Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?

Data: 2018-04-06 10:01:17
Autor: LeoTar Gnostyk
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
"Zatroszczmy się o wolność, wtedy prawda zatroszczy się o siebie" - to
teza Richarda Rorty'ego.

Według mnie kolejność musi być odwrotna: najpierw Prawda a dopiero potem
Wolność. Nie znając Prawdy nie można się stać człowiekiem wolnym
natomiast Prawda przetrwa każde zniewolenie.
LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a - http://leotar.net/year_2018
Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju - Piotr Kropotkinbegin:vcard
fn;quoted-printable:W=C5=82adys=C5=82aw Tarnawski
n;quoted-printable:Tarnawski;W=C5=82adys=C5=82aw
org:;analyst/therapist,  R&D
adr;quoted-printable:;;Ostrowina 21;Ole=C5=9Bnica;Lower Silesia;56-400;Poland
email;internet:leotar@leotar.net
tel;work:+48728919244
tel;home:+48661294908
tel;cell:+48797692475
url:www.leotar.net
version:2.1
end:vcard

Data: 2018-04-06 01:47:53
Autor: jacekbialy80
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
Bez prawdy nie ma prawdziwej wolności. Chyba że komuś chodzi o wolność szerzenia kłamstw? Za kłamstwem idzie przemoc, więc wolność jej czynienia będzie miał silniejszy. Jednak do czasu..

JB

Data: 2018-04-06 11:02:58
Autor: u2
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
W dniu 06.04.2018 o 10:47, jacekbialy80@gmail.com pisze:
Za kłamstwem idzie przemoc

czyli jak wariat z nożem goni twoją kobietę, to mu powiesz prawdę gdzie pobiegła:))))))))

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2018-04-06 04:04:58
Autor: jacekbialy80
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
Musiałbyś mnie najpierw o to zapytać.

JB

Data: 2018-04-06 11:13:14
Autor: LeoTar Gnostyk
W dniu 06.04.2018 o 11:02, u2 pisze:
[...]

Skoro ja goni to widocznie dostarczyła mu jakiegoś powodu dla którego ją
goni. Na przykład manipulowała nim chcąc go sobie podporządkować, a
więc... zniewolić. :)

Data: 2018-04-06 11:23:25
Autor: LeoTar Gnostyk
W dniu 06.04.2018 o 11:13, LeoTar Gnostyk pisze:
[...]

....I nie zabraniał bym mu spotkania z nią, by ją śmiertelnie nastraszył.
Tylko pod takim przymusem może ona zrezygnować z oszustwa i dążenia do
zniewalania ludzi.

Data: 2018-04-06 11:24:05
Autor: Veotan
Co ważniejsze
Użytkownik "LeoTar Gnostyk" <leotar@leotar.net> napisał w wiadomości news:pa7dnd$ohv$1node2.news.atman.pl...
[...]

-- Pozdrawiam
LeoTar Gnostyk

I wariat onanista LeoTar Gnostyk gonił ją.

Data: 2018-04-06 07:34:43
Autor: japanizer
Co waĹźniejsze
On Friday, April 6, 2018 at 6:24:55 PM UTC+9, Veotan wrote:

> [...]
> -- > Pozdrawiam
> LeoTar Gnostyk

I wariat onanista LeoTar Gnostyk gonił ją.

Mylisz się - to jest pedofil.

Data: 2018-04-06 11:47:38
Autor: LeoTar Gnostyk
Co ważniejsze
W dniu 06.04.2018 o 11:24, Veotan pisze:
[...]

podporządkować, a więc... zniewolić. :) -- Pozdrawiam LeoTar
Gnostyk

I wariat onanista LeoTar Gnostyk gonił ją.

