Co wpisać na fakturze (+kasa fiskalna)

Data: 2009-03-26 13:18:28
Autor: Tomek
Co wpisać na fakturze (+kasa fiskalna)
Sprzedaję soft pudełkowy "na firmę". Ponieważ nie mam kasy fiskalnej
i mi do nie nie spieszno, poprosiłem nabywcę o skany papierów firmowych, żeby mieć podkładkę że to na cele gospodarcze (btw. edg+regon wystarczą żeby
usatysfakcjonować kontrolę?)

No i tutaj rybka - na wpisie do edg nie ma podanej nazwy (dopisku do firmy),
za to ta nazwa pojawia się na regonie :) A klient chce mieć fakturę z całością (dopisek + imię i nazwisko). Co mam zrobić, skoro defacto tym dopiskiem posługuje się nieprawidłowo?

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-03-26 17:38:23
Autor: TomN
Tomek w <news:op.uree42cwl60ql1unk>:

Sprzedaję soft pudełkowy "na firmę". Ponieważ nie mam kasy fiskalnej
i mi do nie nie spieszno, poprosiłem nabywcę o skany papierów firmowych, żeby mieć podkładkę że to na cele gospodarcze (btw. edg+regon wystarcz± żeby
usatysfakcjonować kontrolę?)

No patrz, a taki Przemysław aka Tristan miał wielkie problemy ze
zrozumieniem, że kto¶ ma i pokazuje na życzenie tego typu dokumenty
;-)

No i tutaj rybka - na wpisie do edg nie ma podanej nazwy (dopisku do firmy),
za to ta nazwa pojawia się na regonie :) A klient chce mieć fakturę z cało¶ci± (dopisek + imię i nazwisko). Co mam zrobić, skoro defacto tym dopiskiem posługuje się nieprawidłowo?

No przecież na FV ma być § 5. 1. Faktura stwierdzaj±ca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co
najmniej: 1) imiona i nazwiska

Ale nie zabrania dodawania "ozdobników". Ja bym zrobił tak:

Nabywca: Ozdobnik
NIP
Imie Nazwisko
Adres Zreszt± co napiszesz na FV, to nie Twój problem, bo Ty i tak masz
podatek odprowadzić.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-03-26 18:08:37
Autor: Tomek
Dnia 26-03-2009 o 17:38:23 TomN <spam@intf.dyndns.org> napisał(a):

[...]

zrozumieniem, ĹĽe ktoĹ› ma i pokazuje na ĹĽyczenie tego typu dokumenty
;-)

:-)

ZresztÄ… co napiszesz na FV, to nie TwĂłj problem, bo Ty i tak masz
podatek odprowadzić.

To to jasna sprawa, bardziej mi chodzi o to żeby nie wpisać firmy
ktĂłra nie istnieje oficjalnie. Pewnie zrobiÄ™ coĹ› podobnego do tego
co zasugerowałeś, imię i nazwisko w jednym wierszu, ozdobnik w drugim
i po zawodach, wilk syty i owca cała.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-03-26 19:41:21
Autor: Piotrek
Tomek wrote:
To to jasna sprawa, bardziej mi chodzi o to żeby nie wpisać firmy
ktĂłra nie istnieje oficjalnie.

REGON zawsze możesz sobie sprawdzić (on-line) w GUS.
Click -- > http://www.stat.gov.pl/regon/

Wprawdzie jest ten miesiąc opóźnienia, ale zawsze to lepsze niż nic.

Piotrek

Data: 2009-03-26 19:50:48
Autor: Tomek
Dnia 26-03-2009 o 19:41:21 Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał(a):

Tomek wrote:
[...]

Już wcześniej sprawdziłem - regon jest z nazwą :) W międzyczasie się dopytałem o co chodzi i się okazało że w papierach jest trochę namieszane,
ale wpisałem na fakturze podobnie jak Tom N zasugerował,
podparłem regonem i myślę że starczy.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-03-26 22:00:25
Autor: TomN
Piotrek w <news:gqgicf$nic$1atlantis.news.neostrada.pl>:

Tomek wrote:
To to jasna sprawa, bardziej mi chodzi o to żeby nie wpisać firmy
która nie istnieje oficjalnie.

REGON zawsze możesz sobie sprawdzić (on-line) w GUS.
Click -- > http://www.stat.gov.pl/regon/

Hehe, czyli maj± adres siedziby==adresowi zamieszkania, ale pisma ¶l±
diabli wiedzieć czemu pod inny==zameldowania[1]. Nawet taka policja mnie potrafiła ponad rok temu odszukać i na telefon
przypisany do te¶cia zadzwonić (choc jest i na mnie zarejestrowany pod
tym adresem), żeby sie zapytac kto przekroczył prędko¶ć, a te /gł±by
od STATYSTYKI/ dalej swoje...

[1] stałego jakby kto pytał, bo zamieszkania==zameldowania
czasowego==siedziba==miejsce przechowywania dokumentacji podatkowej
(chyba, że akurat mnie czeka prawie miesi±c bez nocy w łóżu dzielonym
z żon± ;->, wtedy zabieram skrzynkę do bagażnika samochodu i najmuję
sekretarkę ;P)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-03-26 22:35:04
Autor: Tomek

Tomek wrote:
To to jasna sprawa, bardziej mi chodzi o to żeby nie wpisać firmy
ktĂłra nie istnieje oficjalnie.

REGON zawsze możesz sobie sprawdzić (on-line) w GUS.
Click -- > http://www.stat.gov.pl/regon/

Hehe, czyli mają adres siedziby==adresowi zamieszkania, ale pisma ślą
diabli wiedzieć czemu pod inny==zameldowania[1].

Na RG-1 jest objaśnienie - w przypadku DG OF jako siedzibę należy
wpisać adres wykonywania DG. A adres do korespondencji też się jakoś
tak wyhacza.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-03-26 22:51:14
Autor: TomN

Tomek wrote:
[...]
Na RG-1 jest obja¶nienie - w przypadku DG OF jako siedzibę należy
wpisać adres wykonywania DG. A adres do korespondencji też się jako¶
tak wyhacza.

No 12 lat temu też tak chyba w druku było i nic nie zmieniałem (oprócz
wymuszonej zmiany we wpisie do EDG kilka lat temu), przez jaki¶ czas
słali dobrze, ba nawet potrafili zadzwonić na numer stacjonarny i
nagle im odbiło.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]