Co wybrać

Data: 2012-12-09 21:04:44
Autor: Alpines
Co wybrać
Witam
Chciałbym szanownych grupowiczów poprosić o pomoc w wyborze samochodu .
Budżet do 18 tys
Zastanawiam się nad
Toyota Yaris
Renault Clio
Nissan Micra

Oczywiście wszystko zależy od stanu konkretnego modelu lecz ja chciałbym prosić o pomoc w kwestii poźniejszego servisu.(jakie macie doświadczenia)
Jak się zorientowałem Toyota i Nissan są na łańcuchu Renault na pasku rozrządu ( nie wiem niestety jaki jest to koszt wymiany jeżeli mieści się w 600 zł to również nie problem ) .
Chodzi o silnik diesla lub coś z lpg - samotne wyprawy do pracy około 80km dziennie .

Co polecacie?

--
Pozdrowienia
Alpines

Niektórzy powiedzieli wszystko, zanim jeszcze otworzyli usta. (Elias Canetti)

Data: 2012-12-09 21:13:13
Autor: Ivam
Co wybrać
W dniu 2012-12-09 21:04, Alpines pisze:
Chodzi o silnik diesla lub coś z lpg - samotne wyprawy do pracy około
80km dziennie .

Odpuść sobie renault 1.5dci.

Nic więcej w tym temacie nie poradzę.

--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

Data: 2012-12-09 22:16:22
Autor: jerzu
Co wybrać
On Sun, 09 Dec 2012 21:13:13 +0100, Ivam <filipz@WYTNIJTOpoczta.fm>
wrote:

Odpuść sobie renault 1.5dci.

Nissan i Toyota się nie psują, więc nie ma potrzeby pytać o serwis.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-12-09 23:07:56
Autor: ToMasz
Co wybrać
W dniu 09.12.2012 21:13, Ivam pisze:
W dniu 2012-12-09 21:04, Alpines pisze:
Chodzi o silnik diesla lub coś z lpg - samotne wyprawy do pracy około
80km dziennie .

Odpuść sobie renault 1.5dci.
auto nie teges, silnik zły? 15dci ma też parę wersji

ToMasz

Data: 2012-12-09 23:25:05
Autor: Ivam
Co wybrać
W dniu 2012-12-09 23:07, ToMasz pisze:
auto nie teges, silnik zły? 15dci ma też parę wersji

Brak zamków na panewkach. We wszystkich wersjach.

Poza tym fajny silnik. Ale trochę strach. Podobnie zresztą OIDP hdi 1.4 i 2.2.

Data: 2012-12-10 00:19:30
Autor: Lewis
Co wybrać
W dniu 2012-12-09 23:25, Ivam pisze:
[...]

O popatrz a to w saabie podobno radośnie panewki się kręcą :D

Lewis

Data: 2012-12-10 08:30:10
Autor: ToMasz
Co wybrać
W dniu 10.12.2012 00:19, Lewis pisze:
[...]

mają się w renówkach kręcić czy nie? :)
Może inaczej. brak zamków - syf, dwumasa - syf, FAP - gówno. Czy podnoszony prze Ciebie problem, jest problemem potencjalnym, czy poprostu jak dci nagle przestaje działać to na 100% trzeba panewki wymieniać?

ToMasz

Data: 2012-12-10 13:32:49
Autor: Lewis
Co wybrać
W dniu 2012-12-10 08:30, ToMasz pisze:
[...]

To nie ja pisałem o panewkach w renault :) Ja mówię o tych w saabie w silniku B2X5 ;)

FAP można łatwo usunąć, dwumasę chyba można na sztywne przerobić ale tego nie gwarantuje no a panewki... no cóż, mam kliku znajomych co ujeżdząją 1.5dci i nie słyszałem od nich żeby im się panewka przekręciła :)

Lewis

Data: 2012-12-10 22:33:03
Autor: Ivam
Co wybrać
W dniu 2012-12-10 13:32, Lewis pisze:
no cóż, mam kliku znajomych co
ujeżdząją 1.5dci i nie słyszałem od
nich żeby im się panewka przekręciła :)

Ja mam jednego, któremu się ukręciła. Kwestia dbania o regularne wymiany oleju i filtra, a tego w używanym aucie nie sposób sprawdzić.