Mylisz się. Gdy kobieta, która próbowała mnie zniewolić i chciała mnie
wykończyć za pomocą zdegenerowanych  instytucji komunistycznego, a więc
matriarchalnego społeczeństwa byłem już świadomym osobnikiem i
odpuściłem sobie godząc się na to, że ona swoimi rękami zniszczy nasze
dzieci. Zresztą innego wyboru nie miałem bo wszystkie moje starania do
instytucji społecznych spotykały się z obojętnością lub wręcz z agresją
z ich strony. Jedyne co mogłem to pogodzić się z tragiczna przyszłością
moich dzieci i rodzin, które założą, by na przykładzie mojej rodziny
pokazać skutki przemocy psychicznej dokonywanej przez kobietę oraz
zakazu, który tę przemoc wywołał.

Data: 2018-04-06 12:16:38
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu piątek, 6 kwietnia 2018 11:13:18 UTC+2 użytkownik LeoTar Gnostyk napisał:

> [...]

Skoro ja goni to widocznie dostarczyła mu jakiegoś powodu dla którego ją
goni. Na przykład manipulowała nim chcąc go sobie podporządkować, a

Lepiej niech mu POwie prawdę: co myśli o wariacie z nożem ganiającym za jego zoną ;)

Data: 2018-04-06 20:28:56
Autor: u2
[...]

no i wtedy uzyskujesz prawdziwą wolność Leo, wariat robi za ciebie brudną robotę, prawda ciebie wyzwala:))))))))

Data: 2018-04-06 19:19:08
Autor: stevep
W dniu 2018-04-06 o 11:02, u2 pisze:
W dniu 06.04.2018 o 10:47, jacekbialy80@gmail.com pisze:
Za kłamstwem idzie przemoc

czyli jak wariat z nożem goni twoją kobietę, to mu powiesz prawdę gdzie pobiegła:))))))))

Podasz jej rękę, żeby nadążyła za wielbłądem na którym siedzisz

--
stevep

Data: 2019-06-15 01:50:29
Autor: Jacek Bialy
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
W dniu 06.04.2018 o 10:47, jacekb...@gmail.com
 pisze:
[...]

A nie wygodniej jej złapać się za ogon towarzyszu Piszczyk?

Data: 2018-04-06 19:17:35
Autor: stevep
W dniu 2018-04-06 o 10:47, jacekbialy80@gmail.com pisze:
[...]

Ty tak o PiS-ie bez ogródek?

--
stevep

Data: 2018-04-06 13:22:07
Autor: XL
LeoTar Gnostyk <leotar@leotar.net> wrote:
[...]

Popieram.
Przykład - wolnościowe tradycje Polaków.

--
XL

Data: 2018-04-06 19:08:25
Autor: Kviat
W dniu 2018-04-06 o 15:22, XL pisze:

Przykład - wolnościowe tradycje Polaków.

Jakie wolnościowe tradycje? Te 20 parę lat prawie wolności? Okupacja funkcjonariuszy watykańskich i zwycięstwo pis w ostatnich wyborach przeczy temu co piszesz.
No i nie bardzo wiem, czy cieszą cię te "wolnościowe tradycje" czy smucą, bo twoja fascynacja ONRem i ruchami faszystowskimi (sponsorowanymi zresztą przez Rosję) wskazuje, że wolności to ty raczej nie lubisz.

Tradycje to mamy w dążeniu. Do wolności też. Teraz "prawdziwi" Polacy podtrzymują ją w dążeniu do prawdy smoleńskiej... Dążymy i dążymy. Tak szybko dążymy, że Polacy nie zauważyli jak minęli wolność. I jak minęli prawdę smoleńską. To jest prawdziwa tradycja Polaków.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2018-04-07 07:22:53
Autor: LeoTar Gnostyk
W dniu 06.04.2018 o 19:08, Kviat pisze:
[...]

Nie mieszaj metod działania z celami do osiągnięcia.

[...]

Droga do Prawdy ukrytej może być bardzo zawiła a stado obciążone wieloma
balastami, których trzeba się pozbyć w trakcie podróży. Dlatego
przewodnik musi czasami kluczyć chociaż w końcu i tak nie uniknie
ujawnienia ostatecznego celu i nazwania Prawdy po imieniu.

