Co z lokat± je¶li banki zwinie interes (nie mylić z plajt±)

Data: 2011-03-07 22:09:26
Autor: KrisB
Co z lokat± je¶li banki zwinie interes (nie mylić z plajt±)
Zastanawiam się nad takim czym¶:
walne zebranie spółki z o.o. i akcyjnej może "zwin±ć interes" czyli zdecydować o rozwi±zaniu ineresu bo np. się już nie opłaci.

Taki problem: zakładam zwykł± lokatę na rok podlegaj±c± KNF i BFG w mało znanym banku nowicjuszem na rynku (np. FM Bank). Po pół roku udziałowcy decyduj± o zwinięciu interesu. Co z $ ? NIe wiem czy mog± zwin±ć ot tak interes ? A je¶li tak to podejrzewam że dostaję tylko wpłacon± kasę bez % ?

Krzys

Data: 2011-03-07 22:25:01
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Co z lokatą jeśli banki zwinie intere s (nie mylić z plajtą)
KrisB pisze:

Taki problem: zakładam zwykłą lokatę na rok podlegającą KNF i BFG w mało
znanym banku nowicjuszem na rynku (np. FM Bank). Po pół roku udziałowcy
decydują o zwinięciu interesu. Co z $ ? NIe wiem czy mogą zwinąć ot tak
interes ? A jeśli tak to podejrzewam że dostaję tylko wpłaconą kasę bez % ?

Jeżeli podjęto decyzję o likwidacji banku, a nie jego "updanięciu", to raczej powinieneś dostać całą kasę z odsetkami w terminie zakończenia lokaty. Firmy nie zamyka się ot tak. Jeśli firma nie została "upadnięta", to jej środki powinny pozwolić na spełnienie wszystkich istniejących zobowiązań. :-)

--
MiCHA

Data: 2011-03-07 22:32:54
Autor: KrisB
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:il3ifh$5n0$1inews.gazeta.pl...

[...]

Kapuję - jeśli rozwiązuję bez przymusu to nie mogę nagle tylko jak wypełnię np. umowy wobec innych podmiotów.
A były już takie przypadki w PL albo EU ?...

Data: 2011-03-08 08:45:39
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
KrisB pisze:

[...]

Nie przypominam sobie... Było za to sporo likwidacji poprzez wchłonięcie przez inny bank. I to naturalnie nie miało wpływu na istniejące lokaty.

--
MiCHA

Data: 2011-03-08 06:13:22
Autor: BK
Co z lokat± je¶li banki zwinie interes (nie mylić z plajt±)
On 7 Mar, 22:09, "KrisB" <a...@b.pl> wrote:
Zastanawiam si nad takim czym :
walne zebranie sp ki z o.o. i akcyjnej mo e "zwin interes" czyli zdecydowa o rozwi zaniu ineresu bo np. si ju nie op aci.

Taki problem: zak adam zwyk lokat na rok podlegaj c KNF i BFG w ma o znanym banku nowicjuszem na rynku (np. FM Bank). Po p
roku udzia owcy decyduj o zwini ciu interesu. Co z $ ? NIe wiem czy mog zwin ot tak interes ? A je li tak to podejrzewam e
dostaj tylko wp acon kas bez % ?

Krzys

warto sie zastanowic jakie sa przepisy dot. likwidacji banku - i czy
faktycznie mozna go sobie o tak zlikwidowac :)

podpowiem - nie, bank sam siebie nie moze po prostu zlikwidowac

Data: 2011-03-08 17:03:37
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Co z lokatą jeśli banki zwinie intere s (nie mylić z plajtą)
Hello,

BK pisze:

[...]

HÄ™?
Jasne, że nie bank sam w sobie, tylko jego właściciele, ale... dlaczego mieliby nie mieć takiej możliwości? Przecież bank jest spółką akcyjną - i jako taka działa między innymi na podstawie Kodeksu Spółek Handlowych, a tam jest cały rozdział o likwidacji.

--
MiCHA

Data: 2011-03-08 10:19:53
Autor: BK
Co z lokat± je¶li banki zwinie interes (nie mylić z plajt±)
On 8 Mar, 17:03, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:
Hello,

BK pisze:

> warto sie zastanowic jakie sa przepisy dot. likwidacji banku - i czy
> faktycznie mozna go sobie o tak zlikwidowac :)

> podpowiem - nie, bank sam siebie nie moze po prostu zlikwidowac

Hę?
Jasne, że nie bank sam w sobie, tylko jego wła¶ciciele, ale... dlaczego
mieliby nie mieć takiej możliwo¶ci? Przecież bank jest spółk± akcyjn± -
i jako taka działa między innymi na podstawie Kodeksu Spółek Handlowych,
a tam jest cały rozdział o likwidacji.

