Co z tą pamięcią?

Data: 2017-12-13 11:52:58
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
Brakuje mi 22MB wolnego miejsca do zaktualizowania Google Maps,. Ostatecznie się wnerwiłem - root, i usuniecie większości programów fabrycznie zainstalowanych. Nie liczyłem dokładnie, ale było tego jakieś 170MB, możne nawet więcej.. i co się okazuje - nie zyskałem nic, aktualizatorator nadal informuje że brak 22MB w pamięci i zaleca usuniecie programów instalowanych przeze mnie. Co zrobić aby to bydle zobaczyło to wolne miejsce w pamięci telefonu po odinstalowanych APKach fabrycznie instalowanych? Android 4.2.2.

Data: 2017-12-13 12:25:07
Autor: J.F.
Co z tą pamięcią?
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a310668$0$642$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

a)  restart telefonu,
b) skasuj "buforowane dane" czy jakos tak,
c) przejrzyj katalogi,
d) ... moze znow restart ?
e) telefony maja jakas rezerwe - widze np 550MB wolnego, a ponizej 500MB zaczynaja sie ograniczenia.

f) a moze to kwestia telefon/karta ? Usunales aplikacje z karty, a telefonowi brakuje pamieci "wewnetrznej".

J.

Data: 2017-12-13 18:03:51
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-13 o 12:25, J.F. pisze:
[...]

Po ręcznym pousuwaniu różnych "danych aplikacji", cache itd okazało się że cały uzysk wolnej przestrzeni to tylko niecałe 12MB... Q*wa, ręce opadają.. Może reset do ustawień fabrycznych by coś dał? Trochę się jednak twego boję - kto wie jak się system zachowa po takim kastrowaniu programów fabrycznie instalowanych..

Aplikacje usunąłem z "pamięci telefonu" a nie z zewnętrznej karty SD, na której mam też sporo zainstalowanych aplikacji - np Yanosik czy Osmand. Na karcie SD miejsca jednak jest dosyć, nawet w połowie nie jest zajęta, a system nic sobie z tego nie robi że ma przykazane instalowanie na tej karcie..

Data: 2017-12-13 19:09:55
Autor: J.F.
Co z tą pamięcią?
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a315d53$0$5164$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Teraz zwrocilem uwage, ze to fabryczne aplikacje ... ch* wie gdzie zainstalowane.

[...]

Na pewno cos da zakup nowego telefonu, tylko razem sie nie ograniczaj - ma miec co najmniej 32GB wewnetrznej pamieci i gniazdo karty :)

J.

Data: 2017-12-14 02:10:37
Autor: z
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-13 o 19:09, J.F. pisze:

Na pewno cos da zakup nowego telefonu, tylko razem sie nie ograniczaj - ma miec co najmniej 32GB wewnetrznej pamieci i gniazdo karty :)

W którymś poprzednim telefonie aktualizacja aplikacji powodowała powrót programu z SD do pamięci wewnętrznej. Trzeba było za każdym razem przenosić ręcznie
Szkoda mi było życia i czasu ;-) przesiadłem się na większy rozmiar :-)

Data: 2017-12-14 10:25:09
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
[...]

No właśnie, i z czym powiązanie.. Android to prawie Linux..

[...]

Ale na ile, i znowu po 2-3latach, nawet umiarkowanego użytkowania wymiana sprawnego sprzętu bo "nie ma miejsca w pamięci"? Dużo także zależy od podziału tej wewnętrznej pamięci przez producenta.

Data: 2017-12-14 09:56:02
Autor: Dominik Ałaszewski
Co z tą pamięcią?
Dnia 14.12.2017 Trybun <cheilimx@jachu.ru> napisał/a:

Teraz zwrocilem uwage, ze to fabryczne aplikacje ... ch* wie gdzie zainstalowane.

No właśnie, i z czym powiązanie.. Android to prawie Linux..

Nie prawie, tylko Linux- tylko ze specyficznym userlandem
i zwykle bez dostępu do systemu pod spodem (jak w telewizorze
czy innym switchu).

Można normalnie zamontować inny nośnik w drzewie
katalogowym i przenieść tam pliki- ewentualnie zrobić
skrót.

Bodaj Link2SD tak właśnie robi.

