Co wybudza mój komputer?

Data: 2018-01-10 22:15:52
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?
Witam,

Świeża instalacja Windows 10. System spontanicznie wybudził się mimo wyłączenia z sieci (nie uśpienia laptopa). Ustawienia mam takie:

https://drive.google.com/file/d/1VS16vHC0d8c2va4P0BuPOS55maMXfo-t/view?usp=sharing

Komputer wyłączony został przyciskiem zasilania. Zasilanie było podłączone - o ile ma to znaczenie.

Sprawdziłem co wybudziło komputer:

https://drive.google.com/file/d/13BENrM9a02lUJo4-CQRiM7TQ0fIlm4m2/view?usp=sharing

Moje pytania brzmią:

1. Jak to możliwe, że wyłączony, nie uśpiony komputer wybudził się?

2. Co wybudziło ten komputer? Podanie przyczyny wybudzenia kompletnie nic mi nie mówi. Nawet nie wiem jak się zabrać za odnalezienie w harmonogramie tego zadania. Nie chcę przeglądać pierdyliona folderów w podfolderach Microsoft / Windows. Za dużo jest tam ich.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-10 22:52:36
Autor: Sebastian Biały
Co wybudza mój komputer?
On 1/10/2018 10:15 PM, Marek S wrote:
https://drive.google.com/file/d/13BENrM9a02lUJo4-CQRiM7TQ0fIlm4m2/view?usp=sharing

Windows update zapewne.

Moje pytania brzmią:
1. Jak to możliwe, że wyłączony, nie uśpiony komputer wybudził się?

Obecnie komputery nie sa tak naprawdę wyłaczone jeśli tylko mają wtyczkę w gniazdku zasilania. Płyta dostaje 5V a to wystarczy aby pracowały systemy zarzadzania energią i różne backdory Intela czy AMD.

Data: 2018-01-11 01:25:48
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?

[...]

Zatem wygląda na to, że nie ma szans na to by laptop w torbie nie rozładował się do zera...

Baterię wyciągać??? Pewnie Microsoft i o tym pomyślał - laptop mimo to wystartuje a bateria padnie :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-11 07:04:13
Autor: 2late
Co wybudza mój komputer?
On 11/01/2018 12:25 AM, Marek S wrote:

[...]

Sprawdz w biosie / eufi czy nie masz tam czegos w rodzaju deep sleep wlaczone. Przejrzyj tez poziomy zarzadzania energia.

Data: 2018-01-11 20:29:36
Autor: Sebastian Biały
Co wybudza mój komputer?
On 1/11/2018 1:25 AM, Marek S wrote:
Zatem wygląda na to, że nie ma szans na to by laptop w torbie nie rozładował się do zera...

Mój się wyładowal kilka razy. Problem w tym że w torbie nie ma wentylacji, więc wyjmowalem taka goracy że cięzko było w rece utrzymać.

MS jak zwykle spieprzył sprawe całościowo. "Musimy, Panie, postawić całe GUI razem z klientam Steam i przeglądarką porno żeby jeden plik dll podmienić. To dlatego że jestesmy profesjonalni i tacy ładni. Ale nie możemy się sami zamknąc bo klient porno wyświetlił okienko. O jejku jejku."

Data: 2018-01-11 22:41:44
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?

Mój się wyładowal kilka razy. Problem w tym że w torbie nie ma wentylacji, więc wyjmowalem taka goracy że cięzko było w rece utrzymać.

Wow. Czy laptop był wyłączony czy uśpiony?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-11 23:25:37
Autor: Sebastian Biały
Co wybudza mój komputer?
On 1/11/2018 10:41 PM, Marek S wrote:
Mój się wyładowal kilka razy. Problem w tym że w torbie nie ma wentylacji, więc wyjmowalem taka goracy że cięzko było w rece utrzymać.
Wow. Czy laptop był wyłączony czy uśpiony?

Stan "klapa zamknięta". Ale nie myś sobie że nie wyłączalem. I tak się sam domyslnie włącza około 3 nad ranem. To może nie jest jeszcze problem, problem jest że sie sam nie wyłączy czasem. Bo to Windows, Panie. Czasami łapałem go na ekranie shutdown z informacją że apliakcji xy nie chce się zamknąc i co robić. O jejejej. Najlepiej zajechac baterię do zera.

Data: 2018-01-12 01:32:35
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?

Stan "klapa zamknięta". Ale nie myś sobie że nie wyłączalem. I tak się sam domyslnie włącza około 3 nad ranem.

Wynika z tego, że różnica pomiędzy uśpieniem a wyłączeniem tkwi ... w zużyciu prądu gdy komputer nie pracuje. Jednakże nie wpływa to na zdolność do wybudzania. Z obu stanów wybudzi się tak samo. Dobrze interpretuję?

Jeśli tak jest, to jest to całkiem niebezpieczne gdy laptop sam wstaje będąc w izolującej termicznie torbie w trakcie przelotu samolotem...

