Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   [TECH] Co w tras?

[TECH] Co w tras?

Data: 2009-09-21 15:23:46
Autor: Kazimierz Uromski
[TECH] Co w tras?
charwel (Oo)==::: wrote:
Cze.
Dajcie jakie dobre rady odnonie niezbdnego wyposaenia, ktre naley zabra w tras.
Moje "trasy" to dystans w okolicach 100km.

1. Jaki polecany zestaw porcznych i niezbdnych narzdzi? (Niezbdnik?)
2. atki  i klej (jakie polecacie?), czy zapasowa dtka?
3. Pompka - najlepiej jaka niedua (macie jak sprawdzon?)
4. Co pominem?

1. Mam dwa paskie klucze "romet", ktrymi da si odkrci wszystko w moim rowerze
2. atki? top-tools czy jako tak. Zapasowej dtki chyba by mi si ni chciao
3. teleskopowa, maa - kompromis pomidzy szybkoci pompowania i rozmiarem
4. zipki - niemal kad zgubion rubk da si ni tymczasowo zastpi, polecam kilka maych

Data: 2009-09-21 13:29:00
Autor: Jan Srzednicki
[TECH] Co w trasę?
On 2009-09-21, Kazimierz Uromski wrote:
charwel (Oo)==::: wrote:
Cześć.
Dajcie jakieś dobre rady odnośnie niezbędnego wyposażenia, które należy zabrać w trasę.
Moje "trasy" to dystans w okolicach 100km.

1. Jaki polecany zestaw poręcznych i niezbędnych narzędzi? (Niezbędnik?)
2. Łatki  i klej (jakie polecacie?), czy zapasowa dętka?
3. Pompka - najlepiej jakaś nieduża (macie jakąś sprawdzoną?)
4. Co pominąłem?

1. Mam dwa płaskie klucze "romet", którymi da się odkręcić wszystko w moim rowerze

Do nowych rowerów raczej się nie przyda.

2. Łatki? top-tools czy jakoś tak. Zapasowej dętki chyba by mi się ni chciało

A widziałeś kiedyś urwany wentyl?

4. zipki - niemal każdą zgubioną śrubkę da się nią tymczasowo zastąpić, polecam kilka małych

Ale lepiej pozabezpieczać porządnie wszystkie gwinty..

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-09-21 15:36:16
Autor: Coaster
[TECH] Co w trasę?
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-09-21, Kazimierz Uromski wrote:
charwel (Oo)==::: wrote:
Cześć.
Dajcie jakieś dobre rady odnośnie niezbędnego wyposażenia, które należy zabrać w trasę.
Moje "trasy" to dystans w okolicach 100km.

1. Jaki polecany zestaw poręcznych i niezbędnych narzędzi? (Niezbędnik?)
2. Łatki  i klej (jakie polecacie?), czy zapasowa dętka?
3. Pompka - najlepiej jakaś nieduża (macie jakąś sprawdzoną?)
4. Co pominąłem?
1. Mam dwa płaskie klucze "romet", którymi da się odkręcić wszystko w moim rowerze

Do nowych rowerów raczej się nie przyda.

A do klasykow nie przydadza sie klucze allena i wkretak philipsa. Skad wiesz, ze charwel nie ma np. Waganta - przeciez nic nie napisal w tej kwestii ;-)


2. Łatki? top-tools czy jakoś tak. Zapasowej dętki chyba by mi się ni chciało

A widziałeś kiedyś urwany wentyl?

To pewnie tylko w 'nowych rowerach'* ;-P Ja sie nie spotkalem przez cale swoje rowerowanie a i przebic mialem jak na lekarstwo...


4. zipki - niemal każdą zgubioną śrubkę da się nią tymczasowo zastąpić, polecam kilka małych

Ale lepiej pozabezpieczać porządnie wszystkie gwinty..

Rozumiem Cie - to pewnie jest problem 'nowych rowerow'*... Ale bez przesady - bardzo skuteczny i w dodatku 'ekologyczny' jest czysty wosk pszczeli stosowany na gwint.


* Cokolwiek przez to ogolnikowe stwierdzenie rozumiesz ;-) Nowy - nieuzywany? Nowy kupiony w przedziale czasowym od.. do...?


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"If you find yourself standing to accelerate,
on level ground, it is a sign that your gear is too high
or that your saddle is too low."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2009-09-21 14:31:54
Autor: Jan Srzednicki
[TECH] Co w trasę?
On 2009-09-21, Coaster wrote:
1. Mam dwa płaskie klucze "romet", którymi da się odkręcić wszystko w moim rowerze

Do nowych rowerów raczej się nie przyda.

