Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Data: 2010-01-02 21:44:44
Autor: Jarek
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Witam

Przymierzam siÄ™ do zakupu auta w kombi.

Mam dwa typy Ford Mondeo Mk3 i Opel Vectra C, rok ok 2004-2005, napędzane silnikiem 2.0 Diesel.
  DoradĹşcie jakie plusy i minusy znajdÄ™ pomiÄ™dzy tymi autami, co bÄ™dzie bardziej korzystnym wyborem.

Pozdrawiam
jarek991

Data: 2010-01-03 00:12:13
Autor: to
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Jarek wrote:

Witam

Przymierzam siÄ™ do zakupu auta w kombi.

Czyli dwĂłch aut?

--
cokolwiek

Data: 2010-01-03 01:13:40
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Jarek wrote:
Witam

Przymierzam siÄ™ do zakupu auta w kombi.

Mam dwa typy Ford Mondeo Mk3 i Opel Vectra C, rok ok 2004-2005,
napędzane silnikiem 2.0 Diesel.

po co ci ten diesel?
wkrótce będzie droższy od benzyny.

moon

Data: 2010-01-03 14:53:20
Autor: PSYLO
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Moon pisze:
wkrótce będzie droższy od benzyny.

Mógłbyś napisać więcej na ten temat lub podać jakiegoś linka? Akurat też stoję przed wyborem nowego samochodu.

--
PSYLO

Data: 2010-01-03 16:38:40
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
PSYLO wrote:
Moon pisze:
wkrótce będzie droższy od benzyny.

Mógłbyś napisać więcej na ten temat lub podać jakiegoś linka? Akurat
teĹĽ stojÄ™ przed wyborem nowego samochodu.

Widziałem nagłówki w jednym z tygodników, chyba Newsweeku czy Polityce.
Ma być wiele podwyżek podatków, akcyz, itp, i ON ma być droższy.

moon

Data: 2010-01-03 18:47:23
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Moon pisze:
PSYLO wrote:
Moon pisze:
[...]

Boszee...
Człowieka inteligentnego od głupca dzieli cienka granica. Jedna z umiejętności tego pierwszego to zdolność do samodzielnego myślenia.
Abyś nabył taką zdolność musisz nabyć troszkę wiedzy, nieco się z nią oswoić i przestać wierzyć we wszystko co piszą dziennikarze a już szczególnie kiedy podpierają się szklaną kulą i przewidują przyszłość.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-03 21:21:58
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
The_EaGle wrote:
Moon pisze:
PSYLO wrote:
Moon pisze:
[...]

droĹĽszy.

Boszee...
Człowieka inteligentnego od głupca dzieli cienka granica. Jedna z
umiejętności tego pierwszego to zdolność do samodzielnego myślenia.

widocznie nie spełniasz warunku nr 1.

moon

Data: 2010-01-03 21:58:36
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Moon wydusił z siebie te słowy:

widocznie nie spełniasz warunku nr 1.

nawet jak ON będzie droższy to - diesel mniej będzie spalał, ale mniejsza o ekonomie.
Mozna po prostu lubieć diesle za ich duzy moment na stosunkowo niskich obrotach, co w mieście i podczas wyprzedzania znacznie poprawia komfort jeżdzenia.

--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

Data: 2010-01-03 22:34:30
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Kuba (aka cita) pisze:
[...]

Ten warunek o większym momencie jest spełniony jeżeli porównujesz wolnossący benzynowy silnik z turbo dieslem.
W przypadku turbo benzyny wszystkie parametry po za spalaniem turbo benzyna ma lepsze.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-04 08:30:45
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
The_EaGle wydusił z siebie te słowy:

Ten warunek o większym momencie jest spełniony jeżeli porównujesz
wolnossÄ…cy benzynowy silnik z turbo dieslem.
W przypadku turbo benzyny wszystkie parametry po za spalaniem turbo
benzyna ma lepsze.

pewnie, tylko ile na rynku jest sionikĂłw turbobenzynowych?
I czy vectra i mondeo mozesz sobie takie kupic?
No i co z kosztami uĹĽytkowania turbodiesla i turbobenzyny?

Ja tam, do normalnej jazdy, wole turbodiesla... i to mocnozdecydowanie.

Data: 2010-01-04 14:07:19
Autor: Mirek Ptak
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia 2010-01-04 08:30,  *Kuba (aka cita)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
The_EaGle wydusił z siebie te słowy:

Ten warunek o większym momencie jest spełniony jeżeli porównujesz
wolnoss±cy benzynowy silnik z turbo dieslem.
W przypadku turbo benzyny wszystkie parametry po za spalaniem turbo
benzyna ma lepsze.

pewnie, tylko ile na rynku jest sioników turbobenzynowych?

Trochę jest, a w zwi±zku z mod± na downsizing będzie ich coraz więcej.

I czy vectra i mondeo mozesz sobie takie kupic?

Nie wiem jak Mondeo, ale Vectrę i owszem i to z bodaj dwoma różnymi silnikami - 2.0T i 2.8T V6

No i co z kosztami użytkowania turbodiesla i turbobenzyny?

Nie słyszałem o kłopotach z wtryskiwaczami w turbo benzynie ;)

Ja tam, do normalnej jazdy, wole turbodiesla... i to mocnozdecydowanie.

Ja mam zdanie podzielone :) - w trasie owszem, w mie¶cie nie.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-01-04 14:16:10
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Mirek Ptak wydusił z siebie te słowy:

[...]

no w sumie znikn±łem nowe auta. Jesli szukac w kilku letnich sprawa sie ma gorzej. Masz racje.

Ja tam, do normalnej jazdy, wole turbodiesla... i to
mocnozdecydowanie.

Ja mam zdanie podzielone :) - w trasie owszem, w mie¶cie nie.

a dlaczego tak?
Ja powiedzialbym, jesli juz, ze dokladnie odwrotnie.
W miescie duzy moment u dołu jest zdecydowanie bardziej przydatny, choć nie powiem - sprawne wyprzedzanie bez redukcji to niew±tpliwie równie ważna zaleta.
Ja chyba w ogole lubie diesle, choć nie wszytskie ;-)

Data: 2010-01-05 08:59:23
Autor: Mirek Ptak
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia 2010-01-04 14:16,  *Kuba (aka cita)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Ja mam zdanie podzielone :) - w trasie owszem, w mie¶cie nie.

a dlaczego tak?

Z mojego punktu widzenia wła¶nie przez ci±głe zmiany biegów.

[...]

Co z tego, że duży moment, jak mocy brak na dole, dlatego te krótkie biegi. Owszem daje to wrażenie szalonych przyspieszeń, przyjemnie się przyspiesza w trasie (do dynamicznego wyprzedzania nadal jednak trzeba redukować), ale w sumie wielkiej różnicy nie ma - zwłaszcza jak porównamy 175 Nm do 300 Nm w podobnej mocy silnikach benzynowym i dieslu - prawie 2x więcej Nm, a osi±gi takie same.

Ja chyba w ogole lubie diesle, choć nie wszytskie ;-)

Tez przeciwnikiem nie jestem (patrz sign ;) ), ale nie demonizuję momentu ;-P

Data: 2010-01-04 21:08:46
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Kuba (aka cita) pisze:
[...]

Dlatego do tej pory jak praktycznie nie było nowoczesnych turbo benzyn to dyskusja czy benzyna czy turbo diesel kończyła się tak samo. Ale jeżeli mamy turbo benzynę i turbo diesla to już nie ma znowu o czym mówić. Jeżeli ktoś jeździ do np 20 tys rocznie to niech bierze turbo benzynę lepsze będzie wszystko.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-04 22:50:58
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
The_EaGle wrote:

[...]

jeĹĽeli mamy turbo benzynÄ™ i turbo diesla to juĹĽ nie ma znowu o czym
mówić. Jeżeli ktoś jeździ do np 20 tys rocznie to niech bierze turbo
benzynę lepsze będzie wszystko.

ja mam vectrę 2,2 direct, wcale nie turbo, ale ma 155 koni i jeździ pięknie.
nie ma tego paskudnego klekotu diesla, ma dużą płynność, ładnie i równomiernie przyspiesza, nie zdycha zaraz po początkowym "odpaleniu" turbo.
spalanie 8,6 w zimie i ok. 8,0 w lecie, z przewagÄ… jazdy w trasie.
i nie muszę studzić turbiny, klekotać sąsiadom pod oknami parkując, czy martwić się, że turbo trafi szlag i naprawa będzie kosztować 5 K.
coś za coś - jak miałbym jeździć dieslem 1,9 jak wszystkie "kratki" w PL i mieć tą wielką oszczędność 5 zyla na 100 km, to wolę nie.

moon

Data: 2010-01-04 23:51:24
Autor: Jurand
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Użytkownik "Moon" <munip79@yahoo.com> napisał w wiadomo¶ci news:hhtmai$q39$1news.interia.pl...

ja mam vectrę 2,2 direct, wcale nie turbo, ale ma 155 koni i jeĽdzi pięknie.
nie ma tego paskudnego klekotu diesla, ma duż± płynno¶ć, ładnie i równomiernie przyspiesza, nie zdycha zaraz po pocz±tkowym "odpaleniu" turbo.
spalanie 8,6 w zimie i ok. 8,0 w lecie, z przewag± jazdy w trasie.
i nie muszę studzić turbiny, klekotać s±siadom pod oknami parkuj±c, czy martwić się, że turbo trafi szlag i naprawa będzie kosztować 5 K.
co¶ za co¶ - jak miałbym jeĽdzić dieslem 1,9 jak wszystkie "kratki" w PL i mieć t± wielk± oszczędno¶ć 5 zyla na 100 km, to wolę nie.

