Co z tym fantem zrobic? - zajecie nadplaty z PIT-a i czesci pensji za "dlug" sprzed 10 lat

Data: 2011-10-05 17:37:39
Autor: .B:artek.
Co z tym fantem zrobic? - zajecie nadplaty z PIT-a i czesci pensji za "dlug" sprzed 10 lat
W dniu 05-10-2011 17:16, lhm pisze:
Witam!
Sprawa jest jak w tytule... Dostalem jakis czas temu pensje
sporo nizsza niz zwykle. Nie przejalem sie specjalnie bo pomyslalem,
ze potracono mi zaliczke, ktora bralem.
W miedzyczasie przyszlo pismo z US o zaliczeniu nadplaty
z podatku za 2010 na poczet zajecia wierzytelnosci komornika XX
+ nic mi nie mowiacy numer sprawy...

W pracy dowiedzialem sie, ze to jednak nie bylo potracenie zaliczki
tylko sciagniecie przez komornika.
[...]
I teraz najciekawsze... klientem Plusa przestalem byc 11 lat temu.
Od listopada 2000 jestem w Erze i zadnych problemow z platnosciami nie
mialem.

Nie ma to znaczenia większego.

Z tego co wyczytalem w archiwum grupy to termin sciagniecia zostal
przekroczony absurdalnie... Jak sie zabrac do odzyskania pieniedzy?

Wierzytelność prawdopodobnie była przedawniona, ale przedawnione wierzytelności też można odzyskiwać i to skutecznie. Pod warunkiem, że dłużnik nie podniósł zarzutu przedawnienia.

Dowiedz się od komornika i ewentualnie poproś o przedstawienie tytuł egzekucyjny czyli wyrok przeciwko sobie. Jeżeli go nie pamiętasz, bo jak pamiętasz, że dostałeś coś z sądu, ale olałeś, to sam sobie jesteś winien. Jak nic nie dostałeś, to masz szansę na wykazanie nieważności postępowania, bo nie doręczono Ci pozwu. Oczywiście musiałbyś wykazać, że adres do doręczeń, gdzie pozew poszedł, np. był z sufitu albo że nie mieszkasz tam od X lat.

--
..B:artek.

Data: 2011-10-05 20:14:25
Autor: lhm
..B:artek. pisze:

[...]

To moglbym wykazac... fizycznie nie mieszkam pod tamtym adresem od 2001 roku, a od 2006 jestem juz zameldowany gdzie indziej.
Przez pare lat mieszkala tam jeszcze moja rodzina i korespondencja do mnie docierala bez problemu - w tej sprawie nic nie przyszlo poza dwoma
monitami z firmy z Koszalina (nie awizowane, w 2001 lub w 2002 roku).
Potem nie przychodzilo juz nic i o sprawie zapomnialem.

Data: 2011-10-05 20:21:48
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.10.2011 20:14, lhm pisze:

[...]

"Tam"? Pisz jaśniej! To "tam" to miejsce zameldowania czy dawne miejsce zamieszkania? I czy miejsce zameldowania jest u ciebie tożsame z miejscem zamieszkania?

Data: 2011-10-05 20:56:44
Autor: lhm
Andrzej Lawa pisze:

"Tam"? Pisz jaśniej! To "tam" to miejsce zameldowania czy dawne miejsce zamieszkania? I czy miejsce zameldowania jest u ciebie tożsame z miejscem zamieszkania?

Tak, oczywiscie chodzilo mi o dawne miejsce zamieszkania...
ale to juz nieistotne, odpuszczam sobie...
Nie chce mi sie w pojedynke walczyc z sadem.
Szkoda czasu, zdrowia... wole jechac na grzyby ;)

Pozdrawiam,
Darek

Co z tym fantem zrobic? - zajecie nadplaty z PIT-a i czesci pensji za "dlug" sprzed 10 lat