Data: 2018-04-06 19:15:43
Autor: stevep
W dniu 2018-04-06 o 10:01, LeoTar Gnostyk pisze:
[...]

Byle nie moskiewska Prawda.

--
stevep

Data: 2018-04-07 14:51:06
Autor: gazebo
W dniu 06/04/2018 o 09:01, LeoTar Gnostyk pisze:
[...]

bo ty piszesz o Prawdzie, a to zgola co innego niz prawda, tak jak Bog i bog, kaczor Donald, albo podobnie

--
gazebo

Data: 2019-06-13 17:01:36
Autor: gazebo
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
W dniu 13/06/2019 o 17:00, Jivanmukta pisze:
Prawdy nigdy nie za dużo. A za dużo wolności to już samowola.
ja, ja, volkswagen

--
gazebo

Data: 2019-06-13 18:00:15
Autor: Jivanmukta

Data: 2019-06-13 21:36:00
Autor: WM
W dniu 2019-06-13 o 18:00, Jivanmukta pisze:
Prawdy nigdy nie za dużo. A za dużo wolności to już samowola.

Trzeba zrozumieć, że właściwa wolność to nie jest wolność od obowiązków.

Często jest to niestety mylone ze sobą.

WM

Data: 2019-06-13 21:44:41
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 13 Jun 2019 18:00:15 +0200, Jivanmukta napisał(a):

Prawdy nigdy nie za dużo. A za dużo wolności to już samowola.

Słowo "wolność" nigdy nie powinno być używane bez dopełnienia. Zawsze
należy dookreślić od czego lub do czego chcemy wolności. Inaczej, z
uwagi na wielość spraw związanych z wolnością, grozi spore
nieporozumienie.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-06-13 22:24:15
Autor: WM
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
W dniu 2019-06-13 o 18:00, Jivanmukta pisze:
Prawdy nigdy nie za dużo.

Często prawdą jest to co chcemy by było prawdą, bo tak nam wygodniej.
Albo ze względów politycznych manipuluje się prawdą.
Najgorzej, gdy nikt już nad tym kłamstwem nie panuje i nie wiadomo komu wierzyć.
Podejmowane są, w końcu, błędne decyzje na podstawie błędnych założeń.

WM

Data: 2019-06-14 18:54:13
Autor: Szyk Cech
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
Wolność jest niezbędna by zaistniała prawda.
A prawda jest niezbędna dla wolności.

Data: 2019-06-14 18:56:23
Autor: u2
W dniu 14.06.2019 o 18:54, Szyk Cech pisze:
Wolność jest niezbędna by zaistniała prawda.
A prawda jest niezbędna dla wolności.

w totalitaryzmie jeśli chcesz być wolnym, nie możesz mówić prawdy

w demokracji jak mówisz prawdę, to ciągają ciebie po sądach, więc nie jesteś wolny:)

--
I love love

Data: 2019-06-14 19:09:08
Autor: Szyk Cech
W dniu 14.06.2019 o 18:56, u2 pisze:
[...]

Dodaj: "Na Ziemi". Bo gdzie indziej może być normalnie...

Data: 2019-06-14 19:13:57
Autor: u2
W dniu 14.06.2019 o 19:09, Szyk Cech pisze:
[...]

chyba żartujesz, wierzysz w UFO ?

Lem był sceptyczny wobec istnienia cywilizacji pozaziemskich

dopiero Elon Musk może zasiedlić humanoidami Marsa, ale promieniowanie tam ponoć zabójcze:)

--
I love love

Data: 2019-06-14 22:07:05
Autor: Szyk Cech
W dniu 14.06.2019 o 19:13, u2 pisze:
[...]

Nie tylko w Ufo (bo to jest federacja niemoralnych cywilizacji), ale też wierzę w dobrych kosmitów (moralnych).