Co nie zmienia faktu, że jeste¶ debilem.

Jurand.

Data: 2010-01-05 00:17:21
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Jurand wrote:
[...]

jeszcze jakie¶ rewelacje mikry młocie?

moon

Data: 2010-01-09 17:49:23
Autor: Karolek
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Moon pisze:
Jurand wrote:
[...]

To ze jestes debilem, to zadna rewelacja.

--
Karolek

Data: 2010-01-08 00:57:20
Autor: Adam Płaszczyca
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Mon, 4 Jan 2010 22:50:58 +0100, Moon napisał(a):

Panie Piotrze Dynda, prezesie QMC International sp. z o.o. z siedziba przy
ul. Chocimskiej 27/4 w Krakowie

ja mam vectrę 2,2 direct, wcale nie turbo, ale ma 155 koni i jeĽdzi pięknie.

Kłamie Pan. Nie posiada Pan takiego samochodu. --
     ___________ (R)

Data: 2010-01-08 02:10:13
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Jak najbardziej posiadam.
Kłamiesz płaszcz±tko, dumny posiadaczu punto.

moon

Data: 2010-01-08 04:28:08
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

[...]

Tfu! On jeĽdzi przednionapędow± pand±!

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-01-09 17:24:14
Autor: Adam Płaszczyca
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Fri, 08 Jan 2010 04:28:08 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

Jak najbardziej posiadam.
Kłamiesz płaszcz±tko, dumny posiadaczu punto.

Tfu! On jeĽdzi przednionapędow± pand±!

Kłamiesz, jeste¶ jak zwykle niedoinformowany - w sumie nic dziwnego,
moonowy kałożerco.

--
     ___________ (R)

Data: 2010-01-09 17:23:31
Autor: Adam Płaszczyca
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Fri, 8 Jan 2010 02:10:13 +0100, Moon napisał(a):

[...]

Istotnie. Nie jest to tylko ani samochód (vauxhall), a ni Pana.
Kłamiesz płaszcz±tko, dumny posiadaczu punto.
Pomylił mnie Pan ze swoim wiernym wylizywaczem odbytu, Zygmusiem Zarzeckim. --
     ___________ (R)

Data: 2010-01-04 01:45:37
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Kuba (aka cita) wrote:
[...]

komfort jeĹĽdzenia.

No, można, ale mój kolega w czasie ostatniego napadu zimy jechał do pracy 3 godziny (80 km). Zamarzało mu paliwo. Nie wiem, co to za komfort kiblować na poboczu w lesie i czekać na łaskę natury.
Miło było też pogwarzyć o tym kiedy już dojechał, ale zawalił dwa ważne spotkania.

moon

Data: 2010-01-04 08:31:25
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
[...]

waĹĽne spotkania.

wystarczy zadbać o to Paliwo i o samochód.
Mi jeszcze diesel nigdy nie zamarzł..

Data: 2010-01-04 21:06:09
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Kuba (aka cita) pisze:
[...]

To nie jest kwestia dbania o paliwo ale o szczęscie jak wlejesz na stacji nie świadomie letni olej i będzie minus 5 to staniesz choćbyś wymiał olej w swoim samochodzie co 2 tys km...

Ja na  8 lat jeĹĽdĹĽenia dieslami miaĹ‚em 2 takie przypadki a ostatni 2 tyg temu po tankowaniu na BP w Wawie.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-04 21:38:19
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
The_EaGle wydusił z siebie te słowy:

To nie jest kwestia dbania o paliwo ale o szczęscie jak wlejesz na
stacji nie świadomie letni olej i będzie minus 5 to staniesz choćbyś
wymiał olej w swoim samochodzie co 2 tys km...

przezornie mozna dolać ulepszacza, to mialem na mysli.
Tankowanie na sprawdzonej stacji, jesli sie da .. i ulepszacze, jesli sie nie da.

Data: 2010-01-04 22:08:36
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Kuba (aka cita) pisze:
[...]

Depresator obniża temp wytrącania parafiny o kilka stopni. Może sie zdarzyć że to będzie za mało. Przezornie staram się wlewać to ustrojstwo jak jest poniżej -10 ale myślałem że jak zatankuje w BP ultimate diesel to będzie OK skoro temp to tylko -17 i byłem w błędzie. Samochód odpalił i po 2 km wyłączył się...

Tak wiec z tym dbaniem to jak bym nie przesadzał, staram się dbać a mimo to można się przejechać...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-04 22:21:38
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
The_EaGle pisze:

ale myślałem że jak zatankuje w BP ultimate diesel to będzie OK skoro temp to tylko -17 i byłem w błędzie. Samochód odpalił i po 2 km wyłączył się...

Kupowanie paliw z gatunku "premium" (wszelkie ultimate, v-power i inne takie) przy pierwszych mrozach, to proszenie się o kłopoty.
Tych paliw stacje sprzedają sporo mniej niż "zwykłego" ON, więc prawdopodobieństwo trafienia na jeszcze letnie paliwo, jest zbyt duże.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

Data: 2010-01-06 23:49:45
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
The_EaGle pisze:

[...]

Po tym tankowaniu też doszedłem do identycznych wniosków.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-04 08:28:34
Autor: Mirek Ptak
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia 2010-01-03 21:58,  *Kuba (aka cita)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Mozna po prostu lubieć diesle za ich duzy moment na stosunkowo niskich
obrotach, co w mie¶cie i podczas wyprzedzania znacznie poprawia komfort
                ^^^^^^^^^
Zdecydowanie się nie zgadzam.

Data: 2010-01-04 09:13:54
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Mirek Ptak wydusił z siebie te słowy:

Dnia 2010-01-03 21:58,  *Kuba (aka cita)* napisał, a mnie co¶
podkusiło, żeby odpisać:

Mozna po prostu lubieć diesle za ich duzy moment na stosunkowo
niskich obrotach, co w mie¶cie i podczas wyprzedzania znacznie
poprawia komfort
               ^^^^^^^^^
Zdecydowanie się nie zgadzam.

bo?
Zaraz pewnie powiesz, ze jest głosno i w ogole...
Wiec od razu odpowiadam:
1. pisalem o komforcie dynamiki jazdy
2. na zewn±trz samochodu to moze i jest gło¶niej, ale w srodku? Obawiam sie, ze to już nie jest takie oczywiste, choc oczywi¶cie wszystko zależy co do czego porównujemy

Data: 2010-01-04 14:01:50
Autor: Mirek Ptak
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia 2010-01-04 09:13,  *Kuba (aka cita)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Zdecydowanie się nie zgadzam, że jazda dieslem w mie¶cie w jakimkolwiek aspekcie poprawia komfort jazdy, nawet dynamikę, bo wtedy jest to okupione jeszcze większym wachlowaniem skrzyni± biegów z powodu krótkich biegów.
Co do gło¶no¶ci - tak jest trochę gło¶niej, ale zupełnie mi to nie przeszkadza, zwłaszcza jak mam zamknięte okna :)

Data: 2010-01-04 14:17:07
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
[...]

mówilem juz, ze bardzo lubie ASB? ;-)

Data: 2010-01-05 08:53:39
Autor: Mirek Ptak
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia 2010-01-04 14:17,  *Kuba (aka cita)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Polubiłby¶ też w benzynowym :)

Data: 2010-01-05 16:59:03
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
[...]

pewnie, już nie raz zd±zylem polubić :) niestety teraz musze męczyć sie z lewarem
ps. choć turbonenzyny jeszcze nigdy nie mialem.

Data: 2010-01-03 18:50:05
Autor: Jurand
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Użytkownik "Moon" <munip79@yahoo.com> napisał w wiadomo¶ci news:hhqc4l$bl$1news.interia.pl...
PSYLO wrote:
Moon pisze:
wkrótce będzie droższy od benzyny.

Mógłby¶ napisać więcej na ten temat lub podać jakiego¶ linka? Akurat
też stoję przed wyborem nowego samochodu.

Widziałem nagłówki w jednym z tygodników, chyba Newsweeku czy Polityce.
Ma być wiele podwyżek podatków, akcyz, itp, i ON ma być droższy.

A ja widziałem nagłówek w Fakcie, że jeste¶ debilem. I co? ;)

Jurand.

Data: 2010-01-03 19:09:39
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
PSYLO wrote:
Moon pisze:
[...]

ale nie ma takiego nagłówka, tumanie.
i co?
nie spoufalaj się prostaku bo ci zrobię syndrom płaszczycy.

moon

Data: 2010-01-03 19:12:11
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

[...]

Co to jest syndrom płaszczycy?
Sranie w gacie ze strachu?
:>

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-01-03 20:40:15
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Zabierz moona, wasze rynsztokowe zagrywki i spadaj st±d. Już z dwóch grup moon zrobił swój chlew. Tutaj go nie potrzeba.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być
  jak kobieta - ładny, znaj±cy umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie
  się kto¶ kto woli wredn±, wrzeszcz±c± i w¶ciekle umalowan± kurwę."

Data: 2010-01-03 21:20:06
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

ty, małpko, a kto się tu zachowuje jak cham, co?
i nie mów mi gówniarzu gdzie mnie potrzeba, a gdzie nie.
s± grupy gdzie jestem 1o lat i nie mam ptoblemów z nikim - pewnie dlatego, że nie ma tam takich chamo-idiotów jak ty, mydlak, czy inny debil jurand.
jeste¶ nikim, napij się diesla i idĽ raus.

moon

Data: 2010-01-03 13:02:10
Autor: czupakabra
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
On 3 Sty, 21:20, "Moon" <muni...@yahoo.com> wrote:

[...]