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-12 19:31:47
Autor: Sebastian Biały
Co wybudza mój komputer?
On 1/12/2018 1:32 AM, Marek S wrote:
[...]

W BIOSie jest opcja do budzenia. Nie wiem co w wyniku tego budzenia powinno się stać, ale oczywiście tępy windows stawia od razu cale gui z pulpitem, aplikacjami, steamem i porno. To trwa jakieś 4 minuty jęczenia dysku i krecenia wentylatorem. Po czym nastepuje próba zamkniecia i najczęsciej nie udaje się bo pomidor.

Róznica jest taka że chyba system musi się zaladować cały na nowo vs tylko odhibernować.

Takie numery robiła Vista na starym Acerze. Potem kupiłem win7 a opcje w biosie znalazlem i wyłaczyłem. Nie wiem czy to win7 naprawił czy opcja, już nie pamiętam.

Do niedawna Win7/10 na tym laptopie potrafił się spontanicznie obudzić po minucie/dwóch od zamknięcia klapy i tak sobie szumieć wentylatorem aż świat się skończy. Tu raczej biosu nie podejrzewam jako opcji, bo to randomiczne.

Jeśli tak jest, to jest to całkiem niebezpieczne gdy laptop sam wstaje będąc w izolującej termicznie torbie w trakcie przelotu samolotem...

Żeby to raz się załaczył. Dlatego obecnie baterie przewozisz osobno. W zasadzie ostatnio wypakowałem z ręcznego coś kolo 10 baterii na tacę. Do kamer, powerbanka, do laptopa, do latarki etc.

Data: 2018-01-12 19:49:22
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?

W BIOSie jest opcja do budzenia. Nie wiem co w wyniku tego budzenia

Na moim lapku nie ma jej:

https://drive.google.com/file/d/1uW5Vq5KfdUFgILQqiZrILGtyNr5RuDbT/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1JFlTT6Jp9ZtnTeyEsVDMctPqyFkKKf-E/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1r9qGyAnXhpHGUXaKrj7mjqkOCSGGQcVT/view?usp=sharing

powinno się stać, ale oczywiście tępy windows stawia od razu cale gui z

Ale ze stanu wyłączenia całkowitego to się dzieje? Hipotetycznie w tym stanie żadne urządzenia na płycie głównej nie powinny mieć zasilania... raczej. Mogę się mylić bo z drugiej strony pamiętam zawieszony po przeciążeniu port USB wymagał wyłączenia zasilacza na 30s w jakimś innym komputerze. Być może to zasilacz się uwiesił... choć w tym przypadku więcej portów by nie działało.

Pomiarów zasilania nie robiłem.

[...]

No więc właśnie... Coś z tym sprzętem jest nie tak. Nie powinno być dopuszczalne samouruchamiania wbrew woli użytkownika.
Ciekaw jestem czy włączyłby się laptop spontanicznie gdyby wymontować z niego HDD.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-12 20:03:53
Autor: Sebastian Biały
Co wybudza mój komputer?
On 1/12/2018 7:49 PM, Marek S wrote:
powinno się stać, ale oczywiście tępy windows stawia od razu cale gui z
Ale ze stanu wyłączenia całkowitego to się dzieje?

Tak. Prawdopodobnie pracuje Intel ME lub coś Acerowego. Wystarczy wszak prosty mikrokontroler zjadający pikoampery do takiego ficzera. Nie widzę problemu.

Takie Delle z zarzadzeniem przez ME całkowicie wyłaczone możesz zdalnie właczyć i przeprowadzić na nich prace bez udzialu OSa. Co prawda nigdy tej technologii nie miałem okazji ogladać w praktyce, ale moj komputer do elektroniki ma taki ficzer. To desktopy sa.

Hipotetycznie w tym stanie żadne urządzenia na płycie głównej nie powinny mieć zasilania...

Oczywiśce że ma. W starym, bodaj, Dellu można było ustawic w BIOSie obecność 5V na *jednym* porcie USB w stanie całkowitego wyłączenia. Nie pamiętam już modelu, mialem go tylko w łapach instalując system, to jakies PentiumM bodaj było. Wieki temu. Dodatkowo calkiem sporo komputerow wspiera właczenie komputera klawiszem albo pstryknięciem myszką, laptopy też.

No więc właśnie... Coś z tym sprzętem jest nie tak. Nie powinno być dopuszczalne samouruchamiania wbrew woli użytkownika.

Hue hue hue. Serio ;) Naprawde myslisz że to *twój* komputer a nie wesołych chłopakow z Intela i Microsoftu którzy wiedza lepiej dlaczego godzina 3AM jest super pomysłem na odpalanie pulpitu :)?

Ciekaw jestem czy włączyłby się laptop spontanicznie gdyby wymontować z niego HDD.

