Co z postępem ?

Data: 2012-01-06 22:03:02
Autor: Radek D
Co z postępem ?
Gdzieś koło 2008-2009 zmieniałem kompa za MoBo+CPU+RAM+GPU zapłaciłem
coś ok. 2,5 kzł. Tak mnie ostatnio naszła myśl, że komp jest już dość leciwy i tak z ciekawości zajrzałem do cenników, a tu szok.
Myślałem, że po tych 3-4 latach za 2,5kzł kupę kompa przynajmniej z 2x szybszego, a tu dupa - bo ceny (nie licząc RAMu) za podzespoły tylko kilka procent szybsze sporo wyższe niż to co byłe te kilka lat temu.

To co mam to Quad Q6600, 4GB RAM, MoBo GA-P35-DS4 i GT8800.
Czy rzeczywiście nie da rady złożyć kompa sporo szybszego od tego co mam
za nie więcej niż 2,5kzł ?

Myślałem by dokupić 4GB RAMu i przejść na system 64bit - ale komplet do już posiadanych Patriotów to ponad 250zł co na tle ceny obecnych DDR3 trochę za drogo.
Jedyne co to może GPU wymienię bo na 1920*1200 GT8800 przestaje wyrabiać. A z resztą poczekam na Win8 SP1 ;-)

Data: 2012-01-06 22:19:12
Autor: Radek D
Co z postępem ?
W dniu 2012-01-06 22:03, Radek D pisze:
Gdzieś koło 2008-2009 zmieniałem kompa za MoBo+CPU+RAM+GPU zapłaciłem
coś ok. 2,5 kzł.
Jeszcze w tej cenie był PSU 520W Corsair.

Data: 2012-01-06 22:25:55
Autor: Grzegorz Prędki
Co z postępem ?
[...]

Chyba nie wiesz o czym piszesz.

Data: 2012-01-06 22:48:34
Autor: Radek D
Co z postępem ?
Chyba nie wiesz o czym piszesz.
Całkiem możliwe - bo kupnie kompa zawsze ograniczam czytanie o nowościach by się nie dołować.

Więc czekam na propozycje tych 5 podzespołów - półka jakościowa średnia-wyższa - czyli bez ASrocków, GoodRamów i Modecomów.
Zgodnie z prawem Moora sprzęt powinien być przynajmniej 4x szybszy od tego co mam ale i 2x szybszy uznam za ciekawy.
Obecny komp jest następcom Bartona 2500+, 512RAM i GF3 (jeśli dobrze pamiętam). Wtedy po 5 latach kupiłem za tą samą cenę sprzęt o parametrach przynajmniej 4x-8x lepszych.

Data: 2012-01-07 10:19:41
Autor: RadoslawF
Co z postępem ?
Dnia 2012-01-06 22:48, Użytkownik Radek D napisał:
Chyba nie wiesz o czym piszesz.
Całkiem możliwe - bo kupnie kompa zawsze ograniczam czytanie o nowo¶ciach by się nie dołować.

Więc czekam na propozycje tych 5 podzespołów - półka jako¶ciowa ¶rednia-wyższa - czyli bez ASrocków, GoodRamów i Modecomów.
Zgodnie z prawem Moora sprzęt powinien być przynajmniej 4x szybszy od tego co mam ale i 2x szybszy uznam za ciekawy.
Obecny komp jest następcom Bartona 2500+, 512RAM i GF3 (je¶li dobrze pamiętam). Wtedy po 5 latach kupiłem za t± sam± cenę sprzęt o parametrach przynajmniej 4x-8x lepszych.

Obowi±zuj±cy od lat przyrost prędko¶ci procesorów się skończył
jaki¶ czas temu. Producenci ratuj± sytuację wprowadzaj±c coraz większ±
liczbę rdzeni które jest w stanie wykorzystać niewiele programów.
W twoim przypadku jak braknie mocy do gier w większych rozdziałkach
to wymienił bym kartę graficzn±, zwiększył pamięć do 4GB i zainstalował
64 bitowy system.
Normalnie warto jeszcze przy¶pieszyć dysk systemowy (je¶li się da) ale
to raczej nie przy dzisiejszych cenach.