Kolega Jarek pytał "Mondeo czy Vectra", a Tobie wystarczyło kilka
postów żeby od tematu przej¶ć do obelg - nie wstyd Ci?

pozdrawiam

Sebastian
były cytryny AX, ZX, XM - teraz  s± fordy Focus, Mondeo

Data: 2010-01-03 22:17:50
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

[...]

Ty sobie przeczytaj cały w±tek.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-01-04 01:52:09
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
czupakabra wrote:
[...]

MNIE?
wam to chyba diesla w mózg wstrzykuj± na zebraniach PO :)

moon

Data: 2010-01-04 08:37:17
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Moon wydusił z siebie te słowy:

MNIE?
wam to chyba diesla w mózg wstrzykuj± na zebraniach PO :)

o... i to jest to o czym pisałem.
I do tego masz czelno¶ć twierdzic, ze to Ciebie atakuj±. LOL

Data: 2010-01-04 22:54:59
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Kuba (aka cita) wrote:
[...]

no bo taka jest prawda.
wiesz co to następstwo zdarzeń?
najpierw jest 1, potem 2, itd...
chyba tego nie kleisz.
skoro mnie, który nic nie zrobił atakujesz i czepiasz się, to co chcesz usłyszeć?
chyba ci co¶ wstrzykuj±, bo nic delikatniejszego nie mogę ci napisać.

moon

Data: 2010-01-05 17:00:31
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Moon wydusił z siebie te słowy:

chyba ci co¶ wstrzykuj±, bo nic delikatniejszego nie mogę ci napisać.

już wszytsko, co mi potrzeba,  o Tobie wiem
Pozdrawiam
PLONK :D

Data: 2010-01-05 21:17:04
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Kuba (aka cita) wrote:
Moon wydusił z siebie te słowy:

chyba ci co¶ wstrzykuj±, bo nic delikatniejszego nie mogę ci napisać.

już wszytsko, co mi potrzeba,  o Tobie wiem

gówno wiesz.
tacy najgorsi.
on już wszystko wie.
dielsa się napił.

moon

Data: 2010-01-03 22:01:00
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
[...]

Ty twierdzisz, ze jestes inteligentny, wykształcony i wszyscy dookola Ciebie to idioci.
Moze wiec pokazałby¶ troche kultury ze swojej strony, choćby dla przykł±du, bo takimi tekstami to ... hmm, skoro¶ inteligetny to sam wiesz co.

Data: 2010-01-04 01:51:24
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Kuba (aka cita) wrote:
[...]

Tak? Gdzie? Może masz jakie¶ sygnały z kosmosu?

Moze wiec pokazałby¶ troche
kultury ze swojej strony, choćby dla
przykł±du, bo takimi tekstami to ... hmm, skoro¶ inteligetny to sam
wiesz co.

jak na razie to dwóch szczonów zaczyna mnie bez powodu obrażać, więc skoro usiłujesz być taki akuratny, to się czep tych kolesi, a nie mnie.
ciekawe, jak to go¶ciom jak ty, pewne debilne i chamskie teksty nie przeszkadzaj±, ale jak się chujowi odpowie, to okropnie ci się podnosi ci¶nienie.

to może co¶ powiesz kolegom, a nie mnie, co?

moon

Data: 2010-01-04 08:36:26
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
[...]

no ale zdajesz sobie sprawe, ze sam sobie jestes winny.
I jesli faktycznie chcialby¶ to zmienic, to musisz zacz±ć od siebie.
Odsetek chamskich postów na usenecie masz spory, nawet jesli to odpowiedzi na zaczepki, a zwróc uwage, ze napierdalasz chujami/debilami itd rzucasz na lewo i prawo niewspółmiernie do 'zaczepki'.
Nawet w tym po¶cie, kiedy nic Ci nie zrobilem zwracasz sie do mnie per "go¶ciom jak ty" - co też mógłbym odebrać jako zaczepke, albo choćby lekceważenie.
Moze więc zanim skoczy Ci cisnienie, zastanów sie czy warto sie odezwac - dla lepszego obrazu własnego.

to może co¶ powiesz kolegom, a nie mnie, co?

A co ja, jaki¶ moderator jestem?
Wyrazilem w małym OT swoje zdanie na temat tego co Ty robisz, bo mimo wszystko to sie zdecydowanie bardziej rzuca w oczy...

Data: 2010-01-04 22:53:12
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Kuba (aka cita) wrote:
[...]

 nie, nie zdaję sobię sprawy, bo nie jestem "winny".
czep się tramwaju, albo autobusu z dieslem.

moon

Data: 2010-01-05 16:59:33
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Kuba (aka cita) wrote:
[...]

no i wlasnie tak sie koncz± próby dyskusji z Toba...

Data: 2010-01-05 21:16:21
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Kuba (aka cita) wrote:
[...]

jakiej "dyskusji"?
chcesz mi wmówić jaki¶ kretynizm i nieprawdę.
czy ty my¶lisz, że ja nie rozumiem po polsku?

moon

Data: 2010-01-03 22:52:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Hello Moon,

Sunday, January 3, 2010, 9:20:06 PM, you wrote:

[........................]

Ić stont!

--
Best regards,

Data: 2010-01-03 23:23:01
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Ić stont!

To mój tekst!
;-)

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-01-04 00:40:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Hello Zygmunt,

Sunday, January 3, 2010, 11:23:01 PM, you wrote:

Ić stont!
To mój tekst!
;-)

Tylko na grupach dyskusyjnych tego zwrotu - według Google - użyto
298000 razy. To jest wielokrotnie więcej niż mojego "aqq", do którego
prawa jestem w stanie udowodnić :P

--
Best regards,

Data: 2010-01-04 08:38:10
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
RoMan Mandziejewicz wydusił z siebie te słowy:

Tylko na grupach dyskusyjnych tego zwrotu - według Google - użyto
298000 razy. To jest wielokrotnie więcej niż mojego "aqq", do którego
prawa jestem w stanie udowodnić :P

aqrat nie jestes :P

Data: 2010-01-05 02:54:50
Autor: RoMan Mandziejewicz
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Hello Kuba,

Monday, January 4, 2010, 8:38:10 AM, you wrote:

Tylko na grupach dyskusyjnych tego zwrotu - według Google - użyto
298000 razy. To jest wielokrotnie więcej niż mojego "aqq", do którego
prawa jestem w stanie udowodnić :P
aqrat nie jestes :P

Jestem. Jest drukowana publikacja z tym napisem. Moja. Wcze¶niejszej
nie znalazłem ;P

--
Best regards,

Data: 2010-01-04 21:16:33
Autor: Adam Płaszczyca
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Sun, 03 Jan 2010 23:23:01 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

To mój tekst!

maszpunto, lizorowku?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-01-04 01:53:11
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Moon,

Sunday, January 3, 2010, 9:20:06 PM, you wrote:

[........................]

Ić stont!

ty ić,
i zabierz tego debila juranda i asshola mydlaka.

moon

Data: 2010-01-04 21:17:37
Autor: Adam Płaszczyca
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Mon, 4 Jan 2010 01:53:11 +0100, Moon napisał(a):

Panie Piotrze Dynda, prezesie QMC International sp. z o.o z siedzib± przy
ul. Chocimskiej 27/4 w Krakowie

ty ić,
i zabierz tego debila juranda i asshola mydlaka.

A może okaże się, że ma Pan trzy sprawy w s±dzie o zniesławienie? Bo już
nie jest Pan anonimowym dupkiem, tylko znanym z imienia i nazwiska
indyuwiduum popełniaj±cym przestępstwa przeciwko czci. --
     ___________ (R)

Data: 2010-01-04 22:56:23
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Adam Płaszczyca wrote:
[...]

uważaj, bo za działanie na szkodę firmy możesz złapać co¶ więcej.
nie mówi±c o groĽbie karalnej, podszywaniu się i takich małych klockach.
to będzie twój ostani rok w usenecie, małpko.

moon

Data: 2010-01-08 01:00:33
Autor: Adam Płaszczyca
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Mon, 4 Jan 2010 22:56:23 +0100, Moon napisał(a):

[...]

Racja, mogę złapać Pana, Panie Prezesie na ładny wyroczek za to, że działa
Pan na szkodę QMC International sp.  z o.o.
nie mówi±c o groĽbie karalnej, podszywaniu się i takich małych klockach.
to będzie twój ostani rok w usenecie, małpko.

Dobra, Dynda, z pręgierza już uciekłe¶, teraz czas na PMS. Spylaj w
podskokach, wielu Twoich klientów tutaj czytuje, więc im więcej swoich
debilizmów tu wypiszesz, tym większa szansa, że znów konkurencja złapie
kontrakt, a Ty będziesz musiał swoj± matkę do grobu za zasiłek z ZUS
wpakować, bo Cię na pogrzeb nie będzie stać, gołodupcu. --
     ___________ (R)

Data: 2010-01-08 02:13:55
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Adam Płaszczyca wrote:

uważaj, bo za działanie na szkodę firmy możesz złapać co¶ więcej.

Racja, mogę złapać Pana, Panie Prezesie na ładny wyroczek za to, że
działa Pan na szkodę QMC International sp.  z o.o.