W niektorych BIOSach laptopowych jest najzwyklejszy wake on timer. Timer sobie ustawiasz jak chcesz, takim prymitywnym harmonogramem. Nie ma to związku z dyskiem. Skoro BIOS potrafi ustawić godzinę nie ma problemu aby i system sobie ustawił zmartwychwstanie. Problemem jest tylko to że po stronie OSu jest to zrobione jak zwykle.

Data: 2018-01-12 21:41:39
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?

Tak. Prawdopodobnie pracuje Intel ME lub coś Acerowego. Wystarczy wszak prosty mikrokontroler zjadający pikoampery do takiego ficzera. Nie widzę problemu.

Zdaję sobie sprawę iż to technicznie wykonalne, choć w moich odczuciach, tak nie powinno być aby sprzętu nie dało się wyłączyć na dobre bez wyciągania baterii.

[...]

Zasilanie w sensie, że możesz ładować coś tam z portu USB, to powiedzmy ok. Gorzej gdy ma to konsekwencje takie, że ze stanu wyłączenia, nie uśpienia, komputer wstaje.

[...]

Klawiszem owszem. To akurat jest intuicyjne. Nie musi mieć nic wspólnego z trzymaniem zasilania urządzeń na płycie. Coś na wzór oświetlenia schodowego w blokach. Egzystencja przycisku nie wymaga zasilania w tym czasie jakiegoś urządzenia.

A co do myszy i klawiatury - nie spotkałem się jeszcze aby one włączały komputer ze stanu wyłączenia. Z uśpienia, to powszechne. Oczywiście nie mam doświadczeń serwisowych z tysiącami komputerów. Jakikolwiek sprzęt jaki miałem albo pracowałem na nim nie miał nigdy funkcji wybudzenia, źle - włączenia (bo to nie wybudzenie) - klawiaturą/myszą z wyłączenia. Zaskakujące, że tak jest.

[...]

:-)

Swoją drogą co jest z tą 3cią bo faktycznie zauważyłem iż tego typu godziny są idealne na rozładowanie do zera baterii. Czy nie może to być np. 13:00?

Ciekaw jestem czy włączyłby się laptop spontanicznie gdyby wymontować z niego HDD.

W niektorych BIOSach laptopowych jest najzwyklejszy wake on timer.

Pomijam takie zabawki. Chodzi mi o uruchamianie komputera wbrew woli użytkownika.

[...]

.... no tak. Gdy OS sobie coś ustawi w BIOSIE, to faktycznie budzik zadziała. A co w przypadku takiego BIOSu jaki ja mam w lapku? Podałem linki do fotek screenów. Nie ma w nim nic poza "ustaw godzinę i spadaj" w uproszczeniu. Czy BIOS nie posiadający w swoim menu timera może go mieć fizycznie?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-12 22:30:34
Autor: Sebastian Biały
Co wybudza mój komputer?
On 1/12/2018 9:41 PM, Marek S wrote:
Zdaję sobie sprawę iż to technicznie wykonalne, choć w moich odczuciach, tak nie powinno być aby sprzętu nie dało się wyłączyć na dobre bez wyciągania baterii.

Musi być zasilany choćby obwód czuwania nad przyciskiem power. To nie sa tylko druty, to całkiem złożona elektronika.

[...]

Skoro na USB mam 5V to znaczy że w srodku pracuje przetwornica. I prawdopodobnie przy okazji jakiś układ zarzadzania energią. Takie układy maja w środku autonomiczny procesor. Nie widze problemu aby był wykorzystywany właśnie w celu sterowania energią USB i OSa.

[...]

Wymaga. Ten przycisk pełni mase funkcji. Jest obsługiwany zazwyczaj programowo.

[...]

To wie tylko ACPI. Czy da sie to sprawdzić - pewnie tak. Nigdy tego nie robilem. Obecnie nie mam laptopa który spontanicznie budzi się, na ktorym mógłbym pooglądać sobie jakie ficzery ma ACPI. Bez znaczenia: może mieć i to wystarczy.

Ponadto Intel ME pracuje tak czy inaczej. Nie jest żadną tajemnicą że ME jest zasilany z 5V standby, więc dziala przy całkiem wyłączonym komputerze. Może robić co chce. Być może MS go wykorzystuje do robienia takich zabawnych niespodzianek.

Data: 2018-01-14 02:17:54
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?
Reasumując:
Należy pogodzić się z tym, że bateria będzie spontanicznie niszczona przez laptopy. Komputer, w zależności od modelu, może posiadać funkcję pobudki z dowolnego stanu (uśpienia/wyłączenia). System operacyjny może jej dowolnie używać.

Jeśli komputer włączy się w torbie a nie zdoła wyłączyć bo coś tam, to jedynie swąd spalenizny wskutek braku chłodzenia może alarmować.

Coś w świecie technologii idzie nie tak...

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-14 14:50:20
Autor: Animka
Co wybudza mój komputer?
W dniu 2018-01-14 o 02:17, Marek S pisze:
[...]

