Data: 2012-03-08 21:10:52 | |
Autor: ADAM | |
Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc | |
Proszę o opinie na temat stanu dysku,
którego SMART wygląda następująco: -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - ID Name Value Worst Tresh Raw Health -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - 1 Raw read error rate 1 1 51 187057 . 2 Throughput perfomance 252 252 0 0 ..... 3 Spin-up time 70 43 25 9315 ... 4 Number of spin-up times 99 99 0 1546 .... 5 Reallocated sector count 252 252 10 0 ..... 7 Seek error rate 252 252 51 0 ..... 8 Seek time perfomance 252 252 15 0 ..... 9 Power-on time 100 100 0 7411 ..... 10 Spin-up retries 252 252 51 0 ..... 11 Recalibration retries 252 252 0 0 ..... 12 Start/stop count 99 99 0 1755 .... 191 G-SENSOR shock counter 100 100 0 47 ..... 192 Power-off retract count 252 252 0 0 ..... 194 HDA Temperature 64 47 0 28°C/82°F .... 195 Hardware ECC recovered 100 100 0 0 ..... 196 Reallocated event count 252 252 0 0 ..... 197 Current pending sectors 100 90 0 2 ..... 198 Offline scan UNC sectors 100 100 0 7 ..... 199 Ultra DMA CRC errors 100 100 0 6 ..... 200 Write error rate 100 100 0 10438 ..... 223 Load retry count 252 252 0 0 ..... 225 Load cycle count 100 100 0 1761 ..... Z góry dziękuję za pomoc. Pzdr. ADAM |
|
Data: 2012-03-08 21:34:03 | |
Autor: Radosław Sokół | |
Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc | |
W dniu 08.03.2012 21:10, ADAM pisze:
Proszę o opinie na temat stanu dysku, Czy możesz przestać spamować grupy dyskusyjne? Już dwa posty umieściłeś na pl.comp.os.ms-windows.winnt i dostałeś nawet odpowiedź. Po co tu ten trzeci? -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \........................................................../ |
|
Data: 2012-03-08 21:48:11 | |
Autor: ADAM | |
Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc | |
Czy możesz przestać spamować grupy dyskusyjne? Już dwa postyDrugi post poszedł na winnt przez pomylkę, za co przepraszam. Nie mam niestety możliwości usuwania postów. Na pecet napisałem przed Twoją odpowiedzią. Można powiedzieć, że przewidziłem Twoją sugestię, że ta grupa będzie odpowiedniejsza. Z dyskiem mam kłopoty, ale nie umiem odczytywać wyników badania SMART. Która wielkość w SMART świadczy o tym, że jest zdychający? Przydałoby mi się przy reklamacji. Pzdr i dzięki ADAM |
|
Data: 2012-03-08 21:51:28 | |
Autor: qwerty | |
Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc | |
Użytkownik "ADAM" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f591b00$0$1276$65785112@news.neostrada.pl...
Z dyskiem mam kłopoty, ale nie umiem odczytywać wyników Zainstaluj HDTune to oznaczy ci złe dane i dodatkowo będziesz miał wytłumaczenie co oznacza każda pozycja. |
|
Data: 2012-03-08 22:01:46 | |
Autor: Michal Kawecki | |
Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc | |
Dnia Thu, 8 Mar 2012 21:48:11 +0100, ADAM napisał(a):
Czy możesz przestać spamować grupy dyskusyjne? Już dwa postyDrugi post poszedł na winnt przez pomylkę, za co przepraszam. Do reklamacji załącz wynik skanu wykonanego przy pomocy programu diagnostycznego producenta dysku, bo tylko one są traktowane jako wiarygodne. -- M. /odpowiadając na priv zmień px na pl/ |
|
Data: 2012-03-08 22:13:34 | |
Autor: ADAM | |
Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc | |
Do reklamacji załącz wynik skanu wykonanego przy pomocy programuNie znalazłem sensownego testu Samsunga. Co do sugestii qwerty - HDTune uruchomiłem i wytłumaczenia poszczególnych pozycji tam nie widzę. Pierwsa linia została podświetlona na czerwono, a jako status podane jest Failed. Pozostałe pozycje - OK. Czyli o błędzie/blędach świadczy pierwsza pozycja. dzięki i pzdr. ADAM |
|
Data: 2012-03-08 23:35:21 | |
Autor: Michal Kawecki | |
Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc | |
Dnia Thu, 8 Mar 2012 22:13:34 +0100, ADAM napisał(a):
Do reklamacji załącz wynik skanu wykonanego przy pomocy programuNie znalazłem sensownego testu Samsunga. http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung Co do sugestii qwerty - HDTune uruchomiłem i wytłumaczenia poszczególnych Tam jest kilka takich wskaźników: Current pending sectors, Offline scan UNC sectors... no i G-Sensor, który zapewne będzie podstawą odmowy przyjęcia reklamacji. -- M. /odpowiadając na priv zmień px na pl/ |
|
Data: 2012-03-09 15:33:56 | |
Autor: ADAM | |
Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc | |
Dziękuję za odpowiedzi.
