Data: 2018-06-17 14:09:30 | |
Autor: BK | |
Co w trawie piszczy? | |
W dniu 2018-06-17 o 01:04, Marek S pisze:
Witam Was, W wielu silnikach osprzęt (np łopatki turbiny, EGR, klapa gasząca) poruszany jest podciśnieniem. Poziom podciśnienia dla poszczególnych systemów sterowany jest zaworami elektromagnetycznymi, których stopień otwarcia regulowany jest PWMem. Może właśnie tego PWMa słyszysz? -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2018-06-17 14:38:44 | |
Autor: Marek S | |
Co w trawie piszczy? | |
W dniu 2018-06-17 o 14:09, BK pisze:
W wielu silnikach osprzęt (np łopatki turbiny, EGR, klapa gasząca) poruszany jest podciśnieniem. Poziom podciśnienia dla poszczególnych systemów sterowany jest zaworami elektromagnetycznymi, których stopień otwarcia regulowany jest PWMem. Może właśnie tego PWMa słyszysz? Może to i PWM. Jest spora szansa bo słyszę jakby zmodulowaną nośną. Aczkolwiek u mnie nie ma sterowania podciśnieniem chyba niczego, jak się przyglądałem konstrukcji silnika. Żadnych wężyków. Na wszystko jest jakieś serwo czy zawory elektryczne + mnóstwo czujników. Niemniej jednak wiele z tych mechanizmów wykonawczych może na PWMie bazować. Np. całkiem niedawno zauważyłem, że kompresor klimatyzacji ma płynnie regulowaną wydajność właśnie PWMem, który steruje stopniem otwarcia zaworu. Ma to więc sens... -- Pozdrawiam, Marek |
|