Co warte są fundusze inwest.

Data: 2009-06-07 09:12:35
Autor: brutex
Co warte są fundusze inwest.
Witam,
tak sobie przeglądałem wyniki różnych fund. i przy akcyjnych zaciekawił mnie jeden a mianowicie Opera FIZ, który zwrócił moją uwage wynikiem w skali roku -73% co nawet przy bessie jest tragiczne a co dopiero gdy rynki już sporo odbiły. W co one mogły inwestować aby miec taki wynik. No i wszystko się wyjaśniło gdzy "wszedłem" w zakładkę "Polityka lokacyjna"
http://www.bankier.pl/inwestowanie/fundusze/narzedzia/profile/?
uni_key=259&part=polityka

http://www.bankier.pl/inwestowanie/fundusze/narzedzia/profile/?
uni_key=259&part=polityka

Fundusz jest zwykłym traderem futures i do tego na wszystkich rynkach.
Myślę iż jeśli ktoś przyzwoity by tym zarządzał to już przy 30% no maksymalnie przy 40% powiedział by "sorry nie daje sobie rade, rynek obecnie jest bardzo trudny, itp" i oddał pieniądze kończąc zarządzanie tego typu funduszem w dobrym interesie klienta. A tu... ciągniemy dalej, aż do wyzerowania rachunku, przecież kasiorka nie nasza. Ważne tylko że profi wpada. Nawet przy takiej stracie fundusz zapewne wyszedł na zarządzaniu bardzo dobrze biorąc opłaty.

Widać wybitnie tu jacy ludzie wogóle zasiadają i zarządzają w Fund. Inwest. Poprostu olewają to totalnie. Liczy się tylko prowizja. Myślę że dotyczy to większości jak nie wszystkich FI.  Inny natomiast działający na przeciwległym biegunie czyli wydawało by się bezpieczny jak Skarbiec Gotówkowy zalicza niedawno podobną wtopie. Co prawda 4% w jeden dzień wydawało to nic takiego ale w takim funduszu to dokładnie to samo, czyli katastrofa. Wkładając pieniądze w takie coś klientowi zależy przede wszystkim na bezpieczeństwie, a nie na posiadaniu smierdzących ryzykownych papierów które Skarbiec posiadał. Kryzys bardzo dobrze ukazuje kto jest ze "spuszczonymi spodniami" :)

Wniosek jeden: własną kasą zarządzać tylko samemu lub lepiej ją osobiście "przepultać" :)
Ot, tak przy niedzieli i grypie naszła mnie chwila refleksji :)

Pozdrawiam!
brutex.

Data: 2009-06-07 11:24:22
Autor: DJ\(stopazwrotu.pl\)
Co warte są fundusze inwest.
Jeden obraz wart więcej niż tysiąć słów.
http://www.stopazwrotu.pl/uploadFCK/Image/03midi_n.jpg

DJ

Data: 2009-06-07 13:20:10
Autor: freak
Co warte są fundusze inwest.
to jest chyba tak że są porządne fundusze i nie (pewnie wiekszosc).
ja trzymam w investors tfi, czy to dobry wybor niewiem
ale na razie jestem równo na 0, (zacząłem inwestować gdzieś w 2008),
a historycznie w odróżnieniu od opery, pokazał że sobie radzi.

pozdr

Co warte są fundusze inwest.