Co warto obejrzeć z tematyki wojennej.

Data: 2009-03-20 14:56:27
Autor: eManitou
Co warto obejrzeć z tematyki wojennej.
Mam na horyzoncie trochę wolnego czasu i warto nadrobić zaległości filmowe. W związku z tym pytanie co warto obejrzeć z tematyki wojennej przy założeniu, że marginesem czasowym jest okres, gdy w technice wojennej zaczęła dominować broń palna?
Chodzi o filmy w stylu Król Artur, Królestwo Niebieskie, Gladiator, 300-stu, Troja itp.
Wyjątkiem w rzeczonym marginesie czasowym są filmy traktujące o tematyce wojny morskiej z naciskiem na łodzie podwodne czy produkcje typu U-571, Das Boot, K19, czy Polowanie na Czerwony Październik.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie propozycje.

--

"Bóg ukarał go i oddał w ręce kobiety. "
~ Księga Judyty

Data: 2009-03-20 16:26:00
Autor: Ensitherum
Co warto obejrzeć z tematyki wojennej .
Chodzi o filmy w stylu Król Artur, Królestwo Niebieskie, Gladiator, 300-stu, Troja itp.

czyli starocie odpadają?
wobec tego polecam Shooting Dogs lub Hotel Rwanda. tam dominowały maczety zamiast broni palnej:)

+ może Braveheart

Data: 2009-03-20 17:13:37
Autor: Pawel 'Jarod'
eManitou wrote:
[...]

Tu częściowo by pasował np. excalibur

[...]

Das Boot bezapelacyjnie w "wersji" miniseries. Do nowszej tematyki
podwodnej można dorzucić jeszcze Crimson Tide z Denzelem. Ze starszych
tytułów z okrętami podwodnymi polecam "Run Silent, Run Deep" (1957) i
"The Enemy Below" (1957). W szczególności ten ostatni ma świetne sceny
z bombami głębinowymi pokazane od strony "zrzucającego". Żadnych
efektów specjalnych... po prostu prawdziwe bomby :). Jak lubisz
ogólnie taka tematykę, to może zainteresują Cię czasy, w których
widmo zagłady bronią jądrową było codziennością? Oto kilka tytułów,
które mi przychodzą do głowy: Fail-Safe (1964) Dr Strangelove (1964,
to polecam nawet jak niech chcesz oglądać tych filmów, bo to jest po
prostu rewelacyjne ;-), The Day After (1983), The War Game (1965 Peter
Watkins, tylko 46 minut, ale bardzo dobry), Testament (1983).

--
[        ODPISUJ NA -> mailto:my_usenet(MAŁPA)poczta.onet.pl          ]
[              "Who are you? Im Jusus, you are a sinner               ]

Data: 2009-03-22 22:33:44
Autor: eManitou
Pawel 'Jarod' pisze:

[...]

Wielkie Dzięki. Niektóre pozycje wyglądają obiecująco. Dziwne, że jakoś wcześniej przeoczyłem "Crimson Tide". Wydawało mi sie, że jestem w miarę na bieżąco :-)