Data: 2011-11-03 00:27:22 | |
Autor: Maciek | |
Co tracimy dolewajac benzyne do ON ? | |
Dnia Sun, 23 Oct 2011 15:20:45 +0000 (UTC), _THX napisał(a):
(...) Zatankowalem na Arge rope "jesienna" (przejsciowa do -20 st.) i dolalem 10 procent benzyny. W baku byly resztki zwyklego, letniego ON (z BP). Efekt - samochod odpalany na zimnym silniku kopci znacznie dluzej niz na samym ON. Silnik to 4c90 (wtrysk posredni, komora wirowa, te sprawy). Ktos wie, czemu tak sie dzieje? -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-11-03 13:04:13 | |
Autor: Bydlę | |
Co tracimy dolewajac benzyne do ON ? | |
On 2011-11-02 23:27:22 +0000, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> said:
Dnia Sun, 23 Oct 2011 15:20:45 +0000 (UTC), _THX napisał(a): Dlatego: Dnia Sun, 23 Oct 2011 15:20:45 +0000 (UTC), _THX napisał(a): -- Bydlę |
|
Data: 2011-11-03 14:08:11 | |
Autor: Maciek | |
Co tracimy dolewajac benzyne do ON ? | |
Dnia Thu, 3 Nov 2011 13:04:13 +0100, Bydlę napisał(a):
(...) Przyczyny posredniej sam sie domyslam, ale co jest bezposrednia: obnizenie liczby cetanowej takiej mieszanki? -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-11-09 10:21:57 | |
Autor: The_EaGle | |
Co tracimy dolewajac benzyne do ON ? | |
W dniu 2011-11-03 14:08, Maciek pisze:
Dnia Thu, 3 Nov 2011 13:04:13 +0100, Bydlę napisał(a): Dodatki do benzyny które poprawiają spalanie (w sensie momentu spalania) w silnikach benzynowych - oktanty to nic innego jak dodatki zapewniające obniżenie zdolności do samozapłonu. W przypadku oleju napędowego jest dokładnie odwrotnie. W dieslach chodzi o to aby ON spalił się detonacyjne a więc dodatki obniżające zdolność do samozapłonu (jak w bezynie) jak się domyślasz są lekko pozbawione sensu. Benzyna zapala się w cylindrze dopiero po tym jak zapali się ON a wiec później a następnie spala się szybciej niż spalający się ON. Jak można się domyślać dodatki do benzyny powodują utrudniony zapłon ON. Silnik wiec nie pracuje optymalnie i stąd kopcenie. Pozdrawiam Rafał |
|