--
MiCHA

Ja juz wyjasniono - nie da sie tego zrobic bez zgody KNF. A KNF
zapewne wymusi jakas forme zbycia banku - bo likwidacja banku moze
wplynac na stabilnosc systemu (taka likwidacja bylaby po prostu dziwna
- mialaby wplyw na wiarygodnosc Polski na rynkach finansowych i
zaufanie klientow).

Generalnie jakiekolwiek znikniecie banku z rynku wymaga zgody KNF
(nawet upadlosc).

Data: 2011-03-08 20:42:25
Autor: KrisB
Co z lokat± je¶li banki zwinie interes (nie mylić z plajt±)
Dzięki wszystkim za info. Może nawet zastanowię się nad tym FM czy Meritum :)

Data: 2011-03-08 21:40:10
Autor: mx
Co z lokat± je¶li banki zwinie interes (nie mylić z plajt±)

Tylko się pospiesz, zanim interesy zwin±.

Data: 2011-03-08 21:50:20
Autor: KrisB
Co z lokat± je¶li banki zwinie interes (nie mylić z plajt±)

Użytkownik "mx" <@mx1@os.pl@> napisał w wiadomo¶ci news:il647c$pf1$1inews.gazeta.pl...
>"KrisB"  wrote Dzięki wszystkim za info. Może nawet zastanowię się nad tym FM czy Meritum :)

Tylko się pospiesz, zanim interesy zwin±.

Zart ?

Data: 2011-03-08 21:34:14
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
BK pisze:

[...]

Ciekawe jak niby KNF miałby się nie zgodzić na upadłość? :-)

--
MiCHA

Data: 2011-03-09 05:01:33
Autor: BK
On 8 Mar, 21:34, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:
BK pisze:

> [...]
> zaufanie klientow).

> Generalnie jakiekolwiek znikniecie banku z rynku wymaga zgody KNF

Ciekawe jak niby KNF miałby się nie zgodzić na upadło¶ć? :-)

--
MiCHA

Dzizas - nie latwiej sporzjec do ustawy?

Legitymacje do zlozenia wniosku o upadlosc banku ma WYLACZNIE KNF.
Moga wiec nie zlozyc tego wniosku tylko ustanowic swoj zarzad,
zawiesic dzialanosc banku i poszukac kupca.

Data: 2011-03-09 20:06:15
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
BK pisze:

Ciekawe jak niby KNF miałby się nie zgodzić na upadłość? :-)
Dzizas - nie latwiej sporzjec do ustawy?

Pytanie było retoryczne...

Legitymacje do zlozenia wniosku o upadlosc banku ma WYLACZNIE KNF.
Moga wiec nie zlozyc tego wniosku tylko ustanowic swoj zarzad,
zawiesic dzialanosc banku i poszukac kupca.

Terefere. Papier oczywiście przyjmie wszystko, ale nawet jeśli formalnie bank sam z siebie nie może upaść, to nic go nie powstrzyma przed "faktycznym" upadkiem. Jak jakiś bank popadnie w prawdziwe tarapaty, to KNF może sobie tupać nogą, albo nawet grozić palcem...

--
MiCHA

Data: 2011-03-10 21:09:05
Autor: witrak()
Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
BK pisze:

[...]

Terefere. Papier oczywi¶cie przyjmie wszystko, ale nawet je¶li
formalnie bank sam z siebie nie może upa¶ć, to nic go nie
powstrzyma przed "faktycznym" upadkiem. Jak jaki¶ bank popadnie w
prawdziwe tarapaty, to KNF może sobie tupać nog±, albo nawet
grozić palcem...

Z rado¶ci± witamy pierwszego w grupie pbb prezesa banku z dużym
bagażem do¶wiadczeń (w tym z upadło¶ci) ;-)

witrak()

Data: 2011-03-11 00:07:00
Autor: BK
On 9 Mar, 20:06, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

[...]

