Data: 2010-12-09 16:32:17 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Co z tym ZODIAC-iem? | |
lub jak w przypadku Pana Szutowskiego nieszczęśliwy wypadek. Czy to już wiadomo? Co się właściwie stało? spadochronowy system ratunkowy Nie wiem czy ten system to nie jest ściema - czy to realnie działa? Jest w cirrusach a mimo to sporo na nich wypadków i to poważnych. , glasscockpit z gps, transponder,...) To miłe ale jak to się ma do solidności konstrukcji? |
|
Data: 2010-12-10 02:29:16 | |
Autor: SP-MARIO | |
Co z tym ZODIAC-iem? | |
Nie wiem czy ten system to nie jest ciema - czy to realnie dzia a? Jest Aby zadziałał pilot musi się zdecydować pociągnąć uchwyt odpalający system, co wiąże się niestety z dużym prawdopodobieństwem posłania samolotu na złom, a to już duża bariera psychiczna, często śmiertelna. Pan Szutowski prawdopodobnie zasłabł w samolocie i nie miał w ogóle lub w wystarczającym stopniu przytomności aby bezpiecznie wylądować, to że podano iż obrażenia były przyczyną śmierci nie zmienia faktu, że przyczyną wypadku była niedyspozycja pilota. Nie chcę tu przeceniać systemu ratunkowego, ale może by tu pomógł. Co do wersji XL i bliźniaczej 650 to ich wady (wpomniany biuletyn wskazywał zdaje się sposób usunięcia wad projektowych (wymiana napędów lotek aby zapobiec flaterowi), nie jestem pewny więc się nie upieram) niepowinny rzutować na pozostałe modele, ja np. latałem m.in. szybowcem puchacz ale miałbym opory aby latać motoszybowcem ogar. |
|
Data: 2010-12-10 17:20:22 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Co z tym ZODIAC-iem? | |
Aby zadziałał pilot musi się zdecydować pociągnąć uchwyt odpalający No ale w jakiej sytuacji to się ma sprawdzić? Jak jest zapas wysokości to się zwykle da jakoś wylądować. A jak przeciągnie w czwartym zakręcie czy inna tego typu klasyka to pozamiatane i tak. Kilka lat temu był śmiertelny wypadek zablokowanych sterów w wildze, ale ile takich sytuacji jest? Poza tym tam była jedna ofiara a 3 osoby przeżyły, kto wie czy by nie było gorzej z tym spadochronem. System przydaje się chyba do przekonywania żony/kochanki/szefa/ubezpieczyciela czy sam nie wiem kogo: tak tak to w 100% bezpieczne jakby coś to... itd Pan Szutowski prawdopodobnie zasłabł w samolocie i nie miał w ogóle Ciekawe kiedy będzie raport... to że podano iż obrażenia były przyczyną śmierci nie zmienia faktu, że Nie za wcześnie na takie stwierdzenia? niepowinny rzutować na pozostałe modele, ja np. latałem m.in. A co one mają ze sobą wspólnego? |
|
Data: 2010-12-12 09:59:05 | |
Autor: SP-MARIO | |
Co z tym ZODIAC-iem? | |
pisał o tym Przegląd Lotniczy (bodajże we wstepniaku red. naczelnego, nie pamiętam numeru, a nie chce mi się szukać) > szybowcem puchacz ale mia bym opory aby lata motoszybowcem ogar. o ile się nie mylę to bardzo zbliżone konstrukcje, z tymi samymi zaletami i WADAMI |
|
Data: 2010-12-12 20:03:28 | |
Autor: Jacek Śliwicki | |
Co z tym ZODIAC-iem? | |
Nie byłbym pewiem , czy to taka wspaniała konstrukcja ...
Chciałem onegdaj nabyć , to ustrojstwo i się na tym wyszkolić , nęciły mnie niewysokie ceny ... Wiesz , co powiedział mi instruktor , który miał mnie uczyć ? Niech pan poszuka sobie raczej kogoś innego , ja do tego nie wsiądę ...... Kupiłem coś innego .... Na allegro pojawia się trochę ofert tych samolotów , z małym nalotem i rotaxami 912 za rozsądne ceny . Zainteresowania żadnego .... Jak myślisz o czym to świadczy ?? pozdro jacek |
|
Data: 2010-12-13 06:26:52 | |
Autor: Daniel | |
Co z tym ZODIAC-iem? | |
On 12 Gru, 21:03, "Jacek liwicki" <geo...@neostrada.pl> wrote:
Nie by bym pewiem , czy to taka wspania a konstrukcja ... Może ja odpowiem: że cena nie jest mimo wszystko dostosowana do warunków rynkowych. :-) Wszystko jest warte tyle ile ludzie gotowi są za to płacić. |
|