Co wybrać Radeona 4870 czy GeForce GTX 260

Data: 2010-01-03 17:43:08
Autor: Maximal
Co wybrać Radeona 4870 czy GeForce GTX 260
Mam dylemat między kupnem Radeona 4870 i GeForce GTX 260. Będzie to karta zastępująca 8800 GT. Która z tych kart będzie bardziej wydajna w grach (komputer służy synom również do grania). Monitor 19 cali 1280x1024. Intel E8400 i 4GB ramu. do gtx mam dopłacic 300 zł.

Data: 2010-01-03 18:06:56
Autor: Czeresniak
Maximal pisze:
[...]

Według testów które przeglądałem, gdy dla siebie wybierałem grafę, wydajniejszy jest Radeon 4870. Ja wybrałem GTX 260.

Pozdrawiam
Darek

Data: 2010-01-03 20:01:56
Autor: qwerty
Użytkownik "Maximal" <maximal1974@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hhqhjb$4l7$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Może napisz o jakie gry chodzi chodź mała rozdzielczość, więc wydajność będzie bardzo podobna. Brałbym Radka bo ma nieco mniejszy pobór, directX 10.1 i ShaderModel 4.1.

Data: 2010-01-03 20:06:49
Autor: Maximal

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hhqpj6$918$1achot.icm.edu.pl...
[...]

-- Jeżeli nie potrafisz skonfigurować NOD32, aby nie wysyłał śmieci
Gry to przeważnie jakieś strzelawki i wyścigi. Jest w ogóle sens wymieniać na w/w karty moją 8800 gt? A może poczakać na karty z obsługą DX11

Data: 2010-01-03 20:26:31
Autor: CUT_INZ
W dniu 03-01-2010 20:06, Maximal pisze:

Gry to przeważnie jakieś strzelawki i wyścigi. Jest w ogóle sens
wymieniać na w/w karty moją 8800 gt? A może poczakać na karty z obsługą
DX11

Ja tak właśnie robię, czekam. A sprzęt mam prawie taki sam (9800GT)

Data: 2010-01-04 14:07:45
Autor: BartekK
W dniu 2010-01-03 20:06, Maximal pisze:
Gry to przeważnie jakieś strzelawki i wyścigi. Jest w ogóle sens
wymieniać na w/w karty moją 8800 gt? A może poczakać na karty z obsługą
DX11
karty z dx11 już są, ale nie ma zbyt dużo gier/programów używających dx11. Ale czy będziesz zmieniał również system na 7 oraz resztę by ten system sensownie chodził? I wkurzał się, że na 7 starsze gry/programy działają "różnie" (z własnego doświadczenia - oryginał gta4 i ten sam komp, xp - działa pięknie, na 7 po chwili się zamyka i wraca do systemu)

Data: 2010-01-05 12:14:10
Autor: Dawid
BartekK pisze:
[...]

Witam
Win7 64bit, GF260 GTX, najnowsze sterowniki i wszystko działa super.
Nic się nie zamyka, nie zawiesza.260 jest gainwarda,polecam.
Temperatury karty w normie, od 40 do 56 *C, dwa wentylatory nie powodują zbyt wielkiego hałasu.Nie wiem jak chodzi Radeon, ale wydajność tej 260
jest w pełni wystarczająca.
Pozdrawiam

Data: 2010-01-03 20:07:49
Autor: Czeresniak
Co wybrać Radeona 4870 czy GeForce GTX 260
Może napisz o jakie gry chodzi chodź mała rozdzielczość, więc wydajność będzie bardzo podobna. Brałbym Radka bo ma nieco mniejszy pobór, directX 10.1 i ShaderModel 4.1.

Pobór, czego?? I skąd wiesz?

Pozdrawiam
Darek

Data: 2010-01-06 13:19:44
Autor: Santana

Użytkownik "Czeresniak" <darek1980@op.pl> napisał w wiadomości news:hhqpu6$s0n$1news.onet.pl...
Może napisz o jakie gry chodzi chodź mała rozdzielczość, więc wydajność będzie bardzo podobna. Brałbym Radka bo ma nieco mniejszy pobór, directX 10.1 i ShaderModel 4.1.

Pobór, czego?? I skąd wiesz?

 Pobór prądu. Tak trudno się było domyślić?

Data: 2010-01-06 17:00:52
Autor: Czeresniak
[...]

Trudno się nie domyślić aczkolwiek, mam GTX 260 a pożyczałem do testów HD 4870 i według moich zgrubnych pomiarów raczej zgadzam się z tym: http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=564&rectr_str_numer=19

Pozdrawiam
Darek

Data: 2010-01-06 17:10:01
Autor: Santana

Użytkownik "Czeresniak" <darek1980@op.pl> napisał w wiadomości news:hi2c3l$qk1$1news.onet.pl...
[...]

A tu wychodzi inaczej :)
http://twojepc.pl/artykuly.php?id=4870_vs_gtx260
W jaki sposób robiłeś pomiary apetytu karty na prąd?
Pozdrawiam

Data: 2010-01-06 17:49:31
Autor: Czeresniak
[...]

Nie mierzyłem poboru prądu przez samą kartę ale dla całej jednostki centralnej.
Do pomiarów używałem miernika Brymen B807 podłączonego przed wtyczką 230V do zasilacza.
Wyniki GTX 260 ~ 195-360W
Wyniki HD 4870 ~ 235-365W
Pomiar oczywiście posredni przy założeniu że napięcie było stałe i wynosiło 234V (tyle mam w bez obciążenia gniazdku).
Wiem, że pomiar ten jest obarczony zapewne możliwością uzyskania znaczących błędów, ale ja traktuję go zupełnie porównawczo.

Pozdrawiam
Darek

Data: 2010-01-06 18:02:41
Autor: Santana

Użytkownik "Czeresniak" <darek1980@op.pl> napisał w wiadomości news:hi2eut$3i9$1news.onet.pl...
[...]

Ok, dzieki za info. IMHO sposób pomiaru baaardzo orientacyjny i mało wiarygodny. Wszystkie specyfikacje pokazują że Ati jest mniej prądożerne. I na logike tak powinno być gdyż jest wykonane  w nowszej technologii (55 nm). Różnice są jednak niewielkie, i nie powinny mieć wpływu na wysokość rachunków :)
Pozdrawiam

Data: 2010-01-06 19:09:27
Autor: Czeresniak
[...]

Wcale nie nowszej, piszę o wersji GTX 260 - 216sp a ona powinna być w 55nm :-)
Tak czy inaczej w spoczynku różnica 40W to dużo, w szczególności gdy komputer jest biurowo-rekreacyjny i przez większość czasu praca w trybie 2D. Łącznie dziennie przez ok 4-6 godzin komputer jest włączony co daje ok 30-45zł rocznie oszczędności za prąd :-)

Pozdrawiam
Darek

Co wybrać Radeona 4870 czy GeForce GTX 260