Co Adas, dojrzałe¶ do kolejnej akcji?
Masz jak w banku, teraz będę miał trochę czasu.

moon

Data: 2010-01-08 03:11:42
Autor: RoMan Mandziejewicz
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Hello Moon,

Friday, January 8, 2010, 2:13:55 AM, you wrote:

[...]

Czy mógłby mi kto¶ wytłumaczyć, co tu się dzieje? Dwóch grupowych
troli tłucze się, że aż pióra lec±, Moon ma być prezesem poważnej
spółki, drugi zamiast Granad± ponoć Punto jeĽdzi, jakie¶ dane osobowe
w powietrzu lataj±. Czy przez te parę miesięcy, jak mnie tu nie było,
¶wiat całkiem zwariował?

--
Best regards,

Data: 2010-01-08 12:56:26
Autor: Krzysiek Kielczewski
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
On 2010-01-08, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:

Czy mógłby mi kto¶ wytłumaczyć, co tu się dzieje?

Moon wystosował sto pięćdziesi±te ostatnie ostrzeżenie.

Dwóch grupowych
troli tłucze się, że aż pióra lec±,

Dzień jak codzień.[1]

Moon ma być prezesem poważnej
spółki, drugi zamiast Granad± ponoć Punto jeĽdzi,

Obie te informacje s± równie prawdziwe.

jakie¶ dane osobowe
w powietrzu lataj±. Czy przez te parę miesięcy, jak mnie tu nie było,
¶wiat całkiem zwariował?

Patrz 1.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-01-09 17:25:24
Autor: Adam Płaszczyca
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Fri, 8 Jan 2010 02:13:55 +0100, Moon napisał(a):

[...]

Bior±c pod uwagę co Ty masz w banku, to jako¶ nie boję :D

--
     ___________ (R)

Data: 2010-01-09 19:01:28
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Adam Płaszczyca wrote:

Bior±c pod uwagę co Ty masz w banku, to jako¶ nie boję :D

mało ci było stressu w zeszłym roku?
poprawię ci zaraz, psycholu.

moon

Data: 2010-01-10 01:42:40
Autor: Adam Płaszczyca
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Sat, 9 Jan 2010 19:01:28 +0100, Moon napisał(a):

Panie Piotrze Dynda, prezesie QMC International sp. z o.o. z siedzib± przy
ul. Chocimskiej 27/4 w Krakowie

Bior±c pod uwagę co Ty masz w banku, to jako¶ nie boję :D

mało ci było stressu w zeszłym roku?

Stresu? Znów Pana wyobraĽnia ponosi.
poprawię ci zaraz, psycholu.

Wie Pan, w końcu może jednak załatwię Panu jazdę po s±dach?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-01-10 23:43:44
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Adam Płaszczyca wrote:
[...]

jazdę, ale do prokuratora, to będziesz miał ty, nie my¶l, że ci się uda, jemiole.
jeszcze ci stalking dorzucę, ty durny kmiocie.

moon

Data: 2010-01-10 23:20:00
Autor: masti
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia pięknego Sun, 10 Jan 2010 23:43:44 +0100, osobnik zwany Moon
wystukał:

jazdę, ale do prokuratora, to będziesz miał ty, nie myśl, że ci się uda,
jemiole.
jeszcze ci stalking dorzucÄ™, ty durny kmiocie.

moon
grupy Ci się popieprzyły donosicielu.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-11 02:16:08
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:f33acfbbbe6afff366230bfa8b8d25a3f650.pl.eu.org...
[...]

a ty masz chociaż auto, czy tylko guza na mózgu, płaszczycowy rowolizie?

moon

Data: 2010-01-11 10:27:02
Autor: masti
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia pięknego Mon, 11 Jan 2010 02:16:08 +0100, osobnik zwany Moon
wystukał:

[...]

w przeciwieństwie do Ciebie tak i to nie jedno

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-11 21:57:04
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
masti wrote:

a ty masz chociaż auto, czy tylko guza na mózgu, płaszczycowy
rowolizie?

w przeciwieństwie do Ciebie tak i to nie jedno

to pisz na temat, gumofilcu

moon

Data: 2010-01-11 23:48:11
Autor: Adam Płaszczyca
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Mon, 11 Jan 2010 21:57:04 +0100, Moon napisał(a):

Panie Piotrze Dynda, prezesie QMC International sp. z o.o. z siedzib±
przy ul. Chocimskiej 27/4 w Krakowie

w przeciwieństwie do Ciebie tak i to nie jedno

to pisz na temat, gumofilcu

Znów Pan pokazuje, jak inteligentn± osob± jest prezes spółki
consultingowej, który, jak sam twierdzi, zapierdala od rana do nocy, bo
jego współpracownicy s± nic niewiedz±cymi głupkami, a on sam analizuje
dane. I dlatego też nie należy kupować Vectry, auta z upadaj±cego amerykańskiego
GM, który to koncern nie potrafi wyprodukować samochodu, a do tego jeĽdzić
takim, to obciach. --
     ___________ (R)

Data: 2010-01-12 00:11:52
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Adam Płaszczyca wrote:
> [...]
consultingowej, który, jak sam twierdzi, zapierdala od rana do nocy,
bo jego współpracownicy s± nic niewiedz±cymi głupkami, a on sam

moi pracownicy s± ¶wietni, a ty jak zwykle kłamiesz.
moi pracownicy zarabiaj± dziennie tyle, ile ty w tydzień.
Adam Płaszczyca, zam. przy ulicy na Szaniec w Krakowie to patologiczny kłamca, oszczerca i chorobliwy psychopata.
To stalker i osoba, któr± wkrótce powitaj± koledzy w areszcie gromkim "hurra, dziewczyny przysłali".

> I dlatego też nie należy kupować Vectry, auta z upadaj±cego
amerykańskiego GM, który to koncern nie potrafi wyprodukować
samochodu, a do tego jeĽdzić takim, to obciach.

o to się nie musisz martwić, ciebie i tak nie stać, pandziarzu.

moon

Data: 2010-01-11 23:40:22
Autor: masti
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia pięknego Tue, 12 Jan 2010 00:11:52 +0100, osobnik zwany Moon
wystukał:

Adam PĹ‚aszczyca wrote:
 > ZnĂłw Pan pokazuje, jak inteligentnÄ… osobÄ… jest prezes spółki
consultingowej, ktĂłry, jak sam twierdzi, zapierdala od rana do nocy, bo
jego współpracownicy są nic niewiedzącymi głupkami, a on sam analizuje
dane.

moi pracownicy są świetni, a ty jak zwykle kłamiesz. moi pracownicy
zarabiają dziennie tyle, ile ty w tydzień.

idź sobie do swoich klakierów na alt, bo tu się tylko ośmieszasz po raz kolejny
--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-12 09:30:11
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Adam PĹ‚aszczyca wrote:
> [...]

zarabiają dziennie tyle, ile ty w tydzień.

idź sobie do swoich klakierów na alt, bo tu się tylko ośmieszasz po

a to jest grupa pana płaszczycy?
to wpsółczuje głęboko.

moon

Data: 2010-01-12 21:41:01
Autor: Adam Płaszczyca
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Tue, 12 Jan 2010 00:11:52 +0100, Moon napisał(a):

Panie Piotrze Dynda, prezesie QMC International sp. z o.o. z siedzib±
przy ul. Chocimskiej 27/4 w Krakowie

moi pracownicy s± ¶wietni, a ty jak zwykle kłamiesz.

Ależ oczywi¶cie, że sa ¶wietni - dla Pana. Tani, nie podskakuja, robi± co
im się każe. Sam Pan o tym pisał, że oni nie nadaj± się do analizy, oni tylko zbieraj±
dane.
moi pracownicy zarabiaj± dziennie tyle, ile ty w tydzień.

Tyle, że pracuj± raz na miesi±c :D

Adam Płaszczyca, zam. przy ulicy na Szaniec w Krakowie to patologiczny kłamca, oszczerca i chorobliwy psychopata.

Znów Pan kłamie, Panie Prezesie.

o to się nie musisz martwić, ciebie i tak nie stać, pandziarzu.

LOL. Znów Panu Zarzecki nieaktualne informacje przekazał. --
     ___________ (R)

Data: 2010-01-13 02:16:02
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Adam Płaszczyca wrote:
[...]

nie przynudzaj, bido.
napisz co¶ o swoich egzaminach i wykroczeniach.
zajmij się sob±, pierdolcu.

moon

Data: 2010-01-14 01:20:47
Autor: Adam Płaszczyca
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Wed, 13 Jan 2010 02:16:02 +0100, Moon napisał(a):

[...]

Po raz kolejny? Po co, czyzby konsultant od googli zerwał kontrakt i nie
był Pan w stanie sam znaleĽć tego w±tku?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-01-11 19:58:13
Autor: Adam Płaszczyca
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Sun, 10 Jan 2010 23:43:44 +0100, Moon napisał(a):

[...]

A dorzuć Pan, co Pan chcesz. Łatwiej będzie prokuratorowi spu¶cić Pana do
kibelka. --
     ___________ (R)

Data: 2010-01-04 21:15:49
Autor: Adam Płaszczyca
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Sun, 3 Jan 2010 21:20:06 +0100, Moon napisał(a):

Panie Piotrze Dynda, prezesie QMC International sp. z o.o z siedzib± przy
ul. Chocimskiej 27/4 w Krakowie

ty, małpko, a kto się tu zachowuje jak cham, co?

Pan.

i nie mów mi gówniarzu gdzie mnie potrzeba, a gdzie nie.

