co . Skrzyżowanie.
Wed, 29 Jul 2020 05:05:02 +0200, Kol99
Definicja drogi jest w PoRD art. 2, pkt 1.
Droga do ruchu wokół wyspy ronda spełnia tą definicję.

Tylko gdy ktoś jest upartym rondoprostowaczem i nie pojmuje że tam jest
skrzyżowanie dróg. Zgodnie z definicją skrzyżowania jest to obszar
utworzony z przecięcia tych dróg, gdzie na środku tego obszaru postawiono
dodatkowo rondel i nakazano jazdę w kierunku wskazanym na C-12. Poważnie,
trzeba być debilem żeby tego nie być w stanie zrozumieć po tak długim i
wielokrotnym tłumaczeniu.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-30 19:38:36
Autor: Kol99
Co . Skrzyżowanie.
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:hz8nu845ahgf$.dlgmyjk.org...
Wed, 29 Jul 2020 05:05:02 +0200, Kol99

Definicja drogi jest w PoRD art. 2, pkt 1.
Droga do ruchu wokół wyspy ronda spełnia tą definicję.

Tylko gdy ktoś nie pojmuje że tam jest
skrzyżowanie dróg. Zgodnie z definicją skrzyżowania jest to obszar
utworzony z przecięcia tych dróg,
-- Pozdor
Myjk

Z logiką to ty jesteś na bakier.
Jeżeli jest przecięcie dróg, to znaczy, że w miejscu przecięcia są drogi.

Data: 2020-07-30 21:49:22
Autor: Myjk
Co . Skrzyżowanie.
Thu, 30 Jul 2020 19:38:36 +0200, Kol99
Jeżeli jest przecięcie dróg, to znaczy, że w miejscu przecięcia są drogi.

Są tam drogi które się przecięły. Jest powierzchnia wspólna tych dróg,
zwana dalej obszarem skrzyżowania, albo po prostu skrzyżowaniem. Jednym.
Ale widze to zbyt skomplikowane dla takich jak ty, oraz innych idiotów
traktujących skrzyżowanie (jedno!) o ruchu okrężnym jako zestaw skrzyzowań.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-04 11:55:26
Autor: ąćęłńóśźż
Co . Skrzyżowanie.
Bełkot.

-- -- -

Data: 2020-07-26 13:02:42
Autor: Cavallino
Co . SkrzyĹźowanie.
W dniu 26-07-2020 o 10:34, Kol99 pisze:
Użytkownik "Cavallino" <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości

Ale rondo jest skrzyżowaniem czy nie jest?

I tak, i nie.

No właśnie tak samo do tego podchodzę.
I to nie wyłącza obowiązków jazdy zgodnie z pozycją pasa wjazdowego.

Jezeli ktos się uprze to może uważać, że rondo to zbiór pojedyńczych
skrzyżowań.

Bo tak również jest.
Przykład to wyroki sądów dotyczące sygnalizowania zjazdu z ronda, a nie wjazdu na nie.
Jedno drugiego nie wyklucza.

Data: 2020-08-03 13:30:36
Autor: Shrek
Co . SkrzyĹźowanie.
W dniu 26.07.2020 o 10:34, Kol99 pisze:

Jezeli ktos się uprze to może uważać, że rondo to zbiór pojedyńczych
skrzyżowań.

No ale jeśli odejście z ronda jest skrzyżowaniem, to znaczy że jednak drogi się na nim przecinają, wtedy przecinają się też na rondzie, którego wycienkiem jest to mikroskrzyżowanie, więc i rondo jako całość jest skrzyżowaniem;)

--
Shrek

Data: 2020-07-26 10:54:09
Autor: Myjk
Co to ?
Sat, 25 Jul 2020 20:53:10 +0200, Kol99
Co to znaczy "jedzie się w lewo" na rondzie ?

To samo co na każdym innym "zwykłym" skrzyżowaniu.

Na rondzie możesz jechać tylko dookoła wyspy,
bo tak definiuje to Rozporządzenie o znakach i sygnałach.

Nie rozumiesz tego co tam jest napisane i w tym cały problem. Jesteś
typowym rondoprostowaczem co widzi na obwiedni (obszarze skrzyżowania)
osobną drogę ze swoim kierunkiem ruchu oraz skrzyżowaniami na zjazdach.

Pominąłeś poprzednio zgrabnie, więc pytam ponownie. Jeśli wg ciebei przy
ZJAZDACH zmienia się kierunek (bo się kręci "zawsze" w prawo) to czy przy
wjeżdżaniu na SORO też się zmienia kierunek zawsze w prawo i trzeba migać
prawym kierunkowskazem?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-27 09:16:24
Autor: Liwiusz
Co to ?
W dniu 2020-07-25 o 20:53, Kol99 pisze:
[...]

Najczęściej to znaczy "zjazd trzecim zjazdem".

Na rondzie możesz jechać tylko dookoła wyspy,
bo tak definiuje to Rozporządzenie o znakach i sygnałach.

Chyba że jest znak "zakaz skrętu w lewo", albo "zakaz zawracania" wówczas objechać nie można.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-22 11:44:53
Autor: Cavallino
W dniu 22-07-2020 o 09:37, Kol99 pisze:
[...]

Mylisz się - to jest bardzo dobra odpowiedź na wszelkie problemy na rondach.
Czyli próba jazdy inaczej niż się powinno.

Data: 2020-07-21 20:38:52
Autor: Cavallino
W dniu 21-07-2020 o 16:54, Kol99 pisze:
[...]

Poczytaj o zajmowaniu pasów przed skrzyżowaniem.

Data: 2020-07-21 20:56:42
Autor: Kol99
Użytkownik "Cavallino" <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:rf7cns$fv5$1$Cavnews.chmurka.net...
[...]

Ja poczytałem, ty też poczytaj i napisz co miałeś na myśli.

Data: 2020-07-21 21:17:15
Autor: Cavallino
W dniu 21-07-2020 o 20:56, Kol99 pisze:
[...]

Jakbyś poczytał, to byś wiedział i głupio nie pytał.

Data: 2020-07-21 21:31:04
Autor: Kol99
Użytkownik "Cavallino" <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:rf7evr$hht$1$Cavnews.chmurka.net...
[...]

Ja nie pytam, ja twierdzę, że "Nie ma przepisu ZABRANIAJĄCEGO."

Co to za wymysl?