Co w praktyce oznacza akumulator AGM?

Data: 2019-02-19 09:27:47
Autor: tck
Co w praktyce oznacza akumulator AGM?
W dniu 18.02.2019 o 22:34, Marek S pisze:
Witam,

Właśnie po 3 latach zarżnąłem Vartę Silver 100Ah. Wcześniej w kilka miesięcy jakąś Centrę, którą poprzedni właściciel wstawił.

W/w Vartę wstawiłem na zasadzie ciągłości - podobny technologicznie akumulator lecz w lepszej jakości. Dopiero potem doczytałem w instrukcji auta, że akumulator musi być AGM. Wyjaśnię, że wszelkie kwestie związane z ładowaniem / eksploatacją są idealne.

Dlaczego producent zaleca AGM skoro nie mam start-stop? Jaka z tego korzyść? W sieci wyczytałem dyrdymały, że AGM nie zakłóca elektroniki. Zwykły nie zakłócał jej tak samo.

Jeśli nie ma start/stop i innych energożernych wynalazków to zapewne akumulator nie jest montowany pod maską a w przedziale pasażerskim i dlatego nie jest typowo kwasowy a AGM

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-02-19 01:41:22
Autor: przemek.jedrzejczak
Co w praktyce oznacza akumulator AGM?
Data: 2019-02-20 07:05:23
Autor: J.F.
Co w praktyce oznacza akumulator AGM?
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53b396f8-a399-4672-a5c4-7168955c7dad@googlegroups.com...

kiedys Bosch tlumaczyl wszystko na polski ale teraz nie widze:

Moze sie nie oplaca - Polacy i tak kupia najtanszy :-)

https://aa-boschap-de.resource.bosch.com/media/commonly_used_media/common_media/ap_common/parts/de_6/service_parts/batteries/downloads_batteries/competence_brochure.pdf

https://aa-boschap-de.resource.bosch.com/media/commonly_used_media/common_media/ap_common/parts/de_6/service_parts/batteries/downloads_batteries/trade_folder_batteries.pdf

https://aa-boschbcs-ch.resource.bosch.com/media/ch/ratgeber/bcs_batterien_ratgeber_20131.pdf

w skrocie: jesli producent zdecydowal sie wstawic AGM to nalezy uzyc aku tego samego typu chyba ze ktos chce przycebulic i poprawiac fabryke wtedy powodzenia i bedzie wymienial aku czesciej :-)

A moze "jak juz raz namowilismy fabryke na AGM, to trzeba na tym zarobic" :-)

Ciekawe o co tu chodzi ... z AGM sie elektrolit nie wylewa, ale to chyba nie o to chodzi, bo wczesniej nie przeszkadzalo.
Zreszta sami pisza, ze moze tez byc EFB

https://pl.bosch-automotive.com/pl/parts_and_accessories/service_parts_1/batteries_4/batterietechnologien_1/efb/efb_1

Masa nie opada i trwalosc plyt jest wieksza, co jest wazne przy pracy start-stop ?

Bo mam watpliwosci czy AGM jest odporny na gazowanie, a napiecie w tych samochodach chyba wieksze.

A moze u Marka wlasnie napiecie nizsze, co umozliwia stosowanie akumulatorow AGM, i osiagniecie duzej trwalosci akumulatora bez dodawania wody.
Ale czy nie-AGM bedzie gorszy ?