Każdy komputer posiada BIOS i ustawienia, które sobie konfigurujesz w/g swoich potrzeb. Szkoda, że o tym nie wiedziałeś.

--
animka

Data: 2018-01-14 20:16:15
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?
W dniu 14-01-2018 o 14:50, Animka pisze:

Każdy komputer posiada BIOS i ustawienia, które sobie konfigurujesz w/g swoich potrzeb. Szkoda, że o tym nie wiedziałeś.

Skąd wniosek, że nie wiedziałem???
Które ustawienie mam zmienić w BIOSie? Z pewnością nie doczytałaś więc nie widziałaś ekranów BIOsa na moim laptopie. Przytaczam je raz jeszcze abyś była w stanie pokazać mi palcem, którą opcję należy zmienić:

Data: 2018-01-14 23:28:06
Autor: Animka
Co wybudza mój komputer?
W dniu 2018-01-14 o 20:16, Marek S pisze:
[...]

Tu wyżej to żadne.

Napisałeś, że sam znalazleś problem, to dlaczego do tej pory sam nie naprawiłeś?
Miałeś nawet odpowiedź. Wklejam:
Użytkownik "Marek S" <precz@spamowi.com> napisał w wiadomości news:p35vqb$oss$1node1.news.atman.pl...
> Sprawdziłem co wybudziło komputer:
>
> https://drive.google.com/file/d/13BENrM9a02lUJo4-CQRiM7TQ0fIlm4m2/view?usp=sharing

Aktualizacje automatyczne wybudziły Twój komputer - wynika to z drugiego linku który podałeś.
Wyłącz usługę aktualizacji i aktualizuj "reęcznie"  lub :
"
Open your Start menu and select Settings to launch it. Click or tap the "Network & Internet" icon, select "Wi-Fi," and select "Advanced options" at the bottom of the list of nearby Wi-Fi networks. Activate the "Set as metered connection" option here.
"
Wejdż jeszcze raz w ten link, który podałeś, przeczytaj dokładnie i usuń zaplanowane zadania.
To jest w Zarządzaniu Komputerem-Harmonogram Zadań, dalej jest Windows, na liście w dół jest Windows Uupdate i przyjrzyj się jakie sa zadania ustawione.
Ja te samouruchomieniowe zadania w całym harmonogramie (po prawej stronie) zadań powywalalam. Nawet niektóre foldery tutaj usunęłam (np. one drive) Ty sobie szukaj swojego problemu.

Ponadto sprawsź w Panelu Sterowania -aplikacja Opcje Zasilania,wejdź w "Zmień ustawienia planu". Niżej jest: zmień zaawansowane ustawienia zasilania i otwórz to polecenie. W rozwijanej liscie jest "zezwalaj na wznawianie pracy w/g czasomierza" Ustaw na "Wyłącz" .
Niezależmie jaki masz system to te ustawienia znajdziesz.

--
animka

Data: 2018-01-15 01:24:56
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?
W dniu 14-01-2018 o 23:28, Animka pisze:

Tu wyżej to żadne.

Jakoś nie czuję się zaskoczony odpowiedzią.

Napisałeś, że sam znalazleś problem, to dlaczego do tej pory sam nie naprawiłeś?
> [...]

Bo gdybym go potrafił naprawić to nie pisałbym tu.

Aktualizacje automatyczne wybudziły Twój komputer - wynika to z drugiego linku który podałeś.
Wyłącz usługę aktualizacji i aktualizuj "reęcznie"  lub :

Czytałaś moją odpowiedź? Nie wchodzi w grę ograniczanie WiFi.

Wejdż jeszcze raz w ten link, który podałeś, przeczytaj dokładnie i usuń zaplanowane zadania.

Mam usunąć zadanie Reboot?
1. To zadanie nie jest zaplanowane ale może wznawiać komputer. Choć nie wiem jakim cudem ze stanu całkowitego wyłączenia.
2. Próba usunięcia wywala komunikat o braku uprawnień.
3. Próba zmiany parametrów wymaga podania nie wiadomo jakiego hasła dla użytkownika S-1-15-18.

To jest w Zarządzaniu Komputerem-Harmonogram Zadań, dalej jest Windows, na liście w dół jest Windows Uupdate i przyjrzyj się jakie sa zadania ustawione.

Istnieją 4 zadania. Żadne z nich nie ma ustawionej opcji wznawiania. Zresztą w jednym z linków pokazałem, że nie mam żadnych zadań, które mogłyby wybudzić komputer poza Reboot.

Ja te samouruchomieniowe zadania w całym harmonogramie (po prawej stronie) zadań powywalalam. Nawet niektóre foldery tutaj usunęłam (np. one drive) Ty sobie szukaj swojego problemu.

Co masz na myśli mówiąc "samouruchomieniowe"? Wszystkie zadania w harmonogramie są po to by się same uruchamiały. To jedyna ich rola.

