Co trzeci Polak nie dożyje emerytury

Data: 2012-04-02 11:19:35
Autor: boukun
Co trzeci Polak nie dożyje emerytury
Rządowa reforma emerytur ma swoją mroczną tajemnicę, o której politycy nie chcą nam mówić. Co trzeci z nas, mimo że odkłada całe życie składki na emeryturę, nie zobaczy jej na oczy. Bo nie dożyje 67 lat. Żyjemy znacznie krócej niż Europejczycy na Zachodzie - i to nie polityczne ataki opozycji, ale twarde dane naukowe.

W 2010 roku żyło zaledwie 63 procent Polaków urodzonych w 1946 roku - podaje Główny Urząd Statystyczny. A Komisja Europejska dorzuca, że aż 40 procent mężczyzn w naszym kraju umiera przed 65. rokiem życia. Co to oznacza? Po pierwsze, że nawet do emerytury na starych zasadach nie dożywa u nas 4 na 10 mężczyzn. A ponad jedna trzecia Polaków i Polek w ogóle. Brzmi jak koszmar?! Owszem. W takim razie jak nazwać pomysł rządu, by ten wiek emerytalny wydłużyć?

Zaklęcia polityków, że będziemy żyli coraz dłużej i coraz lepiej - jak w krajach zachodnich - też można między bajki włożyć. Dlaczego? Naukowcy obliczyli, że aż 68 procent Polaków w wieku 65-74 lata uskarża się na przewlekłe dolegliwości. Dane Naczelnej Rady Lekarskiej są jeszcze bardziej szokujące - aż 40 procent Polaków w wieku 65-74 lata nie ma już żadnych zębów.

I to się prędko nie zmieni, bo Polak zarabiający średnio trzy razy mniej niż np. Niemiec, nie ma za co dbać o swoje zdrowie. Większość pieniędzy wydajemy na mieszkanie, rachunki i jedzenie, a na leki, rehabilitację czy urlopy nieustannie nam brakuje. W dodatku dziś w Polsce wiele produktów jest już droższych niż na Zachodzie - jedzenie, napoje, chemia gospodarcza, kosmetyki czy ubrania...

Polacy odchodzą na emeryturę nie dlatego, że są leniwi. Po prostu nie są w stanie już dłużej pracować lub nie ma dla nich pracy. - I dłużej nie pracują ci, którzy nie mają gdzie pracować, albo mają naprawdę ważne powody zdrowotne, rodzinne lub inne. Jest bardzo nieduża grupka tych, którzy co się właściwie ich określa, są lenie, że nie chcą pracować - tłumaczył w radiu PIN ekonomista Ryszard Bugaj (68 l.).

Premier i jego świta wciskają nam jeszcze jeden kit: że należy wydłużać wiek emerytalny, bo wkrótce nie będzie miał kto pracować na emerytury przyszłych pokoleń. Premier Donald Tusk (55 l.) mówił wprost o "drastycznym braku rąk do pracy". A to bzdura! Nawet rządowy GUS podał ostatnio, że po raz kolejny wzrosło bezrobocie - do 13,5 procent. Bez pracy jest już 2 miliony 168 tysięcy osób. A idą nowe zwolnienia. 289 zakładów w niedługim czasie planuje zwolnić kolejne 22 tysiące pracowników!

Panie premierze, czy im wszystkim też pan powie, że są leniami i pętakami, którym nie chce się pracować na emeryturę. A może wreszcie pan przyzna, że wydłużanie wieku emerytalnego ma jedynie wspomóc kasę państwa. A dla zwykłych Polaków niczego nie zmieni, bo i tak dostaną groszowe emerytury, jeśli w ogóle do nich dożyją?!

http://emerytury.wp.pl/kat,7531,title,Co-trzeci-Polak-nie-dozyje-emerytury,wid,14379388,wiadomosc.html

Tu są prawdziwe dane statystyczne

http://www.youtube.com/watch?v=5CANq42cQOU

boukun

Data: 2012-04-02 11:21:11
Autor: the_foe
W dniu 2012-04-02 11:19, boukun pisze:
Co trzeci z nas, mimo że odkłada całe życie składki na emeryturę, nie
zobaczy jej na oczy

nie odklada, placi. To jest znaczaca roznica.