Data: 2012-12-11 13:07:36
Autor: Dman666
Co wybrać
On Monday, December 10, 2012 1:32:49 PM UTC+1, Lewis wrote:
no cóż, mam kliku znajomych co ujeżdząją 1.5dci i nie słyszałem od nich żeby im się panewka przekręciła :)

No git...ale pierwsze co uslyzalem od nieASO serwisu to  "sprzedaj Pan"...producent wymyslil przebiegi serwisowe(o ile mnie pamiec nie myli) co 40K...potem zeszli to 30...finalnie stanelo na wymianie oleum co 10K ;-)
Silnik super...82hp w malej budzie zamiata asfalt, kultura pracy wzorowa (niech sie Vw uczy)ale podziekowalem...
--
Dman-666

Data: 2012-12-09 21:18:15
Autor: Maciek
Co wybrać
Dnia Sun, 09 Dec 2012 21:04:44 +0100, Alpines napisał(a):

Zastanawiam się nad
Toyota Yaris
Renault Clio
Nissan Micra

Powiem tylko, ze Yaris okropnie podskakuje. Clio prowadzi sie jakos
bardziej cywilizowanie.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-12-10 11:32:05
Autor: Kamil 'Model'
Co wybrać
[...]

Pug 206, 206+??
1,4HDI lub 1,4PB+LPG.

I zostanie jeszcze troszkę kasy na pierwszy serwis, ubezpieczenie i kilka zbiorników paliwa...

Kolega ma Yariskę 1,0 od 10 lat (auto kupione w salonie i katowane przez niego, dosłownie katowane). Z tego co wiem to nie miał żadnej awarii silnika, ale spalanie nie jest najmniejsze.
Koleżanka ma od jakiś 2-3 lat Yariskę 1,4D-4D. Awarii na tą chwilę zero, spalanie symboliczne.
Ale jakoś kiepsko się tym jeździ.
Żony koleżanka z pracy kupiła P207 1,4HDI za 18kPLN i auto jest nieźle dobite.

A ja Żonie kupiłem pół roku temu P206 2,0HDI i jest OK. Dałem niecałe 9kPLN, rocznik 2002. Spalanie średnie wychodzi 5,5l/100km, ma niezłe przyśpieszenie, w miarę wygodne, nawet fajnie się prowadzi...

Data: 2012-12-10 13:07:44
Autor: Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal
Co wybrać
Użytkownik "Alpines" <blecota#@wtlenie.pl> napisał w wiadomości news:ka2r8k$s2k$1mx1.internetia.pl...
[...]

Możesz podejść dwojako - kierując się stereotypami np.: nigdy renówki, nissan to w zasadzie też renówka (nowy), zostaje toyota.
Ale, jak ktoś słusznie zauważył, yariska prowadzi się ... tak sobie.
Dlatego posłuchaj rady starej wiedźmy: szukaj konkretnego egzemplarza. Po pierwsze - nie od handlarza, tylko od osoby prywatnej. Po drugie - jedź przed zakupem na przegląd do mechanika, niekoniecznie do ASO. Po trzecie - nie kieruj się zapisami w książce czy błyszczącym lakierem, ale raczej tym, co zobaczysz (zwłąszcza oczami mechanika) pod maską, w nadkolach, pod podłogą. Znając mankamenty konkretnego modelu - sprawdzaj je pod tym właśnie kątem, generalnie unikaj tych wyjatkowo awaryjnych. Dwa auta, z tego samego rocznika, różnie traktowane i garażowan/niegarażowane to dwa zupełnie inne auta. Dlatego oglądaj, skrob, badaj a potem pytaj o markę.

