Co z postępem ?

Data: 2012-01-06 22:25:55
Autor: Grzegorz Prędki
Co z postępem ?
W dniu 2012-01-06 22:03, Radek D pisze:
Gdzieś koło 2008-2009 zmieniałem kompa za MoBo+CPU+RAM+GPU zapłaciłem
coś ok. 2,5 kzł. Tak mnie ostatnio naszła myśl, że komp jest już dość
leciwy i tak z ciekawości zajrzałem do cenników, a tu szok.
Myślałem, że po tych 3-4 latach za 2,5kzł kupę kompa przynajmniej z 2x
szybszego, a tu dupa - bo ceny (nie licząc RAMu) za podzespoły tylko
kilka procent szybsze sporo wyższe niż to co byłe te kilka lat temu.

To co mam to Quad Q6600, 4GB RAM, MoBo GA-P35-DS4 i GT8800.
Czy rzeczywiście nie da rady złożyć kompa sporo szybszego od tego co mam
za nie więcej niż 2,5kzł ?

Chyba nie wiesz o czym piszesz.

Data: 2012-01-06 22:48:34
Autor: Radek D
Co z postępem ?
Chyba nie wiesz o czym piszesz.
Całkiem możliwe - bo kupnie kompa zawsze ograniczam czytanie o nowościach by się nie dołować.

Więc czekam na propozycje tych 5 podzespołów - półka jakościowa średnia-wyższa - czyli bez ASrocków, GoodRamów i Modecomów.
Zgodnie z prawem Moora sprzęt powinien być przynajmniej 4x szybszy od tego co mam ale i 2x szybszy uznam za ciekawy.
Obecny komp jest następcom Bartona 2500+, 512RAM i GF3 (jeśli dobrze pamiętam). Wtedy po 5 latach kupiłem za tą samą cenę sprzęt o parametrach przynajmniej 4x-8x lepszych.

Data: 2012-01-07 10:19:41
Autor: RadoslawF
Co z postêpem ?
Dnia 2012-01-06 22:48, U¿ytkownik Radek D napisa³:
Chyba nie wiesz o czym piszesz.
Ca³kiem mo¿liwe - bo kupnie kompa zawsze ograniczam czytanie o nowo¶ciach by siê nie do³owaæ.

Wiêc czekam na propozycje tych 5 podzespo³ów - pó³ka jako¶ciowa ¶rednia-wy¿sza - czyli bez ASrocków, GoodRamów i Modecomów.
Zgodnie z prawem Moora sprzêt powinien byæ przynajmniej 4x szybszy od tego co mam ale i 2x szybszy uznam za ciekawy.
Obecny komp jest nastêpcom Bartona 2500+, 512RAM i GF3 (je¶li dobrze pamiêtam). Wtedy po 5 latach kupi³em za t± sam± cenê sprzêt o parametrach przynajmniej 4x-8x lepszych.

Obowi±zuj±cy od lat przyrost prêdko¶ci procesorów siê skoñczy³
jaki¶ czas temu. Producenci ratuj± sytuacjê wprowadzaj±c coraz wiêksz±
liczbê rdzeni które jest w stanie wykorzystaæ niewiele programów.
W twoim przypadku jak braknie mocy do gier w wiêkszych rozdzia³kach
to wymieni³ bym kartê graficzn±, zwiêkszy³ pamiêæ do 4GB i zainstalowa³
64 bitowy system.
Normalnie warto jeszcze przy¶pieszyæ dysk systemowy (je¶li siê da) ale
to raczej nie przy dzisiejszych cenach.

Pozdrawiam

Co z postępem ?