Potrzeba Cie na cmentarzu, 2,5 metra pod ziemi±. Innego zastosowania dla
Ciebie nie widze.
s± grupy gdzie jestem 1o lat i nie mam ptoblemów z nikim - pewnie dlatego,

....że jeste¶ na nich jedynym użytkownikiem.

--
     ___________ (R)

Data: 2010-01-03 21:12:08
Autor: Moon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
[...]

syndrom płaszczycy polega na niemożno¶ci zajęcia się czymkolwiek poza mn±, a przez to pogr±żeniu w psychozę.
moon

Data: 2010-01-04 21:18:00
Autor: Adam Płaszczyca
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Sun, 3 Jan 2010 21:12:08 +0100, Moon napisał(a):

[...]

I dlatego Pan pije do lusterka, zajmuj±c się sob±?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-01-04 21:14:45
Autor: Adam Płaszczyca
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Sun, 03 Jan 2010 19:12:11 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

Co to jest syndrom płaszczycy?
Sranie w gacie ze strachu?

Tak, i potem Dynda musi Ciebie prosic o wylizanie obesranej dupy.

--
     ___________ (R)

Data: 2010-01-04 21:14:20
Autor: Adam Płaszczyca
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Sun, 3 Jan 2010 19:09:39 +0100, Moon napisał(a):

[...]

Znaczy uciekniesz z podkulonym ogonem równiez z tej grupy?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-01-03 22:56:58
Autor: Bydlę
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

PSYLO wrote:

Moon pisze:

[...]

O tym

http://i49.tinypic.com/15hgux.jpg

Piszesz?

--
Bydlę

Data: 2010-01-04 00:37:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Hello Bydlę,

Sunday, January 3, 2010, 10:56:58 PM, you wrote:

[...]

A ja widziałem nagłówek w Fakcie, że jeste¶ debilem. I co? ;)
O tym
http://i49.tinypic.com/15hgux.jpg
Piszesz?

Zszedłem. Jeste¶ genialne bydlę ;)

--
Best regards,

Data: 2010-01-04 08:40:39
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Bydlę wydusił z siebie te słowy:

A ja widziałem nagłówek w Fakcie, że jeste¶ debilem. I co? ;)

O tym

http://i49.tinypic.com/15hgux.jpg

Piszesz?

na prhn to podrzućcie.
Ja nie mogo bo mnie kya nie lubi ;-)

Data: 2010-01-04 12:49:06
Autor: michail
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
W dniu 2010-01-03 22:56, Bydlę pisze:

O tym

http://i49.tinypic.com/15hgux.jpg

Piszesz?

ROTFLMAO :D

--
Michail

Data: 2010-01-06 00:02:56
Autor: Borys Pogoreło
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Sun, 03 Jan 2010 22:56:58 +0100, Bydlę napisał(a):

A ja widziałem nagłówek w Fakcie, że jeste¶ debilem. I co? ;)

O tym

http://i49.tinypic.com/15hgux.jpg

 Genialne! :)

 Szkoda, że na prhn takich rzeczy nie ma sensu puszczać, bo obrazek zaraz
zniknie.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-01-03 15:14:08
Autor: Konstanty Wycirowski
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

"Jarek" <jarek99@gower.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hhobot$lbc$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam

Przymierzam siÄ™ do zakupu auta w kombi.

A w jakim to kombi sprzedają auta? Cholernie duże musi być? Chyba, że ze jakiś komis co się zwie "kombi"?

Data: 2010-01-03 18:49:40
Autor: Jurand
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Użytkownik "Jarek" <jarek99@gower.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hhobot$lbc$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam

Przymierzam się do zakupu auta w kombi.

Mam dwa typy Ford Mondeo Mk3 i Opel Vectra C, rok ok 2004-2005, napędzane silnikiem 2.0 Diesel.
 DoradĽcie jakie plusy i minusy znajdę pomiędzy tymi autami, co będzie bardziej korzystnym wyborem.

Vectra. Przy czym w Vectrze to najlepszy jest silnik 1.9 CDTI 120 KM. A w ogóle de best of de best jest i tak Volvo V50 2.0 D.

Jurand.

Data: 2010-01-03 19:04:00
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Jurand pisze:
[...]

Ten 2.0D 136KM w V50 to silnik 2.0 tdci jaki jest montowany w mondeo od przynajmniej 6 lat.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-03 21:56:34
Autor: omega_fan
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Ten 2.0D 136KM w V50 to silnik 2.0 tdci jaki jest montowany w mondeo od
przynajmniej 6 lat.

Taaa... jasne... od 6 ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine#2.0_2

2.0
Based on the PSA DW10 engine[citation needed] and with a capacity of 1997cc, this engine was developed by Peugeot engineers in France on behalf of both PSA and Ford Motor Company.[citation needed] Production is currently taking place in France and Skövde in Sweden[citation needed]. The engine was released to Ford models in 2005 Ford Focus, and followed in the 2007 Mk IV Mondeo.

Data: 2010-01-03 22:26:34
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
omega_fan pisze:
[...]

Pomyliłem się nie od 6 ale od 7 lat!
Fakt -pierwszy miał go C-MAX w 2003r :)

A teraz ta "nowo¶ć" zawitała do volvo i już super hiper zajebisty silnik volvo :)))

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-04 08:27:54
Autor: omega_fan
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
[...]

Wiec nie pisz bzdur ze jest w Mondeo od 6 lat. W Mondeo jest od
3 lat (2007) a wcze¶niej w MK3 były silniki ZSD, które maj± notoryczne
problemy z układem wtryskowym.

Data: 2010-01-04 21:14:59
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Data: 2010-01-04 21:17:19
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
omega_fan pisze:
[...]

W wiki jest bł±d. Mondeo z silnikiem 136KM 100kW jest montowane od 2005 roku wiec od 5 lat. 2007 to był ostatni i nie pełny rok produkcji mondeo poprzedniej generacji mk III i pocz±tek mk IV.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10957516

Faktycznie co do 6 lat to przesadziłem. Pomyliłem się o rok.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-07 14:49:04
Autor: robal
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
The_EaGle <the@djd.com> popełnił(a):

W wiki jest bł±d. Mondeo z silnikiem 136KM 100kW jest montowane od
2005 roku wiec od 5 lat. 2007 to był ostatni i nie pełny rok
produkcji mondeo poprzedniej generacji mk III i pocz±tek mk IV.

W Mondeo Mk3 NIE BYŁY montowane diesle 2.0 136 KM, czyli te od PSA/Ford. Pojawiły się dopiero w Mondeo IV.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10957516

Faktycznie co do 6 lat to przesadziłem. Pomyliłem się o rok.

A link z otomoto.pl to wykładnia niesamowita :). I czy ja dobrze widzę, że to Mondeo z 2005 roku ma tylne ¶wiatła sprzed FL?

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2010-01-03 22:13:25
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
The_EaGle wydusił z siebie te słowy:

Ten 2.0D 136KM w V50 to silnik 2.0 tdci jaki jest montowany w mondeo
od przynajmniej 6 lat.

jaki tdci?

I w fordzie i w volvo to silniki z ... Peugeota/Citroena z troche innym osprzętem.

ps. i ten osprzęt robi różnice, bo i w Peugeocie i w Citroenie i w Volvo pracuj± do¶ć kulturalnie, a w Fordzie to dziwięk rodem z betoniarki (przynajmniej na wolnych obrotach)

Data: 2010-01-03 22:50:14
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Kuba (aka cita) pisze:
[...]

ps. i ten osprzęt robi różnice, bo i w Peugeocie i w Citroenie i w Volvo pracują dość kulturalnie, a w Fordzie to dziwięk rodem z betoniarki (przynajmniej na wolnych obrotach)

Bzdury piszesz jak potłuczony. Tam WSZYSTKO jest to samo.
Sprawdź sobie w katalogach częsci, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, , WSZYSTKO bo to ten sam silnik.

Zresztą wtedy to ford był właścicielem volvo wiec skąd maja być silniki?
Podobnie jak i płyta podłogowa tego V50 - oczywiście od forda.
Ten V50 to po prostu focus kombi z silnikiem z focusa :) kosztujący 30tys więcej.

Nowy silnik 2.0 tdci, którego pierwowzorem był DW10 czyli stary HDi z 1999r został opracowany przez PSA i forda i to ford go po raz pierwszy użył w C-MAX w 2003r.
Rok później zamontowano go wielu róznych samochodach m.in peugocie 307 czy volvo S40/V50/C30.

2003–present Ford Focus C-Max 2.0 TDCi, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)

a franuzi zaczęli go montować rok później:
2004–2007 Peugeot 307 2.0 HDi, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)

a volvo:

2004–present Volvo C30/S40/V50 2.0 D, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
2007–present Volvo V70 2.0 D, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-03 22:55:05
Autor: DoQ
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
The_EaGle pisze:

Bzdury piszesz jak potłuczony. Tam WSZYSTKO jest to samo.
Sprawdź sobie w katalogach częsci, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, , WSZYSTKO bo to ten sam silnik.

Pitolisz. 2.0HDI moze miec osprzet Boscha, Siemensa albo Delphi z czego najlepiej sprawuja sie te pierwsze. W 407 od 2007 montuja Delphi i zaczynaja sie problemy...

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-01-03 21:59:11
Autor: Waldek Godel
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Sun, 03 Jan 2010 22:55:05 +0100, DoQ napisał(a):

Pitolisz. 2.0HDI moze miec osprzet Boscha, Siemensa albo Delphi z czego najlepiej sprawuja sie te pierwsze. W 407 od 2007 montuja Delphi i zaczynaja sie problemy...