Pozdrawiam

Data: 2012-01-06 22:34:44
Autor: Maru
Co z postępem ?
W dniu 06.01.2012 22:03, Radek D pisze:
[...]

trochÄ™ za drogo.

Co za problem przejść na 64-bity?? Ja mam Athlona X2 4000+, 4 GB RAM i od 4 lat siedzę na 64-bitowym systemie. Zresztą pierwsze co wtedy zrobiłem to po modernizacji sprzętu zainstalowałem system 64-bit.
Swoją drogą przy okazji przesiadłem się z Windowsa na Linuksa.

Data: 2012-01-06 22:52:34
Autor: Radek D
Co z postępem ?
Co za problem przejść na 64-bity?? Ja mam Athlona X2 4000+, 4 GB RAM i
od 4 lat siedzÄ™ na 64-bitowym systemie. ZresztÄ… pierwsze co wtedy
zrobiłem to po modernizacji sprzętu zainstalowałem system 64-bit.
Swoją drogą przy okazji przesiadłem się z Windowsa na Linuksa.

Z tego co wyczytałem przy 4GB RAM nie ma zbytnio różnicy pomiędzy 32 a 64bit, a wręcz 64bit jest wolniejsze gdyż dla części programów musi emulować 32bit. A przesiadka na Linuxa mnie nie interesuje.

Data: 2012-01-08 08:58:54
Autor: Andre
Co z postępem ?
Maru wrote:

Co za problem przejść na 64-bity?? Ja mam Athlona X2 4000+, 4 GB RAM
i od 4 lat siedzÄ™ na 64-bitowym systemie. ZresztÄ… pierwsze co wtedy
zrobiłem to po modernizacji sprzętu zainstalowałem system 64-bit.

Ja zrobilem dokladnie to samo na Athlonie XP 2500+ ;)

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2012-01-06 22:39:36
Autor: Piotrek
Co z postępem ?
Nazwę t± sytuację jednym słowem: kryzys... 3 lata temu pendrive 16GB
kosztował 80 zł. Dzisiaj praktycznie tyle samo. Nie¶miertelny C2D e8400
jest droższy niż w 2008 r.

Data: 2012-01-07 10:20:54
Autor: RadoslawF
Co z postępem ?
Dnia 2012-01-06 22:39, Użytkownik Piotrek napisał:
Nazwę t± sytuację jednym słowem: kryzys... 3 lata temu pendrive 16GB
kosztował 80 zł. Dzisiaj praktycznie tyle samo. Nie¶miertelny C2D e8400
jest droższy niż w 2008 r.

Z t± cena pendriva to chyba co¶ pomieszałe¶.

Pozdrawiam

Data: 2012-01-07 12:21:46
Autor: JoteR
Co z postępem ?
"RadoslawF" napisał:

3 lata temu pendrive 16GB kosztował 80 zł. Dzisiaj praktycznie tyle samo.

Z t± cena pendriva to chyba co¶ pomieszałe¶.

Ależ sk±d ależ sk±d. Na (za przeproszeniem) Allegro pewnie po tyle bywały.
Dzisiaj podobne "okazje" to pendrive 256 GB, co prawda ciut drożej bo za 119 zł, ale to przez te kryształki Svarowskiego.
http://allegro.pl/pendrive-swarovski-256gb-gratis-zestaw-i2005251629.html
A gawiedĽ się cieszy i rozpowiada, jak to na (za przeproszeniem) Allegro wszystko, dużo, tanio...

JoteR

Data: 2012-01-07 18:30:37
Autor: RadoslawF
Co z postępem ?
Dnia 2012-01-07 12:21, Użytkownik JoteR napisał:
"RadoslawF" napisał:

[...]

GawiedĽ owszem.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2012-01-07 23:11:15
Autor: Piotrek
Co z postępem ?
Dnia Sat, 07 Jan 2012 10:20:54 +0100, RadoslawF napisał(a):

[...]

No wła¶nie... nie. Akurat jako¶ miesi±c przed nastaniem kryzysu pu¶cili
partię Kingstonów za 79 zł do sklepów Media Expert. Wiem, bo sam po niego
jechałem i oczywi¶cie obeszłem się smakiem - rozeszły się jak ¶wieże
bułeczki. Wtedy normalna cena to było co¶ koło stówy.

