Data: 2009-09-21 15:23:46 | |
Autor: Kazimierz Uromski | |
[TECH] Co w tras? | |
charwel (Oo)==::: wrote:
Cze. 1. Mam dwa paskie klucze "romet", ktrymi da si odkrci wszystko w moim rowerze 2. atki? top-tools czy jako tak. Zapasowej dtki chyba by mi si ni chciao 3. teleskopowa, maa - kompromis pomidzy szybkoci pompowania i rozmiarem 4. zipki - niemal kad zgubion rubk da si ni tymczasowo zastpi, polecam kilka maych |
|
Data: 2009-09-21 13:29:00 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
[TECH] Co w trasę? | |
On 2009-09-21, Kazimierz Uromski wrote:
charwel (Oo)==::: wrote: Do nowych rowerów raczej się nie przyda. 2. Łatki? top-tools czy jakoś tak. Zapasowej dętki chyba by mi się ni chciało A widziałeś kiedyś urwany wentyl? 4. zipki - niemal każdą zgubioną śrubkę da się nią tymczasowo zastąpić, polecam kilka małych Ale lepiej pozabezpieczać porządnie wszystkie gwinty.. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-09-21 15:36:16 | |
Autor: Coaster | |
[TECH] Co w trasę? | |
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-09-21, Kazimierz Uromski wrote: A do klasykow nie przydadza sie klucze allena i wkretak philipsa. Skad wiesz, ze charwel nie ma np. Waganta - przeciez nic nie napisal w tej kwestii ;-)
To pewnie tylko w 'nowych rowerach'* ;-P Ja sie nie spotkalem przez cale swoje rowerowanie a i przebic mialem jak na lekarstwo...
Rozumiem Cie - to pewnie jest problem 'nowych rowerow'*... Ale bez przesady - bardzo skuteczny i w dodatku 'ekologyczny' jest czysty wosk pszczeli stosowany na gwint. * Cokolwiek przez to ogolnikowe stwierdzenie rozumiesz ;-) Nowy - nieuzywany? Nowy kupiony w przedziale czasowym od.. do...? -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-09-21 14:31:54 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
[TECH] Co w trasę? | |
On 2009-09-21, Coaster wrote:
1. Mam dwa płaskie klucze "romet", którymi da się odkręcić wszystko w moim rowerze Dlaczego używasz nazw, które w języku polskim nie funkcjonują? Skad wiesz, ze charwel nie ma np. Waganta - przeciez nic nie napisal w Pozwoliłem sobie bezczelnie założyć. 2. Łatki? top-tools czy jakoś tak. Zapasowej dętki chyba by mi się ni chciało Raczej w nowych dętkach.. :P A Ty w ogóle jeździłes kiedykolwiek ostrzej po terenie? 4. zipki - niemal każdą zgubioną śrubkę da się nią tymczasowo zastąpić, polecam kilka małych Znaczy, w starych rowerach śrubki nigdy się nie odkręcały? * Cokolwiek przez to ogolnikowe stwierdzenie rozumiesz ;-) Nowy - nieuzywany? Nowy kupiony w przedziale czasowym od.. do...? Nowy - wyprodukowany w przeciągu ostatnich powiedzmy 10 lat i nieudający czegoś klasycznego. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-09-22 13:44:18 | |
Autor: Coaster | |
[TECH] Co w trasę? | |
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-09-21, Coaster wrote: Ach, powinieniem napisac tak: 'klucz Allena' i 'wkretak Philipsa'. Nazwy te funkcjoinuja w naszym jezyku tak samo, jak 'gwint Whitwortha', 'gwint Briggsa' czy 'przerzutka Campagnolo'. A co do _przypuszczalnie_ preferowanej przez Ciebie, uzywanej czesto wersji - 'klucz imbusowy' - jest ona niepoprawna - prawidlowo powinno sie pisac 'klucz inbusowy'. Jest to zreszta czysto niemiecki skrot - pierwsze litery nazwy firmy Innensechskantschraube Bauer und Schaurte. Zdecydowanie wole poslugiwac sie wersja nazwy tego klucza, ktora pochodzi od anglosasow. Jest jeszcze _w uzyciu_ jak i poprzednie nazwa 'klucz apulowy'.
Rzeczywiscie. Choc mozna bylo dodac troche informacji, zeby stworzyc pelniejsza pule danych zamiast dyskredytowac wczesniejsze. ;-) BINWYA ;-)
Zdefiniuj dokladniej co masz na mysli piszac _ostrzej_ i co _terenie_. Po np. goloborzu nie jezdzilem.
Zalezy jak postepujesz. Jak dasz kontre - to nie ma bata - nie odkreci sie.
