Co wy na to?

Data: 2009-10-17 22:43:44
Autor: _Slnt_
Co wy na to?
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,7156219,Czarnecki_znow_rekordzista_w_nurkowaniu_jaskiniowym.html

Nie chodzi o dziennikarskie bzdury typu mieszanki tlenu! ;),

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Czarnecki znów rekordzistą w nurkowaniu jaskiniowym
  r 2009-10-17, ostatnia aktualizacja 2009-10-17 15:09:02.0

Jeden z najbogatszych polskich przedsiębiorców Leszek Czarnecki 9 października przepłynął 17 kilometrów korytarzy jaskini Dos Ojos na półwyspie Jukatan w Meksyku. Pobił tym samym rekord świata w długości dystansu przepłyniętego w jaskini

Przygotowania do bicia rekordu trwały prawie dwa lata. Wielką logistyczną operację, przygotował i przeprowadził duży zespół współpracowników Czarneckiego. Utrudnieniem był już chociażby ograniczony dostęp do jaskiń, które mieszczą się w gęstym lesie tropikalnym Jukatanu. Cały sprzęt musiał być przetransportowany na miejsce przez członków ekipy bez wykorzystania transportu mechanicznego.

Ze względu na rozległą i skomplikowaną sieć korytarzy jaskiń Dos Ojos trzeba było wcześniej przygotować plan trasy i zabezpieczyć odpowiednie zapasy mieszanki tlenu do jej przepłynięcia.

W przygotowaniach do finalnego nurkowania Czarneckiemu pomagała grupa nurków pomocniczych. Wśród nich był Krzysztof Starnawski, jeden z najbardziej doświadczonych nurków jaskiniowych w Polsce. W 2005 roku, także w Dos Ojos, Czarnecki pierwszy raz pobił z nim rekord świata, przepływając ponad 14 km.

Czarnecki nurkuje od 25 lat, spędził pod wodą tysiące godzin. Kiedyś pracował jako zawodowy nurek. W 2003 roku jako pierwszy Polak zszedł na głębokość 194 m w jaskini Boesmansgat w RPA, ustanawiając wówczas rekord Polski w głębokości nurkowania jaskiniowego.

Dane rekordu

Długość: ponad 17 km

czas: 9 godzin i 58 minut

maksymalna głębokość: 72 metry

ekipa: Leszek Czarnecki, Krzysztof Starnawski, Remigiusz Baliński, Bogusław Ogrodnik, Mirosław Wolski, Patrick Widmann.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2009-10-18 06:48:33
Autor: Zakrzówek Kraken
Co wy na to?
Gratulacje

MSC

Data: 2009-10-18 09:06:06
Autor: coolina
Co wy na to?
Gratulacje

Czego?
Typowy record kupiony zakase

jk

Data: 2009-10-18 09:18:18
Autor:
Co wy na to?
coolina <coolina@wpp.ppl> napisał(a):
> Gratulacje

Czego?
Typowy record kupiony zakase

Mimo tego wstępu odpowiem.
Owszem do pewnych działań potrzebne są pieniądze lub coś innego np pomysł.
Czym się różni człowiek idący na spotkanie nieznanemu, od małpy czy psa
wystrzelonego w rakiecie. Różni się świadomością, wie że może nie wrócić, lecz
też wie po co tam poszedł. (innymi słowy opinia Chuka Yeagera)
Można wymienić aspekty psychologicznego uzależnienia od sukcesu: Branson
Sołowow, Fosset, L.Czarnecki.
Lecz zawsze jest kostucha na zapleczu. Dlatego podziwiam i pozostaję w swojej działce.

pozdrawiam rc

Data: 2009-10-18 11:54:36
Autor: coolina
Co wy na to?
Owszem do pewnych działań potrzebne są pieniądze lub coś innego np pomysł.

tak, alem w ty wypadku pomysł polega na tym: znajdzmy najłatwiejszy do pobicia rekord świata.
Najłatwiejszy dla tych co majo klase, a najtrudniejszy dla tych bez kasy.
Efekt marketingowy zaplanowany od początku jest gżechem pierworodnym tego "sukcesu"

jk

Data: 2009-10-18 11:05:31
Autor:
> [...]

Efekt marketingowy zaplanowany od początku jest gżechem pierworodnym tego "sukcesu"

http://pl.wikipedia.org/wiki/August_Piccard
Nie każdy może być prof Piccardem, ciekawą sprawą jest kontynuacja przez syna
i wnuka. Drugą ciekawostką jest brat bliźniak, który nie zajmował się takimi
działaniami.

pozdrawiam rc

Data: 2009-10-18 06:50:49
Autor: Zakrzówek Kraken
Co wy na to?
A tak swoją drogą to podobno dwa dni temu na jeziorze La Garda padł rekord Polski ponad 240 metrów. Też gratulacje.

MSC

Data: 2009-10-18 11:41:05
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Co wy na to?
A tak swoją drogą to podobno dwa dni temu na jeziorze La Garda padł rekord Polski ponad 240 metrów. Też gratulacje.

MSC

Z tego co wiem to 240m padło juz jakiś czas temu bez TV i fleszy w małej grupce podobnie jak 330m na Korsyce dwa tygodnie po rekordzie Nuno Gomeza (318,25m) i też bez madialnego zgiełku.

Pozdrawiam

Adam

Data: 2009-10-18 15:06:27
Autor: jacekplacek
Co wy na to?
Kris <kropa1000@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> grupce podobnie jak 330m na Korsyce dwa tygodnie po rekordzie Nuno Gomeza

teraz padlo 245 m

A kto?

Data: 2009-10-18 17:08:16
Autor: coolina
Co wy na to?
teraz padlo 245 m

ja, ale zgodnie z politykom prasową klubu się nie chwalę

jk

Data: 2009-10-18 12:33:28
Autor: Obi_Wan
Co wy na to?

ZakrzĂłwek Kraken ha scritto:
A tak swojďż˝ drogďż˝ to podobno dwa dni temu na jeziorze La Garda padďż˝ rekord

Jak w la Garda to chyle czola.. na poczatku roku 3 dobrych nurkow
mialo tam wypadek, z tego co wiem tylko 1 przezyl.
Robi wrazenie
Pozdrawiam

Co wy na to?