Data: 2012-01-08 11:18:31
Autor: RadoslawF
Co z postępem ?
Dnia 2012-01-07 23:11, Użytkownik Piotrek napisał:

[...]

To że pu¶cili w ramach promocji nie oznacza że za tyle można było
naprawdę kupić, co sam potwierdzasz, próbowałe¶ i nie wyszło.

Pozdrawiam

Data: 2012-01-08 15:08:00
Autor: Piotrek
Co z postępem ?
Dnia Sun, 08 Jan 2012 11:18:31 +0100, RadoslawF napisał(a):

[...]

Można było.Były w oficjalnej gazetce, sprzedawca potwierdził że były i że
je błyskawicznie wykupiono z samego rana po otwarciu sklepu.

Data: 2012-01-08 21:28:46
Autor: m4rkiz
Co z postępem ?
"Piotrek" <lesiu34@gazeta.pl> wrote in message news:1arcfq2wh1g7f.1ji15nek1hcb8.dlg40tude.net...
[...]

to dalej nie oznacza ze taka byla ich faktyczna cena, tylko ze dany sklep
kilka-kilkadziesiat-kilkaset sprzedal zeby przyciagnac klientow

poszukalem i widze ze pod koniec 2008 peny 16GB zaczynaly sie
od 110-120 pln

Data: 2012-01-09 20:37:25
Autor: Wiktor S.
Co z postępem ?
[...]

W tym okresie kupiłem pendrive Kingstona za 90-parę zł netto, plus VAT to dawałoby tyle co piszesz.

--
Azarien

Data: 2012-01-09 20:49:18
Autor: miab
Co z postępem ?
W dniu 2012-01-09 20:37, Wiktor S. pisze:
[...]

Czyli dwa razy drożej (w zł) niż teraz:
http://www.skapiec.pl/site/cat/25/comp/1450556

miab

Data: 2012-01-09 23:44:26
Autor: Animka
Co z postępem ?
W dniu 2012-01-09 20:37, Wiktor S. pisze:
To że puścili w ramach promocji nie oznacza że za tyle można było
naprawdę kupić, co sam potwierdzasz, próbowałeś i nie wyszło.
[...]

A ja ostatnio kupiłam pendrive Toshiba 16 GB za 72 zl. Nawet szybko kopiuje.

--
animka

Data: 2012-01-06 22:48:28
Autor: miab
Co z postępem ?
[...]

Jedyne co to moĹĽe GPU wymieniÄ™ bo na 1920*1200 GT8800 przestaje
wyrabiać. A z resztą poczekam na Win8 SP1 ;-)

Komputer z i7-2600 za ok. tyle co żeś wspomniał w każdym zastosowaniu do którego go używam jest przeszło 2 razy szybszy od Q6600 którego też używam(ostatni sporadycznie).

miab

Data: 2012-01-06 23:04:38
Autor: Radek D
Co z postępem ?
Komputer z i7-2600 za ok. tyle co żeś wspomniał w każdym zastosowaniu do
którego go używam jest przeszło 2 razy szybszy od Q6600 którego też
uĹĽywam(ostatni sporadycznie).

Jest aż tak duża różnica ? Mój Quad spokojnie leci na 3,0-3,2GHz, a ten i7 ma na wejściu do 3,8GHz ?
W dodatku ten i7 to coś koło 1300zł - jak za pozostałem 1200 zł kupić
resztę podzespołów ? Sama GPU to jakieś 650zł (2-3x szybsza od posiadanej) i zasilacz z podobnej półki to z 500zł. A co z płytą i RAM to przynajmniej z 800-1000zł ponad budżet.

Data: 2012-01-06 23:14:14
Autor: miab
Co z postępem ?
W dniu 2012-01-06 23:04, Radek D pisze:
[...]

Tak się akurat składa ze ten procesor potrafi działać z płyta za 250zł i zasilaczem za 150 zł bez najmniejszych problemów.
Ale jak zależy Ci np. na liczeniu PI to za niewielka dopłatą do płyty zasilacza, procka(do i7-200K) i chłodzenia będziesz ją mógł całymi dniami liczyć przeszło 3 razy szybciej.

miab

Data: 2012-01-06 23:16:36
Autor: miab
Co z postępem ?
W dniu 2012-01-06 23:14, miab pisze:
[...]

