Co wybrać cz2

Data: 2012-10-01 01:05:19
Autor: bruner
Co wybrać cz2
Jakiś czas temu założyłem wątek o wyborze auta dla siostry, jednak wypadł mi kilkudniowy wyjazd za granicę, gdzie nie miałem zbytnio ani czasu ani możliwości żeby tu zaglądać i odpisywać, więc wątek umarł śmiercią naturalną. Przez ten czas sprawa została przemyślana, do paru autek się przymierzyłem itp i już mam mniej więcej jakąś koncepcję. Szukam auta dla siostry, do ok 12 000, z silnikiem benzynowym (z rozważaną opcją zagazowania). Autko na codzień będzie używane w dużym mieście, do tego dziurawym (Wrocław) przez 1 osobę (kobieta, dość wysoka), jednak co jakiś czas (raz na miesiąc - dwa) będzie musiało załadowane pokonywać trasę Wrocław - Gdańsk - Wrocław, więc musi jako tako spisywać się na trasie. Francuzy odpadają - taki kaprys i już. Siostra jest początkującym kierowcą, auto musi być tanie i bezproblemowe w eksploatacji. Na początku były różne koncepcje, w końcu zdecydowaliśmy się na coś z okolic segmentu B. Przeglądając ogłoszenia wstępnie wybrałem kilka modeli które można kupić za te pieniądze a które nie śmierdzą jeszcze za bardzo rocznikiem:
-Ford Fiesta mk6
-Opel Corsa C
-Fiat Punto II (po face liftingu)
-Seat Ibiza III
-Skoda Fabia I
Z tych modeli będziemy szukać raczej wersji 5-cio drzwiowych.
Co myślicie? Które z tych aut najlepiej się nada i z jakim silnikiem szukać? Ze względu na pokonywane co jakiś czas trasy odrzucam takie silniki jak np 1.0 w Corsie. No chyba że się mylę?
Na pierwszy rzut oka najbardziej pasuje mi Fiesta (pozytywne doświadczenia z fordami, młode roczniki, łatwo o auto z klimą itp).
Corsa - nie mam zdania, wydaje się najmniejsza (?)
Punto - z jednej strony wydaje się rozsądne, ale jakoś ciężko mi się przekonać do Fiata. Nie wiem, może niesłusznie, dlatego pytam i nie skreślam tego auta. Na plus młode roczniki, ale przeważnie totalne golasy.
Ibiza fajna, łatwo o przyzwoicie wyposażony egzemplarz, ale chyba najdroższa i raczej było by to auto starsze od pozostałych
Fabia - nie mam zdania ani doświadczeń z tym modelem ani marką.
Przypominam że ma tym jeździć baba która z każdą pierdołą będzie jeździć do mechanika, do tego początkująca więc auto ma być jaknajbardziej bezproblemowe i tanie w eksploatacji. Wyposażenie oczywiście najmniej ważne, ale jak można mieć coś fajnego w tej cenie to czemu nie. Doradzicie coś?

Data: 2012-10-01 10:27:55
Autor: Ukaniu
Co wybrać cz2

Użytkownik <bruner@o2.pl> napisał w wiadomości news:77e317be-cc03-46a8-ad98-a740ae01a7b2googlegroups.com...
 Wyposażenie oczywiście najmniej ważne, ale jak można mieć coś fajnego w tej cenie to czemu nie. Doradzicie coś?

Kup to co będzie najmniej zużyte i akurat będzie pod ręką.
Chyba, że zamierzasz się tym zakupem brandzlować 2 lata, zrobić 10 tys km i oglądać 1200 samochodów - na samym końcu stwierdzając, że ten pierwszy był najlepszy.
Najważniejszy stan techniczny, dokumentacja i w miarę pewne źródło i tyle.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-10-01 04:29:32
Autor: bruner
Co wybrać cz2
Z oględzinami i wyborem konkretnego egzemplarza sobie poradzę, ale że auta tego segmentu nigdy nie leżały w kręgu moich zainteresowań, ani nie miałem z nimi zbyt dużo do czynienia, więc pytam lepiej zorientowanych. To chyba nic dziwnego?

Data: 2012-10-01 13:20:11
Autor: twistedme
Co wybrać cz2
[...]

Co racja to, racja.

Też przesiedziałem miesiąc w internecie, a potem jak już miałem gotówkę przeliczyłem ile musiałbym się najeździć (akurat w okolicy nic ciekawego nie było), to dałem sobie spokój i pojechałem w jedno miejsce, gdzie jest kilkanaście komisów, kupiłem zupełnie co innego niż planowałem i jestem zadowolony :)

pozdrawiam
Przemek.

Data: 2012-10-01 11:56:03
Autor: Ergie
Co wybrać cz2
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:77e317be-cc03-46a8-ad98-a740ae01a7b2@googlegroups.com...

Z tych modeli będziemy szukać raczej wersji 5-cio drzwiowych.

IMO błąd. Dla jednej osoby 3-drzwiowy jest zdecydowanie wygodniejszy - wiem bo mam :-). Znacznie łatwiej się wsiada przez szerokie drzwi. Owszem na parkingu nie można ich całkiem na oścież otworzyć, ale i tak łatwiej się wsiada przez szerokie uchylone niż przez wąskie uchylone minimalnie bardziej.

Przypominam że ma tym jeździć baba która z każdą pierdołą będzie jeździć do mechanika, do tego początkująca więc auto ma być jaknajbardziej bezproblemowe i tanie > w eksploatacji.

No to zdecydowanie Punto, albo Fabia. Tego sprzedawało się w tamtych czasach bardzo dużo i jest sporo zamienników części w rozsądnych cenach. A jak dziurawe miasto to amorki i inne elementy zawieszenia będą szły często.

Jeśli chodzi o pakowność to Ibiza to porażka - tam się nic nie da upchnąć bo tylna szyba idzie bardzo płasko. Nie wiem, jak w tej kwestii wypada Fiesta i Corsa. W Fabii jest na pewno lepiej niż w Ibizie, ale najlepiej jest w Punto - tylna szyba jest prawie pionowa więc po złożeniu tylnych siedzeń można włożyć naprawdę spore pudło (albo pudła).

Wyposażenie oczywiście najmniej ważne, ale jak można mieć coś fajnego w tej cenie to czemu nie. Doradzicie coś?

Klima i wspomaganie obowiązkowo. ABS i poduszka to chyba był już standard, a reszta wedle uznania. Przydają się elektryczne szyby do płacenia na bramkach na autostradzie. Przy jednym kierowcy nie potrzeba elektrycznych lusterek bo ustawi je sobie raz i tyle. Ogólnie im mniej elektrycznych bajerów tym lepiej - po co maja się psuć :-)

Aha, jak ma często coś wozić to obowiązkowa dzielona tylna kanapa.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-01 04:35:58
Autor: bruner
Co wybrać cz2
> [...]
 IMO błąd. Dla jednej osoby 3-drzwiowy jest zdecydowanie wygodniejszy - wiem bo mam :-). Znacznie łatwiej się wsiada przez szerokie drzwi. Owszem na parkingu nie można ich całkiem na oścież otworzyć, ale i tak łatwiej się wsiada przez szerokie uchylone niż przez wąskie uchylone minimalnie bardziej.

Ja mam dokładnie odwrotne obserwacje - przez około 2 lata użytkowałem 2 egzemplarze tego samego modelu, w wersji 2 i 4 drzwiowej, i wygodniej mi się jeździło tym drugim. Mniej problemów na ciasnych parkingach, brak konieczności niewygodnego sięgania daleko do tyłu po pas, no i załadunek (a tym bardziej rozładunek) czegokolwiek większego niż siatka z zakupami na tylną kanapę czy z fotele (czasem musiałem tak różne rzeczy przewozić) bez porównania wygodniejszy przez drzwi niż przeciskając się między słupkiem a złożonym fotelem. Ale to były auta sporo większe niż te o których tu mówimy, więc może się mylę ;) W każdym razie liczba drzwi na pewno nie będzie czynnikiem decydującym, jednak jeśli trafią się 2 podobne egzemplarze do wyboru to ten 5 drzwiowy będzie miał plusa.

Data: 2012-10-01 14:37:58
Autor: Ergie
Co wybrać cz2
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5adf16d8-ae34-4aae-8572-b2042b749cda@googlegroups.com...

[...]

Za to łatwiej coś przewozić z przodu - coś za coś.

W trzydrzwiowym Punto wiozłem kiedyś choinkę 150 cm długości. Po prostu odsunąłem do tyłu fotel pasażera i bez problemu ją przechyloną włożyłem przez otwarte drzwi. Powodzenia z tym samym w aucie 5 drzwiowym :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-01 14:59:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
Co wybrać cz2
Hello Ergie,

[...]

Wprowadziłeś zakaz otwierania piątych drzwi?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-01 16:29:42
Autor: Ergie
Co wybrać cz2
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:383421662.20121001145926@pik-net.pl.invalid...

Wprowadziłeś zakaz otwierania piątych drzwi?

No to pomyśl, jakbyś chciał przewieźć tę rzeczoną choinkę w aucie klasy B. Ona była w doniczce nie mogła sobie po prostu leżeć na boku.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-01 16:49:51
Autor: J.F
Co wybrać cz2
Użytkownik "Ergie"  napisał w wiadomości grup
[...]

Nadal nie rozumiem ograniczen - doniczke postawiles na drodze, drzewko troche przechyliles, udalo ci sie wstawic czubek do srodka, po czym zgrabnie wturlales doniczke na podloge auta ?
Nie wykluczam takiej mozliwosci w aucie 4-d (mialem narty 2.05).
Ale czesto wygodniej wsadzic przez tylna klape (kratka przeszkadza), albo nawet przez tylne drzwi za kierowca - choc kat przechylenia chwilami bedzie wiekszy.

Z niespodzianek - wiekszy telewizor (CRT) w pudle do 4d nie wchodzi - mimo ze sie w srodku miesci.
Kat otwarcia drzwi i tylny slupek przeszkadzaja. Ale 2d nie pomaga - choc na przednie siedzenie mozna wtedy wiecej zmiescic :-)

J.

Data: 2012-10-01 17:08:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
Co wybrać cz2
Hello Ergie,

Wprowadziłeś zakaz otwierania piątych drzwi?
No to pomyśl, jakbyś chciał przewieźć tę rzeczoną choinkę w aucie klasy B.
Ona była w doniczce nie mogła sobie po prostu leżeć na boku.

Pakuję doniczkę w wór na smieci, zawiązuję jak najniżej i wiozę na
boku - w czym widzisz problem?

Szukasz sztucznych problemów? A gdyby choinka miała 1.80 a nie 1.50?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-01 19:25:54
Autor: Artur Maśląg
Co wybrać cz2
W dniu 2012-10-01 16:29, Ergie pisze:
(...)
No to pomyśl, jakbyś chciał przewieźć tę rzeczoną choinkę w aucie klasy
B. Ona była w doniczce nie mogła sobie po prostu leżeć na boku.

Trzeba było kupić Twingo z odsuwanym dachem. Jedyny problem to
ograniczenie prędkości spowodowane możliwymi stratami :)

Data: 2012-10-01 21:16:38
Autor: Iksiński
Co wybrać cz2

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości news:k4c9cm$bnu$1node1.news.atman.pl...
[...]

A w Twoim samochodzie stała? Co to za model, który ma 3 furtki i 1,5m wysokości od podłogi do dachu? ;-)
Ciekawi mnie też jaką miałeś widoczność prawego lusterka i szyby w takiej konfiguracji... ;-)

Data: 2012-10-01 21:23:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
Co wybrać cz2
Hello Iksiński,

[...]

Daj spokój - karmisz stworzenie, dla którego tankowanie raz na tydzień
to kłopot.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-02 09:40:19
Autor: Ergie
Co wybrać cz2
Użytkownik "Iksiński"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k4cq6s$tju$1@node1.news.atman.pl...

A w Twoim samochodzie stała? Co to za model, który ma 3 furtki i 1,5m wysokości od podłogi do dachu? ;-)

Nie nie stała, była lekko oparta o odsunięte do tyłu siedzenie. Przecież w 3d i 5d miejsca w środku jest tyle samo, chodzi tylko o wygodę wkładania czegoś do środka. W 3d jest łatwiej z przodu, a w 5d łatwiej z tyłu.

Ciekawi mnie też jaką miałeś widoczność prawego lusterka i szyby w takiej konfiguracji... ;-)

Taką samą jak gdy tam siedzi osoba 90kg, 195 wzrostu ;-)

Data: 2012-10-02 10:42:24
Autor: Iksiński
Co wybrać cz2

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości news:k4e5p4$rp3$1node1.news.atman.pl...
Nie nie stała, była lekko oparta o odsunięte do tyłu siedzenie. Przecież w 3d i 5d miejsca w środku jest tyle samo, chodzi tylko o wygodę wkładania czegoś do środka. W 3d jest łatwiej z przodu, a w 5d łatwiej z tyłu.

No to wyjaśnij z łaski swojej, dlaczego nie mógłbyś tej choinki wstawić w identyczny sposób w samochodzie 5 drzwiowym, skoro sam stwierdziłeś, że miejsca w obu wersjach jest tyle samo. Co dały Ci szersze drzwi?
Napieraj.

Data: 2012-10-02 11:54:25
Autor: Ergie
Co wybrać cz2
Użytkownik "Iksiński"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k4e9dn$aaj$1@node1.news.atman.pl...

Co dały Ci szersze drzwi?
Napieraj.

Mniej kombinowania z gałęziami i czubkiem. Czy tak trudno zrozumieć, że łatwiej włożyć coś nieforemnego przez szerszy otwór?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-02 13:05:28
Autor: Iksiński
Co wybrać cz2

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości news:k4edki$lb2$1node1.news.atman.pl...
[...]

Cytuję: "Powodzenia z tym samym w aucie 5 drzwiowym :-)" To zdanie sugeruje, że w w aucie z 5 drzwiami nie da się tego zrobić, a to przecież bzdura.

Data: 2012-10-02 13:30:44
Autor: Ergie
Co wybrać cz2
Użytkownik "Iksiński"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k4ehpv$tu1$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Spróbuj w obu i policz ile gałązek połamałeś :-)

Wszytko się da. Można wiązać lewe sznurowadło przez prawe ramię. Jak chcesz to zamień sobie choinkę na odpowiednio duży karton, który przez wąskie drzwi po prostu nie wejdzie niezależnie od tego, że fotel pasażera odsuniesz do tyłu. Aby uciąć wszelkie spekulacje załóżmy że bagażnik jest już cały zajęty.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-02 14:40:59
Autor: Iksiński
Co wybrać cz2

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości news:k4ej95$28j$1node1.news.atman.pl...

Spróbuj w obu i policz ile gałązek połamałeś :-)

Ja wcale ich nie połamię... ;-)

[...]

Co za bzdury...
Jeżeli pudło jest tak wielkie, że nie chce wejść przez tylne drzwi, to z przodu tym bardziej nie pojedzie, bo zasłoni Ci część szyby, prawe lusterko i uniemożliwi zmianę biegów.

Chciałbym zobaczyć, jak na przednim siedzeniu wstawiasz a potem wieziesz kineskopowy telewizor 32" albo płaski 42" (wystarczająco duże pudła?). W 5 drzwiowym samochodzie wielkości golfa I (czyli dzisiejsza klasa A/B) 32" wchodziło na kanapę przez tylne drzwi.

Aby uciąć wszelkie spekulacje załóżmy że bagażnik jest już cały
zajęty.

Tak, i zaspawany... Ja rozumiem, że Twój 3 drzwiowy samochód jest najwygodniejszy na świecie, ale jak kiedyś pojeździsz 5 drzwiowym, to zrozumiesz że są wygodniejsze... ;-)

Data: 2012-10-02 14:59:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
Co wybrać cz2
Hello Iksiński,

Tuesday, October 2, 2012, 2:40:59 PM, you wrote:

[...]

Tak, i zaspawany... Ja rozumiem, że Twój 3 drzwiowy samochód jest
najwygodniejszy na świecie, ale jak kiedyś pojeździsz 5 drzwiowym, to zrozumiesz że są wygodniejsze... ;-)

Już pisałem ale przypomnę - dyskutujesz z kimś, dla kogo tankowanie
raz na tydzień, to niewygoda.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-02 15:27:55
Autor: Ergie
Co wybrać cz2
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:973544622.20121002145938@pik-net.pl.invalid...

Już pisałem ale przypomnę - dyskutujesz z kimś, dla kogo tankowanie
raz na tydzień, to niewygoda.

Oj, Coś chyba zabolało, skoro już drugi raz o tym wspominasz skarżąc się komuś innemu :-)

Lubisz tankować Twoja sprawa, dla mnie im więcej mam pieniędzy tym bardziej cenię swój czas, ale oczywiście możesz mieć inne zdanie.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-02 14:29:50
Autor: tÎż
Co wybrać cz2
Ergie wrote:

Lubisz tankować Twoja sprawa, dla mnie im więcej mam pieniędzy tym
bardziej cenię swój czas, ale oczywiście możesz mieć inne zdanie.

Dla tego trolla to prawdopodobnie rozrywka tygodnia. :) --
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-02 23:26:10
Autor: Iksiński
Co wybrać cz2

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:973544622.20121002145938pik-net.pl.invalid...

[...]

He, he, he... Nie bardzo wiem do którego wątku pijesz, ale zasadniczo ja też nie lubię często tankować jeśli nie muszę, zawsze leję do pełna (nie wierzę w teorię powstrzymania podwyżek tankowaniem za 100zł)... ;-)

Data: 2012-10-02 15:25:50
Autor: Ergie
Co wybrać cz2
Użytkownik "Iksiński"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k4end2$f5s$1@node1.news.atman.pl...

Ja rozumiem, że Twój 3 drzwiowy samochód jest najwygodniejszy na świecie, ale jak kiedyś pojeździsz 5 drzwiowym, to zrozumiesz że są wygodniejsze... ;-)

Miałem 5d później dwa 3d i znowu mam 5d. Samochodem 3d obsłużyłem budowę swojego domu i dwie przeprowadzki.

Nie rozumiem, zachowujesz się jakbym Ci nadepnął na odcisk po napisałem, że moim zdaniem 3d jest wygodniejszy dla samotnej osoby. Masz jakiś procent od sprzedaży aut 5d, że tak Ci moje zdanie przeszkadza, czy jak?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-02 23:21:46
Autor: Iksiński
Co wybrać cz2

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości news:k4eq0v$pc8$1node1.news.atman.pl...

Nie rozumiem, zachowujesz się jakbym Ci nadepnął na odcisk po napisałem, że moim zdaniem 3d jest wygodniejszy dla samotnej osoby.

Nie nadepnąłeś mi na odcisk. Każdy może jeździć czym chce i naprawdę mi to zwisa.
Nie lubię tylko kiedy ktoś gada głupoty i żeby udowodnić swoje racje rozmija się z prawdą.

Masz jakiś procent od
sprzedaży aut 5d, że tak Ci moje zdanie przeszkadza, czy jak?

Absolutnie mi to nie przeszkadza. Nie lubię tylko bzdur, a takowych używasz, żeby udowdnić swoje racje.
Rozumiem, że Twoje subiektywne odczucie może być takie, że samochód 3D jest wygodniejszy, tylko niekoniecznie musi się ono pokrywać z prawdą. Moje zdanie jest inne. Ja starałem się udowodnić swoje racje, Ty się ograniczyłeś do choinki której rzekomo nie da się w identyczny sposób umieścić w samochodzie 5D i twierdzenia "wiem, bo mam".

Odpowiedz na pytanie, które wynika wprost z Twojego twierdzenia, które brzmiało: "Jak chcesz to zamień sobie choinkę na odpowiednio duży karton, który przez wąskie drzwi po prostu nie wejdzie niezależnie od tego, że fotel pasażera odsuniesz do tyłu."

Zamieniłem choinkę na telewizor kineskopowy 32" albo płaszczaka 42". Nawet w niedużym samochodzie wejdą przez tylne drzwi. Dlaczego nie wyjaśniłeś, jako "wygodniej" umieścisz je z przodu w samochodzie 3D? Przecież duży gabaryt podobno łatwiej jest upchnąć w większych drzwiach?

Napisz, że nie parkujesz na parkingach, zawsze otwierasz drzwi na oścież bo masz gdzie, 3 furtki jest seksowne i daje Ci 10 punktów do lansu i słowem się nie odezwę.

Zamiast się obrażać, przemyśl co napisali inni na ten temat i wyciągnij wnioski.

Data: 2012-10-03 09:48:02
Autor: Ergie
Co wybrać cz2
Użytkownik "Iksiński"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k4flth$lbj$1@node1.news.atman.pl...

[...]

A co jest nieprawdziwego w stwierdzeniu, że ten sam model w wersji 3d ma szersze przednie drzwi od wersji 5d i co za tym idzie szerszy "otwór załadunkowy" przy fotelu pasażera?

Możesz z tego nie korzystać, ale to jest fakt.

[ciach]

[...]

Manipulujesz. Telewizor oczywiście łatwiej będzie przewieźć na tylnym siedzeniu wiec 5d będzie w tym przypadku wygodniejsze. Zamień telewizor na coś bardziej sześciokątnego - ot np. wiozłem kiedyś zmywarkę (45x60x60) w Punto 1 3d. Nie wiem, jak u Ciebie ale u mnie przez tylne drzwi nijak się nie mieściła, bagażnik miałem zajęty, ale bez problemu zmieściłem ją na przednim fotelu pasażera - miejsca było dość, więc przy 5d też by się tam zmieściła, ale prawdopodobnie nie zmieściłaby się w otworze drzwiowym. Nie sądzę bym ją posadził z przodu w tym samym Punto 5d, bo miał dużo węższe drzwi.

[...]

Jakie wnioski? Jak na razie pojawił się tylko jeden argument za niewygodą wersji 3d - trzeba sięgnąć do tyłu po pas - to prawda, nie jest to wygodne. Bo argumenty o niewygodzie wsiadania widuję od lat, ale nie ruszają mnie bo ja miałem praktykę co niedzielę pod hipermarketami - ja sobie spokojnie parkowałem, wysiadałem i szedłem na zakupy nawet jak jakiś palant stanął krzywo, albo na linii, a gdy wracałem to on klął i czekał aż ja wyjadę bo nie umiał wejść do swojego 5d.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-03 11:35:05
Autor: Iksiński
Co wybrać cz2

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości news:k4gqjl$402$1node2.news.atman.pl...

A co jest nieprawdziwego w stwierdzeniu, że ten sam model w wersji 3d ma szersze przednie drzwi od wersji 5d

Tego nie negowałem.

i co za tym idzie szerszy "otwór załadunkowy" przy fotelu pasażera?

Kłamstwem jest, że ten szerszy otwór umożliwia włożenie na przód auta większych gabarytów, niż w przypadku identycznego samochodu w wersji 5D.
Miejsce z przodu jest ograniczone np. fotelem i możliwością jego odsunięcia do tyłu, lewarkiem zmiany biegów, widocznością a to w obu wersjach samochodu będzie identyczne.
Tylko nie wyskocz proszę z argumentem: "a jak wyjmę fotel...".

Możesz z tego nie korzystać, ale to jest fakt.

Jeden w całym Twoim wywodzie...

Manipulujesz.

Chyba żartujesz. Sam kazałeś zmienić choinkę na coś większego.

Zamień telewizor na
coś bardziej sześciokątnego - ot np. wiozłem kiedyś zmywarkę (45x60x60) w Punto 1 3d.

Telewizor 32" to ok. 90x60x40 cm w zależności od modelu

[...]

Bzdura. Ty na pewno widziałeś kiedykolwiek samochód 5D?
Jeśli umieściłeś tą zmywarkę na podłodze, to i tak wjeżdzała pod kątem, więc przewaga szerszego otworu drzwi nie ma znaczenia.
Jeśli kładłeś ją na siedzisku przedniego fotela, to większy otwór też nie miał większego znaczenia, ponieważ cała przestrzeń była ograniczona oparciem fotela. W wersji 5D oparcie fotela odsuniętego maksymalnie do tyłu będzie pokrywało się mniej więcej ze słupkiem. W wersji 3D słupek będzie za oparciem fotela, ale co z tego, skoro przy wkładaniu to oparcie będzie stwarzało największy problem. Gdzie jest więc przewaga tych szerszych drzwi?
Pomijam już taki drobiazg, że w wersji 5D wcale nie będę się męczył z upychaniem towaru z przodu, tylko wrzucę to pudło z tyłu, a z przodu wygodnie usiądzie pasażer, nie musząc wbijać się z tyłu...

Nie
sądzę bym ją posadził z przodu w tym samym Punto 5d, bo miał dużo węższe drzwi.

Tak, tak... A fotel wymontowałeś? Bo jeśli fotel został, to i w 5D spokojnie byś ją umieścił.

Jakie wnioski? Jak na razie pojawił się tylko jeden argument za niewygodą wersji 3d - trzeba sięgnąć do tyłu po pas - to prawda, nie jest to wygodne.

He, he, he... Przejrzyj ten wątek jeszcze raz, bo najwyraźniej nie doczytałeś wszystkich postów...

Trochę Ci pomogę:
1. Niewygodne pasy
2. Dużo gorsze możliwości ładunkowe
3. Dużo mniejsza wygoda wsiadania/wysiadania, jeżeli nie można szeroko otworzyć drzwi (parkingi - skreślić jeśli ich nie używasz)
4. Dużo mniejsza wygoda wsiadania/wysiadania pasażerów z tyłu (tak wiem, dla dwóch osób to nie jest istotne)
5. Dużo mniej wygodne sprzątanie samochodu (skreślić jeśli jesteś brudasem lub wolisz za sprzątanie płacić)

To tak na szybko...

[...]

Och, zaimponowałeś mi... Jaki Ty jesteś wysportowany i w ogóle...

Jeżeli postawisz dwa identyczne samochody (różniące się tylko długością przednich drzwi) na identycznym ciasnym miejscu parkingowym, w to w każdym wypadku _wygodniej_ i _łatwiej_ będzie wsiąść do samochodu 5D. W skrajnym przypadku, do 3D nie wsiądziesz w ogóle, a do 5D jeszcze tyłek wciśniesz.
To jest tak oczywiste, że negować to może tylko osoba, która nie miała okazji do takiego porównania, spała na lekcjach geometrii i brak jej jakiejkolwiek wyobraźni...

Data: 2012-10-03 12:21:25
Autor: Ergie
Co wybrać cz2
Użytkownik "Iksiński"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k4h0sh$dij$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Bzdura. Fotel odsuwa się znacznie dalej niż sięga słupek w wersji 5d, więc to słupek a nie fotel ogranicza możliwości załadunkowe 5d względem 3d.

Bzdura. Ty na pewno widziałeś kiedykolwiek samochód 5D?

Oczywiście, nawet posiadam takowy, ale to nie ma nic do rzeczy. Przypominam, że dyskutujemy o autach segmentu B.

Jeśli umieściłeś tą zmywarkę na podłodze, to i tak wjeżdzała pod kątem, więc przewaga szerszego otworu drzwi nie ma znaczenia.

Pod kątem na siedzeniu i oparciu.

[...]

Przypominam, że mowa jest o autach segmentu B. W wersji 5d siedzenie w normalnej pozycji jest mniej więcej przy słupku, odsunięte za słupkiem, a pochylone oparcie daleko za słupkiem.

Pomijam już taki drobiazg, że w wersji 5D wcale nie będę się męczył z upychaniem towaru z przodu, tylko wrzucę to pudło z tyłu

W aucie segmentu B, tjaaa :-) Już to widzę jak zmywarkę ładujesz do tyłu.

Nie
sądzę bym ją posadził z przodu w tym samym Punto 5d, bo miał dużo węższe drzwi.

Tak, tak... A fotel wymontowałeś?

A po co? Pochyliłem oparcie.

Bo jeśli fotel został, to i w 5D spokojnie byś ją umieścił.

Ciekawa teoria.

Trochę Ci pomogę:
1. Niewygodne pasy

Zgoda

2. Dużo gorsze możliwości ładunkowe

Z tyłu tak, z przodu wręcz przeciwnie.

3. Dużo mniejsza wygoda wsiadania/wysiadania, jeżeli nie można szeroko otworzyć drzwi (parkingi - skreślić jeśli ich nie używasz)

Bzdura

4. Dużo mniejsza wygoda wsiadania/wysiadania pasażerów z tyłu (tak wiem, dla dwóch osób to nie jest istotne)

Nie dotyczy - mowa jest o aucie dla jednej osoby.

5. Dużo mniej wygodne sprzątanie samochodu (skreślić jeśli jesteś brudasem lub wolisz za sprzątanie płacić)

Sprawa mocno dyskusyjna. Sprzątałem dużo ze względu na małe dzieci które w aucie sporo jadły. W 5d chodzę z odkurzaczem od drzwi do drzwi, w 3d otwierałem drzwi pasażera - fotel się przesuwał do przodu i całą tylną kanapę sprzątałem z tego jednego centralnego miejsca. IMO jeśli chodzi o sprzątanie to remis.

Och, zaimponowałeś mi... Jaki Ty jesteś wysportowany i w ogóle...

Z facetami się nie umawiam, więc daruj sobie komplementy.

[...]

Ale pamiętasz, że mowa jest o autach segmentu B? Problemem jest ten nieszczęsny słupek, który w wersji 3d jest znacznie dalej dzięki czemu można się wysunąć do tyłu przez wąską szczelinę.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-03 14:12:07
Autor: Iksiński
Co wybrać cz2

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości news:k4h3j7$mke$1node1.news.atman.pl...

Bzdura. Fotel odsuwa się znacznie dalej niż sięga słupek w wersji 5d, więc to słupek a nie fotel ogranicza możliwości załadunkowe 5d względem 3d.

Niech Ci będzie. Oparcie fotela chowa się za słupkiem.
Nie zmienia to faktu, że nie włożysz pudła większego niż przestrzeń między deską a oparciem fotela. Pudło można włożyć pod niewielkim kątem i bez problemu w 5D się zmieści, jeśli zmieściło się w takim samym 3D.

Oczywiście, nawet posiadam takowy, ale to nie ma nic do rzeczy. Przypominam, że dyskutujemy o autach segmentu B.

Spokojnie, pamiętam.

że mowa jest o autach segmentu B. W wersji 5d siedzenie w
normalnej pozycji jest mniej więcej przy słupku, odsunięte za słupkiem, a pochylone oparcie daleko za słupkiem.

No i co to zmienia? Załóżmy, że to oparcie fotela jest rzeczywiście tak daleko za słupkiem. Kładziesz oparcie, wsuwasz zmywarkę pod kątem, wykręcasz i układasz na siedzisku i oparciu. W czym problem?

Pomijam już taki drobiazg, że w wersji 5D wcale nie będę się męczył z upychaniem towaru z przodu, tylko wrzucę to pudło z tyłu

W aucie segmentu B, tjaaa :-) Już to widzę jak zmywarkę ładujesz do tyłu.

Pisałem już wcześniej. W Golfie I woziłem telewizor 32" i bez problemu się mieścił, a przecież ten samochód był wielkości dzisiejszej klasy B.

Tu masz zdjęcie otwartych drzwi w punto, bo chyba jeszcze tego nie widziałeś:
http://www.naszszczecin.pl/files/pict/2010-06-02/sprzedam-fiata-punto-plus-gratisy-0jY2OTc4MT_o.jpg

Jeżeli ta zmywarka weszła na przednie siedzenie, to nie ma możliwości, żeby nie zmieściła się z tyłu w 5D.

A po co? Pochyliłem oparcie.

A w 5D się nie da?

2. Dużo gorsze możliwości ładunkowe

Z tyłu tak, z przodu wręcz przeciwnie.

Kolejna bzdura. Z przodu w 3D nie włożysz nic większego niż w takim samym 5D. Ograniczą Cię miejsce przed fotelem i widoczność.
Co najwyżej możesz się upierać, że w 3D będzie łatwiej tą zmywarkę wsadzić.

3. Dużo mniejsza wygoda wsiadania/wysiadania, jeżeli nie można szeroko otworzyć drzwi (parkingi - skreślić jeśli ich nie używasz)

Bzdura

A jakieś uzasadnienie?

4. Dużo mniejsza wygoda wsiadania/wysiadania pasażerów z tyłu (tak wiem, dla dwóch osób to nie jest istotne)

Nie dotyczy - mowa jest o aucie dla jednej osoby.

Wcześniej pisałeś 1-2. Jeśli przedniego siedzenia używasz jako bagażnika, to niestety Twoja dziewczyna musi jeździć z tyłu.

[...]