Data: 2017-12-14 04:43:24
Autor: przemek.jedrzejczak
Co z tą pamięcią?
Linkowanie na kartę nic nie da. Mam podobnego trupa z oryginalnym jelly bean (Galaxy TAB 2) i dopiero po wygraniu Cyanogenmod-a da się tego używać.

Data: 2017-12-14 17:50:11
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-14 o 10:56, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

A więc prawie na pewno i tu praktykowane są zależności programowe. Tak więc nie można z pozycji prostego usera do woli i bezkarnie szafować zainstalowanym przez producenta softem.

Data: 2017-12-15 00:08:35
Autor: Animka
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-14 o 17:50, Trybun pisze:
[...]

W serwisach to potrafią to zrobić. Maja chyba jakis specjalny kabel-serwisowy, a jak oni to robią to jest ich tajemnica służbowa.

--
animka

Data: 2017-12-15 10:30:26
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-15 o 00:08, Animka pisze:

[...]

Tu raczej nie chodzi o stronę techniczną w dostępie do softu i możliwości jego modyfikacji. Tu trzeba by znać  konfigurację fabryczną, ew mieć zdolności programistyczne, bo inaczej więcej szkód się narobi niż usprawni.

Data: 2017-12-14 23:59:40
Autor: Animka
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-14 o 10:25, Trybun pisze:
[...]

Wroć może do starszej wersji androida, To przy aktualizacji poinstalowały Ci się niepotrzebne byc może aplikacje.
Ustawienia fabryczne powracają do pierwotnej wersji androida i masz to co mialeś wcześniej. Potem trzeba skonfigurować po swojemu od nowa, ale to się szybko robi.

[...]

Może jest jakis defragmentator na telefony.
Powinieneś zresztą widzieć opcje przy każdej aplikacji: wyczyść pamięć...i pamięci w telefonie przybywa.

--
animka

Data: 2017-12-15 10:31:28
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-14 o 23:59, Animka pisze:

[...]

Tu nie ma do czego wracać, zaledwie jedna aktualizacja z 4.1 na 4.2. Jedyne zmiany jakie dały się zauważyć po tej 'aktualizacji" to skopana dioda powiadomień - z trójkolorowej stała się dwukolorową..

[...]

I coś takiego właśnie by się przydało, jakiś defragmentator pamięci wewnętrznej aby zdefragmentować i tym samym przygotować wolna przestrzeń po odinstalowanych fabrycznych programach do instalacji nowych. Dostępne czyszczenie pamięci w sumie nic nie daje. Co z tego że z nawigacji usunę zapisane trasy, jak za chwilę i tak będą zapisane nowe.

Data: 2017-12-15 20:27:35
Autor: Animka
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-15 o 10:31, Trybun pisze:
[...]

Mam wyłączone automatyczne aktualizacje i w ogóle aktualizację.
Jak tefon zaktualizował mi do nowszej wersji to tyle dziadostwa się od razu doinstalowało, ze duzo czasu mi zajeło uporywanie sie z tym. Wreszcie powrócilam do poprzedniej wersji, poustawiałam conieco od nowa i teraz nie uaktualniam.

[...]

Wyłącz tę nawigację. Włączaj wtedy kiedy potrzebujesz.

--
animka

Data: 2017-12-20 15:30:37
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-15 o 20:27, Animka pisze:

[...]

Masz na myśli aktualizację systemu operacyjnego czy zainstalowanych programów z Google Play? Zresztą zdaje się że nie mamy wyboru - jedno i drugie musimy aktualizować,. Ile ja bym dał za możliwość aktualizacji systemu w tablecie na nowszy, bo tak właściwie z punktu widzenia aktywnego użytkownika ten tablet to ze względu na muzealny system jest normalnym trupem. Mi w sumie służy już tylko czasem do nawigacji, i do czytania audiobooków. Sklep Google już od dawna nie wspiera tego systemu (2.2.2)

[...]

Jasne, tylko że to nie jest rozwiązanie. Np. kasując zapisy w opcji ulubione nic na tym nie zyskam, tylko kłopot bo zamiast jednego kliknięcia - "dom" muszę każdorazowo żmudnie wpisywać swój adres zameldowania.

Data: 2017-12-20 16:16:35
Autor: Animka
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-20 o 15:30, Trybun pisze:
[...]