papier papierem - mowimy o praktyce, nie o tym co Ci sie wydaje ze sie
stanie

co roku z "mapy" znika w Polsce kilka bankow - nie jest to jednak fala
upadlosci, takie banki "prowadzone sa" tak zeby zostaly przejete przez
kogos, kogos stac na wyprowadzenie ich na prosta

jasne zawsze mozne sie zdarzyc kataklizm - ale Polska to nie USA -
specyfika rynku jest inna (brak chociazby najbardziej ryzykownych
bankow inwestycyjnych) i trudno o "nagla smierc" banku. Zwykle agonia
banku trwa i jest widoczna na wskaznikach. A KNF nie interesuje sie
bankami od czasu do czasu, czy od przypadku do przypadku - kontroluje
ich wskazniki ekonomiczne w sposob ciagly. Zanim dojdzie do upadlosc
banku (nawet w sensie ekonomicznym - nie prawnym) to przejdzie on
dokapitalizowanie (czy to od akcjonariuszy, czy to z BFG), program
naprawczy, poszukiwanie inwestorow, program naprawczy. Dzieje sie to
kazdego dnia i to normalna praktyka - nikt nie robi z tego
dramatycznych scen.

Nie wiem na czym opierasz swoje wywody - zakladam jednak, ze glownie
na swoim widzimisie.

Data: 2011-03-09 13:05:18
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 08 Mar 2011 21:34:14 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

Generalnie jakiekolwiek znikniecie banku z rynku wymaga zgody KNF
(nawet upadlosc).

Ciekawe jak niby KNF miałby się nie zgodzić na upadło¶ć? :-)

 Mówi "nie zgadzamy się na upadło¶ć" ;-P

 I zapewne szuka kupca na taki bank.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-09 05:05:19
Autor: BK
Co z lokat± je¶li banki zwinie interes (nie mylić z plajt±)
On 9 Mar, 13:05, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:
Dnia Tue, 08 Mar 2011 21:34:14 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisa (a):

> Ciekawe jak niby KNF mia by si nie zgodzi na upad o ? :-)

 M wi "nie zgadzamy si na upad o " ;-P

 I zapewne szuka kupca na taki bank.

--
Borys Pogore o
borys(#)leszno,edu,pl

Nawet nie tak. Po prostu upadlosc banku moze przeprowadzic wylacznie
KNF - dzieje sie to wylacznie z inicjatywy KNF w okreslonych
sytuacjach. Nie mozna sobie po prostu pojsc i zlozyc wniosku o
upadlosc banku :)

Data: 2011-03-08 18:17:46
Autor: Borys Pogoreło
Co z lokatą jeśli banki zwinie intere s (nie mylić z plajtą)
Dnia Tue, 08 Mar 2011 17:03:37 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

Jasne, że nie bank sam w sobie, tylko jego wła¶ciciele, ale... dlaczego mieliby nie mieć takiej możliwo¶ci? Przecież bank jest spółk± akcyjn± - i jako taka działa między innymi na podstawie Kodeksu Spółek Handlowych, a tam jest cały rozdział o likwidacji.

 Ale w szczególno¶ci na podstawie ustawy Prawo Bankowe. A tam s± znacznie
bardziej szczegółowe regulacje, konieczno¶ć zgody KNF, itp. Art. 147 i
dalej.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-08 08:51:18
Autor: george

"KrisB" <a@b.pl> wrote in message news:il3hhu$283$1inews.gazeta.pl...
[...]

tak sie raczej nie zdarza. Taki start-up sporo kosztuje na pocz±tku. Zanim osi±gnie rentownosc mija spory okres czasu. Anyway jesli inwestorzy postanowia o "likwidacji" to raczej poszukaj± kupca na ten start-up patrz inny bank. W momencie przejęcia twoja lokata jest przejmowana wraz z dobrodziejstwem inwentarza i ewentualnie mozesz dostać zaproszenie do "negocjacji".

george

Data: 2011-03-08 00:22:03
Autor: Tomek z Wawy
Co z lokat± je¶li banki zwinie interes (nie mylić z plajt±)
On 8 Mar, 08:51, "george" <george...@vp.pl> wrote:

inny bank. W momencie przej cia twoja lokata jest przejmowana wraz z
dobrodziejstwem inwentarza i ewentualnie mozesz dosta zaproszenie do
"negocjacji".

No i z tego co wynikałoby z prawa bankowego to banki przyjmuj± tylko
kasę w depozyt, one nie s± jej wła¶cicielami i na ż±danie maj±
zwrócić, więc jak się likwiduj± to tym bardziej musz± zwrócić zanim
się rozwi±ż±.

Data: 2011-03-08 13:09:52
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 8 Mar 2011 00:22:03 -0800 (PST), Tomek z Wawy napisał(a):

[...]

 Tu już byli tacy, co twierdzili, że bank jest wła¶cicielem tych pieniędzy
:)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Co z lokat± je¶li banki zwinie interes (nie mylić z plajt±)