--
the_foe

Data: 2012-04-02 12:20:27
Autor: Jacek
Co trzeci Polak nie dożyje emerytury
nie odklada, placi. To jest znaczaca roznica.

Płaci na utrzymanie uprzywilejowanych grup społecznych.
Np sędziów i prokuratorów.
- 7 tygodni urlopu
- 100% chorobowe (zasadnośc chorobowego nie podlega kontroli np. ZUS)
- stan spoczynku
- brak składek na ZUS (umowa społeczna utrzymanie aktualnych emerytów i rencitów)

Data: 2012-04-02 13:29:47
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Jacek" <Jacek@box43.pl> napisał w wiadomości news:jlbuhc$mk5$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Jeśli jesteś niezadowolony - prosta sprawa. Możesz całe życie nie płacić składek zusowskich. To jest tak proste, jak konstrukcja cepa.

Data: 2012-04-02 12:21:25
Autor: Marek
On Apr 2, 1:29 pm, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "Jacek" <Ja...@box43.pl> napisał w wiadomościnews:jlbuhc$mk5$1usenet.news.interia.pl...

> [...]

Jeśli jesteś niezadowolony - prosta sprawa. Możesz całe życie nie płacić składek
zusowskich. To jest tak proste, jak konstrukcja cepa.

Taaak....
Nie widziales jeszcze syndykow wchodzacych na prywatna posiadlosc,
zeby zajac cokolwiek, na konto niezaplaconych skladek ZUS ???

Data: 2012-04-03 09:57:07
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:35ffaaa0-23c0-4b83-8425-2124eca49d11o4g2000yqb.googlegroups.com...

> [...]

Nie widziales jeszcze syndykow wchodzacych na prywatna posiadlosc,
zeby zajac cokolwiek, na konto niezaplaconych skladek ZUS ???

======================

Jesteś przygłupem, czy takiego udajesz?
Pracujesz  choćby na umowę o dzieło. Możesz także nie pracować. Czyż to nie proste jak konstrukcja cepa?

Data: 2012-04-03 11:12:18
Autor: Jacek
Co trzeci Polak nie dożyje emerytury
Jesteś przygłupem,

Chyba ty.
Bo nie chodzi o to aby nie płacić.
Tylko aby wszyscy płacili.
A są grupy które czerpią, ale nic od siebie nie musza dawać.
Dlatego inni musza dawać więcej.

Data: 2012-04-03 11:28:57
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Jacek" <Jacek@box43.pl> napisał w wiadomości news:jleetj$vmm$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Ze sobą tak sobie dyskutujesz? I sam siebie nazywasz przygłupem? Jakie to odkrywcze! Jaki to niesie mozliwości! Jestem pełen podziwu!

Data: 2012-04-03 11:32:51
Autor: Jacek
Co trzeci Polak nie dożyje emerytury
Ze sobą tak sobie dyskutujesz?

Tak, bo ty nie masz nic mądrego do powiedzenia w tej sprawie.

Data: 2012-04-03 11:37:11
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Jacek" <Jacek@box43.pl> napisał w wiadomości news:jleg44$259$1usenet.news.interia.pl...
Ze sobą tak sobie dyskutujesz?

Tak, bo ty nie masz nic mądrego do powiedzenia w tej sprawie.

Piramidalne!
Może Nobla za to dostaniesz?

Data: 2012-04-03 11:39:50
Autor: Jacek
Co trzeci Polak nie dożyje emerytury
Może Nobla za to dostaniesz?

Może

Data: 2012-04-03 16:01:57
Autor: Marek

=====================>
Jesteś przygłupem, czy takiego udajesz?
Pracujesz  choćby na umowę o dzieło. Możesz także nie pracować. Czyż to nie
proste jak konstrukcja cepa?