Lem był sceptyczny wobec istnienia cywilizacji pozaziemskich

Autorzy fantasy to tacy "użyteczni idioci" - ogłupiają masy bezsensownymi koncepcjami typu "antymateria" czy "zaginanie przestrzeni".

dopiero Elon Musk może zasiedlić humanoidami Marsa, ale promieniowanie tam ponoć zabójcze:)

Zapomnij o Marsie! Wg moich informacji cywilizacja marsjańska się wykończyła SZtuczną Inteligencją (to o nich piszą w Hindusi w Sanskrycie - była to bardzo wojownicza rasa, a SZI wykończyła ich ponoć z tego powodu, że "oszukiwali SZI" - cokolwiek miało by to znaczyć...). Ich SZI chciała zniszczyć też życie na Ziemi ale została powstrzymana przez Ufo (jakie jest nie moralne i jakie "się nami opiekuje"). I jeżeli dobrze rozumiem tam (na Marsie) te komputery dalej działają tylko że nie mają zdolności ruchu poza planetą.

Data: 2019-06-14 22:37:51
Autor: u2
W dniu 14.06.2019 o 22:07, Szyk Cech pisze:

Dodaj: "Na Ziemi". Bo gdzie indziej może być normalnie...

chyba żartujesz, wierzysz w UFO ?

Nie tylko w Ufo (bo to jest federacja niemoralnych cywilizacji), ale też wierzę w dobrych kosmitów (moralnych).

dzisiaj nie poszedłem na premierę Men In Black Intl, bo podobno odgrzewane kotlety:)

Lem był sceptyczny wobec istnienia cywilizacji pozaziemskich

Autorzy fantasy to tacy "użyteczni idioci" - ogłupiają masy bezsensownymi koncepcjami typu "antymateria" czy "zaginanie przestrzeni".

widać, że nie czytałeś książek Lema, to mistrz słowa, jego powiastki S-F przemycają filozoficzne treści:)

dopiero Elon Musk może zasiedlić humanoidami Marsa, ale promieniowanie tam ponoć zabójcze:)

Zapomnij o Marsie!

ja się tam nie wybieram, ale hasło chwytne, poza tym należy zbadać kanały na Marsie:)

--
I love love

Data: 2019-06-14 19:30:18
Autor: WM
W dniu 2019-06-14 o 18:56, u2 pisze:
[...]

Jesteśmy karmieni prawdą ekranu :)
https://youtu.be/L2vkk0WC6SE

WM

Data: 2019-06-14 20:42:08
Autor: u2
W dniu 14.06.2019 o 19:30, WM pisze:
[...]

bez przesady, żaby nie rozróżniają obrazu na smark-fonie od rzeczywistości, a homo sapiens tak:)

--
I love love

-- -

Data: 2019-06-14 11:49:27
Autor: Ola
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
Najważniejsze jest istnienie.
Bez istnienia nie ma wolności ani prawdy.
Wolność i prawda są na tym samym poziomie. Po istnieniu.
Ola

Data: 2019-06-14 12:05:34
Autor: Jacek Bialy
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
   -- - Najważniejsze jest istnienie.

A czy możliwe jest nieistnienie?

   -- - Bez istnienia nie ma wolności ani prawdy.
Wolność i prawda są na tym samym poziomie. Po istnieniu.
-- -

To samo tyczy się kłamstwa i zniewolenia.

JB

Data: 2019-06-15 06:25:14
Autor: Ola
W dniu piątek, 14 czerwca 2019 22:05:36 UTC+3 użytkownik Jacek Bialy napisał:
[...]

