Co wybra膰?

Data: 2010-07-28 17:50:02
Autor: FTaQ
Co wybra膰?

Witam
mam problem gdy偶 potrzebuj臋 ok 30000 z艂 na sp艂at臋 kredytu 50/50
Oferty kt贸re dosta艂em s膮 dwie:
1. GetinBank - 36 rat po 995 z艂 przy stopie rzeczywistej 9,36%, oprocentowanie kredytu 8,99%
2. MBank - kredyt odnawialny ok 15%
  W przypadku Getinu martwi mnie zapis: W przypadku op贸藕nienia w terminowym regulowaniu wp艂at rat kredytu ustalonych w harmonogramie, o kt贸rym mowa w par. 4 bank b臋dzie pobiera艂 od niesp艂aconego w terminie kredytu podwy偶szone odsetki naliczone wg stopy procentowej w wysoko艣ci 艣redniego oprocentowania WIBOR dla 3miesi臋cznych lokat na rynku mi臋dzybankowym z 10 ostatnich dni roboczych ostatniego miesi膮ca poprzedniego kwarta艂u, powi臋kszonej o 25 punkt贸w procentowych. W dniu zawarcia umowy stopa oprocentowania podwy偶szonego wynosi: 20%

Czy mam rozumie膰, 偶e w tym przypadku je偶eli przez 3 lata sp贸藕ni艂bym si臋 z 1 wp艂at膮 to ca艂y kredyt kosztowa艂by 20%!?
Czy chodzi o pozosta艂膮 cz臋艣膰 kredytu?

Prosz臋 o wasze porady

Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2010-07-28 18:34:24
Autor: MarekZ
Co wybra膰?
U偶ytkownik "FTaQ" <fdav@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:4c5051a9$0$17097$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Prawdziwy koszt dla 30k odpowiada w przypadku tej oferty oprocentowaniu nominalnemu 11,9%. I zero mo偶liwo艣ci manewru - sztywne terminy i kwoty sp艂aty.

2. MBank - kredyt odnawialny ok 15%

Ja bym bra艂 t臋 ofert臋 o ile masz jakie艣 znacz膮ce przep艂ywy 艣rodk贸w. Jest o tyle lepsza, 偶e mo偶esz zad艂u偶enie bilansowa膰 艣rodkami, kt贸re chwilowo masz a o tyle gorsza, 偶e trzykrotnie zostanie pobrana prowizja za kredyt odnawialny (sam膮 wysoko艣膰 linii mo偶esz bezp艂atnie obni偶a膰 w trakcie trwania kredytu o ile b臋dziesz mia艂 taki kaprys albo chcia艂 obni偶y膰 prowizj臋).

Czy mam rozumie膰, 偶e w tym przypadku je偶eli przez 3 lata sp贸藕ni艂bym si臋 z 1 wp艂at膮 to ca艂y kredyt kosztowa艂by 20%!?
Czy chodzi o pozosta艂膮 cz臋艣膰 kredytu?

Nie, to chodzi tylko o t臋 cz臋艣膰 kredytu, z kt贸r膮 si臋 op贸藕niasz i tylko za okres op贸藕nienia czyli do momentu uregulowania zaleg艂o艣ci. Przy czym w przypadku Getinu zapewne dojd膮 do tego jakie艣 op艂aty za monity pisemne, SMSy czy bogini wie co jeszcze w trudnych do przewidzenia wysoko艣ciach.

Co wybra膰?