Co warta jest opona Maxxis Promaxx?

Data: 2009-06-18 17:46:36
Autor: Marcin N
Co warta jest opona Maxxis Promaxx?
Doprecyzuję jeszcze pytanie.

Czy Pirelli Sport Daemon (50% droższy od Maxxisa) godny jest rozważenia jako alternatywa dla Promaxxa?

http://www.netcar.pl/towar,,0,5-0,115527208,szi.html

Data: 2009-06-18 18:29:09
Autor: Eskimos
Co warta jest opona Maxxis Promaxx?
On Thu, 18 Jun 2009 17:46:36 +0200, "Marcin N"
<marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

Czy Pirelli Sport Daemon (50% droższy od Maxxisa) godny jest rozważenia jako alternatywa dla Promaxxa?

Wszystko zależy jak jeĽdzisz i ile chcesz wydac pieniędzy. PSD to
bardzo dobra opona, ale jeżeli nie będziesz wykorzystywac jej
możliwo¶ci i jeĽdzisz raczej rekreacyjnie, to trochę overkill jak dla
mnie i Maxxis w zupełnosci wystarczy.

I nie słuchaj m±drali, co Ci napisza, ze "kolega znajomego szwagra
mojego ciotecznego brata miał co¶ podobnego tyłu w GSXF i było do
dupy".
Interesuj± Cie tylko opinie tylko Maxxisa, tylko w GS500 i tylko z
przodu.

--
Darz bór,
Eskimos

Data: 2009-06-21 21:02:52
Autor: fv
Eskimos pisze:
[...]

O, to ciekawy punkt widzenia. Zawsze my¶lałem, że do motocykla kupuje
się najbardziej przyczepne opony na jakie kogo¶ stać. Ale może się mylę?
Zwłaszcza, że przy tak małej mocy, takie opony wytrzymaj± na prawdę
długie przebiegi (ja zrobiłem ponad 10kkm i nadal wygl±dały jak nowe).

Pirelli Sport Daemon bardzo mi się podobały, z jednym zastrzeżeniem:
wydaje mi się, że ze względu na powolne rozgrzewanie, jesienne poranki
nie należały do najbezpieczniejszych.

Ponadto (to już kwestia gustu) s± to opony wy¶cigowe i po zmianie z
normalnych turystycznych (Maxxis) zauważyłem pogorszenie stabilno¶ci
jazdy na wprost. Motór zacz±ł też szybciej się pochylać. Jak kto¶ tak
lubi to będzie zadowolony. Ja nie lubię, ale ceniłem sobie przyczepno¶ć PSD.

--
fv

Data: 2009-06-21 22:01:05
Autor: Eskimos
On Sun, 21 Jun 2009 21:02:52 +0200, fv <fake@cybax.com> wrote:

O, to ciekawy punkt widzenia. Zawsze my¶lałem, że do motocykla kupuje
się najbardziej przyczepne opony na jakie kogo¶ stać. Ale może się mylę?

Też tak długo uważałem, ale póĽniej mi przeszło ;) Nie sztuka pakować
kasę w motocykl, ale sztuka jest odpowiedzieć sobie na pytanie, czy to
jest inwestycja i skorzystasz na tym, czy tylko na wydaniu 50%
większej kasy sie skończy. A poza tym, chodzilo mi o to, że jeżdż±c
lajtowo, rekreacyjnie i nienerwowo nie masz szans choćby zbliżyć się
do granic przyczepno¶ci oferowanych przez opony z górnej półki.
Oczywi¶cie, założenie jak najlepszych opon jest słuszne, chwalebne i
prawidłowe, bo lepiej przesadzić w góre, niż w dół. Jeżeli nie robi Ci
(czy autorowi w±tku) 200 czy 300zł róznicy, a będziesz lepiej się
czuł, to oczywi¶cie że warto kupić lepsz± gumę.
Ale jeżeli rozpatrujesz sprawę tak, że 300zł to jest np. paliwo nad
morze i z powrotem i jest to kwota istotna w Twoim budżecie
wakacyjnym, a masz ambicje raczej turystyczne niż sportowe, to możesz
spokojnie założyć tansze opony, byle ¶wieże i w odpowiednim rozmiarze.