Problemy to były z osprzętem Siemensa w C5 ZTCW robionym w Meksyku.. Delphi wydaje się jeszcze małym pikusiem przy Siemensie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-03 22:59:53
Autor: DoQ
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Waldek Godel pisze:

Problemy to były z osprzętem Siemensa w C5 ZTCW robionym w Meksyku.. Delphi wydaje się jeszcze małym pikusiem przy Siemensie.

Podobnie jak Delphi przy Boschu ;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-01-04 10:48:59
Autor: Krzysztof Szmergiel
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
On 2010-01-03 22:55, DoQ wrote:

Pitolisz. 2.0HDI moze miec osprzet Boscha, Siemensa albo Delphi z czego
najlepiej sprawuja sie te pierwsze. W 407 od 2007 montuja Delphi i
zaczynaja sie problemy...

Poza tym w V50 jest zupelnie zmodyfikowany osprzet silnika i nawet
montowany jest inaczej. Innaczej tez jest oprogramowany co ma wplyw na
chalas przy wyzszych obrotach i spalanie na nizszych.

K.

Data: 2010-01-04 20:56:14
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Krzysztof Szmergiel pisze:
On 2010-01-03 22:55, DoQ wrote:

[...]

Mówisz że na hałas przy wyższych obrotach ma wpływ oprogramowanie silnika...hmm ciekawe możesz to rozwinąć? :)

Aaaa co do spalania to np w V50 jest większe niż w tej samej wielkości aucie czyli focusie kombi z tym silnikiem...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-04 20:18:43
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
DoQ pisze:
The_EaGle pisze:

[...]

Co znaczy osprzęt? Chodzi ci o pompę wtryskową i wtryskiwacze czy też o alternator? Pompa i wtryskiwacze są te same wiec nie pisz bzdur. Alternator taki czy owaki ma się do tej dyskusji jak piernik do wiatraka.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-04 21:15:43
Autor: DoQ
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
The_EaGle pisze:

Co znaczy osprzęt? Chodzi ci o pompę wtryskową i wtryskiwacze czy też o alternator? Pompa i wtryskiwacze są te same wiec nie pisz bzdur.

Świetne dyrdymały opowiadasz, jak dziecko wychowane na wikipedii.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/68U2FQr1ehyCKNw1_UJ3IA?feat=directlink

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-01-04 21:35:44
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
DoQ pisze:
The_EaGle pisze:

[...]

Czy ty rozumiesz co przesłałeś ?

Dwie różne pompy wtryskowe w zależności od tego czy samochód wyposażony jest w FAP czy nie.

A teraz przedstaw mi tak samo j.w różne pompy wtryskowe z FAP i bez FAP dla volvo, PSA i forda.

Czekam z niecierpliwością.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-04 21:43:17
Autor: DoQ
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
The_EaGle pisze:

Czy ty rozumiesz co przesłałeś ? Dwie różne pompy wtryskowe w zależności od tego czy samochód wyposażony jest w FAP czy nie.

Obecność FAP nie ma znaczenia. Uklady Delphi są w obu wersjach i w obu jest ta sama pompa 1920LP - chcesz stosowne obrazki czy darujesz mi wycinanki?

A teraz przedstaw mi tak samo j.w różne pompy wtryskowe z FAP i bez FAP dla volvo, PSA i forda.
Czekam z niecierpliwością.

No zaraz zaraz. Jeszcze niedawno pisales ze Citroen, Peugeot i Ford ma zawsze TEN SAM osprzęt zasilania paliwem cyt.
"Bzdury piszesz jak potłuczony. Tam WSZYSTKO jest to samo.
Sprawdź sobie w katalogach częsci, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, , WSZYSTKO bo to ten sam silnik."

Podalem ci na widelcu ze sa przynajmniej dwie rozne opcje. Zamiast przyznac mi oczywista racje, bedziesz sobie dalej zlosliwie popiardywal?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-01-04 22:03:02
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
DoQ pisze:
The_EaGle pisze:

[...]

Jeżeli jest ta sama wersja i mówisz mi o tym jako o dowodzie to dalej albo nie rozumiesz co ja napisałem.

Nie mam dowodu że w volvo, fordzie i PSA jest montowany inny osprzęt specjalnie do tych modeli. To że są różne wersje, które mogą być montowane w każdym koncernie to nie ma znaczenia.

Chodzi o to że w momencie np rok 2006 tdci mondeo 2.0 136KM ma taki sam jak volvo V50 w 2006. Jasnym jest że pompa wtryskowa w 2003r w c-max może się różnic od tej w 2010 w mondeo bo to 7 lat! Choć wtryski są jak widzę te same!
Silniki generalnie sÄ… razem opracowywane i razem rozwijane przez dwa koncerny forda i PSA i tak samo trafiajÄ… pod maski! PracÄ™ nad 1.6d i 2.0 d sÄ… prowadzone przez 8 lat.

[...]

No wĹ‚aĹ›nie ĹĽe "jest to samo" tzn ĹĽe ĹĽe zarĂłwno te dwie wersje czy nawet 20  sÄ… w volvo, PSA i fordzie. PoproszÄ™ o dowĂłd ĹĽe tylko te 3 wersje sÄ… fordzie a 3 inne w PSA a jeszcze inne w volvo. To dopiero mogĹ‚o by dać dowĂłd ĹĽe silnik forda sÄ… np bardziej awaryjne bo majÄ… inny osprzÄ™t ktĂłry nie jest montowany np w volvo. Przedstawisz mi takie wycinanki?

Podalem ci na widelcu ze sa przynajmniej dwie rozne opcje. Zamiast przyznac mi oczywista racje, bedziesz sobie dalej zlosliwie popiardywal?

Sensem mojej wypowiedzi byĹ‚o ĹĽe z moich informacji silniki PSA, forda i volvo nie różniÄ… siÄ™ osprzÄ™tem.  Na razie nie uzyskaĹ‚em od Ciebie stosownych dowodĂłw ĹĽe jest inaczej. Jedyne co przedstawiĹ‚eĹ› to ĹĽe silnik DW10 ma dwie wersje pompy wtryskowej w zaleĹĽnoĹ›ci od zastosowania FAP i tyle.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-04 22:16:26
Autor: DoQ
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
The_EaGle pisze:

[...]

Awaryjnosc pod wzgledem zastosowanej marki osprzetu nie ma znaczenia?
Cikawostka...

[...]

W peugeocie/citroenie jak widac nie.

Silniki generalnie sÄ… razem opracowywane i razem rozwijane przez dwa koncerny forda i PSA i tak samo trafiajÄ… pod maski! PracÄ™ nad 1.6d i 2.0 d sÄ… prowadzone przez 8 lat.

No ale co z tego ze sa razem opracowywane jak mogÄ… miec zupelnie rozny osprzet????

[...]

Fordy mialy przewaznie osprzet Delphi, PSA montowalo czesciej Boscha - ot cala historia.

Sensem mojej wypowiedzi byĹ‚o ĹĽe z moich informacji silniki PSA, forda i volvo nie różniÄ… siÄ™ osprzÄ™tem.  Na razie nie uzyskaĹ‚em od Ciebie

Jak sie nie roznia skoro w samym PSA moga byc trzy wersje osprzetu?

stosownych dowodów że jest inaczej. Jedyne co przedstawiłeś to że silnik DW10 ma dwie wersje pompy wtryskowej w zależności od zastosowania FAP i tyle.

Nie pompy wtryskowej a calego ukladu zasilania. I nie dwie a trzy, bo do tego dochodzi jeszcze awaryjny Siemens. Ty natomiast upierasz sie ze kazda (przykladowo) 407 2.0 HDI bedzie  wyposazona w identyczny osprzet co Mondeo czy Volvo.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-01-04 08:47:28
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
The_EaGle wydusił z siebie te słowy:

Bzdury piszesz jak potłuczony. Tam WSZYSTKO jest to samo.
Sprawdź sobie w katalogach częsci, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, ,
WSZYSTKO bo to ten sam silnik.

rozumiem, ze różnice w dziękach wydawanych przez Peugeota i Forda wynikają tylko z różnic w rozchodzeniu sie fali akustycznej przez różne kształty grilla :)
ps. a różnice w trwałości niektorych podzespołów tylko i wyłącznie z polecenia głównego projektanta, ktory podszedł do silnika w Fordzie i powiedzial: "teraz do Was, wtryskiuwacze, mówie - macie sie zepsuć przy między przy 150tys km, zrozumiano?"

Data: 2010-01-04 20:24:04
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Kuba (aka cita) pisze:
[...]

Idź do laryngologa :) skoro słyszysz różnice w dźwiękach wydawanych przez ten sam silnik :). Oczywiście różnice minimalne w lepszej jakości wytłumieniu i mogą być (np poduszki silnika czy lepszej jakości tłumik)
ale to tylko kosmetyka.

Choć jak widać "siła marketinga" wmówi ludziom wszystko :)

[...]

Różnice w trwałości silnika produkowanego w tym samym miejscu w tej sam ej fabryce po podróży do Szwecji gdzie jest montowany w volvo lub do Niemiec gdzie jest montowany w mondeo wynika z twoich osobistych doświadczeń czy też z twojego widzi mi się? :)

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-04 20:31:31
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Kuba (aka cita) pisze:
[...]

ale słyszałeś kiedyś Mondeo TDCI - prawda? :D
Wypisz wymaluj - betoniarka.

Oczywiście różnice minimalne w lepszej
jakości wytłumieniu i mogą być (np poduszki silnika czy lepszej
jakości tłumik) ale to tylko kosmetyka.

nie mówie o dzwięku w kabinie, tylko na zewnątrz.