Wyłączoną mam aktualizację systemu i nawet Google Play.

[...]

W tym przypadku to szkoda trochę.

[...]

Nie kasuj historii czy pamięci tylko dawaj na wstrzymanie. Wyłaczaj internet w telefonie jak nie potrzebujesz (Dane komórkowe).

--
animka

Data: 2017-12-14 00:56:21
Autor: Robert Tomasik
Co z tą pamięcią?
W dniu 13-12-17 o 18:03, Trybun pisze:

Nie do końca rozumiem, co się uparłeś zrobić, tym nie mniej jest kilka
fajnych aplikacji,które usuwają zbędne rzeczy. Ja bym sugerował
sprawdzenie, czy przykładowo zdjęcia Cisie w pamięci zamiast na karcie
nie zapisują, albo lub po prostu rozmowy - w zależności od tego, co masz
tam poinstalowane.

Data: 2017-12-14 10:27:16
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
[...]

A jaki ja niby mam wybór? Instalację nowych programów mam przypisaną do karty SD, tak samo fotki i filmy z aparatu, karty SIM także powiązane z kartą SD. Wszystkie programy które się dało także poprzenosiłem z pamięci wewnętrznej na tą kartę.. i co.. - i g*no - już tydzień po resecie do  ustawień fabrycznych pokazuje się komunikat o braku miejsca w pamięci. Nie ma tu żadnego błędu, wszystko chodzi jak ma przykazane, a jednak to i tak nic nie daje. Tu widać trzeba Andka  za ryj i zmusić do instalacji na wyznaczonym przez użytkownika nośniku (i tylko na nim) bez oglądania się na "miejsce w pamięci wewnętrznej"..

Data: 2017-12-15 00:04:41
Autor: Animka
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-14 o 10:27, Trybun pisze:
[...]

Może zmień na bardziej pojemną kartę pamięci?
Przesyłasz coś przez bluetooth to potem to co przesłałeś też wyczyść, bo juz niepotrzebne i zabiera miejsce w telefonie. W moim telefonie jest okienko z wyczyść, albo usuń.

--
animka

Data: 2017-12-15 10:31:51
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-15 o 00:04, Animka pisze:

[...]

Nie w tym chyba jednak problem - na karcie pamięci jest jeszcze duużo wolnego miejsca. Samo systemowe czyszczenie pamięci nie likwiduje komunikatu o braku miejsca..

Data: 2017-12-15 20:29:16
Autor: Animka
Co z tą pamięcią?
[...]

To może jest to jakaś usterka, więc dzwoń do serwisu i zapytaj co i jak.

--
animka

Data: 2017-12-20 15:32:47
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-15 o 20:29, Animka pisze:

[...]

Cały ten Android to jedna wielka usterka. Zresztą dużym uproszczeniem by było zrzucać całą winę na system który bazuje na Linuksie, to kapitalistyczne ścierwa tak konfigurują swoje wyroby aby użytkownik długo nie mógł się nim cieszyć.

Data: 2017-12-20 17:20:56
Autor: Animka
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-20 o 15:32, Trybun pisze:

To może jest to jakaś usterka, więc dzwoń do serwisu i zapytaj co i jak.

Cały ten Android to jedna wielka usterka.

Nie skorzystam już ze starszego telefonu. Przyzwyczaiłam sie do androida, no i wreszcie mogę normalnie sms-y pisać -jak na klawiaturze i nie męczę się.

Zresztą dużym uproszczeniem by
było zrzucać całą winę na system który bazuje na Linuksie, to
kapitalistyczne ścierwa tak konfigurują swoje wyroby aby użytkownik
długo nie mógł się nim cieszyć.

Ja się cieszę, tylko to co mi niepotrzebne najpierw ubiłam, czy wyłaczyłam.

--
animka

Data: 2017-12-13 15:16:22
Autor: RadoslawF
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-13 o 12:25, J.F. pisze:

f) a moze to kwestia telefon/karta ? Usunales aplikacje z karty, a telefonowi brakuje pamieci "wewnetrznej".

Jakiemuś idiocie przeszkadzało precyzyjne nazewnictwo.
Więc teraz mamy w fonach ze trzy rodzaje "pamięci" i przeważnie
nie wiadomo której dotyczy komunikat.