A do klasykow nie przydadza sie klucze allena i wkretak philipsa.

Dlaczego używasz nazw, które w języku polskim nie funkcjonują?

Skad wiesz, ze charwel nie ma np. Waganta - przeciez nic nie napisal w
tej kwestii ;-)

Pozwoliłem sobie bezczelnie założyć.

2. Łatki? top-tools czy jakoś tak. Zapasowej dętki chyba by mi się ni chciało

A widziałeś kiedyś urwany wentyl?

To pewnie tylko w 'nowych rowerach'* ;-P Ja sie nie spotkalem przez cale swoje rowerowanie a i przebic mialem jak na lekarstwo...

Raczej w nowych dętkach.. :P
A Ty w ogóle jeździłes kiedykolwiek ostrzej po terenie?

4. zipki - niemal każdą zgubioną śrubkę da się nią tymczasowo zastąpić, polecam kilka małych

Ale lepiej pozabezpieczać porządnie wszystkie gwinty..

Rozumiem Cie - to pewnie jest problem 'nowych rowerow'*... Ale bez przesady - bardzo skuteczny i w dodatku 'ekologyczny' jest czysty wosk pszczeli stosowany na gwint.

Znaczy, w starych rowerach śrubki nigdy się nie odkręcały?

* Cokolwiek przez to ogolnikowe stwierdzenie rozumiesz ;-) Nowy - nieuzywany? Nowy kupiony w przedziale czasowym od.. do...?

Nowy - wyprodukowany w przeciągu ostatnich powiedzmy 10 lat i nieudający
czegoś klasycznego.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-09-22 13:44:18
Autor: Coaster
[TECH] Co w trasę?
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-09-21, Coaster wrote:
1. Mam dwa płaskie klucze "romet", którymi da się odkręcić wszystko w moim rowerze
Do nowych rowerów raczej się nie przyda.
A do klasykow nie przydadza sie klucze allena i wkretak philipsa.

Dlaczego używasz nazw, które w języku polskim nie funkcjonują?

Ach, powinieniem napisac tak: 'klucz Allena' i 'wkretak Philipsa'. Nazwy te funkcjoinuja w naszym jezyku tak samo, jak 'gwint Whitwortha', 'gwint Briggsa' czy 'przerzutka Campagnolo'.
A co do _przypuszczalnie_ preferowanej przez Ciebie, uzywanej czesto wersji - 'klucz imbusowy' - jest ona niepoprawna - prawidlowo powinno sie pisac 'klucz inbusowy'. Jest to zreszta czysto niemiecki skrot - pierwsze litery nazwy firmy Innensechskantschraube Bauer und Schaurte. Zdecydowanie wole poslugiwac sie wersja nazwy tego klucza, ktora pochodzi od anglosasow. Jest jeszcze _w uzyciu_ jak i poprzednie nazwa 'klucz apulowy'.


Skad wiesz, ze charwel nie ma np. Waganta - przeciez nic nie napisal w
tej kwestii ;-)

Pozwoliłem sobie bezczelnie założyć.

Rzeczywiscie. Choc mozna bylo dodac troche informacji, zeby stworzyc pelniejsza pule danych zamiast dyskredytowac wczesniejsze. ;-)
BINWYA ;-)


2. Łatki? top-tools czy jakoś tak. Zapasowej dętki chyba by mi się ni chciało
A widziałeś kiedyś urwany wentyl?
To pewnie tylko w 'nowych rowerach'* ;-P Ja sie nie spotkalem przez cale swoje rowerowanie a i przebic mialem jak na lekarstwo...

Raczej w nowych dętkach.. :P
A Ty w ogóle jeździłes kiedykolwiek ostrzej po terenie?

Zdefiniuj dokladniej co masz na mysli piszac _ostrzej_ i co _terenie_.
Po np. goloborzu nie jezdzilem.


4. zipki - niemal każdą zgubioną śrubkę da się nią tymczasowo zastąpić, polecam kilka małych
Ale lepiej pozabezpieczać porządnie wszystkie gwinty..
Rozumiem Cie - to pewnie jest problem 'nowych rowerow'*... Ale bez przesady - bardzo skuteczny i w dodatku 'ekologyczny' jest czysty wosk pszczeli stosowany na gwint.

Znaczy, w starych rowerach śrubki nigdy się nie odkręcały?

Zalezy jak postepujesz. Jak dasz kontre - to nie ma bata - nie odkreci sie.