Ty - debilem.
ZUS twierdzi, ze skladki sa obowiazkowe, niezaleznie od tego, czy sie
pracuje, czy nie.
Nie mozesz niepracowac i nieplacic.
Jak sie zarejestrujesz, jako bezrobotny - aaa...to inna sprawa...
Ale , jak zamieszkasz na bezludnej wyspie ( na terytorium Polski), to
musisz placic ZUSowi.
To, co twierdzi ZUS - jest tez obowiazujacym prawem, poniewaz moze
sciagac naleznosci z pominieciem nakazu sadowego.

Tacy debile, jak ty maca ludziom w glowach i czynia zamieszanie.

Data: 2012-04-04 22:16:04
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:41ec9918-6e90-4786-9d3f-bebcf6b35924b14g2000vbz.googlegroups.com...
> [...]

sciagac naleznosci z pominieciem nakazu sadowego.

Tacy debile, jak ty maca ludziom w glowach i czynia zamieszanie.

Zapytaj debilku tych na dworcach kolejowych. Zapytaj bezdomnych. Zapytaj tych, o byczych karkach. Jak oni to robią, że ZUS nie płacą, debilu!

Data: 2012-04-04 22:24:46
Autor: jadryś
W dniu 2012-04-04 01:01, Marek pisze:
[...]

Coś ci się pokręciło, e-zop. Składki płacą tylko ci co pracują.

Data: 2012-04-02 13:44:28
Autor: Jacek
Co trzeci Polak nie dożyje emerytury
Jeśli jesteś niezadowolony - prosta sprawa. Możesz całe życie nie płacić składek zusowskich. To jest tak proste, jak konstrukcja cepa.

Powinni płacić wszyscy.
Także przedsiębiorcy, nie stawke minimalną ale zgodna z faktycznym dochodem.
Składka emerytalna nie jest tylko na jego indywidualną emeryture, ale także na aktualnych emerytów.
Tusk sięga do kieszeni najbiedniejszych i najsłabszych - bo tam najłatwiej

Data: 2012-04-02 14:35:22
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Jacek" <Jacek@box43.pl> napisał w wiadomości news:jlc3et$vem$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Czyli, że bogaty ma utrzymywać leni i nierobów? To PRL wrócił?
Tak dla ścisłości poczytaj sobie o stawkach jakie płacą bogaci, czy raczej dobrze zarabiający. O ile się nie mylę to zasady wyliczenia wysokości emerytury są jednakowe dla mało i dużo zarabiających.
Jeśli jestem w błędzie, to wskaż mi gdzie. Tylko bez taniej demagogii.

Data: 2012-04-02 15:33:46
Autor: Jacek
Co trzeci Polak nie dożyje emerytury
Jeśli jestem w błędzie, to wskaż mi gdzie. Tylko bez taniej demagogii.

Podatki to odrębna sprawa od ZUS.
Dobrze wiesz, że kasa wpłącana na ZUS teraz idzie na obecnych emerytów.
Gdyby płacili wszyscy, więcej mogło by byc odkładane.
A przynjamniej deficyt był by mniejszy.

Płacić powinni wszyscy albo nikt.
Emeryt gdy pracuje płaci składke rentową, mimo że jej nigdy nie dostanie.
To nie powód, że sędzia i prokurator nie dostanie emerytury, aby nie mógł płacić na ZUS.

Data: 2012-04-02 15:59:00
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Jacek" <Jacek@box43.pl> napisał w wiadomości news:jlc9rr$aif$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Nie mam pojęcia o czym ty piszesz, bo byłeś łaskaw wyciąć wszystko to, co ci przeszkadzało, by twoje było na wierzchu. Stąd nie odniosę się w ogóle do twojego pisania.
Żegnam ozięble.

Data: 2012-04-02 15:51:55
Autor: boukun

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4f799d0f$0$26705$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Jest gorzej, biedny ma utzrymywać biednych, biedą się dzielić i tyrać do usranej śmierci na nierobów u władzy, żydowsich bankierów i złodzieji oligarchów, tudzieć szefów spółek państwowych i rad nadzorczych...

boukun

Co trzeci Polak nie dożyje emerytury