A ja i tak kupiłabym yarisa ;-) Fajna felga, twarde sprężyny i do remizy jak znalazł ;-)

--
Miranda

Data: 2012-12-10 18:14:18
Autor: Cavallino
Co wybrać

Użytkownik "Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal" <Miranda@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50c5d039$0$1208$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dokładnie.
Po co sobie kłopoty na głowę ściągać?
Warto się uczyć na błędach innych (taniej jest), więc im więcej ludzi da się przestrzec przed powtórzeniem mojego z zakupem Renault, tym lepiej.
To żaden stereotyp, czysta praktyka.

Data: 2012-12-10 22:37:39
Autor: Ivam
Co wybrać
W dniu 2012-12-10 18:14, Cavallino pisze:
Warto się uczyć na błędach innych (taniej jest), więc im więcej ludzi da
się przestrzec przed powtórzeniem mojego z zakupem Renault, tym lepiej.
To żaden stereotyp, czysta praktyka.

Ojciec miał clio, żona 19. Bez większych problemów.

A Ty co? Laguna czy jak?

Data: 2012-12-10 23:01:26
Autor: Cavallino
Co wybrać

Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJTOpoczta.fm> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ka5ksa$2tpt$1@adenine.netfront.net...
[...]

Megane.
Bodajże 16 awarii w ciągu 3,5 lat (od nowości).

Pod koniec miesięcznie kosztowała tyle (naprawy), ile następne auto przez 6 lat.

Data: 2012-12-10 23:10:48
Autor: Yogi\(n\)
Co wybrać
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:50c65bad$0$26695$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ja miałem clio z 1994, kupione w 1997. W 1999 naprawy (poza standardowymi klockami czy płynami) kosztowały mnie 6,5 kafla. Pozbyłem się w 2000 i kupiłem corollę. Miałem ją do 2009 i przez dziewięć lat wydałem na naprawy 90 zł (naprawa radia).
W clio psuła się głównie elektryka i zawieszenie, silniki i skrzynia bez zastrzeżeń (poza żłopaniem oleju).
--
Yogi(n)

Data: 2012-12-10 23:17:29
Autor: Cavallino
Co wybrać

Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50c65de4$0$1217$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Czyli wiesz o czym mowa.

Data: 2012-12-10 23:22:30
Autor: Ivam
Co wybrać
W dniu 2012-12-10 23:10, Yogi(n) pisze:
Ja miałem clio z 1994, kupione w 1997. W 1999 naprawy (poza
standardowymi klockami czy płynami) kosztowały mnie 6,5 kafla.

Ojciec miał II z '99. Poza eksploatacyjnymi sprawami to cewka WN, pompa wody i łożyska w kołach. Przez 300kkm.

Ja wychodzę z założenia, że każdy producent jakieś tam felery wypuszcza i nie ma co krzywo patrzeć na daną markę.

Nowe VW (zwłaszcza diesle, albo FSI) też nie są niezawodne. Stare VW też nie były (wbrew opiniom). Z własnego podwórka - ojciec miał pasata B2 (od nowości) 1,6d i pękł mu blok. Sam z siebie. A nie miał nawet 200kkm.

Mówią "ford gówno wort", ale miałem escorta i poza gniciem i skrzynką bezpieczników, czujnikiem TPS to wszystkie problemy wynikały z niewłaściwego dbania o samochód.

Pozbyłem
się w 2000 i kupiłem corollę. Miałem ją do 2009 i przez dziewięć lat
wydałem na naprawy 90 zł (naprawa radia).

A pedał gazu Ci się nie blokował? ;)

W clio psuła się głównie elektryka i zawieszenie, silniki i skrzynia bez
zastrzeżeń (poza żłopaniem oleju).

Ojciec zawieszenie wymieniał jakoś po 200-240kkm. Jeszcze sprzęgło po 200, i to spowodowało wyciek ze skrzyni (mechanicy urwali czujnik wstecznego). Pod koniec zaczynał wariować immobiliser. I tyle.

