Co w trawie piszczy?

Data: 2018-06-17 14:09:30
Autor: BK
Co w trawie piszczy?
W dniu 2018-06-17 o 01:04, Marek S pisze:
Witam Was,

Pytam z czystej ciekawości. Mercedes E320CDI z silnikiem V6. Po wyłączeniu silnika słyszę przez jakieś 10s futurystyczny pisk z komory silnika rzędu 4kHz. To raczej złożenie kilku częstotliwości więc trudno opisać. Co to może być?

W wielu silnikach osprzęt (np łopatki turbiny, EGR, klapa gasząca) poruszany jest podciśnieniem. Poziom podciśnienia dla poszczególnych systemów sterowany jest zaworami elektromagnetycznymi, których stopień otwarcia regulowany jest PWMem. Może właśnie tego PWMa słyszysz?

-- -

Data: 2018-06-17 14:38:44
Autor: Marek S
Co w trawie piszczy?
W dniu 2018-06-17 o 14:09, BK pisze:

[...]

Może to i PWM. Jest spora szansa bo słyszę jakby zmodulowaną nośną.

Aczkolwiek u mnie nie ma sterowania podciśnieniem chyba niczego, jak się przyglądałem konstrukcji silnika. Żadnych wężyków. Na wszystko jest jakieś serwo czy zawory elektryczne + mnóstwo czujników. Niemniej jednak wiele z tych mechanizmów wykonawczych może na PWMie bazować. Np. całkiem niedawno zauważyłem, że kompresor klimatyzacji ma płynnie regulowaną wydajność właśnie PWMem, który steruje stopniem otwarcia zaworu. Ma to więc sens...

--
Pozdrawiam,
Marek

Co w trawie piszczy?