Zaraz się tymi testami zajmę. Podejrzewam, że to testowanie zajmieNie znalazłem sensownego testu Samsunga.http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung trochę czasu. Napisałeś poprzednio: "Do reklamacji załącz wynik skanu wykonanego przy pomocy programu diagnostycznego producenta dysku, bo tylko one są traktowane jako wiarygodne." Strona, do której link podałeś powyżej, zawiera testy dla dysków różnych firm i nie jest stroną producenta, czyli Samsunga, ale zakładam, że skoro zarówno powyżej zacytowana uwaga jak i link pochodzą od Ciebie, to wiesz, że testy te są respektowane przez sprzedawców dysków Samsunga. Tam jest kilka takich wskaźników: Current pending sectors, Offline scanDlaczego wartości podane przy tym wskaźniku mogą być podstawą odmowy przyjęcia reklamacji? Czy oznacza to, że ja postępowałem z tym dyskiem niewłaściwie? Na czym miałoby ono polegać? Ponadto L501 aneryS napisał: "najprawdopodobniej w trakcie pracy kompa często są drgania od napędu CD (200)". Ty piszesz o wskaźniku 191, a L501 o wskaźniku 200. Czy mają one ze sobą związek i z ubu z nich można coś wywnioskować co do przyjęcia reklamacji? Pzdr. ADAM |
|
Data: 2012-03-09 20:12:23 | |
Autor: ADAM | |
No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc | |
Wydawało mi się, że w moim przypadku odpowiednie będzie ES-ToolZaraz się tymi testami zajmę. Podejrzewam, że to testowanie zajmieNie znalazłem sensownego testu Samsunga.http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung (The Drive Diagnosis Utility) v 2.1.12a, ewentualnie v. 2.10, ale po kliknięciu na odpowiednim linku wchodzę na stronę http://drive.seagate.com/content/samsung-en-us i dalej klops - odpowiedniego programu ściągnąć się nie da. Znowu okazało się, że tak naprawdę nie ma programu diagnostycznego dla Samsunga. Wcześniej już do tego doszedłem, trochę inną drogą, ale efekt ten sam. :-( Jeśli się mylę, to proszę o podanie konkretnego linku bezpośrednio do ściągnięcia programu diagnostycznego dla Samsunga. Zauważyłem, że dyski twarde bardzo zdrożały (z powodu zmian kursowych???) i teraz za dysk taki jak mój musiałbym zapacić o 50% więcej niż 2 lata temu. To dużo. Dlatego szczególnie mi zależy żeby ta reklamacja została uwzględniona. Ewentualnie naprawa, ale nie wiem czy warto skoro ma to byc dysk systemowy. Teraz działam na małym dysku pożyczonym, przy zainstalowaniu na nim absolutnego minimum. Pozdrawiam ADAM |
|
Data: 2012-03-09 23:04:42 | |
Autor: JoteR | |
No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc | |
"ADAM" napisał:
Wydawało mi się, że w moim przypadku odpowiednie będzie ES-Tool Ta dzisiejsza młodzież jakaś taka niezaradna... Mlaśnij w Support&Downloads -> Samsung drives i wybierz swoją serię. Znowu okazało się, że tak naprawdę nie ma programu diagnostycznego Na pewno jest stamtąd do ściągnięcia Samsung ESWin, co prawda opisany jako "diagnostic program for Samsung external drives", no ale nigdzie nie napisałeś, że chodzi o dysk wewnętrzny. W ogóle mało co napisałeś o tym dysku, oprócz tego że to Samsung, i to dopiero w którymś z kolei poście. Wielka wiara w szklane kule grupowiczów czy równie wielka arogancja? Zauważyłem, że dyski twarde bardzo zdrożały (z powodu zmian kursowych???) Homo hibernatus? A wystarczyłoby przejrzeć choćby pobieżnie posty z ostatniego okresu, co nawiasem mówiąc nakazuje uczynić Netykieta przed napisaniem na grupę. Dlatego szczególnie mi zależy żeby ta reklamacja została uwzględniona. Jeśli starczy ci na nim miejsca na zainstalowanie wspomnianego programu, to spróbuj nim oblecieć ten felerny dysk, jeśli nie będzie chciał dogadać się z nim jako wewnętrznym (w co nie bardzo wierzę, ale nie mam na czym sprawdzić), to podłącz go przez przejściówkę USB i uzbrój się w cierpliwość. JoteR |
|
Data: 2012-03-10 03:38:26 | |
Autor: Michal Kawecki | |
No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc | |
Dnia Fri, 9 Mar 2012 20:12:23 +0100, ADAM napisał(a):