Data: 2019-02-20 01:57:40
Autor: przemek.jedrzejczak
Co w praktyce oznacza akumulator AGM?
-- Bo mam watpliwosci czy AGM jest odporny na gazowanie, a napiecie w tych samochodach chyba wieksze.

prad poboru jesli juz i ta grzalka jest pewnie powodem zastosowania AGM

-- Ale czy nie-AGM bedzie gorszy ?

nie bedzie gorszy bedzie inny co spowoduje ze system zarzadzania energia nie bedzie pracowal optymalnie i moze go wykonczyc

ps w B7 mam oryginalny 7-letni oryginalny AGM E39 Varty, kluczem do dlugowiecznosci bylo wylaczenie systemu start & stop :-)

Data: 2019-02-20 19:35:05
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d2ae6586-c793-4aa8-a2b5-12d5fd44a0b4@googlegroups.com...
-- Bo mam watpliwosci czy AGM jest odporny na gazowanie, a napiecie w tych samochodach chyba wieksze.
prad poboru jesli juz i ta grzalka jest pewnie powodem zastosowania AGM

Ja sie gazowania boje, nie poboru pradu.
Byc moze ten AGM lepiej utrzymuje mase przy rozladowaniu.

-- Ale czy nie-AGM bedzie gorszy ?
nie bedzie gorszy bedzie inny co spowoduje ze system zarzadzania energia nie bedzie pracowal optymalnie i moze go wykonczyc

Ale chemia jest ta sama.

Tylko jak podniesiesz napiecie, to w zwyklym akumulatorze trzeba bedzie wody dolewac,
w żelowym sie zle skonczy, a w AGM ?

ps w B7 mam oryginalny 7-letni oryginalny AGM E39 Varty, kluczem do dlugowiecznosci bylo wylaczenie systemu start & stop :-)

Ale masz porownanie ile wytrzymuje z wlaczonym systemem ?

IMHO - cieply silnik szybko zapala i akumulatorowi malo szkodzi ...

J.

Data: 2019-02-21 23:01:01
Autor: Mateusz Bogusz
[...]

Tutaj chodzi o bezpieczeństwo/poziom szczelności akumulatora i o nic więcej.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-02-21 22:15:43
Autor: przemek.jedrzejczak
Co w praktyce oznacza akumulator AGM?
-- Tutaj chodzi o bezpieczeństwo/poziom szczelności akumulatora i o nic więcej.

rewelka. a durnie w Boschu wywalili 100 baniek na R&D.

Data: 2019-02-19 23:25:55
Autor: Marek S
W dniu 2019-02-19 o 09:27, tck pisze:

Jeśli nie ma start/stop i innych energożernych wynalazków to zapewne akumulator nie jest montowany pod maską a w przedziale pasażerskim i dlatego nie jest typowo kwasowy a AGM

U mnie sprawa wygląda następująco:

- Auto ma energożerne ogrzewanie elektryczne (do 130A) działające przy zimnym silniku.

- Akumulator nie znajduje się pod maską ani w kabinie. Jest w bagażniku. Tzn. pod maską też jest drugi - mały (jak motocyklowy). Ale raczej nie będzie miało to znaczenia.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-02-20 02:33:23
Autor: Kris
W dniu wtorek, 19 lutego 2019 23:26:00 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

- Auto ma energożerne ogrzewanie elektryczne (do 130A) działające przy zimnym silniku.

Masz tam 1,5kW nagrzewnicę elektryczną?

Data: 2019-02-20 03:05:11
Autor: przemek.jedrzejczak
Co w praktyce oznacza akumulator AGM?
-- Masz tam 1,5kW nagrzewnicę elektryczną?

w oplu montowali 1kW wiec w Mietku moze byc wieksza :-) mialem quick heat w zafirze i mimo sporej budy szybko sie nagrzewala

Data: 2019-02-20 21:10:46
Autor: Marek S
W dniu 2019-02-20 o 11:33, Kris pisze:

Masz tam 1,5kW nagrzewnicę elektryczną?

Chyba nawet większą: 1800W z tego co pamiętam.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-18 14:38:02
Autor: Kamil 'Model'
W dniu 20.02.2019 o 11:33, Kris pisze:
[...]

W Peugeocie miałem chyba 1,2kW

Data: 2019-03-18 06:46:19
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 18 marca 2019 14:38:03 UTC+1 użytkownik Kamil 'Model' napisał:
> [...]

W 307?
Jest ale 100W jeśli dobrze pamiętam

Co w praktyce oznacza akumulator AGM?