Co wy mi tu opowiadacie... [Gacie "małżeńsk iego" ;-)]

Data: 2010-02-22 10:10:08
Autor: Andrzej Adam Filip
Co wy mi tu opowiadacie... [Gacie "małżeńsk iego" ;-)]
"mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> pisze:
(...) Kiedy w 1967 r. Gomułka po raz pierwszy zaatakował
tzw. syjonistów i użył określenia V kolumna, zastanawiano się, jak to
możliwe, że człowiek związany z kobietą żydowskiego pochodzenia nagle
przyjmuje antysemicką postawę. Towarzyszka Zofia (domagała się, aby
tak się do niej zwracano) była niewiastą dość ułomnej urody. Złośliwcy
opowiadali dowcip. Pytanie: dlaczego Gomułka stał się przeciwnikiem
Żydów? Odpowiedź: jak byś musiał na co dzień żyć z towarzyszką Zofią,
też zostałbyś antysemitą.

(...) Gomułka nieraz grzmiał, że naród jest rozpasany, domaga się
luksusów, a trzeba zaciskać pasa. Szczególnie drażniła go - jak mawiał
- mania chłeptania kawy. To nie jest napój dla Polaków,
uważał. Tymczasem Zofia w tajemnicy przed mężem lubiła wypić małą
czarną. Był z tym pewien kłopot, bo kawy w sklepach brakowało. - Kiedy
jechałem w zagraniczną delegację - wspomina Trepczyński - Zofia
wręczała mi listę sprawunków. Przeważnie prosiła o kawę, czasem jakiś
delikates typu sardynki albo kawior. Zamawiała też bieliznę osobistą
dla tow. Wiesława.
Wtajemniczeni mieli potem zabawę. Gomułka publicznie wyrażał
zdziwienie, że ktoś śmie narzekać na braki w zaopatrzeniu. Co wy mi tu
opowiadacie, że w sklepach brakuje gaci, denerwował się, moja żona bez
problemów kupuje mi kalesony.

więcej w http://archiwum.polityka.pl/art/historia-pierwszych-dam,366240.html

Dobre nawet jeśli "ograniczonej prawdziwości" :-)

A dla "dzielących włos na czworo": Czy prawdziwy antysemita może mieć za "żonę na całe życie" Żydówkę? ;-)

Wszystko w miarÄ™.
  -- Sokrates (469-399 p.n.e)

Data: 2010-02-22 10:53:26
Autor: mkarwan
Co wy mi tu opowiadacie... [ Gacie "małżeńskiego" antysemityz mu Gomułki ;-)]
Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:vbekhgjw3b+A2M@ricky.huge.strangled.net...

[...]

Dlatego przypisywanie Gomółce antysemityzmu jest delikatnie mówiąc naciągane.
Można przypuszczać, że stworzono sytuacje umożliwiającą Żydom wyjazd z Polski.
Goje nie mogli wyjechać.

Data: 2010-02-22 12:00:03
Autor: -he®sk-
Co wy mi tu opowiadacie... [Gacie "ma³¿eñskiego" antysemityzmu Gomu³ki ;-)] [SPAM]
On Mon, 22 Feb 2010 10:53:26 +0100, "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl>
wrote:

Dlatego przypisywanie Gomó³ce antysemityzmu jest delikatnie mówi±c naci±gane.

 jasne. spychalskiemu tez ? ;o))

Mo¿na przypuszczaæ, ¿e stworzono sytuacje umo¿liwiaj±c± ¯ydom wyjazd z Polski.

 stworzono powiadasz? na dworcu gdanskim w wwie?

Goje nie mogli wyjechaæ.

 dlaczego zostales ?

--

 HeSk

"Nieprawd± jest, jakoby Internet by³ ziemi± niczyj±

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-22 12:16:35
Autor: mkarwan
Co wy mi tu opowiadacie... [Gacie "ma³¿eñski ego" antysemityzmu Gomu³ki ;-)] [SPAM]
U¿ytkownik "-heRsk-" <wc?bigbrednie@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:9jo4o5911p373edr06rfhr5b9v6t9rk7es4ax.com...
Dlatego przypisywanie Gomó³ce antysemityzmu jest delikatnie mówi±c
naci±gane.

jasne. spychalskiemu tez ? ;o))

co Spychalskiemu?

Data: 2010-02-22 13:04:50
Autor: Andrzej Adam Filip
Co wy mi tu opowiadacie... [Gacie "małżeńsk iego" ;-)] [SPAM]
wrote:

[...]

No czyż (według obecnej wersji propagandy) prawie że każdy mieszkaniec
PRL nie marzył by wyrwać się spod jarzma komunistycznego zniewolenia" na
"wolny, demokratyczny i wspaniały 'Zachód'"?! :-)
No któż to mógł chcieć zostać z własnego wyboru "pod jarzmem komunizmu"
według tej logiki? Kolaborant, sprzedawczyk czy może jeszcze gorzej?! ;-)

Goje nie mogli wyjechać.

 dlaczego zostales ?

Na przykład... to nie dowód.
  -- PrzysÅ‚owie żydowskie (pl.wikiquote.org)

Co wy mi tu opowiadacie... [Gacie "małżeńsk iego" ;-)]