Wydawało mi się, że w moim przypadku odpowiednie będzie ES-ToolZaraz się tymi testami zajmę. Podejrzewam, że to testowanie zajmieNie znalazłem sensownego testu Samsunga.http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung Seagate przejął od Samsunga dział produkcji dysków twardych. Poszukaj tutaj wsparcia dla swojego dysku: http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=samsung-drives&vgnextoid=ef2e2e32b3223310VgnVCM1000001a48090aRCRD Zauważyłem, że dyski twarde bardzo zdrożały (z powodu zmian kursowych???) Gdzieś Ty się uchował? ;-). To efekt zalania fabryk w Tajlandii w ub. roku. Trąbią o tym na okrągło w mediach... A 50% to i tak niewiele. Był miesiąc, kiedy dyski kosztowały 4x więcej niż przed tą powodzią. Dlatego szczególnie mi zależy żeby ta reklamacja została uwzględniona. Nikt tego dysku nie będzie naprawiał, tego się nie praktykuje. A czy Samsung go przyjmie? To się okaże po uzyskaniu wyniku skanu z autoryzowanego programu diagnostycznego. No i po sprawdzeniu, czy ten dysk w ogóle podlega gwarancji. Mogłeś go przecież zakupić np. z lewej dystrybucji. Najlepiej skontaktuj się w tej sprawie bezpośrednio z Samsungiem, nikt Ci nie udzieli takiej odpowiedzi na grupie dyskusyjnej. -- M. /odpowiadając na priv zmień px na pl/ |
|
Data: 2012-03-11 18:36:10 | |
Autor: ADAM | |
No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc | |
Dla mnie komputer jest narzędziem w pracy i nie interesuję się na co dzieńZauważyłem, że dyski twarde bardzo zdrożały (z powodu zmian kursowych???)Gdzieś Ty się uchował? ;-). To efekt zalania fabryk w Tajlandii w ub. cenami poszczególnych komponentów gdy nie zamierzam ich kupić. http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsungWpierw nie zwróciłem uwagi na test ES-Tool, bo został umieszczony w grupie testów dla dysków zewnętrznych. Skany typu Read All lub Read Random kończą się bardzo szybko informacją Read Error! Typ Write All jest opatrzone uwagą Low Level Format, a tego unikam, bo podobno Low Format może zniszczyć (jeszcze bardziej?) dysk. Natomiast Diagnostic, zarówno po wybraniu Short Self Test jak i Extended Self Test zachowuje się tak, że od razu pokazuje się zaawansowanie w postaci 3 bloczków (około 10% całości) a potem godzinami nic się nie dzieje. Czerwona lampka dysków na obudowie komputera świeci się cały czas, z tym, że z różną intensywnością, zmieniającą się bardzo szybko. Po przerwaniu takiego testu w ViewLog nie ma informacji odnośnie przetestowanej części, jest tylko informacja, że test został przerwany przez użytkownika. No i po sprawdzeniu, czy ten > dysk w ogóle podlega gwarancji.Kupiłem go w salonie Komputronika 2 lata temu. Przy 32 MB cache gwarancja jest 3 letnia. Zatem formalnie podlega gwarancji. Z doświadczenia z innymi urządzeniami wiem jednak, że sprzedawcy lub producenci zawsze starają się znaleźć pretekst do odmowy przyjęcia reklamacji. Pozdrawiam ADAM |
|
Data: 2012-03-11 19:07:48 | |
Autor: Michal Kawecki | |
No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc | |
Dnia Sun, 11 Mar 2012 18:36:10 +0100, ADAM napisał(a):
Dla mnie komputer jest narzędziem w pracy i nie interesuję się na co dzieńZauważyłem, że dyski twarde bardzo zdrożały (z powodu zmian kursowych???)Gdzieś Ty się uchował? ;-). To efekt zalania fabryk w Tajlandii w ub. Przy współczesnych dyskach Low Level Format oznacza jedynie wyzerowanie całej powierzchni dysku i przywrócenie prawidłowych sum kontrolnych. Często pozwala to na usunięcie "złych sektorów", o ile powstały one z powodów innych niż uszkodzenie nośnika. Uważaj - procedura ta usunie wszystkie dane z dysku. Natomiast Diagnostic, zarówno po wybraniu Short Self Test No cóż, pozostaje wysłać ten dysk na reklamację do producenta z informacją, że nie da się zakończyć diagnostyki. Nie wiem, jak postępuje Seagate z dyskami Samunga, ale dyski marki Seagate są przez nich bez problemu wymieniane na sprawne. Upewnij się tylko w ich wyszukiwarce numerów seryjnych, czy na pewno podlega on gwarancji. Na stronie Seagate znajdziesz dokładny opis procedury reklamacyjnej - postaraj się zaopatrzyć i w folię antystatyczną, i w pudełko na dysk, bo mogą reklamację odrzucić. -- M. /odpowiadając na priv zmień px na pl/ |
|
Data: 2012-03-12 07:37:35 | |
Autor: Irokez | |
No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc | |
Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości news:1q4dz9j3vdkza.dlgkwinto.prv...
No cóż, pozostaje wysłać ten dysk na reklamację do producenta z Dokładnie, Seagate uszkodzone i dostałem refurba Seagate. Natomiast laptopowy Samsung, jak jeszcze serwis był samsunga (koniec 2010 roku) dostałem nowy dysk. Oczywiście wyniki z ich programu w załączniku. -- Irokez |
|