[...]

Zacytuję swoją odpowiedź na dokładnie taką samą poradę:

"W dniu 12-01-2018 o 22:28, Marek pisze:

> Sprawdź, czy masz w "Opcje zasilania" -> "Uśpienie" wyłączone "Zezwalaj na wznawianie pracy według czasomierza".

Przy zasilaniu bateryjnym mam "wyłącz". Zresztą ta opcja raczej nie powinna mieć wpływu na nic bo nigdy nie usypiam laptopa."

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-15 01:52:39
Autor: Animka
Co wybudza mój komputer?
W dniu 2018-01-15 o 01:24, Marek S pisze:
> [...]

Wyłącz usługę aktualizacji i aktualizuj "reęcznie"  lub :

Czytałaś moją odpowiedź? Nie wchodzi w grę ograniczanie WiFi.

Wifi możesz włączac i wyłączać. Z Wifi tylko korzystasz, z LAN-u nie?

[...]

Przeciez Ty nie chcesz, żeby laptop sam się włączał. W zasadzie czego Ty chcesz? Paranoję jakąś masz czy co?

Data: 2018-01-15 19:28:37
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?
W dniu 15-01-2018 o 01:52, Animka pisze:

Wifi możesz włączac i wyłączać. Z Wifi tylko korzystasz, z LAN-u nie?

Na laptopie tylko i wyłącznie z WiFi.

[...]

Wiem, że masz duży problem z rozumieniem tego co czytasz. W większości wątków wiele osób Ci o tym wspomina.  Albo znów nie zrozumiałaś albo najwyraźniej nie wiesz jak harmonogram w Windows działa. No to wyjaśniam. Wszystkie wpisy w harmonogramie są po to aby się same uruchamiały po spełnieniu zdefiniowanych w nich warunków. Jednakże samouruchomienie się jakiegoś timera nie ma nic wspólnego z samoczynnym uruchomieniem się komputera! Mylisz te dwa pojęcia. Komputer mogą uruchomić tylko te timery, które w swoich warunkach mają włączoną opcję wybudzania komputera.

Ja wiem, który timer ma włączoną tą opcję (nazywa się Reboot) lecz nie potrafię jej wyłączyć.

Zanim znów wyjedziesz z epitetami radzę abyś przeczytała 10x wypowiedź zanim ją skomentujesz. Może to zadziała, choć wątpię.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-11 11:33:58
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?
W dniu 11-01-2018 o 01:40, Animka pisze:
Moje pytania brzmią:
1. Jak to możliwe, że wyłączony, nie uśpiony komputer wybudził się?

Zmień zaawansowane ustawienia zasilania.

Mam sobie wylosować na jakie?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-11 16:19:15
Autor: Animka
Co wybudza mój komputer?
W dniu 2018-01-11 o 11:33, Marek S pisze:
[...]

Już Ci pueblo podpowiedział.

--
animka

Data: 2018-01-11 01:13:43
Autor: Marcin Debowski
Co wybudza mój komputer?
On 2018-01-10, Marek S <precz@spamowi.com> wrote:
Sprawdziłem co wybudziło komputer:
https://drive.google.com/file/d/13BENrM9a02lUJo4-CQRiM7TQ0fIlm4m2/view?usp=sharing

Na ile rozumiem ten komunikat, to wyglada on na planowany reboot po aktualizacji. Czyli cos w stylu, że zrobiłeś update ale na pytanie o restart odpowiedziałeś, że później lub samo update było planowane na określoną godzinę co właśnie spowodowało wybudzenie. Mozliwe?

--
Marcin

Data: 2018-01-11 07:39:26
Autor: z
Co wybudza mój komputer?
[...]

I tu zatoczyliśmy koło w kierunku wyłączenia update lub możliwości jego konfiguracji jak w w7 np.
Zna ktoś łatwy i szybki sposób bez kilkunastu kroków jak to zrobić raz a dobrze?

PS. Ja jeszcze zauważyłem dziwne zachowanie systemu który już się szykuje do aktualizacji przed restartem.
Rozłączanie zdalnego pulpitu, wyłączenie niektórych urządzeń zewnętrznych usb, zmiana rozdzielczości ekranu...
Coraz bardziej mnie wku... ten system a podobno staje się coraz lepszy :-)

Data: 2018-01-11 11:45:16
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?

Na ile rozumiem ten komunikat, to wyglada on na planowany reboot po
aktualizacji.

Może być. Były jakieś aktualizacje, był restart ale czasem jeden nie wystarczy.

Czyli cos w stylu, że zrobiłeś update ale na pytanie o
restart odpowiedziałeś, że później lub samo update było planowane na
określoną godzinę co właśnie spowodowało wybudzenie. Mozliwe?