Nieistnienie jest możliwe. Wówczas nie ma wolności ani prawdy. Patrz np Syria.
To rozróżnienie jest ważne przy wyborach decyzji wszelkiego rodzaju, od wszelkiego rodzaju inicjatyw aż do wyborów do parlamentu. Która decyzja zapewnia istnienie a która je stawia pod znakiem zapytania? Dopiero potem, gdy już zapewnione istnienie, można dbać o wolność i prawdę i wszystko inne. To nie jest propaganda totalitaryzmu, lecz pragnienie życia. Ola

Data: 2019-06-15 16:18:52
Autor: u2
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
W dniu 15.06.2019 o 15:25, Ola pisze:
Nieistnienie jest możliwe.

natura nie znosi próżni, śmierć to t.zw. czwarty stan świadomości (turiya), ale lepsze są te normalne stany świadomości:)

--
I love love

Data: 2019-06-16 12:04:33
Autor: Jacek Bialy
[...]

-- -- -- -- -- -- -

To znaczy, że Syria nie istnieje, czy raczej umiera?

[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -

Nawet nie wiesz, jak kłamstwo pragnie istnieć!  Ale w przeciwieństwie do prawdy kłamstwo musi kiedyś umrzeć. Dlatego kłamstwo bardzo szybko się rozmnaża na tysiące innych kłamstw - i dopiero gdy zobaczy swoje żyjące potomstwo, kłamstwo cynicznie spojrzy prawdzie w oczy i powie: Oto umieram!

JB

Data: 2019-06-17 11:36:39
Autor: Ola
W dniu niedziela, 16 czerwca 2019 22:04:34 UTC+3 użytkownik Jacek Bialy napisał:
> [...]

-- -- -- -- -- -- -

To znaczy, że Syria nie istnieje, czy raczej umiera?

Syria istnieje w nieistnieniu. I może to jeszcze długo trwać..

[...]

Mówię o fizycznym życiu i śmierci, staram się nie folozofować. Ola

Data: 2019-06-17 13:38:19
Autor: Jacek Bialy
[...]

-- -- -- -- -- -- -- --

Mówiąc o fizycznym życiu Syrii w jej nieistnieniu?

JB

Data: 2019-06-18 06:25:49
Autor: Ola
W dniu poniedziałek, 17 czerwca 2019 23:38:20 UTC+3 użytkownik Jacek Bialy napisał:
> [...]

-- -- -- -- -- -- -- --

Mówiąc o fizycznym życiu Syrii w jej nieistnieniu?

Dokładnie.

Data: 2019-06-18 13:20:25
Autor: Jacek Bialy
[...]

-- -- -- --

No to bez filozofii ja powiem tak:  Rosja żyje dzisiaj fizycznie, chociaż  została zamordowana sto lat temu.

JB

Data: 2019-06-18 22:55:53
Autor: u2
W dniu 18.06.2019 o 22:20, Jacek Bialy pisze:
No to bez filozofii ja powiem tak:  Rosja żyje dzisiaj fizycznie, chociaż  została zamordowana sto lat temu.

UB

wbrew pozorom Rosja to potęga nie tylko militarna, jej uczelnie są jednymi z lepszych na świecie:)
--
I love love

Data: 2019-06-18 14:47:52
Autor: Jacek Bialy
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
   -- - wbrew pozorom Rosja to potęga nie tylko militarna, jej uczelnie są
jednymi z lepszych na świecie:)

Cenione szczególnie w świecie islamu..  Co takiego dostarcza światu Rosja prócz ropy i gazu?

JB

Data: 2019-06-19 00:16:33
Autor: u2
W dniu 18.06.2019 o 23:47, Jacek Bialy pisze:
[...]

n.p. zdobywca Ignobla oraz Nobla:)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Andriej_Gejm

zauważ że wykształcony w Rosji, w ramach brain drain wyemigrował na zachód:)

--
I love love

Data: 2019-06-18 18:28:23
Autor: Jacek Bialy
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
   -- - zauważ że wykształcony w Rosji, w ramach brain drain wyemigrował na zachód:)

Co oczywiście świadczy o potędze dzisiejszej Rosji? ;-)
Powinienem był bardziej zapytać, co eksportuje Rosja prócz ropy i gazu, bo drenaż rosyjskich mózgów to żaden dla Rosji interes.   Natomiast świetnym dla Rosji interesem jest od lat eksport jakiejś rewolucji do kraju bogatego w ropę i gaz, by w ten sposób pozbyć się konkurenta z rynku tych surowców (patrz Iran, Wenezuela).