Data: 2009-06-19 00:32:39
Autor: de Fresz
On 2009-06-18 17:46:36 +0200, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> said:

Doprecyzuję jeszcze pytanie.

Czy Pirelli Sport Daemon (50% droższy od Maxxisa) godny jest rozważenia jako alternatywa dla Promaxxa?

Sport Deamon to opona diagonalna i zdecydowanie lepiej jej nie parować z radialn±. Pomijaj±c już że prawo tego zabrania, to jest to naprawdę słaby pomysł. Ja co prawda miałem na odwrót (SD na tyle, radialna na przodzie), ale po tym nieudanym eksperymencie zdecydowanie odradzam takie kombinacje - szkoda kasy.

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-06-19 09:49:10
Autor: Kuczu
de Fresz pisze:

Pomijaj±c już że prawo tego zabrania

Ke ? Poka mi przepisa plis :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-06-19 10:23:25
Autor: de Fresz
On 2009-06-19 09:49:10 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:

de Fresz pisze:

Pomijaj±c już że prawo tego zabrania

Ke ? Poka mi przepisa plis :)

Dobra, praiw dobrze napisałem - nie wolno mieć diagonalnej z tyłu, przy radialnej z przodu, o odwrotnej sytuacji nic nie pisz±.

http://www.prawojazdy.com.pl/index.php?id=85

Rozdział 2, §11.7 pkt 2 a i b.

Data: 2009-06-19 14:15:40
Autor: Kuczu
de Fresz pisze:

Dobra, praiw dobrze napisałem - nie wolno mieć diagonalnej z tyłu, przy radialnej z przodu, o odwrotnej sytuacji nic nie pisz±.

http://www.prawojazdy.com.pl/index.php?id=85

Rozdział 2, §11.7 pkt 2 a i b.

A widzisz. Zreszta cos mi sie wydaje ze niniejszy przepis pochodzi jeszcze z zamierzchlych czasow gdy wiekszosc opon byla diagonalna a radiale dopiero wchodzily. I ze glownie dotyczy to samochodow.

--
        Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-06-19 14:46:06
Autor: de Fresz
On 2009-06-19 14:15:40 +0200, Kuczu <p.kuczynski@jim-satnet.pl> said:

[...]

Z kiedy pochodzi to nie wiem, sama ustawa jest z 2002 r., a pod przepis moim skromnym do¶ć jednoznacznie łapi± się motocykle:

"w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi"

Zupełnie inn± kwesti± jest to, czy ktokolwiek w naszym kraju (diagnosta, policja) zwróciłby kiedykolwiek na to uwagę (IMHO - szanse s± bliskie zera).

Data: 2009-06-20 22:43:15
Autor: Monster
de Fresz pisze:

Z kiedy pochodzi to nie wiem, sama ustawa jest z 2002 r., a pod przepis moim skromnym do¶ć jednoznacznie łapi± się motocykle:

"w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi"

może chodzi o samochody nie na bliĽniakach?
--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2009-06-21 01:39:03
Autor: de Fresz
On 2009-06-20 22:43:15 +0200, Monster <"alpy2usun _to"@op.pl> said:

Z kiedy pochodzi to nie wiem, sama ustawa jest z 2002 r., a pod przepis moim skromnym dość jednoznacznie łapią się motocykle:

"w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi"

moĹĽe chodzi o samochody nie na bliĹşniakach?

A widziałeś samochód jednośladowy? Bo sĻróbuj sobie wyobrazić taki, który na osi ma jedno koło ;-)
O tym o czym piszesz jest w osobnym podpunkcie. Zresztą jak już pisałem - to połączenie naprawdę nie działa - prowadzenie w zakrętach na maksa gówniane, motocykl idzie szlaczkiem, nawet na prostym potrafi łapać jakby uślizgi.