Dopuszczasz ciaglosc produkcji? Produkowane od 15 lat. Sa nowe, kazdy model jest zaprojektowany od podstaw, sa 'szyte na miare' i nie udaja 'czegos klasycznego. Po prostu uzywaja okreslonej technologii laczenia ramy i okreslonego materialu, okreslonych komponentow zgodnych z wizja projektanta. To sa rowery uzytkowe nie kopie zabytkow. Dlaczego mialy by na sile udawac 'cos nieklasycznego'? http://www.rivbike.com/products/list/bicycle_models -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-09-22 12:44:32 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
[TECH] Co w trasę? | |
On 2009-09-22, Coaster wrote:
Jan Srzednicki wrote: Funkcjonują chyba tylko w głowach takich, co bardzo chcą pokazać, co to oni są i jakie wyrazy znają, tudzież takich, co bezmyślnie kalkują wyrazy z angielskiego. A co do _przypuszczalnie_ preferowanej przez Ciebie, uzywanej czesto To interesujące, bo SJP wydaje się twierdzić inaczej. Przyjętą nazwą jest imbus i to, że po zapożyczeniu uległa zmianie (możliwe, że nie od razu) literka nie ma żadnego znaczenia dla poprawności wyrazu. Nie dorabiaj teorii do tego, co Ci się wydaje. To pewnie tylko w 'nowych rowerach'* ;-P Ja sie nie spotkalem przez cale swoje rowerowanie a i przebic mialem jak na lekarstwo...2. Łatki? top-tools czy jakoś tak. Zapasowej dętki chyba by mi się ni chciałoA widziałeś kiedyś urwany wentyl? To może spróbuj dla odmiany powiedzieć, gdzie i jak jeździłeś na tych swoich nieśmiertelnych dętkach. Rozumiem Cie - to pewnie jest problem 'nowych rowerow'*... Ale bez przesady - bardzo skuteczny i w dodatku 'ekologyczny' jest czysty wosk pszczeli stosowany na gwint.4. zipki - niemal każdą zgubioną śrubkę da się nią tymczasowo zastąpić, polecam kilka małychAle lepiej pozabezpieczać porządnie wszystkie gwinty.. I wszystkie śrubki w rowerze kontrujesz? No dobrze, jak lubisz. Pozostałym jednak dalej doradzę porządne zabezpieczanie gwintów. * Cokolwiek przez to ogolnikowe stwierdzenie rozumiesz ;-) Nowy - nieuzywany? Nowy kupiony w przedziale czasowym od.. do...? Ta. Bicykle też są jeszcze produkowane i dla niektórych to rowery użytkowe. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-09-21 15:57:49 | |
Autor: BoDro | |
[TECH] Co w trasę? | |
"Jan Srzednicki" napisałL
> 2. Łatki? top-tools czy jakoś tak. Zapasowej dętki chyba by mi się ni A widziałeś kiedyś urwany wentyl? tym bardziej, że nieszczęścia chodzą parami. Najpierw czarny kot przebiega nam drogę - na szybko wymieniamy dętkę. Kawałek dalej spotykamy babę z wiadrem - łatki jak znalazł...:-) -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2009-09-21 16:00:55 | |
Autor: Coaster | |
[TECH] Co w trasę? | |
BoDro wrote:
"Jan Srzednicki" napisałL A nie odwrotnie? ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-09-23 11:43:14 | |
Autor: out | |
[TECH] Co w trasę? | |
Coaster pisze:
BoDro wrote:Nie ma znaczenia, bo zaraz ma przejazd pod drabiną... ;) |
|
Data: 2009-09-23 15:40:17 | |
Autor: Kazimierz Uromski | |
[TECH] Co w trasę? | |
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-09-21, Kazimierz Uromski wrote: Autor nigdzie nie stwierdza, że rower jest nowy (: Dodam, że w moim rowerze większość części (poza ramą, widelcem i błotnikami) jest wyprodukowana po 2005r i ww. płaskie klucze świetnie się sprawdzają. 2. Łatki? top-tools czy jakoś tak. Zapasowej dętki chyba by mi się ni chciało Widziałem też wiele innych awarii typu pęknięcie łańcucha (w singlu jest to rzadkość) czy wręcz pęknięcie ramy, ale nie wożę sprzętu rozwiązującego każdy problem, a jedynie te najczęściej występujące. 4. zipki - niemal każdą zgubioną śrubkę da się nią tymczasowo zastąpić, polecam kilka małych No to wiadomo, zipki przydają się jednak również do wielu innych rzeczy, które ciężko przewidzieć. |