Co wybrać?

Data: 2013-04-22 03:12:21
Autor: lukasz.jozwinski
Co wybrać?
Cześć,

Dawno na grupę nie zaglądałem, ale to dlatego, że nie miałem roweru i nie chciałem być zazdrosny ;).

Teraz stoję przed dylematem wyboru nowego MTB 26', i nie bardzo wiem na co się zdecydować. Nie jeżdżę w zawodach, ale chce lekki rower na dobrym osprzęcie i amorkiem powietrznym. Ujeżdżałem sprężynowce wcześniej i nie byłem zadowolony.

Skłaniam się do hardtail'a najlepiej z carbonową ramą, chociaż na tą ostatnią opcję być może budżet nie pozwoli :(.

Rozważam przede wszystkim te:
http://www.rowerymerida.pl/produkt16/carbon-flx-1200-d-rower-merida.html
http://www.rowerymerida.pl/produkt17/carbon-flx-800-d-rower-merida.html
http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/xtc.composite.3/9163/49281/
http://www.rowerymerida.pl/produkt351/matts-tfs-900-d-rower-merida.html

Co mnie najbardziej zastanawia to czy poniższe zestawienie odpowiada rzeczywistej jakości (przede wszystkim pracy i sztywności) amortyzatorów:
1. Manitou Minute
2. ROCKSHOX Recon Gold Solo Air
3. RST First Air 100 remote

Po drugie totalnie nie wiem jak się ma osprzęt SRAM X-9 do grup shimano, FLX 1200-D jest na osprzęcie SRAM i nie wiem czy warto taki rower kupować, biorąc pod uwagę że raczej tego roweru nie będę zmieniać w ciągu najbliższych 10 lat :). W sklepie rowerowym usłyszałem, że to lipny osprzęt, ale cieżko wierzyć sprzedawcy, który chce sprzedać to co ma na stanie :).

Możecie mnie oświecić?

pzdr,
Łukasz

Data: 2013-04-22 16:32:27
Autor: qrt
Co wybrać?
lukasz.jozwinski@gmail.com Wrote in message:
[...]

nikt ci nie powie jak jest naprawdę. do tego trzeba albo
 obiektywnych testów albo choćby doświadczenia z konkretnymi
 widelcami - tylko skąd doświadczenia skoro na dobrym widelcu
 jeździ się latami :-) a malo kto bawi się w testera. inna sprawa ze za ta kasę to bym szukał roweru z reba. osobiscie na manitou i rst nawet bym nie patrzył (choc z tymi
 modelami nie mialem nic do czynienia) choć podobno teraz działa
 to lepiej niż przed laty - ale jak wiadomo nadszarpnieta
 reputacje ciężko odbudować :-)

Po drugie totalnie nie wiem jak się ma osprzęt SRAM X-9 do grup shimano,

porównaj ceny to ci wyjdzie odpowiednie pozycjonowanie :-)
> [...]
>w ciągu najbliższych 10 lat :). W sklepie rowerowym usłyszałem, że
to lipny osprzęt, ale cieżko wierzyć sprzedawcy, który chce sprzedać to

osprzęt jak osprzęt. jedni lubią srama inni Shinano. obiektywnie
 to pewnie stwierdzić się nie da :-) --

Data: 2013-04-23 08:24:48
Autor: bans
Co wybrać?
W dniu 2013-04-22 16:32, qrt pisze:

inna sprawa ze za ta kasę to bym szukał roweru z reba.

Zgadzam się, choć Recon Gold (Gold, nie Silver - nie mylić!) to porządny widelec, używam i lubię.

osobiscie na manitou i rst nawet bym nie patrzył

Zgadzam się co do RST, Manitou jest w miarę OK. Ale z tych 3 wybrałbym Recona.

Po drugie totalnie nie wiem jak się ma osprzęt SRAM X-9 do grup shimano,

porównaj ceny to ci wyjdzie odpowiednie pozycjonowanie :-)

Z grubsza X-9 to XT. I powiem szczerze, że chyba wybrałbym X-9, choć jeżdżę cały czas na Shimano :)

--
bans

Data: 2013-04-23 08:28:42
Autor: bans