Wydaje mi się, że nie... ale nie wykluczam. Sprawdziłem natomiast uzbrojone waketimery i nie znalazłem żadnego. Hipotetycznie nic nie powinno wybudzać komputera a już w szczególności gdy jest on wyłączony, nie uśpiony.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-11 01:37:26
Autor: Animka
Co wybudza mój komputer?
W dniu 2018-01-10 o 22:15, Marek S pisze:
[...]

Zarzdzanie komputerem - Harmonogram zadań.
Ja bym przejrzała. Każdy po kolei. bo przy okazji można się natknąć na coś co się ma ochotę wywalić z harmonogramu.

--
animka

Data: 2018-01-11 11:37:54
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?
W dniu 11-01-2018 o 01:37, Animka pisze:

Zarzdzanie komputerem - Harmonogram zadań.
Ja bym przejrzała. Każdy po kolei. bo przy okazji można się natknąć na coś co się ma ochotę wywalić z harmonogramu.

Nigdy nie miałem potrzeb wywalania czegokolwiek z haronogramu gdyż nigdy nic mi nie przeszkadzało więc to korzyścią nie będzie. Zresztą 99% z tych wpisów niewiele mi mówi.

A co do przeglądania jednej za drugą pozycji to, na którą mam zwrócić uwagę? W jaki sposób ją zidentyfikować?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-11 10:08:11
Autor: pueblo
Co wybudza mój komputer?
Witaj Marek S, 10 sty 2018 w news:p35vqb$oss$1node1.news.atman.pl
napisałeś/aś:

[...]

Masz podane na własnym screenie, jakie zadanie w hormonogramie zadań to zrobiło. Kiedyś juz o to pytałeś i wtedy napisałem ci żeby właśnie to zadanie wyłączyć albo odznaczyć opcje uruchamiania komputera przez to zadanie.

Data: 2018-01-11 11:57:28
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?
W dniu 11-01-2018 o 11:08, pueblo pisze:

[...]

Ok, gdybym potrafił je namierzyć to nie pisałbym tu. Otwieram harmonogram i czego mam szukać? Nie mam ścieżki takiej jak \Device\Harddiskvolume4\...

Otwierać każdą pozycję po kolei? No dobrze, otworzyłem wylosowaną o nazwie CreateObjectTask. Skąd mam wiedzieć, że to jest ta pozycja a nie inna?

Komunikat jaki przytoczyłem nic kompletnie mi nie mówi.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-11 11:26:33
Autor: pueblo
Co wybudza mój komputer?
Witaj Marek S, 11 sty 2018 w news:p37fur$hdt$1node2.news.atman.pl
napisałeś/aś:

Komunikat jaki przytoczyłem nic kompletnie mi nie mówi.

W harmonogramie to co jest po NT TASK

Data: 2018-01-11 19:36:02
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?
W dniu 11-01-2018 o 12:26, pueblo pisze:

W harmonogramie to co jest po NT TASK

Harmonogram wygląda u mnie tak:
https://drive.google.com/file/d/1w7V6Y_Gio60-H95UrpPMDuexhG6MJTUk/view?usp=sharing

Czy mam rozwijać wszystkie te foldery aż trafię na coś podobnego do NT Task? Powyżej folderu Microsoft nie ma żadnych timerów ustawionych.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-11 19:39:26
Autor: pueblo
Co wybudza mój komputer?
Witaj Marek S, 11 sty 2018 w news:p38aqm$bnr$1node2.news.atman.pl
napisałeś/aś:
[...]

No nie wiem - jaj sobie nie robisz i pewnie spojrzałeś, bo to jest tu, poniżej folderu RAS(wiecej nie widac na screenie) powinien być ten UpdateOrchestrator.

Data: 2018-01-11 23:05:05
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?
W dniu 11-01-2018 o 20:39, pueblo pisze:

No nie wiem - jaj sobie nie robisz i pewnie spojrzałeś, bo to jest tu,
poniżej folderu RAS(wiecej nie widac na screenie) powinien być ten
UpdateOrchestrator.

Jaj sobie nie robię bo niby po co.

Poniżej harmonogram wygląda tak jest tu:

https://drive.google.com/file/d/1Ah344YVQBBXkZmiofq8y1UeMuU9vOwT3/view?usp=sharing

Ograniczyłem się do jego góry bo szukałem NT TASK a nie UpdateOrchestrator. Nie przyszło mi do głowy, że trzeba do UpdateOrchestrator zerknąć skoro na początku ścieżki jest NT TASK. Wiem, że dla informatyka drzewo ma korzenie w koronie ale w/g tej ścieżki jaka w powercfg powstała to najpierw jest NT TASK (korona), potem Microsoft (korzeń) a potem pień (Windows etc). Chyba tylko Jan Szyszko potrafi tak posiekać drzewo.

Nadal nie wiem gdzie jest ten NT Task, którego mam szukać.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-11 23:03:27
Autor: pueblo
Co wybudza mój komputer?
Witaj Marek S, 11 sty 2018 w news:p38n2l$dl7$1node1.news.atman.pl
napisałeś/aś:
Nadal nie wiem gdzie jest ten NT Task, którego mam szukać.