Data: 2009-06-21 09:46:35
Autor: michal
"de Fresz" <defresz@NOSPAMo2.pl> wrote in message news:h1jrun$col$1inews.gazeta.pl...
On 2009-06-20 22:43:15 +0200, Monster <"alpy2usun _to"@op.pl> said:

[...]

Jakbys  se kurfa przeczytal definicje "pojazd samochodowy" z ustawy [co zajmuje 10sek wlacznie ze znalezieniem w guglu], to bys nie pierdolil glupot o samochodzie jednosladowym.

--
Michal

Data: 2009-06-21 12:31:46
Autor: de Fresz
On 2009-06-21 10:46:35 +0200, "michal" <michal@@kupczyki..eclipse..co..uk> said:

[...]

Coś Ci się pojebało synku. Czytaj aż zrozumiesz, później łap za kibord.

Data: 2009-06-21 13:11:19
Autor: Jasio

To może jeszcze raz przeczytajmy jeszcze raz, co Ty napisałeś:

"w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi"

Samochowy pojazd silnikowy - czyli np. auto
o dwĂłch osiach - czyli np. auto
z kołami pojedynczymi - czyli np. auto nie z kołami typu bliźniak z tyłu.

Bluzg z Twojej strony niepotrzebny. To raz.
Opona radialna jest lepsza od diagonalnej, jeżeli kogoś stać na tak szybkie wymiany i większe ryzyko uszkodzenia. To dwa.
A to, że razem nie działają dobrze - może być _również_ kwestią innego profilu obu opon, nawiązując to Twoich przygód.
A skÄ…d informacja, ĹĽe promaxx to opona radialna?
http://www.maxxis.com/MotorcycleATV/Street/Promaxx-M6103-Rear.aspx
To trzy.

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-06-21 15:44:43
Autor: de Fresz
On 2009-06-21 14:11:19 +0200, "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> said:

To może jeszcze raz przeczytajmy jeszcze raz, co Ty napisałe¶:

"w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi"

Samochowy pojazd silnikowy - czyli np. auto

Albo inny motocykl

o dwóch osiach - czyli np. auto

Albo motocykl

z kołami pojedynczymi - czyli np. auto nie z kołami typu bliĽniak z tyłu.

A niby motocykl ma podwójne?

Bluzg z Twojej strony niepotrzebny. To raz.

Oczywi¶cie, nie powinienem tak reagować na wypowiedz będ±c± esencj± kultury i sawławiwru michala  (tak wogóle hu da fak?).

A to, że razem nie działaj± dobrze - może być _również_ kwesti± innego profilu obu opon, nawi±zuj±c to Twoich przygód.

Ponoć kwestia innej sztywno¶ci bocznej, która może prowadzić do jaj z trakcj± - tak mi zeznawał pewien oponiarz.

Data: 2009-06-21 15:16:16
Autor: Jasio
Co warta jest opona Maxxis Promaxx?

Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomo¶ci news:h1ldgb$24s$1inews.gazeta.pl...
On 2009-06-21 14:11:19 +0200, "Jasio" said:

kultury i sawławiwru michala  (tak wogóle hu da fak?).

Ja to nie wiem, ja nie z Warszawy.

[...]

Podstawowa różnica jest wła¶nie w sposobie "uginania" się opony zaleĽnie od splotu.
No dobra, a gdzie odpowiedĽ na pytanie o radialno¶ć maxxisa promaxxa sraxxxa?

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-06-21 21:48:56
Autor: zbigi
Kuczu napisał(a):
de Fresz pisze:

[...]

Chuj z zamierzchlymi czasami - prawa fizyki nadal obowiazuja. I - po przetestowaniu tego rozwiazania - mocno przyznaje prawodawcy racje.

Co warta jest opona Maxxis Promaxx?