Chodzi oczywiście nie o i7-200K tylko i7-2600K.

Data: 2012-01-06 23:48:27
Autor: Radek D
Co z postępem ?

Tak się akurat składa ze ten procesor potrafi działać z płyta za 250zł i
zasilaczem za 150 zł bez najmniejszych problemów.
Nie ma mowy bym wrzucił do mojego kompa zasilacz za 150zł. Zbyt zależy mi na stabilności i bezpieczeństwie sprzętu. Oprócz CPU jest przecież jeszcze średniej klasy GPU przynajmniej z 4 kości RAM, minimum 3HDD na stale (ale i 8dysków już miałem na raz podpięte), DVD i kilka urządzeń pod USB.
150zł to mnie w 1999 roku kosztował mój Enlight coś koło 230-250W.
Ale działał 10lat w mocno eksploatowanym kompie, a te ostatnie lata
robi za zasilacz awaryjny dla znajomych, którzy mieli tanie zasilacze (z 10 osób by się uzbierało, którym wymieniałem zasilacze choć w teorii miały one zapas mocy na dwa kompy jakie obsługiwały).
MoBo teĹĽ wolÄ™ jednak z trochÄ™ wyĹĽszej półki (ok. 500zĹ‚) zaleĹĽy mi na stabilnoĹ›ci, duĹĽej iloĹ›ci SATA  (bo PATA to juĹĽ chyba nie dostanÄ™) i USB, FireWire.

Ale jak zależy Ci np. na liczeniu PI to za niewielka dopłatą do płyty
zasilacza, procka(do i7-200K) i chłodzenia będziesz ją mógł całymi
dniami liczyć przeszło 3 razy szybciej.

Głownie zależy mi na wydajności w obróbce fotografii (Lightroom) no i od czasu do czasu by pograć w jakieś nowsze gierki.
Nawet jeśli bym zostawił starą grafikę i zasilacz to wymiana CPU, MoBo i RAMu to minimum jakieś 2000zł.
Ten i7 ma taktowanie jakieś 40% większe od Quada - czyli aż tak mocno poprawili architekturę, że wydajność skoczyła o 300% ?

Cały wątek założyłem bardziej z ciekawości - bo tak na pierwszy rzut oka to tak jak pisałem w temacie trochę ostatni te GHz przyhamowały i wreszcie się zabrali za optymalizację architektury.

Jak tylko dopadnę trochę kasy to może zainwestuję chociaż w SDD (bo HDD to chyba wąskie gardło mojego sprzętu). No i wypadało by pomyśleć nad nową grafiką. Te 3-4 lata temu 8800GT radził sobie bez problemu z każdą grą w 1024x768 (stary CRT), ale obecnie dostaje zadyszki na 1920x1200.

Data: 2012-01-06 23:58:51
Autor: miab
Co z postępem ?
W dniu 2012-01-06 23:48, Radek D pisze:

[...]
robi za zasilacz awaryjny dla znajomych, ktĂłrzy mieli tanie zasilacze (z
10 osób by się uzbierało, którym wymieniałem zasilacze choć w teorii
miały one zapas mocy na dwa kompy jakie obsługiwały).
MoBo też wolę jednak z trochę wyższej półki (ok. 500zł) zależy mi na
stabilności, dużej ilości SATA (bo PATA to już chyba nie dostanę) i USB,
FireWire.

[...]

Tu akurat gościu pomierzył Photoshop q6600 vs. i7-2600(jest też cuś o SSD):
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=1102223
https://docs.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&hl=en_US&key=0AifM8W3meQV0dEdUeEFxbnUxRklLQWo2YnVrSHpSOXc&output=html

miab

Data: 2012-01-07 13:54:13
Autor: M1SLQ
Co z postępem ?
[...]

SSD jako dysk systemowy odczuwalnie poprawi komfort korzystania z komputera i to IMHO byłby najbardziej sensowny upgrade. Przypuszczalnie podkręcony Quad również będzie w stanie wystarczająco karmić danymi jakąś współczesną kartę graficzną.