Pisałem wcześniej "W harmonogramie to co jest po NT TASK" - w domyśle w harmonogramie szukaj.
Zapomnij o tym NT Task (to chyba po prostu systemowa nazwa dla "harmonogram zadań") - znalazłeś to zadanie i teraz tylko odznacz coś w rodzaju uruchom/wybudz komputer do wykonania zadania.

Data: 2018-01-12 01:11:07
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?
W dniu 12-01-2018 o 00:03, pueblo pisze:

Pisałem wcześniej "W harmonogramie to co jest po NT TASK" - w domyśle w
harmonogramie szukaj.

A ja szukałem w harmonogramie katalogu NT Task by sprawdzić co jest zaraz za nim :-D

Zapomnij o tym NT Task (to chyba po prostu systemowa nazwa dla
"harmonogram zadań") - znalazłeś to zadanie i teraz tylko odznacz coś w
rodzaju uruchom/wybudz komputer do wykonania zadania.

Wewnątrz jest Reboot. Sprawdziłem warunki i faktycznie jest w nim to cholerne wybudzanie. Wyłączyłem je... ale pojawił się standardowy problem, który raczej będzie nie do przejścia:

https://drive.google.com/file/d/1FrkN1UNfCoYUPVkeb4ne3pqtMsxcrQcA/view?usp=sharing

Pytanie jest o hasło, którego nikt nie zna. Już gdzieś to przerabiałem i skończyło się na niczym :-(

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-12 08:18:08
Autor: Robert Wańkowski
Co wybudza mój komputer?
W dniu 2018-01-12 o 01:11, Marek S pisze:
Pytanie jest o hasło, którego nikt nie zna
A masz hasło podczas uruchamiania systemu?
Pytam bo mam podobny problem (*miałem). Mam komputer, który nie ma hasła. Jak przypadkiem nacisnę klawisz WINDOWS (ten obok lewego Alt-a) i L to następuje zablokowanie komputera. odblokować można hasłem. A ja przecież nie mam hasła. No i tylko reset działa.

Robert

*założyłem hasło. :-)

Data: 2018-01-12 15:19:52
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?

W dniu 2018-01-12 o 01:11, Marek S pisze:
Pytanie jest o hasło, którego nikt nie zna
A masz hasło podczas uruchamiania systemu?

Oczywiście. Mam na kompie 2 konta jeśli ma to znaczenie.

[...]

Ciekawe. Ale to jest inny problem. Generalnie hasła dla S-xxxx to inna para kaloszy.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-12 08:43:30
Autor: pueblo
Co wybudza mój komputer?
Witaj Marek S, 12 sty 2018 w news:p38uev$kpv$1node1.news.atman.pl
napisałeś/aś:

Pytanie jest o hasło, którego nikt nie zna. Już gdzieś to
przerabiałem i skończyło się na niczym :-(

Pamiętam, że udało się po tym jak założyłem hasło dla konta. Potem można hasło usunąć.

Data: 2018-01-12 15:23:35
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?
W dniu 12-01-2018 o 09:43, pueblo pisze:

Pamiętam, że udało się po tym jak założyłem hasło dla konta. Potem można
hasło usunąć.

Mam dwa konta na komputerze. Moje z pełnymi uprawnieniami i okrojone dla drugiej osoby. Moje hasło nie działa na użytkowników S-xxxx i nigdy nie działało. Właśnie w ramach eksperymentu przeinstalowałem system. Nówka, użytkownik z hasłem, próba grzebania w timerze Reboot daje identyczny efekt. Pytanie o hasło, którego nikt nie nadawał.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-11 19:56:28
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?
W dniu 11-01-2018 o 12:41, marfi pisze:

Aktualizacje automatyczne wybudziły Twój komputer - wynika to z drugiego linku który podałeś.
Wyłącz usługę aktualizacji i aktualizuj "reęcznie"  lub :

Wyłączenie aktualizacji nie jest rozsądne. Już lepiej przestawić je w tryb pytania przed ich zastosowaniem. Na W10 Pro da się to zrobić ale z Home może być problem. Akurat Laptop pracuje na Homie. Masz może z tym doświadczenie?

Czy spotkałeś się z komputerem, który wybudzał się ze stanu wyłączenia?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-11 21:10:41
Autor: marfi
Co wybudza mój komputer?
Użytkownik "Marek S" <precz@spamowi.com> napisał w wiadomości news:p38c10$crs$1node2.news.atman.pl...
[...]

  Mam takiego dinksa HDMI z W10 i się wybudzał - przekonałem go, że korzysta z sieci mobilnej.

Czy spotkałeś się z komputerem, który wybudzał się ze stanu wyłączenia?

  Raczej nie wyłączam komputerów.