Choć jak widać "siła marketinga" wmówi ludziom wszystko :)

Zwróc kiedyś uwage na Mondeo TDCI kiedy będzie chodzić na wolnych obrotach :D
Dzwięk na tyle charakterystyczny jak np. w ... maluchu. Nie da sie pomylić z innym :)

[...]

Zrob sobie kiedyś tą 'przyjemność' i posłuchaj chodzącego na wolnych obrotach Forda Mondeo, a później chętnie zaprosze Cie do mnie na piwko, zebyśmy mogli sobie o tym podyskutowac.

:D

Data: 2010-01-04 20:36:27
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Kuba (aka cita) pisze:
[...]

Ty nie rozróżniasz, mam takie wrażenie 3 silników tdci w mondeo. Być może że starszy był głośniejszy, niż nowszy.
Masz jakiś dowód że to co słyszałeś to był ten sam co w V50 o który toczy się dyskusja?

Oczywiście różnice minimalne w lepszej
jakości wytłumieniu i mogą być (np poduszki silnika czy lepszej
jakości tłumik) ale to tylko kosmetyka.

nie mówie o dzwięku w kabinie, tylko na zewnątrz.

A to tłumik czy wibracje przenoszone przez poduszki nie mają nic wspólnego z dźwiękiem na zewnątrz?

[...]

Zwracam często bo mondeo tdci jest masa i na pewno z maluchem go nie pomylę choć do audiofilii się nie zaliczam.

[...]

Zapraszam do mnie do pracy jest kilka sztuk możemy posłuchać, znajdziemy gdzieś malucha i porównamy dźwiek... Jak nie słyszysz różnicy to ja nie wiem jak mogę ci pomóc ;)

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-04 22:15:11
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
[...]

przeczytaj prosze jeszcze raz co napisalem i bądz tak dobry nie przekręcaj moich słów.

Napisalem, ze dzwiek Mondeo jest tak samo charakterystyczny jak dzwięk Malucha. Jesli wg Ciebie porównuje tu dzwięk Mondeo do Malucha, w dodatku twierdząc, ze są takie same... to ja już też nei wiem jak Ci pomóc.

ps. porównałem dzwięk silnika Mondeo do .. betoniarki

Data: 2010-01-05 01:23:43
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Kuba (aka cita) pisze:
[...]

Jak można mówić o charakterystycznym dźwięku mondeo skoro w wersji dotyczącej topicu jest tam łącznie 3 lub 4 rózne jednostki diesla.
Wiec proszę nie pitol jak potłuczony. Są tam silniki rodem z transita a są CR 3 generacji i jak piszesz że dla ciebie to wszystko jedno to ta dyskusja traci po prostu sens...
EOT

Data: 2010-01-05 17:02:33
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
The_EaGle wydusił z siebie te słowy:

Jak można mówić o charakterystycznym dźwięku mondeo skoro w wersji
dotyczÄ…cej topicu jest tam Ĺ‚Ä…cznie 3 lub 4 rĂłzne jednostki diesla.
Wiec proszę nie pitol jak potłuczony. Są tam silniki rodem z transita
a sÄ… CR 3 generacji i jak piszesz ĹĽe dla ciebie to wszystko jedno to
ta dyskusja traci po prostu sens...
EOT

przecież ta częsc wątku dotyczy silnika 2,0TDCI ... wiec se nie eotuj, tylko czytaj kontekst.

Data: 2010-01-05 19:55:16
Autor: Jurand
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hhvnqu$ho1$1inews.gazeta.pl...
The_EaGle wydusił z siebie te słowy:

Jak można mówić o charakterystycznym dĽwięku mondeo skoro w wersji
dotycz±cej topicu jest tam ł±cznie 3 lub 4 rózne jednostki diesla.
Wiec proszę nie pitol jak potłuczony. S± tam silniki rodem z transita
a s± CR 3 generacji i jak piszesz że dla ciebie to wszystko jedno to
ta dyskusja traci po prostu sens...
EOT

przecież ta częsc w±tku dotyczy silnika 2,0TDCI ... wiec se nie eotuj, tylko czytaj kontekst.

W Mondeo były montowane 4 silniki 2.0 TDCi. O mocach: 115, 130, 136 oraz 140 KM.
Zdecyduj się, o którym piszesz.

Jurand.

Data: 2010-01-04 08:49:11
Autor: Jurand
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Użytkownik "The_EaGle" <the@djd.com> napisał w wiadomo¶ci news:hhr3el$olt$1news.onet.pl...

[...]

SprawdĽ sobie w katalogach częsci, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, , WSZYSTKO bo to ten sam silnik.

Nie jest. To Ty sobie sprawdĽ. Osprzęt wtryskowy jest zupełnie inny. W ogóle TDCI 130 KM a TDCI 136 KM to s± dwa różne silniki.
Nie mieszaj tutaj Mondeo z V50, bo tych samochodów NIE NAPĘDZAJˇ te same jednostki.
Dlatego wszystkie problemy silnikowe, dotycz±ce wła¶cicieli Mondeo, nie maj± odzwierciedlenia w V50-kach czy tez Focusach, co więcej - prawie w ogóle nie ma problemów z systemem wtrysku.

Jurand.

Data: 2010-01-04 20:28:31
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Jurand pisze:
[...]

W mondeo jest ten sam silnik 136KM  co w S40/V50/C30 i V70 a tutaj masz dowód:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine#2.0_2
i tutaj osprzęt wtryskowy jest ten sam. Przynajmniej tak wynika z katalogu który mam przed nosem i gdzie mogę sobie dobrać wtryskiwacze do każdego z tych silników - Sˇ IDENTYCZNE.

Starszej generacji silniki 2.0 tdci 130KM to inna para kaloszy i nie mówię o tym silniku.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-05 19:01:02
Autor: Jurand
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Użytkownik "The_EaGle" <the@djd.com> napisał w wiadomo¶ci news:hhtfgt$hff$1news.onet.pl...
Jurand pisze:
[...]

Dokładnie tak. Ale w Mondeo ten silnik montowany jest dopiero od 2007 roku.

Starszej generacji silniki 2.0 tdci 130KM to inna para kaloszy i nie mówię o tym silniku.

Tak, to jest zupełnie inny silnik.

Data: 2010-01-04 08:46:22
Autor: Jurand
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Użytkownik "The_EaGle" <the@djd.com> napisał w wiadomo¶ci news:hhqm6e$h30$2news.onet.pl...
Jurand pisze:
[...]

Bł±d. To silnik koncernu PSA. Nie ma nic wspólnego z Mondeo, przynajmniej tym w starszym nadwoziu ;) I dlatego V50 de best jest ;)

Jurand.

Data: 2010-01-04 09:23:08
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Jurand wydusił z siebie te słowy:

Bł±d. To silnik koncernu PSA. Nie ma nic wspólnego z Mondeo,
przynajmniej tym w starszym nadwoziu ;) I dlatego V50 de best jest ;)

ja tam wole 407 bo jest większy, wg mnie ładniejszy i komfort podróżowania też mi bardziej pasuje, ale gusta s± różne.

Data: 2010-01-04 10:07:14
Autor: Jurand
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hhs8hf$gm6$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jest większy, czy ładniejszy - nie wiem, komfort podróżowania podobny, zachowanie na drodze - V50 deczko, ale naprawdę tylko deczko lepiej, koszty serwisowania - V50 dużo lepiej ;) Prestiż - no comment. Cena zakupu - V50 trochę tańsze.

Jurand.

Data: 2010-01-04 11:08:10
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Jurand wydusił z siebie te słowy:

Jest większy,

Jest większy

czy ładniejszy - nie wiem,

no to już rzecz gustu

komfort podróżowania podobny,

No generalnie tak, ale mi chodzi bardziej o to, ze wole "styl komfortu" Peugeota niż Volvo.

zachowanie na drodze - V50 deczko, ale naprawdę tylko deczko lepiej,

a tu nie mam zdania. Wydaje mi sie, ze oba sa podobne

koszty serwisowania - V50 dużo lepiej ;) Prestiż - no comment. Cena
zakupu - V50 trochę tańsze.

hmm to zalezy na co sie patrzy.
Mysle, ze serwis jest na podobnym poziomie, a co do cen - na nowych cenach sie nie znam, ale używane to chyba jednak P407 wyjdzie taniej.

generalnie chodzi mi bardziej o to, ze P407 pasuje mi bardziej, ale to takie subiektywne odczucie

Data: 2010-01-04 20:29:57
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Jurand pisze:

[...]

Chciałbym zauważyć że porównujesz kompakt V50 z P407 to lekko nie ma sensu...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-04 13:40:11
Autor: Jacek
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Bł±d. To silnik koncernu PSA. Nie ma nic wspólnego z Mondeo, przynajmniej tym w starszym nadwoziu ;) I dlatego V50 de best jest ;)

Jurand.

Mowisz, ze 2,0 volvowskie jest najlepszym dieselkiem z generalnie takich dwulitrowek?
Mam porownanie do a4 z 2004 (v50 tez z 2004) i audi jest cicsze, ale wg mnie slabsze chociaz na papierze niby lepsze.

Data: 2010-01-04 14:32:28
Autor: Jurand
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Użytkownik "Jacek" <monia@spam-wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hhsm14$api$1node1.news.atman.pl...

[...]

Wg mnie z dwulitrowych silników turbodiesla jest to jedna z najlepszych jednostek - je¶li nie najlepsza - pod praktycznie każdym względem.

Jurand.

