Co z cenami dysków? Zaczną w końcu spadać ?

Data: 2012-07-06 09:31:32
Autor: Marcin N
Co z cenami dysków? Zaczną w końcu spadać ?
Witam,

Dyski 1 TB są ciągle w cenach o połowę wyższych niż przed rokiem. A może i dwukrotnie wyższych.

DÅ‚ugo tak jeszcze nas przetrzymajÄ…?

--
MN

Data: 2012-07-06 09:46:32
Autor: Chris
Co z cenami dysków? Zaczną w końcu spadać?
Marcin N nabazgrał(a):

Witam,
Dyski 1 TB są ciągle w cenach o połowę wyższych niż przed rokiem. A może i dwukrotnie wyższych.
DÅ‚ugo tak jeszcze nas przetrzymajÄ…?

Skoro sprzedają tyle samo co przed to czemu mają zmieniać ...

Data: 2012-07-06 11:42:21
Autor: Remek
Użytkownik "Chris" napisał:

Skoro sprzedają tyle samo co przed to czemu mają zmieniać ...

Jeśli sprzedaja połowę tego co wcześniej to są do przodu o niższe koszty
produkcji i pracy.

Remek

Data: 2012-07-06 16:25:01
Autor: Gotfryd Smolik news
Co z cenami dysków? Zaczną w końcu spadać ?
On Fri, 6 Jul 2012, Marcin N wrote:

Witam,

Dyski 1 TB s± ci±gle w cenach o po³owê wy¿szych ni¿ przed rokiem. A mo¿e i dwukrotnie wy¿szych.

D³ugo tak jeszcze nas przetrzymaj±?

  Tak.
  W sumie wzrost cen by³ do przewidzenia, nie do przewidzenia by³
gwa³towny skok "bo awaria".
  Pamiêtaæ trzeba, ¿e krótko przed szokiem powodziowym Samsung
wycofa³ siê z rynku HDD.
  Prawdopodobny powód: "s³abo siê op³aca".
  No to teraz siê op³aca.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-08 13:31:39
Autor: Seba_Fan
Co z cenami dysków? Zaczn± w koñcu spadaæ?

U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1207061620590.1112quad...
[...]

nie wycofa³ tylko sprzeda³ fabrykê, ceny dysków by³y tanie, ale po co maj± byæ tanie jak trzeba zarabiaæ, od paru lat nasta³a moda w¶ród producentów, ¿eby ma³o co zmieniaæ w urz±dzeniach a robiæ nowe podobne za trochê wy¿sz± cenê.
Tak wiêc nic siê nie zmieni.

Data: 2012-07-07 10:04:47
Autor: boxfish
W dniu 2012-07-06 09:31, Marcin N pisze:
Witam,

Dyski 1 TB są ciągle w cenach o połowę wyższych niż przed rokiem. A może
i dwukrotnie wyższych.

DÅ‚ugo tak jeszcze nas przetrzymajÄ…?

A z jakiego powodu mieliby obniżyć ceny ?

Data: 2012-07-07 10:47:19
Autor: Krzysztof Lewczuk
W dniu 2012-07-07 10:04, boxfish pisze:
[...]

Bo koledze za drogą, napisał jasno ;-)
Półtora roku temu jak składałem pcta kupiłem 1TB, teraz faktycznie jest odrobinę droższy, od tego czasu nadal są dyski 1 i 2 TB, jakieś pojedyńcze 3TB widać na komputroniku. Prawo Koomeya odchodzi do lamusa? Producenci osiągneli wyżyny technologiczne?

KL

--
Z przekonania libertarianin-minarchista oraz chrześcijanin biblijnie
fundamentalistyczny. Pierwsze oznacza dążenie do tego, żeby państwo

Data: 2012-07-07 11:28:50
Autor: BUNIEK
[...]

Ja bym to nazwał przeinwestowaniem potrzeb, przestrzenie dyskowe ponad 1 - 2 TB są potrzebne naprawdę nielicznej grupie osób. 1 - 2 TB tez zazwyczaj głownie obciążone są Filmami. To powoduje ze inwestowanie w technologie umożliwiająca tworzenie większych dysków nie ma uzasadnienia tym bardziej ze jest to technologia wolna. A i tak zapewnię obecne dyski 3 TB doposażone w dodatkowy talerz mogą mieć większe pojemności kosztem pewnie wydajności.
W rozwiązaniach biznesowych duże dyski są nie wydajne wiec łączy się mniejsze pojemności w macierze.
No i ostatni w/g mnie argument ciÄ…gle spadajÄ…ce ceny SSD.

Tak to sobie trochę tłumacze. A ceny, jest popyt jest cena.

Buniek

Data: 2012-07-07 11:42:26
Autor: Krzysztof Lewczuk
W dniu 2012-07-07 11:28, BUNIEK pisze:
[...]

tym bardziej ze jest to technologia wolna. A i tak zapewniÄ™ obecne dyski
3 TB doposażone w dodatkowy talerz mogą mieć większe pojemności kosztem
pewnie wydajności.
W rozwiązaniach biznesowych duże dyski są nie wydajne wiec łączy się
mniejsze pojemności w macierze.

Tutaj akurat masz rację, dyski o dużej pojemności potrzebne są tym którzy mają dużo contentu, ja mam dużo przestrzeni wolnej ale pewnie sprzęt posłuży mi przez najbliższe kilka lat, a w dobie gier zajmujących 20GB nie jest to znów taka wielka pojemność.

> No i ostatni w/g mnie argument ciÄ…gle spadajÄ…ce ceny SSD.