JB

Data: 2019-06-19 06:19:49
Autor: Pajdak
kupa "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5d0962c1$0$512$65785112news.neostrada.pl...

https://pl.wikipedia.org/wiki/Andriej_Gejm

zauważ że wykształcony w Rosji, w ramach brain drain wyemigrował na zachód:)

Buuuuuhahahhahhahahahaaa!

Nie prościej napisać, że uciekł!? ;-))))

--
Pajdak

Data: 2019-06-19 06:18:45
Autor: Pajdak
kupa "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5d094fd9$0$525$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Którą kończyłeś? W Leningradzie czyw Soczi? ;-)))

--
Pajdak

Data: 2019-06-19 00:58:35
Autor: Jacek Bialy
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
wbrew pozorom Rosja to potęga nie tylko militarna, jej uczelnie są jednymi
z lepszych na świecie:)
Którą kończyłeś? W Leningradzie czyw Soczi? ;-)))
-- -- -- -

No i widzicie ciotka - komuch się z was śmieje...  I z waszej nieszczęsnej Rosji, po której zostało milczenie owiec i coraz głośniejsze wycie wilka.

JB

Data: 2019-06-14 21:05:24
Autor: u2
W dniu 14.06.2019 o 20:49, Ola pisze:
Najważniejsze jest istnienie.
Bez istnienia nie ma wolności ani prawdy.
Wolność i prawda są na tym samym poziomie. Po istnieniu.

czyli przedkładasz życie (istnienie) nad prawdę i wolność, tak tworzą się despotyzmy i totalitaryzmy, na strachu:)

--
I love love

-- -

Data: 2019-06-15 06:35:53
Autor: Ola
W dniu piątek, 14 czerwca 2019 22:06:05 UTC+3 użytkownik u2 napisał:
> [...]

czyli przedkładasz życie (istnienie) nad prawdę i wolność, tak tworzą się despotyzmy i totalitaryzmy, na strachu:)

Już odpowiedziałam Jackowi Białemu. Dodam: wg judaizmu wolno przejść na inną wiarę, jeśli grozi śmierć. Dzięki temu potomkowie Zydów zmuszonych do przejścia na chrześcijaństwo przez Inkwizycję, pozostali Zydami i nie muszą konwertować. No i jestem oczywiście przeciwna despotyzmowi i totalitaryzmowi. Zycie jest wartością najważniejszą ze wszystkich innych wartości. Ola

Data: 2019-06-15 16:16:58
Autor: u2
W dniu 15.06.2019 o 15:35, Ola pisze:
Już odpowiedziałam Jackowi Białemu. Dodam: wg judaizmu wolno przejść na inną wiarę, jeśli grozi śmierć.

bez obrazy, ale to tchórzostwo:)

--
I love love

Data: 2019-06-15 09:45:37
Autor: Zenek Kapelinder
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
Raczej pragmatyzm pozwalajacy przezyc. Zycie jest najwazniejsze. Niestety rzadzacy wymagaja innych zachowan. Dla nich mieso armatnie sie nie liczy. W przysiedze wojskowej czy jak ja tam nazywaja powinien byc zapis ze w pewnych sytuacjach jest sie z niej zwolnionym zeby zachowac wartosc nadrzedna jaka jest zycie i zdrowie.  Kazdy po zlapaniu do niewoli powinien miec mozliwosc spytania gdzie mozna podpisac folksliste.

