Co tracimy dolewajac benzyne do ON ?

Data: 2011-10-23 20:54:58
Autor: z
Co tracimy dolewajac benzyne do ON ?
_THX pisze:
Wiadomo, że podczas mrozów, szczeólnie silnych, warto dolewać benzynę do oleju napędowego: 10%, 15%, 20% lub nawet więcej przy cięzkim mrozie.

Naprawdę można dolać tyle? 10% to jeszcze rozumiem ale więcej...

Data: 2011-10-23 20:59:53
Autor: venioo
W dniu 2011-10-23 20:54, z pisze:
_THX pisze:
Wiadomo, że podczas mrozów, szczeólnie silnych, warto dolewać benzynę
do oleju napędowego: 10%, 15%, 20% lub nawet więcej przy cięzkim mrozie.

Naprawdę można dolać tyle? 10% to jeszcze rozumiem ale więcej...

Temat tyle razy wałkowany tu na grupie, że nie chce mi sie po raz kolejny powtarzać: oryginalna instrukcja obsługi samochodu Citroen Xantia II (1.9td) mowi o dolewaniu nawet 50-50 jezeli mrozy sa silne. Wiec raczej producent sie nie myli.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-10-24 08:46:55
Autor: jack
W dniu 2011-10-23 20:54, z pisze:

> [...]

kolejny powtarzać: oryginalna instrukcja obsługi samochodu Citroen

Xantia II (1.9td) mowi o dolewaniu nawet 50-50 jezeli mrozy sa silne.

Ulepszacze sa lepsze i tańsze to raz.Nigdy nie miałem osobówki w dizlu,ale do
ciezarówki lałem nie wiecej jak 20lna bak czyli na 1200 l.
O dolewaniu pół na pół nigdy nie słyszałem?po co?
Jesli auto masz w garażu to wystarczy ze na mrozie na postoju chodzi na wolnych.
W ciągu godz.paliwo krązy kilkakrotnie.
No ale ja ze wsi jestem,w miescie moze inaczej.
pozdro.jack

Data: 2011-10-25 11:32:03
Autor: _ąćęłńóśźż
Co tracimy dolewajac benzyne do ON ?
Tańsze od czego?
W zimie benzyna jest tańsza od ON.

-- -- -

Data: 2011-10-24 12:36:51
Autor: PM
[...]

to samo (50:50) pisali w takiej książeczce o układach zasilania silników o ZS
wyd. WKŁ - ale to stara ksiażka więc nieważna ;-)

Data: 2011-10-25 00:01:14
Autor: Maciek
Dnia Sun, 23 Oct 2011 20:59:53 +0200, venioo napisał(a):

oryginalna instrukcja obsługi samochodu Citroen Xantia II (1.9td) mowi o dolewaniu nawet 50-50 jezeli mrozy sa silne. Wiec raczej producent sie nie myli.

Powaznie az tyle? Kurcze, myslalem ze 5-10 procent to maks. Ciekawe, o ile pogarsza to osiagi samochodu.

Ja do mojego antycznego kopciucha lalem ostatnije zimy 10% benzyny i nie
bylo czuc roznicy.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał