Co wybrać cz2

Data: 2012-10-01 18:21:26
Autor: Michal
Co wybrać cz2
W dniu 2012-10-01 10:05, bruner@o2.pl pisze:
Jakiś czas temu założyłem wątek o wyborze auta dla siostry, jednak wypadł mi kilkudniowy wyjazd za granicę, gdzie nie miałem zbytnio ani czasu ani możliwości żeby tu zaglądać i odpisywać, więc wątek umarł śmiercią naturalną. Przez ten czas sprawa została przemyślana, do paru autek się przymierzyłem itp i już mam mniej więcej jakąś koncepcję.
Szukam auta dla siostry, do ok 12 000, z silnikiem benzynowym (z rozważaną opcją zagazowania). Autko na codzień będzie używane w dużym mieście, do tego dziurawym (Wrocław) przez 1 osobę (kobieta, dość wysoka), jednak co jakiś czas (raz na miesiąc - dwa) będzie musiało załadowane pokonywać trasę Wrocław - Gdańsk - Wrocław, więc musi jako tako spisywać się na trasie. Francuzy odpadają - taki kaprys i już. Siostra jest początkującym kierowcą, auto musi być tanie i bezproblemowe w eksploatacji. Na początku były różne koncepcje, w końcu zdecydowaliśmy się na coś z okolic segmentu B. Przeglądając ogłoszenia wstępnie wybrałem kilka modeli które można kupić za te pieniądze a które nie śmierdzą jeszcze za bardzo rocznikiem:

Przy tych założeniach polecałbym zadbaną Yaris 1.0vvti.

M.

Data: 2012-10-01 10:22:46
Autor: bruner
Co wybrać cz2
Przy tych założeniach polecałbym zadbaną Yaris 1.0vvti.

Właśnie problem w tym, że za te pieniądze ciężko chyba będzie o taką. Do tego silnik 1.0 na trasę przez całą Polskę z graciarnią? 1.3 są jeszcze droższe i wybór nie jest zbyt wielki. Z tego co widzę w ogłoszeniach to Yaris jest dość drogi, w porównaniu np z Punto było by to auto o jakieś 4 lata starsze i z często 2 razy takim przebiegiem. Ma tym jeździć kobieta która sama oprócz zatankowania i umycia nic przy tym nie zrobi a kogoś do pogrzebania od czasu do czasu brak, więc myślę że to ma znaczenie. Z tego powodu nie biorę pod uwagę paru innych fajnych aut, np Colta.
Ceny części z tego co zdążyłem wypytać również nie zachęcają. Dlatego chyba jednak Yaris odpada.

Data: 2012-10-01 17:55:25
Autor: Rafał Grzelak
Co wybrać cz2
bruner@o2.pl wrote:

> Przy tych założeniach polecałbym zadbaną Yaris 1.0vvti.

Właśnie problem w tym, że za te pieniądze ciężko chyba będzie o taką.
Do tego silnik 1.0 na trasę przez całą Polskę z graciarnią?

Jesli nie planuje gac do tego gdanska i wyprzedzac wszystkiego co
popadnie, to 1.0 tez dojedzie.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-10-01 20:18:13
Autor: Michal
Co wybrać cz2
W dniu 2012-10-01 19:22, bruner@o2.pl pisze:>> Przy tych założeniach polecałbym zadbaną Yaris 1.0vvti.

> [...]
> Ceny części z tego co zdążyłem wypytać również nie zachęcają. Dlatego chyba jednak Yaris odpada.

Silnik 1.0 zupełnie daje radę w Yarisie do normalnej jazdy nawet w trasie. W porównaniu z Punto MK2, inna liga (na plus dla Yaris) - Punciak jest bardzo skromny w środku, niczym auto z innej epoki. Yaris 1.3 będzie wyraźnie mniej ekonomiczna.

Za te pieniądze na pewno uda się znaleźć, sam sprzedawałem taką rok temu (auto <100kkm, zadbane i bez wypadku). Miejsce tej sprzedanej zajęła... Yaris z klimą.
Niestety z tym będzie problem (dużo droższe).

M.

Data: 2012-10-01 13:26:11
Autor: bruner
Co wybrać cz2
Za te pieniądze na pewno uda się znaleźć, sam sprzedawałem taką rok temu (auto <100kkm, zadbane i bez wypadku)
Chyba jednak nie będzie tak łatwo, przejrzałem na szybko aledrogo i zbyt wielkiego wyboru nie ma, większość w tej cenie ma przebiegi od 140 do grubo ponad 200 tys km.
No i jak wyglądają koszty eksploatacji? Ceny części może nie powalają na kolana, ale jednak jak na autko tej klasy nie należą do najniższych. Kwestia jak często trzeba po nie sięgać?

Yaris z klimą. Niestety z tym będzie problem (dużo droższe).
W tej kwestii nie do pobicia jest chyba Fiesta, w autach z klimą można przebierać, przebiegi i roczniki również wyglądają bardziej zachęcająco. Jest jakiś haczyk? Warto się pchać w to auto?

Data: 2012-10-01 21:03:41
Autor: Cavallino
Co wybrać cz2

Użytkownik "Michal" <fred4u@wywal.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k4cmp5$qej$1@news2.ipartners.pl...
> [...]

Silnik 1.0 zupełnie daje radę w Yarisie do normalnej jazdy nawet w trasie. W porównaniu z Punto MK2, inna liga (na plus dla Yaris) - Punciak jest bardzo skromny w środku, niczym auto z innej epoki.

Punto w tej samej cenie będzie uboższe niż Yaris?
Ktoś Cię mocno okłamuje.....

Data: 2012-10-01 22:13:18
Autor: Michal
Co wybrać cz2

[...]

Nigdzie nie pisałem o tej samej cenie.
OP pisał o Punto Mk2, które w środku jest... skromne?
Tyle że ten model pewnie będzie kosztował 60-70% założonego budżetu.

M.

Data: 2012-10-01 22:45:52
Autor: Cavallino
Co wybrać cz2

Użytkownik "Michal" <fred4u@wywal.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k4ctgt$tep$1@news2.ipartners.pl...

[...]

W jakiej wersji?
HGT czy S?
Bo miałem obie i zapewniam Cię, że w wersji HGT nic nie dało mu się zarzucić.
A już na pewno niewiele Yarisów nie spaliło by się ze wstydu przy ewentualnej próbie porównania.

Data: 2012-10-03 20:47:47
Autor: Michal
Co wybrać cz2
> [...]
> W tej kwestii nie do pobicia jest chyba Fiesta, w autach z klimą można przebierać, przebiegi i roczniki również wyglądają bardziej zachęcająco. Jest jakiś haczyk? Warto się pchać w to auto?

Rok temu sprzedawałem Yaris 2001 z rodziny (5d, 1.0, <100kkm) za 14k, więc zadanie powinno być wykonalne.
Eksploatacja? Płyny, filtry, klocki. Mechanicznie NIC.
W podobny okresie Punto (zadbane, podobny przebieg): eksploatacja+ miska olejowa (skorodowana, standard)+alternator (pęknięty, standard)+amortyzatory (zamarzały, standard)+.....

M.

Co wybrać cz2