  Obecnie wyłączenie może być cześciowe, związane z tzw. szybkim uruchamianiem - sprawdż czy tak nie jest w Twoim przypadku.

--
marfi

Data: 2018-01-11 23:07:17
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?
W dniu 11-01-2018 o 21:10, marfi pisze:

  Obecnie wyłączenie może być cześciowe, związane z tzw. szybkim uruchamianiem - sprawdż czy tak nie jest w Twoim przypadku.

Super, ale jak mam to sprawdzić? :-) W opcjach zasilania nie ma czegoś takiego jak "wyłącz częściowo".

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-12 07:08:17
Autor: 2late
Co wybudza mój komputer?
On 11/01/2018 10:07 PM, Marek S wrote:
[...]

Juz ci pisalem. Sprawdz w BIOS / UEFI ustawienia dotyczace zarzadzania energia, poziomami uspienia.

Data: 2018-01-12 18:24:41
Autor: 2late
Co wybudza mój komputer?
On 12/01/2018 02:48 PM, Marek S wrote:
[...]

Ubogi ten BIS. Mam w PC sporo wiecej ustawien w UEFI dotyczacych zarzadzania energia. Wyglada na to ze u ciebie wszystko co mozesz zrtobic to z poziomu windowsa.

Data: 2018-01-12 19:54:52
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?
W dniu 12-01-2018 o 19:24, 2late pisze:

Ubogi ten BIS. Mam w PC sporo wiecej ustawien w UEFI dotyczacych zarzadzania energia.

To nie jest PC lecz laptop Lenovo Z710. Na PCcie opcji mam pełno: na wielu skrolowanych ekranach.

Wyglada na to ze u ciebie wszystko co mozesz zrtobic to z poziomu windowsa.

To mnie zastanawia właśnie. Czy bez dysku twardego (czyli bez OS) też następowałoby samouruchomienie ze stanu całkowitego wyłączenia? Mam na myśli start Windows /zamknięcie Windows / demontaż HDD.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-12 07:33:16
Autor: marfi
Co wybudza mój komputer?

https://uk.answers.acer.com/app/answers/detail/a_id/37059/~/windows-10%3A-enable-or-disable-fast-startup

--
marfi

Data: 2018-01-12 15:24:48
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?
W dniu 12-01-2018 o 07:33, marfi pisze:

https://uk.answers.acer.com/app/answers/detail/a_id/37059/~/windows-10%3A-enable-or-disable-fast-startup

Czyli mam ustawić to, co pokazałem w wątku otwierającym, że mam ustawione? :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-12 16:45:29
Autor: marfi
Co wybudza mój komputer?

Użytkownik "Marek S" <precz@spamowi.com> napisał w wiadomości news:p3agfk$be8$2node2.news.atman.pl...
[...]

???

--
marfi

Data: 2018-01-12 19:07:40
Autor: Marek S
Co wybudza mój komputer?
W dniu 12-01-2018 o 16:45, marfi pisze:
[...]

Chodziło mi o ten link:

https://drive.google.com/file/d/1VS16vHC0d8c2va4P0BuPOS55maMXfo-t/view?usp=sharing

Tam poniżej są opcje o jakich mowa. Tą konkretną bawiłem się z zupełnie innego względu - faktycznie na screenshota załapała się w formie włączonej a nie wyłączonej. Sorki.

Jaki wpływ na wybudzanie komputera ma mieć zrzucanie / nie zrzucanie stanu pamięci na dysk podczas wyłączania?  Jeśli dobrze pamiętam, to na tym polega działanie tejże opcji.

BTW
Wspomniałem iż bawiłem się tą opcją a to dlatego, że zauważyłem iż posiada ona odwrotny wpływ na szybkość startu. Idę z tym tematem na grupę Windowsową.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-12 21:28:32
Autor: Marek
Co wybudza mój komputer?
Dnia 10.01.2018 Marek S dokonal ponizszego cudu (by zylo sie lepiej):

Pzdr.
Marek

Data: 2018-02-27 11:42:23
Autor: mark64
Co wybudza mój komputer?
Witam Marka S. i resztę kolegów, koleżanek.
Pobudzony Waszymi radami i radami wujka Google
chyba znalazłem rozwiązanie. Bez dysku nie nastąpi
wybudzenie.
Możliwa jest zmiana hasła do konta o którym piszesz,
niestety to nie pozwala wyłączyć zadania (u mnie dodatkowo
zepsuło interfejs).
Rozwiązaniem które u mnie zadziałało jest - wyłączenie
opcji skorzystaj z moich danych do ponownego uruchomienia.
Poszukaj w dziale ochrona prywatności.
Powodzenia.

Data: 2018-02-28 01:01:44
Autor: BaSk
Co wybudza mój komputer?
W dniu 2018-01-10 o 22:15, Marek S pisze:
Co wybudziło ten komputer?

SkyNet
Poważnie!

--