Pozdrawiam

Data: 2017-12-13 16:15:57
Autor: zhbick
Co z tą pamięcią?
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p0rco3$vh1$3@node2.news.atman.pl...

Więc teraz mamy w fonach ze trzy rodzaje "pamięci" i przeważnie
nie wiadomo której dotyczy komunikat.

Żeby było śmieszniej, w swoim mam "pamięć" oraz "pamięć i usb", przy czym żadna z nich nie dotyczy karty pamięci :)

coś jak w komedii, gdzie do wyboru było Aladeen lub Aladeen :)

Data: 2017-12-13 18:06:18
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-13 o 15:16, RadoslawF pisze:
[...]

Widać fabryczne APKi instalowane są w wydzielonym fragmencie pamięci, tak że nawet usunięcie ich wszystkich nie sprawi że zwolni się tam miejsce na nowe programy użytkownika. Pytanie tylko czy może w jakiś nieskomplikowany sposób nie dałoby się tego obejść? Nawet już nie do samej instalacji nowych a do miejsca na aktualizację już zainstalowanych.

Data: 2017-12-13 23:50:47
Autor: RadoslawF
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-13 o 18:06, Trybun pisze:

[...]

APKi zajmują pamięć dyskową, pamięć RAM a bywa ze i pamięć na karcie.
Kretyn na którego narzekam nie napisał której pamięci zabrakło u ciebie.
Ale dlaczego tego sam nie potrafisz sprawdzić to nie do końca
rozumiem.

Pozdrawiam

Data: 2017-12-14 10:23:47
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-13 o 23:50, RadoslawF pisze:
[...]

Co tu sprawdzać - zaczyna brakować tej pamięci bez której można zapomnieć o pełnej funkcjonalności telefonu, - czyli pamięci wewnętrznej. I zdaje się właśnie na tym żerują te kapitalistyczne świnie,. Dlaczego jestem zmuszany do rezygnacji z telefonu z którego jestem bardzo zadowolony i kupowania innego, z powodu sztucznie wymyślonego ograniczania w korzystaniu z pamięci?. I co najbardziej dziwi - dlaczego w necie gdzie jest tyle rad i opinii nieraz naprawdę niezłych programistów nikt jeszcze nie wymyślił sensownego obejścia tego ograniczenia..

Data: 2017-12-14 10:46:22
Autor: radekp@konto.pl
Co z tą pamięcią?
Thu, 14 Dec 2017 10:23:47 +0100, w <5a324322$0$662$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

Przecież LinkSD funkcjonuje od dawna.
Mój telefon ma chyba 256MB wewn. Nie wiem dlaczego wam 4GB nie starcza :)

Data: 2017-12-14 17:49:34
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-14 o 10:46, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Kiedyś usiłowałem skonfigurować ten program, doszedłem do etapu - "czy chcesz teraz przenieść programy z pamięci wewnętrznej na kartę SD - tak/nie.  Oczywiście klikam na NIE, i aplikacja się wyłącza. Przecie  ja nie chcę przenosić programów już zainstalowanych fabrycznych/użytkownika z "pamięci" na "kartę" tylko instalować na niej nowe, z pominięciem "pamięci wewnętrznej". tak żeby mi wreszcie przestał truć o braku miejsca.. Nie będę przecie  pozwalał jakiemuś programowi aby mi z telefonu robił groch z kapustą, który po resecie do ustawień na pewno już nie wstanie.

Data: 2017-12-13 17:25:17
Autor: 2late
Co z tą pamięcią?
On 13/12/2017 10:52 AM, Trybun wrote:
[...]

Wyglada na to ze na zawolanie wyszlo dzisiaj Gogle maps lite.
Soprawdz czy sie nada:
http://www.androidpolice.com/2017/12/13/google-maps-go-shows-play-store-go-phones-can-give-try-anyway/

Data: 2017-12-14 10:27:54
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-13 o 18:25, 2late pisze:
[...]

http://www.androidpolice.com/2017/12/13/google-maps-go-shows-play-store-go-phones-can-give-try-anyway/ Pozdrawiam

Dzięki, na razie jestem kompletnie ubezwłasnowolniony za sprawą tego braku miejsca w pamięci. Po resecie telefonu wypróbuje, może się nada. Dziękuję.