Data: 2019-06-15 19:06:01
Autor: u2
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
Kazdy po zlapaniu do niewoli powinien miec mozliwosc spytania gdzie mozna podpisac folksliste.

nie ściemniaj, niemcy po łapance pytali się złapanego, kogo rozstrzelać, ty byś z nimi widać poszedł na współpracę:)

--
I love love

Data: 2019-06-15 10:57:08
Autor: Zenek Kapelinder
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
Jak by wszyscy podpisali folksliste to nie bylo by pytan kogo rozstrzelac. Nie bylo by lapanek. Podpisanie folkslisty nie jest rownoznaczne ze wspolpraca z okupantem. Niby Krym okupowany a tam 95% poprosilo o rosyjskie paszporty. Pokazuja na jakis archiwalnych filmach amerykanskich zolnierzy zlapanych przez wietnamczykow. Mowia im zeby podpisali ze USA napadly na Wietnam. A frajerzy nie chca podpisac i maja przejebane. W regulaminie powienni miec punk w ktorym nakazywalo by sie im na wszystko co zaproponuja ci co ich zlapali. Kaza napluc albo ojszczac flage swojego panstwa to nalezy ja ojszczac bo nie ojszczanie bedzie karane jak wroca do siebie. Nie wolno tylko przestepstw kryminalnych popelnic. Wydac kolegi bo chce uciec itp.

Data: 2019-06-15 20:15:30
Autor: u2
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
Jak by wszyscy podpisali folksliste to nie bylo by pytan kogo rozstrzelac.

celem niemców była eksterminacja Polaków, na folskdojcza mogli pretendować tylko wybrańcy, o specjalnym pochodzeniu:)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Volkslista
https://pl.wikipedia.org/wiki/Volksdeutsche

--
I love love

Data: 2019-06-15 11:26:05
Autor: Zenek Kapelinder
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
Przeczytales caly pierwszy link czy tylko poczatek?

Data: 2019-06-15 20:29:44
Autor: u2
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
Przeczytales caly pierwszy link czy tylko poczatek?

mnie interesuje ten gostek, co się z nim stało, jaka była jego rola jako volksdojcza:)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mieczysław_Kosmowski

Mieczysław Kosmowski (ur. 1913 w Świdrach, g. Szczuczyn, zm. ?) - polski renegat[potrzebny przypis], Niemiec etniczny, konfident Gestapo, w roku 1940 jako pracownik poczty w Szczuczynie doprowadził do malwersacji finansowych, zbiegł na teren Generalnego Gubernatorstwa, gdzie zaczął pracować od 30 października 1940 dla Gestapo pod nazwiskiem Walter Krause. Brał czynny udział w pogromie Żydow w Szczuczynie w czerwcu 1941[1]. Po roku 1941 pracował na terenie Wąsosza, Szczuczyna, Radziłowa i Jedwabnego oraz Bydgoszczy. Losy powojenne nieznane - ostatni raz widziano go przy ewakuacji z Bydgoszczy w 1944.

--
I love love

Data: 2019-06-15 11:54:37
Autor: Zenek Kapelinder
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
Jako niemiec etniczny mial dobra kategorie folkslisty. Jesli przezyl wyjechal do niemiec i za zaslugi byl szanowanym obywatelem. To Twoj dziadek ze sie nim interesujesz?

Data: 2019-06-15 21:13:04
Autor: u2
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
Jako niemiec etniczny mial dobra kategorie folkslisty. Jesli przezyl wyjechal do niemiec i za zaslugi byl szanowanym obywatelem. To Twoj dziadek ze sie nim interesujesz?

podejrzewam, że zorganizował grupę do mordowania Polaków żydowskiego pochodzenia, jak masz jego namiary to zapodawaj:)

--
I love love

Data: 2019-06-15 13:41:53
Autor: Zenek Kapelinder
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
Podejrzewam ze Ziemia jest wklesla bo buty zuzywaja sie na czubkach i obcasach. Niby skad mam miec na niego namiary? Ty go wywolales to go sam szukaj po niemieckich cmentarzach bo na to ze ma 106 lat i zyje bym nie liczyl.