1. Nie w każdym samochodzie fotel jeździ do przodu.
2. Masz rację, dostęp do tylnej kanapy w 3D jest tak samo wygodny jak w 5D. Co za bzdury...

Och, zaimponowałeś mi... Jaki Ty jesteś wysportowany i w ogóle...

Z facetami się nie umawiam, więc daruj sobie komplementy.

Uuuuu... W dyskusjach z Tobą muszę bardzo ostrożnie ironii używać...

Ale pamiętasz, że mowa jest o autach segmentu B? Problemem jest ten nieszczęsny słupek, który w wersji 3d jest znacznie dalej dzięki czemu można się wysunąć do tyłu przez wąską szczelinę.

Po kiego grzyba w tym miejscu przypominasz o segmencie B? Samochody 3D będą miały zbliżone poporcje niezależnie od grupy do której je zaliczysz.
Fotel w wersjach 3D/5D znajduje się w tym samym miejscu. Dłuższe drzwi na tej samej przestrzeni obok samochodu otworzą się pod mniejeszym kątem, niż drzwi krótsze. To chyba nie podlega dyskusji? W efekcie w 3D masz dalej do podłogi auta, na której możesz postawić nogę i wsunąć resztę tyłka.

Data: 2012-10-03 05:35:51
Autor: bruner
Co wybrać cz2
Ponad 50 odpowiedzi, z czego na temat może 5, reszta to jakieś dyrdymały i problemy wyssane z palca. Zmywarek nie zamierzam do auta pakować, a jak będę musiał to zrobię przez klapę bagażnika, albo podjadę drugim autem do którego NA PEWNO wejdzie, więc wali mnie co się zmieści do 3d a do 5d nie i odwrotnie. Stwarzacie sobie jakieś sztuczne problemy żeby tylko pokazać kto jest głupi a komu nogi śmierdzą.

Data: 2012-10-03 14:47:01
Autor: Iksiński
Co wybrać cz2

Użytkownik <bruner@o2.pl> napisał w wiadomości news:1fab97ac-ad66-4bc6-8edc-bfbba7d511f1googlegroups.com...

Stwarzacie sobie jakieś sztuczne problemy żeby tylko pokazać kto jest głupi a komu nogi śmierdzą.

Od tego są grupy dyskusyjne, więc używamy ich zgodnie z przeznaczniem.

Data: 2012-10-04 10:19:27
Autor: R2r
Co wybrać cz
W dniu 2012-10-03 14:35, bruner@o2.pl pisze:
[...]

No! I przyszedł leśniczy i wygonił wszystkich z lasu! :-D

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2012-10-03 18:19:01
Autor: Cavallino
Co wybrać cz2

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k4gqjl$402$1@node2.news.atman.pl...
[...]

To, że u Ciebie ten fakt w jakikolwiek sposób przekłada się na jakąkolwiek wygodę.

Data: 2012-10-01 21:13:19
Autor: Iksiński
Co wybrać cz2

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości news:k4c2r6$515$1node1.news.atman.pl...

Za to łatwiej coś przewozić z przodu - coś za coś.

Co przewozisz z przodu w samochodzie 3 drzwiowym, co nie weszłoby z tyłu w 5 drzwiowym?

W trzydrzwiowym Punto wiozłem kiedyś choinkę 150 cm długości. Po prostu odsunąłem do tyłu fotel pasażera i bez problemu ją przechyloną włożyłem przez otwarte drzwi. Powodzenia z tym samym w aucie 5 drzwiowym :-)

Bezedura. Kładziesz oparcie przedniego fotela i wkładasz co chcesz: choinki, deski, parapety, panele, itp. Testowane wielokrotnie.
W 5 drzwiowym jest jeszcze łatwiej, bo możesz z boku sobie pomóc, szczególnie przy ciężkich przedmiotach. W 3 drzwiowym pchasz i modlisz się, żeby tapicerka wytrzymała.

Data: 2012-10-01 21:24:29
Autor: Tom N
Co wybrać cz2
Iksiński w <news:k4cq0l$t9t$1node1.news.atman.pl>:

W 3 drzwiowym pchasz i modlisz się,  żeby tapicerka wytrzymała.

Tam tapicerka... Ale amory? -- bo żeby pchnąć...

<http://pl.wikipedia.org/wiki/Ruch_posuwisto-zwrotny>

--
'Tom N'

Data: 2012-10-02 18:31:35
Autor: nom
Co wybrać cz2

[...]

Kiedyś w fabii wiozłem 15 wiaderk tynku po 25kg każde przez ok. 120km.
No i zmieściła mi się plazma 42" w pudełku na pionowo na tylnych siedzeniach (po złożeniu tychże siedzeń).

Data: 2012-10-01 13:44:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
Co wybrać cz2
Hello Ergie,

Monday, October 1, 2012, 11:56:03 AM, you wrote:

[...]

Absurd, nieprawda, zaprzeczenie elementarnej geometrii.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-01 14:33:05
Autor: Ergie
Co wybrać cz2
[...]

To popatrz gdzie jest słupek. W 3-drzwiowym wysiadasz na bok i do tyłu więc drzwi mogą być minimalnie uchylone. W 5 drzwiowym masz tam słupek więc musisz wysiadać bardzie do przodu - a tam są uchylone drzwi i problem.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-01 14:50:04
Autor: Maciek
Co wybrać cz2
[...]

Nie bierzesz pod uwagę kąta otwarcie drzwi. Przy krótszych drzwiach (samochody 4 i 5d) jest on większy, drzwi otwierają się szerzej, zdecydowanie łatwiej jest wsiadać/wysiadać np. na ciasnych parkingach. Jest więcej wolnej przestrzeni aby wysiąść.
Tam gdzie wzrokowo miałem odległość od kolejnego zaparkowanego samochodu podobną i wysiadałem bez problemu przy 5d to w 3d musiałem odsuwać fotel do końca aby się wydostać. Nie mówiąc już o pasażerach z tyłu, co prawda trochę gimnastyki nikomu nie zaszkodziło. Starsze osoby miewały nie lada problem.

Data: 2012-10-01 14:58:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
Co wybrać cz2
Hello Ergie,

[...]

Człowieku, jeździłem różnymi samochodami - 3-drzwiowy na ciasnym
parkingu to porażka.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-01 16:31:46
Autor: Ergie
Co wybrać cz2
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:562160768.20121001145821@pik-net.pl.invalid...

Człowieku, jeździłem różnymi samochodami - 3-drzwiowy na ciasnym
parkingu to porażka.