Jeszcze sporo wody w wiśle upłynie nim będzie można sobie pozwolić na zakup dużego dysku w miarę rozsądnych pieniądzach. Nadal SSD do dobry pomysl na trzymanie systemu a nie danych.

KL

Data: 2012-07-07 11:14:27
Autor: DooMiniK
On 07/07/2012 10:42, Krzysztof Lewczuk wrote:
W dniu 2012-07-07 11:28, BUNIEK pisze:
[...]
Jeszcze sporo wody w wiśle upłynie nim będzie można sobie pozwolić na
zakup dużego dysku w miarę rozsądnych pieniądzach. Nadal SSD do dobry
pomysl na trzymanie systemu a nie danych.

Ja obecnie w komputerze mam... 64GB. W sieci domowej podpięty jest tani
NAS z dwoma dyskami, który trzyma dane odtwarzalne (filmy, czy muzyka).
W czasach całkiem pojemnych dropboxów, czy innych Cubby (genialny
'dropbox' od Logmein, bo obsługuje P2P) nie widzę potrzeby na pojemny
dysk w domowym komputerze.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-07-09 19:11:19
Autor: Michal
W dniu 2012-07-07 12:14, DooMiniK pisze:
Ja obecnie w komputerze mam... 64GB.W sieci domowej podpięty jest tani
NAS z dwoma dyskami, który trzyma dane odtwarzalne (filmy, czy muzyka).

64 GB na system OK, NAS + gigabit LAN do multimediów też OK.
Ale do popularnych zastosowań jak choćby gry i tak trzeba SSD na system + ~1 TB na dane lokalnie, bo do tego NAS jest za wolny. O bardziej nietypowych zastosowaniach typu edycja wideo z kamery HD nawet nie wspomnę - do tego i cztery 1 TB Samsungi F3 spięte w RAID0 mogłyby być szybsze, bo i tak najfajniej pracuje się czasem ma RAMdysku.

W czasach całkiem pojemnych dropboxów, czy innych Cubby (genialny
'dropbox' od Logmein, bo obsługuje P2P) nie widzę potrzeby na pojemny
dysk w domowym komputerze.

Patrz wyżej.
A co do cubby - raz że zaproszenia jak na początku gmail, dwa że nie widzę do tego modułów dla OpenWRT itp. - bez tego dużo traci na użyteczności, bo IMHO trzymanie cały czas włączonego głównego komputera jest takie sobie. To już prościej zamapować dysk NASa dla desktopa i tam składować dane, równocześnie udostępniając te dane przez NAS po FTP widoczny z sieci rozległej na hasło by mieć do nich dostęp, a synchronizować to np: za pomocą funkcji wbudowanych w klienta FTP w Total Commanderze.

--
/MB

Data: 2012-07-09 19:17:56
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-07-09 19:11, Michal wrote:
[...]

szybsze, bo i tak najfajniej pracuje siÄ™ czasem ma RAMdysku.

Dokładnie, ująłbym to tak, że róbmy konfiguracje pod zastosowanie, a nie "idealną". Strumień wideo wymaga transferów, ale jest to strumień ciągły, więc HDD do tego stripe'owane jak najbardziej. Na system + programy można osobno SSD + HDD, ew. wykorzystać możlwiości nowych płyt głównych, które SSD traktują jako inteligentny cache dla HDD. DLaczego inteligentny, ano bo nie trzyma tam kazdego zapisanego/odczytanego sektora, tylko określa te, które statystycznie wprowadzają największe opóźnienia i sa często czytane. W przeciwnym wypadku nie byłoby to o wiele lepsze od ramu (poza startem systemu)

Do składowania danych, baskupów w zupełności wystarcza jakakolwiek platforma na atomie + Gblan,

Data: 2012-07-09 20:02:26
Autor: Michal
W dniu 2012-07-09 19:17, Rafal Lukawski pisze:
[...]

"idealnÄ…".

Oczywiście - zawsze jak powinno się od tego zaczynać. To co napisałem powyżej do takie luźne 3 grosze w dyskusji nt "64 GB wystarczy każdemu" ;)

Do składowania danych, baskupów w zupełności wystarcza jakakolwiek
platforma na atomie + Gblan,

Zależy jak się komu spieszy - te SOHO NASy które miałem okazję sprawdzać (w części siedział Atom) od teoretycznej wydajności gigabit LANu trochę odstawały. O ile są dość ciche (hałas zawsze robi i tak HDD mechaniczny) i estetyczne, to cena już tak sobie. Teraz jest za ciepło, ale z tego powodu na sezon zimowy mam przygotowane dodatkowe dogrzewanie pokoju pt: "Dzisiejszą Ulicę Sezamkową sponsoruje cyfra 2":
tzn: Intel Server Board, 2x Xeon, 2 GB RAM, 2 x 2TB HDD + 2GB CompactFlash z adapterem IDE na system, dual gigabit LAN, 2x PCI-X
+ 2x PCI 2.2 ;)

--
/MB

Data: 2012-07-09 19:50:47
Autor: Michal
[...]

Jak WD dogada się pod stołem z Seagate (a pewnie już się dawno dogadał) to pewnie bard dłuuuugo. Wciska się konsumentom, że obecne ceny spowodowała powódź i brak podaży dysków zdolnej zaspokoić popyt
- to ja siÄ™ pytam gdzie sÄ… te braki?:

http://www.purepc.pl/pamieci_masowe/seagate_dostarczylo_rekordowe_ilosci_dyskow_twardych_ale

--
/MB

Co z cenami dysków? Zaczną w końcu spadać ?