Data: 2017-12-14 23:49:46
Autor: Animka
Co z tą pamięcią?
[...]

Przerzucaj co się da na kartę pamięci.
Niepotrzebne aplikacje (w dziale pamięć) wyłącz.
Na moim telefonir FF jest cały czas aktywny i po skończeniu "zabawy"  z FF zawsze wchodzę w tę pamięć i wylączam proces.

--
animka

Data: 2017-12-15 10:32:27
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-14 o 23:49, Animka pisze:

Przerzucaj co się da na kartę pamięci.
Niepotrzebne aplikacje (w dziale pamięć) wyłącz.
Na moim telefonir FF jest cały czas aktywny i po skończeniu "zabawy"  z FF zawsze wchodzę w tę pamięć i wylączam proces.

Wszystko to już mam przerobione. Fotki, filmy, wszystkie możliwe APKi przeniesione na kartę SD. To jednak jak widać nie jest rozwiązaniem problemu z brakiem miejsca w "pamięci wewnętrznej".

Data: 2017-12-15 10:56:00
Autor: radekp@konto.pl
Co z tą pamięcią?
Fri, 15 Dec 2017 10:32:27 +0100, w <5a3396a9$0$643$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <cheilimx@jachu.ru> napisał(-a):

Wszystko to już mam przerobione. Fotki, filmy, wszystkie możliwe APKi przeniesione na kartę SD.

Przez App2SD czy Link2SD?

Data: 2017-12-15 13:04:40
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-15 o 10:56, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Przez funkcje dostępne dla użytkownika w systemie.

Data: 2017-12-15 16:14:39
Autor: radekp@konto.pl
Co z tą pamięcią?
Fri, 15 Dec 2017 13:04:40 +0100, w <5a33ba3b$0$646$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <cheilimx@jachu.ru> napisał(-a):

W dniu 2017-12-15 o 10:56, radekp@konto.pl pisze:

> Przez App2SD czy Link2SD?

Przez funkcje dostępne dla użytkownika w systemie.

Przenieś przez LinkSD na dodatkową partycję, to przeniesiesz całą apkę z
danymi, a nie tylko jej część.
Poza tym zobacz ile cache aplikacji zajmują zbędnego miejsca.

Data: 2017-12-20 15:34:38
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-15 o 16:14, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Zwyczajnie mam obawy, na jakiej zasadzie są przenoszone te fabryczne APKi? Co będzie jak ta zewnętrzna karta SD ulegnie awarii? I jeszcze jedna sprawa - dlaczego ten program się upiera przy przenoszeniu fabrycznych programów a nie koncentruje na instalacji nowych, na wybranym przez użytkownika nośniku?

Data: 2017-12-15 20:20:23
Autor: Animka
Co z tą pamięcią?
W dniu 2017-12-15 o 10:32, Trybun pisze:
[...]

Ja to zadzwoniłabym do serwisu tego telefonu i zapytała. Nie wiem po co czekasz tak długo jak informację czy poradę co zrobić z tym problemem otrzymałbyś od razu.

--
animka

Data: 2017-12-17 17:22:40
Autor: Sebastian Biały
Co z tą pamięcią?
On 12/13/2017 11:52 AM, Trybun wrote:
Brakuje mi 22MB wolnego miejsca do zaktualizowania Google Maps,.

Odinstaluj aktualizacje nieuzywanych aplikacji i wyklucz je z aktualizacji automatycznych.

Data: 2017-12-20 15:35:05
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?
On 12/13/2017 11:52 AM, Trybun wrote:
Brakuje mi 22MB wolnego miejsca do zaktualizowania Google Maps,.

Odinstaluj aktualizacje nieuzywanych aplikacji i wyklucz je z aktualizacji automatycznych.

Normalna rzecz, zresztą aktualizowałem tylko te programy które potrzebuję/potrzebowałem. Teraz zresztą nie ma już takiego dylematu, bo wszystkie te które tylko zajmowały miejsce już usunąłem z Pamięci Wewnętrznej.

Data: 2017-12-17 17:34:10
Autor: Marek
Co z tą pamięcią?
On Sun, 17 Dec 2017 17:22:40 +0100, Sebastian Biały<heby@poczta.onet.pl> wrote:
Odinstaluj aktualizacje nieuzywanych aplikacji i wyklucz je z aktualizacji automatycznych.