Ja też i co z tego? Co to przedszkole "a mój tata..."
Możesz mieć własne zdanie i doświadczenie a ja mam własne. Moje doświadczenie mówi że dla 1 i 2 osób samochód 3 drzwiowy jest wygodniejszy od 5 drzwiowego.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-01 17:05:01
Autor: tÎż
Co wybrać cz2
Ergie wrote:

Ja też i co z tego? Co to przedszkole "a mój tata..." Możesz mieć własne
zdanie i doświadczenie a ja mam własne. Moje doświadczenie mówi że dla 1
i 2 osĂłb samochĂłd 3 drzwiowy jest wygodniejszy od 5 drzwiowego.

Zwróć uwagę, że dyskutujesz z trollem, który od bodaj 10 lat podróżuje Lanosem. Jego nie przekonasz. A producenci złośliwie robią dłuższe drzwi w 3-drzwiowych autach, chociaż lepsze by były krótsze. To oczywiste.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-01 18:23:19
Autor: R2r
Co wybrać cz2

No, ale... jakby to powiedzieć... Twoje doświadczenie Cię okłamuje, bo to co napisałeś jest nieprawdą. :-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2012-10-01 18:39:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
Co wybrać cz2
Hello Ergie,

Człowieku, jeździłem różnymi samochodami - 3-drzwiowy na ciasnym
parkingu to porażka.
Ja też i co z tego? Co to przedszkole "a mój tata..."

Taką retorykę, to dla kolegów z piaskownicy zostaw.

Możesz mieć własne zdanie i doświadczenie a ja mam własne. Moje doświadczenie mówi że dla 1 i 2 osób samochód 3 drzwiowy jest wygodniejszy
od 5 drzwiowego.

Nigdy na ciasnym parkingu.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-01 19:22:42
Autor: Artur Maśląg
Co wybrać cz2
[...]

Tutaj się zgadzam z Romanem - tak, na ciasnym parkingu jest większy
problem z wysiadaniem.

Możesz mieć własne zdanie i doświadczenie a ja mam własne. Moje
doświadczenie mówi że dla 1 i 2 osób samochód 3 drzwiowy jest
wygodniejszy od 5 drzwiowego.

Jestem kolejnym, który potwierdzi, że 3d jest mniej wygodny od 5d
chyba we wszystkim (no, czasem może się wygodniej wsiada).
Nie neguję, że niektóre samochody są fajne z jedną parą drzwi,
ale to zdaje się coś zupełnie innego niż wygoda (Punto 3d pod to
nie podpada).

Data: 2012-10-01 21:25:01
Autor: Iksiński
Co wybrać cz2

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości news:k4c2i1$4mc$1node1.news.atman.pl...

[...]

Co Ty za głupoty piszesz? Co z tego, że środkowy słupek masz minimalnie dalej, skoro odległość fotela kierowcy od kierownicy dla danego osobnika będzie mniej więcej w tym samym miejscu w aucie 3 i 5 drzwiowym. Po uchyleniu drzwi, po pierwsze masz mniejszy otwór do wsiadania, a po drugie podłogę na której musisz postawić nogę masz dalej. W efekcie wsiadania jest o wiele mniej wygodne w 3 drzwiowym.

Data: 2012-10-01 17:01:57
Autor: tÎż
Co wybrać cz2
RoMan Mandziejewicz wrote:

Absurd, nieprawda, zaprzeczenie elementarnej geometrii.

Znowu zaczyna się trollowanie. Niestety niektórzy nie potrafią się powstrzymać...

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-01 17:09:52
Autor: Cavallino
Co wybrać cz2

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k4bpbk$q9$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Zwłaszcza, jak ich na parkingu nie otworzysz, wtedy najwygodniej przez bagażnik.

Data: 2012-10-01 21:07:33
Autor: Iksiński
Co wybrać cz2

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości news:k4bpbk$q9$1node2.news.atman.pl...

[...]

Gucio prawda. Ja należę do osobników większej postury (szczególnie wszerz ;-) i jeżdżę zarówno autami 3 jak i 5 drzwiowymi, więc porównanie mam.
Przewaga auta 3 drzwiowego jest tylko wtedy, gdy możesz drzwi otworzyć na ościerz. Wtedy rzeczywiście pasażerowie wsiadający z przodu mają odrobinę wygodniej. Jednak najczęściej samochód parkuję między innymi autami i wtedy długie drzwi to całkowita porażka. Dodatkowo dostęp do tylnej kanapy jest mocno niewygodny, a na ciasnym parkingu to trzeba być człowiekiem gumą, żeby coś z tyłu wyciągnąć... ;-)
Przewóz większych gratów też wymaga sporych akrobacji, bo nijak nie ma jak z boku sobie pomóc. W 5 drzwiowym otwieram tylne drzwi i mam pełny dostęp do przestrzeni w samochodzie. No i wkurzają mnie pasy, które trzeba gdzieś z tyłu wyciągać i układają się jakoś niewygodnie (nie w każdym).

Data: 2012-10-01 18:21:26
Autor: Michal
Co wybrać cz2
W dniu 2012-10-01 10:05, bruner@o2.pl pisze:
[...]

Przy tych założeniach polecałbym zadbaną Yaris 1.0vvti.

M.

Data: 2012-10-01 10:22:46
Autor: bruner
Co wybrać cz2
Przy tych założeniach polecałbym zadbaną Yaris 1.0vvti.

Właśnie problem w tym, że za te pieniądze ciężko chyba będzie o taką. Do tego silnik 1.0 na trasę przez całą Polskę z graciarnią? 1.3 są jeszcze droższe i wybór nie jest zbyt wielki. Z tego co widzę w ogłoszeniach to Yaris jest dość drogi, w porównaniu np z Punto było by to auto o jakieś 4 lata starsze i z często 2 razy takim przebiegiem. Ma tym jeździć kobieta która sama oprócz zatankowania i umycia nic przy tym nie zrobi a kogoś do pogrzebania od czasu do czasu brak, więc myślę że to ma znaczenie. Z tego powodu nie biorę pod uwagę paru innych fajnych aut, np Colta.
Ceny części z tego co zdążyłem wypytać również nie zachęcają. Dlatego chyba jednak Yaris odpada.

Data: 2012-10-01 17:55:25
Autor: Rafał Grzelak
Co wybrać cz2
bruner@o2.pl wrote:

> Przy tych założeniach polecałbym zadbaną Yaris 1.0vvti.

Właśnie problem w tym, że za te pieniądze ciężko chyba będzie o taką.
Do tego silnik 1.0 na trasę przez całą Polskę z graciarnią?

Jesli nie planuje gac do tego gdanska i wyprzedzac wszystkiego co
popadnie, to 1.0 tez dojedzie.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-10-01 20:18:13
Autor: Michal
Co wybrać cz2
W dniu 2012-10-01 19:22, bruner@o2.pl pisze:>> Przy tych założeniach polecałbym zadbaną Yaris 1.0vvti.