* Cokolwiek przez to ogolnikowe stwierdzenie rozumiesz ;-) Nowy - nieuzywany? Nowy kupiony w przedziale czasowym od.. do...?

Nowy - wyprodukowany w przeciągu ostatnich powiedzmy 10 lat i nieudający
czegoś klasycznego.

Dopuszczasz ciaglosc produkcji? Produkowane od 15 lat. Sa nowe, kazdy model jest zaprojektowany od podstaw, sa 'szyte na miare' i nie udaja 'czegos klasycznego. Po prostu uzywaja okreslonej technologii laczenia ramy i okreslonego materialu, okreslonych komponentow zgodnych z wizja projektanta. To sa rowery uzytkowe nie kopie zabytkow. Dlaczego mialy by na sile udawac 'cos nieklasycznego'?
http://www.rivbike.com/products/list/bicycle_models


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"If you find yourself standing to accelerate,
on level ground, it is a sign that your gear is too high
or that your saddle is too low."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2009-09-22 12:44:32
Autor: Jan Srzednicki
[TECH] Co w trasę?
On 2009-09-22, Coaster wrote:
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-09-21, Coaster wrote:
1. Mam dwa płaskie klucze "romet", którymi da się odkręcić wszystko w moim rowerze
Do nowych rowerów raczej się nie przyda.
A do klasykow nie przydadza sie klucze allena i wkretak philipsa.

Dlaczego używasz nazw, które w języku polskim nie funkcjonują?

Ach, powinieniem napisac tak: 'klucz Allena' i 'wkretak Philipsa'. Nazwy te funkcjoinuja w naszym jezyku tak samo, jak 'gwint Whitwortha', 'gwint Briggsa' czy 'przerzutka Campagnolo'.

Funkcjonują chyba tylko w głowach takich, co bardzo chcą pokazać, co to
oni są i jakie wyrazy znają, tudzież takich, co bezmyślnie kalkują
wyrazy z angielskiego.

A co do _przypuszczalnie_ preferowanej przez Ciebie, uzywanej czesto
wersji - 'klucz imbusowy' - jest ona niepoprawna - prawidlowo powinno
sie pisac 'klucz inbusowy'.  Jest to zreszta czysto niemiecki skrot -
pierwsze litery nazwy firmy Innensechskantschraube Bauer und Schaurte.
Zdecydowanie wole poslugiwac sie wersja nazwy tego klucza, ktora
pochodzi od anglosasow. Jest jeszcze _w uzyciu_ jak i poprzednie nazwa
'klucz apulowy'.

To interesujące, bo SJP wydaje się twierdzić inaczej. Przyjętą nazwą
jest imbus i to, że po zapożyczeniu uległa zmianie (możliwe, że nie od
razu) literka nie ma żadnego znaczenia dla poprawności wyrazu. Nie
dorabiaj teorii do tego, co Ci się wydaje.

2. Łatki? top-tools czy jakoś tak. Zapasowej dętki chyba by mi się ni chciało
A widziałeś kiedyś urwany wentyl?
To pewnie tylko w 'nowych rowerach'* ;-P Ja sie nie spotkalem przez cale swoje rowerowanie a i przebic mialem jak na lekarstwo...

Raczej w nowych dętkach.. :P
A Ty w ogóle jeździłes kiedykolwiek ostrzej po terenie?

Zdefiniuj dokladniej co masz na mysli piszac _ostrzej_ i co _terenie_.
Po np. goloborzu nie jezdzilem.

To może spróbuj dla odmiany powiedzieć, gdzie i jak jeździłeś na tych
swoich nieśmiertelnych dętkach.

4. zipki - niemal każdą zgubioną śrubkę da się nią tymczasowo zastąpić, polecam kilka małych
Ale lepiej pozabezpieczać porządnie wszystkie gwinty..
Rozumiem Cie - to pewnie jest problem 'nowych rowerow'*... Ale bez przesady - bardzo skuteczny i w dodatku 'ekologyczny' jest czysty wosk pszczeli stosowany na gwint.

Znaczy, w starych rowerach śrubki nigdy się nie odkręcały?

Zalezy jak postepujesz. Jak dasz kontre - to nie ma bata - nie odkreci sie.

I wszystkie śrubki w rowerze kontrujesz? No dobrze, jak lubisz.
Pozostałym jednak dalej doradzę porządne zabezpieczanie gwintów.

* Cokolwiek przez to ogolnikowe stwierdzenie rozumiesz ;-) Nowy - nieuzywany? Nowy kupiony w przedziale czasowym od.. do...?