Pozdrawiam

Data: 2012-01-09 09:47:49
Autor: robot
Co z postępem ?
On Fri, 06 Jan 2012 23:48:27 +0100, Radek D wrote:

Ten i7 ma taktowanie jakie¶ 40% większe od Quada - czyli aż tak mocno poprawili architekturę, że wydajno¶ć skoczyła o 300% ?

http://www.anandtech.com/bench/Product/53?vs=287

--
pozdrowienie

Data: 2012-01-09 21:45:50
Autor: Radek D
Co z postępem ?
W dniu 2012-01-09 09:47, robot pisze:
[...]

Ja za Quada dałem wtedy co¶ koło 650zł, a ten i7 jest 2x wydajniejszy ale i 2x droższy. Więc architekturę poprawili - aczkolwiek nie jest to skok jakiego bym się spodziewał. W dodatku Quad kręci się bez zaj±knięcia na 3GHz (a i na 3,4GHz też działa - choć trochę niestabilnie).

Kupiłem wtedy trochę innego sprzętu - i to były chyba najlepsze zakupy jakie dokonałem w życiu. Dolar był po około 2,20zł, lampa błyskowa za któr± wtedy dałem ok 1200-1300zł teraz jest najtaniej po 1700zł.
Mam nadzieję, że te piękne czasy szybko wróc±.

Data: 2012-01-10 08:53:59
Autor: robot
Co z postępem ?
On Mon, 09 Jan 2012 21:45:50 +0100, Radek D wrote:

Mam nadzieję, że te piękne czasy szybko wróc±.

Ł±czę się w tej nadziei zwłaszcza, że też kupiłem wtedy Q6600 na podobnych
zasadach a i dwa obiektywy przy okazji.

--
pozdrowienie

Data: 2012-01-10 09:52:53
Autor: Rafal
Co z postępem ?

Radek D wrote:

Mam nadzieję, że te piękne czasy szybko wróc±.

Rudy zapowiadał, że wróc±, a jemu chyba mozna wierzyć.
toż to kryształ prawdomówno¶ci

Data: 2012-01-07 00:45:27
Autor: Tomasz Konojacki
Co z postępem ?
Jest aż tak duża różnica ? Mój Quad spokojnie leci na 3,0-3,2GHz, a ten
i7 ma na wejściu do 3,8GHz ?

Taktowanie procesora nie ma bezpośredniego przełożenia na jego wydajność.

Pozdrawiam,
Tomasz

Data: 2012-01-06 23:55:55
Autor: Brodi
Co z postępem ?
To co mam to Quad Q6600, 4GB RAM, MoBo GA-P35-DS4 i GT8800.

Wszystko zaleĹĽy do czego uĹĽywasz tego kompa, q6600 to dobry procek, jeĹ›li  chodzi o gry to ciÄ…gnie wszystko bez problemu, przy dobrej grafie to nawet  w fullHD.
JeĹ›li chodzi o gry to proponuje zmianÄ™ leciwego 8800 na coĹ› pokroju gtx  275 albo 5xx. Co do innych zastosowaĹ„ to napewno szybszy dysk pomoĹĽe , ale  to nie jest dobry momen na zmianÄ™ dysku z powodu cen.

Czy rzeczywiście nie da rady złożyć kompa sporo szybszego od tego co mam
za nie więcej niż 2,5kzł ?

hm...
RAM sporo potaniaĹ‚ , pĹ‚yty nieznacznie, grafiki w zasadzie poszĹ‚y do gĂłry  bo kiedyĹ› za 500 zĹ‚ to byĹ‚ sprzÄ™t do grania , a teraz to okoĹ‚o 700 trzeba  wydać na coĹ› porzÄ…dnego, dyski podroĹĽaĹ‚y o ponad 200 %.
Co do procesorĂłw to najdroĹĽsze procki kosztujÄ… coraz wiÄ™cej, i7 za 5kafli  :/ , niedĹ‚ugo intel zacznie produkować 8 rdzeni za 10k zĹ‚, podobnie z  grafikami najdroĹĽsze co widziaĹ‚em kosztuje 3159zĹ‚ w "tanim" sklepie:]

Data: 2012-01-07 19:49:39
Autor: januszek
Co z postępem ?
Radek D napisa?(a):

Gdzieś koło 2008-2009 zmieniałem kompa za MoBo+CPU+RAM+GPU zapłaciłem
coś ok. 2,5 kzł.

Postęp postępem ale rzuć też okiem na kurs dolara wtedy i dziś ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"