> [...]
> Ceny części z tego co zdążyłem wypytać również nie zachęcają. Dlatego chyba jednak Yaris odpada.

Silnik 1.0 zupełnie daje radę w Yarisie do normalnej jazdy nawet w trasie. W porównaniu z Punto MK2, inna liga (na plus dla Yaris) - Punciak jest bardzo skromny w środku, niczym auto z innej epoki. Yaris 1.3 będzie wyraźnie mniej ekonomiczna.

Za te pieniądze na pewno uda się znaleźć, sam sprzedawałem taką rok temu (auto <100kkm, zadbane i bez wypadku). Miejsce tej sprzedanej zajęła... Yaris z klimą.
Niestety z tym będzie problem (dużo droższe).

M.

Data: 2012-10-01 13:26:11
Autor: bruner
Co wybrać cz2
Za te pieniądze na pewno uda się znaleźć, sam sprzedawałem taką rok temu (auto <100kkm, zadbane i bez wypadku)
Chyba jednak nie będzie tak łatwo, przejrzałem na szybko aledrogo i zbyt wielkiego wyboru nie ma, większość w tej cenie ma przebiegi od 140 do grubo ponad 200 tys km.
No i jak wyglądają koszty eksploatacji? Ceny części może nie powalają na kolana, ale jednak jak na autko tej klasy nie należą do najniższych. Kwestia jak często trzeba po nie sięgać?

Yaris z klimą. Niestety z tym będzie problem (dużo droższe).
W tej kwestii nie do pobicia jest chyba Fiesta, w autach z klimą można przebierać, przebiegi i roczniki również wyglądają bardziej zachęcająco. Jest jakiś haczyk? Warto się pchać w to auto?

Data: 2012-10-01 21:03:41
Autor: Cavallino
Co wybrać cz2

Użytkownik "Michal" <fred4u@wywal.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k4cmp5$qej$1@news2.ipartners.pl...
> [...]

Silnik 1.0 zupełnie daje radę w Yarisie do normalnej jazdy nawet w trasie. W porównaniu z Punto MK2, inna liga (na plus dla Yaris) - Punciak jest bardzo skromny w środku, niczym auto z innej epoki.

Punto w tej samej cenie będzie uboższe niż Yaris?
Ktoś Cię mocno okłamuje.....

Data: 2012-10-01 22:13:18
Autor: Michal
Co wybrać cz2

[...]

Nigdzie nie pisałem o tej samej cenie.
OP pisał o Punto Mk2, które w środku jest... skromne?
Tyle że ten model pewnie będzie kosztował 60-70% założonego budżetu.

M.

Data: 2012-10-01 22:45:52
Autor: Cavallino
Co wybrać cz2

Użytkownik "Michal" <fred4u@wywal.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k4ctgt$tep$1@news2.ipartners.pl...

[...]

W jakiej wersji?
HGT czy S?
Bo miałem obie i zapewniam Cię, że w wersji HGT nic nie dało mu się zarzucić.
A już na pewno niewiele Yarisów nie spaliło by się ze wstydu przy ewentualnej próbie porównania.

Data: 2012-10-03 20:47:47
Autor: Michal
Co wybrać cz2
> [...]
> W tej kwestii nie do pobicia jest chyba Fiesta, w autach z klimą można przebierać, przebiegi i roczniki również wyglądają bardziej zachęcająco. Jest jakiś haczyk? Warto się pchać w to auto?

Rok temu sprzedawałem Yaris 2001 z rodziny (5d, 1.0, <100kkm) za 14k, więc zadanie powinno być wykonalne.
Eksploatacja? Płyny, filtry, klocki. Mechanicznie NIC.
W podobny okresie Punto (zadbane, podobny przebieg): eksploatacja+ miska olejowa (skorodowana, standard)+alternator (pęknięty, standard)+amortyzatory (zamarzały, standard)+.....

M.

Data: 2012-10-01 21:52:02
Autor: PiteR
Co wybrać cz2
na  ** p.m.s ** bruner@o2.pl pisze tak:

szit :)

http://piterpro.private.pl/google.png

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-10-02 18:46:54
Autor: nom
Co wybrać cz2

Użytkownik <bruner@o2.pl> napisał w wiadomości news:77e317be-cc03-46a8-ad98-a740ae01a7b2googlegroups.com...
Doradzicie coś?

Posiadam Fabię I 1.4 MPI 60KM (czeski silnik) z LPG od nowości z 2002 roku. Ostatnio przy przebiegu 170 tys. km wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą (1076zł w ASO robocizna + części), łańcuszek rozrządu wymiana po 135 tys. km (400zł w ASO). Zostały mi jeszcze tuleje konsoli wahacza wymienić (jakieś 160zł). A tak to spoko, rdzy nie widać, trzyma się drogi bardzo dobrze, zawieszenie twarde, ale ja takie lubię. Wspomaganie i skrzynia biegów działają bardzo dobrze, lekko, precyzyjnie. Po 85 tys. km wymiana tarcz i klocków z przodu (350zł w ASO).
Nie zamierzam sprzedawać. ;-)

Jeździłem też Punto II z silnikiem 1.2 60KM i tez fajnie się jeździ, w sumie to porównywalne samochody.

Trzeba poszukać zadbanego egzemplarza, ale Fabia nie z silnikiem 1.2 3-cylindrowym. :-)

Data: 2012-10-03 05:45:15
Autor: bruner
Co wybrać cz2
Jeździłem też Punto II z silnikiem 1.2 60KM i tez fajnie się jeździ, w sumie  to porównywalne samochody.
Jakieś uwagi odnośnie tego autka? Znalazłem coś takiego w swojej okolicy i zapowiada się interesująco, jutro jadę oglądać.

Trzeba poszukać zadbanego egzemplarza, ale Fabia nie z silnikiem 1.2 3-cylindrowym. :-)

Dlaczego unikać 1.2? Chodzi o zbyt małą moc, czy coś nie tak z tymi silnikami?

Data: 2012-10-03 15:50:34
Autor: nom
Co wybrać cz2

Użytkownik <bruner@o2.pl> napisał w wiadomości news:115d7572-c021-4605-b52b-0b1f523bbd93googlegroups.com...

Trzeba poszukać zadbanego egzemplarza, ale Fabia nie z silnikiem 1.2
3-cylindrowym. :-)

Dlaczego unikać 1.2? Chodzi o zbyt małą moc, czy coś nie tak z tymi silnikami?

Coś tam się dzieje, ale nie wnikałem, poczytaj na forum dyskusyjnym o fabii. Łańcuszek niby na 200 tys. km ale potrafi przeskoczyć. No i nie jest taki oszczędny jak podają w danych. :-)

Co wybrać cz2