A ktoś w ogóle ma włączoną aktualizację automatyczną wszystkiego?

--
Marek

Data: 2017-12-17 11:23:07
Autor: przemek.jedrzejczak
Co z tą pamięcią?
Większość pewnie bo to ustawienie defaultowe przez Wi-Fi ;-)

Data: 2017-12-17 18:48:14
Autor: Sebastian Biały
Co z tą pamięcią?
On 12/17/2017 5:34 PM, Marek wrote:
Odinstaluj aktualizacje nieuzywanych aplikacji i wyklucz je z aktualizacji automatycznych.
A ktoś w ogóle ma włączoną aktualizację automatyczną wszystkiego?

Domyślnie każdy Android jaki miałem. To sposób którym mozna osiągnąć najwięcej, często zwalnia się z giga flash. Wada  tylko taka że aplikacje beda nadal *chciały* się zakutualizwać i jedno omsknięcie palca i znowu mamy jakieś g... zaktualizowane. Android naprawde jest projektowany przez idiotów którzy w zyciu nie widzieli budżetowego telefonu z 8GB flash i 4GB bloatware wliczając w to ich własny bloatware.

Data: 2017-12-18 20:32:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Co z tą pamięcią?

"Trybun" 5a310668$0$642$65785112@news.neostrada.pl

Brakuje mi 22MB wolnego miejsca do zaktualizowania Google Maps,.

Ta aplikacja ma swą okrojoną wersję.
Kiedyś twierdziłeś zawzięcie, że można aplikacje instalować na karcie. :)

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-12-20 15:35:47
Autor: Trybun
Co z tą pamięcią?

[...]

A skąd mogłem wiedzieć że mimo instalacji na zewnętrznej SD i tak instalowany program zajmuje część miejsca w pamięci wewnętrznej...

Okrojona, a więc pewnie mniej funkcjonalna?

Data: 2017-12-25 01:50:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Co z tą pamięcią?
Trybun wrotuje:

A skąd mogłem wiedzieć że mimo instalacji na zewnętrznej SD i tak instalowany program zajmuje część miejsca w pamięci wewnętrznej...

Nie znasz prawdy? -- nie pisz, lecz czytaj.

Okrojona, a więc pewnie mniej funkcjonalna?

Ołszel. ;)

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-05-05 23:17:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Co z tą pamięcią?

"Trybun" 5a310668$0$642$65785112@news.neostrada.pl

Brakuje mi 22MB wolnego miejsca do zaktualizowania Google Maps,.

Mam:

 -- Google
 -- Yanosika
 -- Waze
 -- Osmanda
 -- Ryśka

i 197 innych aplikacji...
Łącznie naliczyłem 202 aplikacje.
Mogę masę z nich wywalić bez żalu, bo są nieużyteczne.

Ale miejsca mi nie brakuje.

Nie sformatuję SD jako przedłużki ,,pamięci wewnętrznej'',
bo telefon znacznie lepiej nadaje się do wielowątkowego
(szybkiego i bezpiecznego) ciągania filmów (map do Osmanda
i innych długich plików) niż laptop a najszybszą drogą
zabrania czegoś z SD jest wyjęcie SD i wpięcie do laptopa.

Nie umiem telefonem ściągać w tle filmów z Jutuby -- do
tego lepszy jest laptop.

Gniazdko USB w telefonie służy mi tylko do ładowania,
przez co być może podepnę tam odbiornik energii.

Małe pliki mogę zabrać via WiFi, ale gigabajtowe
wolę brać drutem, a podłączanie telefonu drutem
do laptopa daje takie sobie ;) efekty.

Użyteczność laptopa stale spada, podczas gdy
telefonu -- rośnie. Laptop góruje nad telefonem:

 - Windowsem tam, gdzie konieczny jest Windows
   (mało jest takich programów, ale takie są)

 - dużym (choć niezbyt dużej rozdzielczości) ekranem

 - klawiaturą, choć to wątpliwe górowanie, bo zazwyczaj
   ,,klawiatury'' telefonowe (choćby rozpoznawanie mowy)
   są lepsze niż laptopowe

 - możliwością podpięcia terabajtowych HDD

 - wyjściem HDMI

--
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Co z tą pamięcią?