Data: 2010-01-04 14:41:04
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Jurand wydusił z siebie te słowy:

Wg mnie z dwulitrowych silników turbodiesla jest to jedna z
najlepszych jednostek - je¶li nie najlepsza - pod praktycznie każdym
względem.

ja tam az tak mocno bym nie napisał, jednak co¶ w tym jest.
Tyle, ze Ty piszesz o Volvo znikaj±c przy tym Peugeoty i Citroeny, ktore maj± dokladnie ten sam silnik.
Prawd± jest jednak, ze jest stosunkowo mocny, stosunkowo bezawaryjny i do tego oszczędny jak cholera.

Data: 2010-01-04 15:07:53
Autor: Jurand
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hhsr5k$61a$1inews.gazeta.pl...
[...]

Oczywi¶cie robię to celowo - ponieważ oceniam V50 jako cało¶ć, a nie tylko silnik. To jeden z najtańszych obecnie samochodów, je¶li chodzi o koszty eksploatacji, do tego bardzo fajnie się prowadz±cy i nikt nie powie, że jeĽdzisz "autem na F".

Jurand

Data: 2010-01-04 15:29:24
Autor: Jacek
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??

[...]

Nie wiem jak jest z awaryjnoscia w samochodach na F, ale w znanym mi v50 TD jest beznadziejnie.
W ciagu 11 000 km: drzwi wew. od kierowcy otwieraja sie za 2,3,5 albo 5 razem.
Mechanizm wyceraczek sie rozlecial, (bo jest na jakies wtedy a nie sruby?)
Wentylator chlodnicy nie działal, komuter w samochodzie o tym nie informowal... komputer serwisowy rowniez.
Przy obecnych temp. sa problemy z odpalaniem, samochod stoi na pochylosci - moze to to?
Generalnie wg mnie bardzo slabo jak na V.

Poza tym samochod jest bardzo maly (slupki przednie i bardzo slaby bagaznik).
Najlepsze co jest w tym samochodzie to faktycznie silnik, ale tak jak napisano to nie jest silnik Volvo.

Data: 2010-01-04 21:44:26
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Jacek pisze:

Poza tym samochod jest bardzo maly (slupki przednie i bardzo slaby bagaznik).
Najlepsze co jest w tym samochodzie to faktycznie silnik, ale tak jak napisano to nie jest silnik Volvo.

A s± jeszcze jakie¶ silniki volvo? Ten słynny 5 cylindrowy silnik benzynowy to chyba jedyna jednostka rodem z volvo...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-05 08:43:09
Autor: Jacek
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
The_EaGle pisze:
Jacek pisze:

[...]

Oczywi¶cie, że jest - dobre D5

Data: 2010-01-04 15:47:27
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
[...]

wiesz, dla jednego jest ważne co powie s±siad, a dla innego ważniejsze jak sie w samochodzie czuje
Mnie dobrze jeĽdzilo sie V50 (z reszt± pozostałymi S40, S60, V70 i S80 i XC 90 również) tyle, ze nie przemawiaj± do mnie te samochody.
Nie mam nic przeciwko nim, ale akurat od V50 wolałbym 407SW bo dla mnie jest wygodniejszy, jest większy, jest obszerniejszy (V50 jest .. mały) no i design Volvo w srodku do mnie nie przemawia.
Podobnie jak z Cmaxem i scenikiem tu znów - zwykle wyposażenie 407 jest lepsze od V50. Silniki s± te same, a reszta (wg mojego subiektywnego odczucia) jest na korzy¶ć 407, a panoramiczny dach w SW naprawde dodaje uroku, kiedy siedzisz w srodku (a do tego ułatwia ogl±danie swiateł na skrzyżowaniach ... no i seks pod gwiazami jest zajebisty ;-) ), choć podkre¶lam ze nic przeciwko V50 nie mam

Stwierdzenie "n ie kupuj samochodu na F" już daaaawno jest nieaktualne.

Data: 2010-01-04 16:07:47
Autor: Brzezi
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
pon, 04 sty 2010 o 15:47 GMT, Kuba (aka cita) napisał(a):

[...]

V50 to raczej odpowiednik Peugeota 30X....
407 to raczej odpowiednik 60tki

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-01-04 17:30:55
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Brzezi wydusił z siebie te słowy:

V50 to raczej odpowiednik Peugeota 30X....
407 to raczej odpowiednik 60tki

no może i tak tylko jesli S80 i V70 to sedan i kombi, a S60 nie ma kombi to dla V50 zostaje 407SW

Zależy jak na to spojrzeć, ale jak sie tak zastanowić to faktycznie V50 b±rdziej odpowiada 307/308 i id±c dalej tym tropem .. już wiem dlaczego wole 407SW niż V50 :D

Data: 2010-01-04 23:32:22
Autor: Brzezi
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
pon, 04 sty 2010 o 17:30 GMT, Kuba (aka cita) napisał(a):

no może i tak tylko jesli S80 i V70 to sedan i kombi, a S60 nie ma kombi to dla V50 zostaje 407SW

V50 to jest wersja kobmi nowego S40

Zależy jak na to spojrzeć, ale jak sie tak zastanowić to faktycznie V50 b±rdziej odpowiada 307/308 i id±c dalej tym tropem .. już wiem dlaczego wole 407SW niż V50 :D

S40 a przez to V50 to jest malutki kompakt, dokladnie tak jak 307/308, albo
odpowiednik np. Audi A3

S60 i 407 sa to juz samochodu klasy sredniej-premium, odpowiednik np. Audi
A4

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-01-05 17:03:25
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Brzezi wydusił z siebie te słowy:

S60 i 407 sa to juz samochodu klasy sredniej-premium, odpowiednik np.
Audi A4

tak na marginesie to wg mnie te klasyfikacje aut s± o kant dupy rozbić

Data: 2010-01-05 20:41:58
Autor: Hektor
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał

S60 i 407 sa to juz samochodu klasy sredniej-premium, odpowiednik np. Audi
A4

407 w klasie premium? No, no...

ZK

Data: 2010-01-05 22:22:41
Autor: Brzezi
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
wto, 05 sty 2010 o 20:41 GMT, Hektor napisał(a):

Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał

S60 i 407 sa to juz samochodu klasy sredniej-premium, odpowiednik np. Audi
A4

407 w klasie premium? No, no...

407 blizej do S60 niz do S40/V50

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-01-05 09:01:20
Autor: Mirek Ptak
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia 2010-01-04 15:47,  *Kuba (aka cita)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Stwierdzenie "n ie kupuj samochodu na F" już daaaawno jest nieaktualne.

Kto¶ Ci nakłamał - nadal je stosuję :)

Data: 2010-01-04 21:01:07
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Jurand pisze:

[...]

Jurand co ty uprawiasz? V50 to jest auto na F to ford w 95%.
Silnik od forda
Zawieszenie forda focusa i prowadzi się jak focus
Układ kierowniczy forda focusa i prowadzi się jak focus

Tylko inny znaczek i blachy...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-05 21:55:12
Autor: Grejon
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Jurand pisze:

[...]

Szfeckie Folvo :)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2010-01-04 20:31:56
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Jacek pisze:

[...]

Mówisz że 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami jest cichsze niż 2.0D w V50 z common rail II i III gen ?  Następny do lekarza laryngologa...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-04 21:18:47
Autor: Adam Płaszczyca
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Dnia Sun, 3 Jan 2010 18:49:40 +0100, Jurand napisał(a):

Vectra. Przy czym w Vectrze to najlepszy jest silnik 1.9 CDTI 120 KM. A w ogóle de best of de best jest i tak Volvo V50 2.0 D.

Tylko dlaczego proponujesz mu mniejsze auto?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-01-03 18:59:30
Autor: The_EaGle
Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
Jarek pisze:
[...]

Poszukaj w archiwum. Generalnie mondeo poprzedniej generacji jest zdecydowanie lepszym samochodem od vectry praktycznie pod każdym względem pomimo swoich niewielkich wad.

Natomiast zalety vectry które mogą być dla ciebie istotniejsze to tańsze części zamienne dostępne na szrotach i giełdach oraz większa liczba mechaników które mogą chcieć się do niej dobrać i popsuć ci ten samochód. Jeżeli chodzi o jakość wykonania to myślę że jest podobna natomiast ford jest zdecydowanie lepszy jeżeli chodzi o prowadzenie i zawieszenie. Silniki 2.0 tdci 115 i 130 KM są najtrwalsze w mondeo i na zachodzi widzi się takie auta z przebiegami po 500-600tys km bez remontu, nie poleca się 2.2 tdci 150KM. Koło dwumasowe które pada w każdym nowoczesnym dieslu pada tym częsciej im częsciej lubimy szybko i gwałtownie ruszyć spod świateł, koszt wymiany w 2.0 tdci modneo to około 3500zł wraz z tarcza, łożyskiem i kołem dwumasowym w profesjonalnym nie ASO warsztacie.
Padające koło rozponaje się po odgłosach jakie dochodzą po wyłączeniu lub właczeniu silnika - charakterystyczny metaliczny dźwięk. U spokojnych kierowców taka wymiana jest co mniej więcej 200tys km u przedstawicieli handlowych nawet po 80tys km.
Takie samo koło dwumasowe masz w oplu jak i w fordzie czy innej toyocie, produkuje je na całym świecie tylko jedna firma LUK (bądź inna na licencji tej firmy).
Obecnie te same koła montuje sie także turbodoładowanych benzynach m.in w VW 1.4 TSI czy renault 1.4 turbo.

Pozdrawiam
Rafał

Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??