Data: 2019-06-15 22:47:57
Autor: u2
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
  Niby skad mam miec na niego namiary?

masz niemiecki przydomek kapelusznika, nie widzisz nic złego, że podpisał listę, że mordował Polaków, więc to twój brat, a na brata na pewno masz namiary:)

--
I love love

Data: 2019-06-15 14:06:26
Autor: Zenek Kapelinder
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
Nie niemiecki a z gwary radomskiej.

Data: 2019-06-16 03:51:56
Autor: Zenek Kapelinder
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
Leczy twojego na leb. Jakas wada genetyczna, znaczy sie dziedziczne.

Data: 2019-06-16 15:09:22
Autor: u2
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
Leczy twojego na leb. Jakas wada genetyczna, znaczy sie dziedziczne.

co niemiec hitlerowiec to genetyk, tylko nie znają się zwykle na genetyce:)

--
I love love

Data: 2019-06-16 06:29:45
Autor: u2
Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?
Nie niemiecki a z gwary radomskiej.

der to niemiecki wyraz, końcówka -er to jak hitler:)

  no to co się stało z twoim bratem ?:)

--
I love love

Data: 2019-06-14 21:15:52
Autor: WM
W dniu 2019-06-14 o 20:42, u2 pisze:
[...]

To był taki żart, a raczej analogia.
Obraz może odzwierciedlać rzeczywistość, albo ją kreować.
Zastanawiałeś się kiedyś ile jest prawdy w nadawanej reklamie?

Reklama jednak działa i prawdopodobnie się opłaca tym co płacą ogromne pieniądze za jej nadawanie.

WM

Data: 2019-06-14 21:45:19
Autor: u2
W dniu 14.06.2019 o 21:15, WM pisze:

Reklama jednak działa i prawdopodobnie się opłaca tym co płacą ogromne pieniądze za jej nadawanie.

w telewizorniach przeważają głupie i nachalne reklamy, na mnie działają odpychająco:)

--
I love love

Data: 2019-06-15 06:30:34
Autor: Ola
W dniu piątek, 14 czerwca 2019 22:16:30 UTC+3 użytkownik WM napisał:

> [...]

Reklama jednak działa i prawdopodobnie się opłaca tym co płacą ogromne pieniądze za jej nadawanie.

Opłaca się tym którym płacą za reklamę, cały zespół razem z propagującymi. Czy opłaca się ludziom? nie wiem. Czy ktoś z Was kupuje coś reklamowanego, chodzi do specjalisty z reklam? Bo ja od tego uciekam jak mogę. A gdy słucham radia, sciszam przy reklamach.
Ola

Data: 2019-06-15 16:21:14
Autor: u2
W dniu 15.06.2019 o 15:30, Ola pisze:
  A gdy słucham radia, sciszam przy reklamach.

w radio reklamy są dlatego specjalnie nagłaśniane:)

--
I love love

Data: 2019-06-16 09:28:56
Autor: Ola
W dniu sobota, 15 czerwca 2019 17:21:22 UTC+3 użytkownik u2 napisał:
W dniu 15.06.2019 o 15:30, Ola pisze:
>   A gdy słucham radia, sciszam przy reklamach.

w radio reklamy są dlatego specjalnie nagłaśniane:)

-- I love love

i osiągają przeciwny rezultat, przynajmniej u mnie

Data: 2019-06-16 19:28:21
Autor: u2
W dniu 16.06.2019 o 18:28, Ola pisze:
i osiągają przeciwny rezultat, przynajmniej u mnie

zapadają w podświadomość, i o to chodzi, potem masz wbite w pamięć, że na tę dolegliwość to tylko ten lek, a nie inny

w Bolanda ponoć jest zakaz reklamowania leków, ale i tak przemysł farmaceutyczny reklamuje się na potęgę obchodząc ten zakaz

--
I love love

Co ważniejsze: Wolność czy Prawda?