Data: 2012-12-11 09:57:28
Autor: Kamil 'Model'
Co wybrać
[...]

Kolega z pracy ma Kangoo 1,5DCI (od nowości u niego, rocznik 2005) i dwa razy panewka obrócona. Za pierwszym razem robił remont, za drugim kupił silnik z anglika...Teraz chce sprzedać auto...

Data: 2012-12-11 13:11:54
Autor: jerzu
Co wybrać
On Tue, 11 Dec 2012 09:57:28 +0100, Kamil 'Model'
<kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl> wrote:

Kolega z pracy ma Kangoo 1,5DCI (od nowości u niego, rocznik 2005) i dwa razy panewka obrócona. Za pierwszym razem robił remont, za drugim kupił silnik z anglika...Teraz chce sprzedać auto...

Problem obracających się panewek dotyczy też 1.9 dCi. Mojego kumpla
Scenic II, kupiony w stanie "super-hiper" okazał się padaką, w której
panewka przekręciła się już wcześniej. Ktoś zrobił "remont" na tzw.
sztukę i pchnął dalej - trafiło na kumpla.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-12-11 16:24:35
Autor: Alpines
Co wybrać
W dniu 2012-12-11 13:11, jerzu pisze:
[...]

Chyba trzeba będzie wsiąść pod uwagę jeszcze VW Polo
Budżet do 20 tys szału nie ma ale może się coś znajdzie.

Najzabawniejsze jest to ze jak wysyłam zapytania z otomoto na niektóre auta to odpowiedzi przychodzą po angielsku ze koles w England (a samochód na polskich blachach) i ze moze mi go wysłac za posrednictwem firmy transportowej do polski

Hello,
The car is located in Portsmouth, United Kingdom. Sorry but i don't speak polish so that's why i write in english. You can pay in euro or polish zloty.
If you are really interested on buying the car i can send it to your address in Poland. Delivery will take about 4 days and i will pay for transport. I want to tell you that I work in Portsmouth, UK for a multinational company. Since my working contract in Poland ended, I moved back to the UK thinking I can register the car here, but taxes here in the UK are very high so you can imagine that now I'm looking to leave and sell the car back to Poland. I cannot take care of the delivery personally, because of my working schedule so I decided to use the services of a transport company.
The car still got polish papers I didn't registered here in UK so you can import it in your country with no problems.
The car has a clear title and you will get all the papers together with it. The transport company staff will have a letter of attorney (power of attorney) in order to legally represent me in the transfer of all legal papers of the car. Transport to any Poland area usually takes 4 working days. You will not pay any additional costs, delivery is included in the price I am asking for it.
Total price for the car is 3200 Euro.
  So this is how we proceed:
- First I need your information:  your full name, delivery address and your phone number where the transport company agent can call you. I will also need a copy from your ID so i can attach it at the car documents and contract.
- I will send your information to the transport company so they can start the transaction
- After the transport is started i will send you the tracking number so you can check the status of the transaction at the company website. After you will have to deposit the money into the account of the transport company. After payment is completed the transport company will start processing the transaction and the car will be delivered at your address in maximum 4 working days
- The car will be delivered to your home. You have 5 days to inspect the car and then to confirm if you agree to buy the car or not.
- If you agree to buy the car, I get the money from the transport company. If you are not satisfied with the car in any way you receive your money deposited back in three days.

Provide me your delivery coordinates, if you are ready to buy, if not let me know in time, so I can search for another buyer.

Thank you

To chyba jakiś kolejny wałek

Data: 2012-12-11 15:28:47
Autor: AZ
Co wybrać
On 2012-12-11, Alpines <blecota#@wtlenie.pl> wrote:

[...]

[...]

To chyba jakiś kolejny wałek

Nie chyba, tylko na pewno i nie jakis kolejny tylko standard :-)

--
Artur
ZZR 1200

Co wybrać