Nowy - wyprodukowany w przeciągu ostatnich powiedzmy 10 lat i nieudający
czegoś klasycznego.

Dopuszczasz ciaglosc produkcji? Produkowane od 15 lat. Sa nowe, kazdy model jest zaprojektowany od podstaw, sa 'szyte na miare' i nie udaja 'czegos klasycznego. Po prostu uzywaja okreslonej technologii laczenia ramy i okreslonego materialu, okreslonych komponentow zgodnych z wizja projektanta. To sa rowery uzytkowe nie kopie zabytkow. Dlaczego mialy by na sile udawac 'cos nieklasycznego'?
http://www.rivbike.com/products/list/bicycle_models

Ta. Bicykle też są jeszcze produkowane i dla niektórych to rowery
użytkowe.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-09-21 15:57:49
Autor: BoDro
[TECH] Co w trasę?
"Jan Srzednicki" napisałL

> 2. Łatki? top-tools czy jakoś tak. Zapasowej dętki chyba by mi się ni
> chciało

A widziałeś kiedyś urwany wentyl?

tym bardziej, że nieszczęścia chodzą parami. Najpierw czarny kot przebiega
nam drogę - na szybko wymieniamy dętkę. Kawałek dalej spotykamy babę z
wiadrem - łatki jak znalazł...:-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E
bodro_malpa_wp.pl

Data: 2009-09-21 16:00:55
Autor: Coaster
[TECH] Co w trasę?
BoDro wrote:
"Jan Srzednicki" napisałL

2. Łatki? top-tools czy jakoś tak. Zapasowej dętki chyba by mi się ni
chciało

A widziałeś kiedyś urwany wentyl?

tym bardziej, że nieszczęścia chodzą parami. Najpierw czarny kot przebiega
nam drogę - na szybko wymieniamy dętkę. Kawałek dalej spotykamy babę z
wiadrem - łatki jak znalazł...:-)

A nie odwrotnie? ;-)


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"If you find yourself standing to accelerate,
on level ground, it is a sign that your gear is too high
or that your saddle is too low."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2009-09-23 11:43:14
Autor: out
[TECH] Co w trasę?
Coaster pisze:
BoDro wrote:
"Jan Srzednicki" napisałL

2. Łatki? top-tools czy jakoś tak. Zapasowej dętki chyba by mi się ni
chciało

A widziałeś kiedyś urwany wentyl?

tym bardziej, że nieszczęścia chodzą parami. Najpierw czarny kot przebiega
nam drogę - na szybko wymieniamy dętkę. Kawałek dalej spotykamy babę z
wiadrem - łatki jak znalazł...:-)

A nie odwrotnie? ;-)


Nie ma znaczenia, bo zaraz ma przejazd pod drabiną... ;)

Data: 2009-09-23 15:40:17
Autor: Kazimierz Uromski
[TECH] Co w trasę?
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-09-21, Kazimierz Uromski wrote:
charwel (Oo)==::: wrote:
Cześć.
Dajcie jakieś dobre rady odnośnie niezbędnego wyposażenia, które należy zabrać w trasę.
Moje "trasy" to dystans w okolicach 100km.

1. Jaki polecany zestaw poręcznych i niezbędnych narzędzi? (Niezbędnik?)
2. Łatki  i klej (jakie polecacie?), czy zapasowa dętka?
3. Pompka - najlepiej jakaś nieduża (macie jakąś sprawdzoną?)
4. Co pominąłem?
1. Mam dwa płaskie klucze "romet", którymi da się odkręcić wszystko w moim rowerze

Do nowych rowerów raczej się nie przyda.

Autor nigdzie nie stwierdza, że rower jest nowy (: Dodam, że w moim rowerze większość części (poza ramą, widelcem i błotnikami) jest wyprodukowana po 2005r i ww. płaskie klucze świetnie się sprawdzają.

2. Łatki? top-tools czy jakoś tak. Zapasowej dętki chyba by mi się ni chciało

A widziałeś kiedyś urwany wentyl?

Widziałem też wiele innych awarii typu pęknięcie łańcucha (w singlu jest to rzadkość) czy wręcz pęknięcie ramy, ale nie wożę sprzętu rozwiązującego każdy problem, a jedynie te najczęściej występujące.

4. zipki - niemal każdą zgubioną śrubkę da się nią tymczasowo zastąpić, polecam kilka małych

Ale lepiej pozabezpieczać porządnie wszystkie gwinty..

No to wiadomo, zipki przydają się jednak również do wielu innych rzeczy, które ciężko przewidzieć.

[TECH] Co w tras?

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona