Co z tym postêpem...

Data: 2013-01-02 10:39:02
Autor: Wiesiaczek
Co z tym postêpem...

Jako obywatel sporego państwa w środku Europy spodziewać bym się powinien jakiegoś wzrostu poziomu życia, postępu cywilizacyjnego, większego zadowolenia z życia etc.
Tymczasem obserwuję, że wysiłki rządu nie są nastawione na jakikolwiek postęp a jedynie na maksymalne przedłużenie agonii w której się znaleźliśmy.
A więc zamiatanie pod dywan długów, szukanie kasy w najgłębszych zakamarkach portfeli emerytów i robotników a ponadto urabianie opinii publicznej, że jest dobrze.

Czy ktoś może mi powiedzieć, co takiego dobrego mamy w tym "demokratycznym" reżimie?

--
Wiesiaczek (dziÅ› z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2013-01-02 06:41:22
Autor: Stachu Chebel
Co z tym postêpem...
On 2 Sty, 11:39, Wiesiaczek <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:
Jako obywatel sporego pañstwa w ¶rodku Europy spodziewaæ bym siê powinien
jakiego¶ wzrostu poziomu ¿ycia, postêpu cywilizacyjnego, wiêkszego
zadowolenia z ¿ycia etc.
Tymczasem obserwujê, ¿e wysi³ki rz±du nie s± nastawione na jakikolwiek
postêp a jedynie na maksymalne przed³u¿enie agonii w której siê
znale¼li¶my.
A wiêc zamiatanie pod dywan d³ugów, szukanie kasy w najg³êbszych
zakamarkach portfeli emerytów i robotników a ponadto urabianie opinii
publicznej, ¿e jest dobrze.

Czy kto¶ mo¿e mi powiedzieæ, co takiego dobrego mamy w tym
"demokratycznym" re¿imie?

--
Wiesiaczek (dzi¶ z DC)

Sie g³upotami nie przejmuj. Róbta swoje !!

http://www.youtube.com/watch?v=k48cK6MM13E

Data: 2013-01-02 11:42:07
Autor: boukun
Co z tym postępem...
Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:kc12o6$73m$1node1.news.atman.pl...

[...]

Kurestwo i bandytyzm  w szeregach wÅ‚adzy...

boukun

Data: 2013-01-02 15:51:15
Autor: pluton_
Co z tym postêpem...
[...]

To panstwo najwyrazniej nie jest takim panstwem , jakiego potrzebujemy.
Okrada nas, a wlasciwie bezlitosnie lupi, oszukuje, utrudnia zycie jak tylko
mozna.

Trzeba od podstawowki uczyc dzieci, zeby codziennie zadawaly sobie
pytanie: 'jakiego panstwa potrzebuje ?" . Inaczej beda zyc w gownie.

Nullification

Data: 2013-01-02 16:45:43
Autor: Bogdan Idzikowski
Co z tym postêpem...

U¿ytkownik "pluton_" <pluton_onet@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:kc1hc9$4kg$1node2.news.atman.pl...
[...]

A tak - dzieci wyuczone - zamkn± oczy i bêd± sobie mówi³y: ¿yjê w raju!

rozbawiony do rozpuku

--
Donald Tusk - "wola³bym siê nie urodziæ, ni¿ na grobach zmar³ych budowaæ swoj± karierê polityczn±".

Data: 2013-01-02 19:58:17
Autor: pluton_
Co z tym postêpem...
> Trzeba od podstawowki uczyc dzieci, zeby codziennie zadawaly sobie
> pytanie: 'jakiego panstwa potrzebuje ?" . Inaczej beda zyc w gownie.

A tak - dzieci wyuczone - zamkn± oczy i bêd± sobie mówi³y: ¿yjê w raju!

No widzisz ? Ciebie znakomicie wytresowali.

Nullification

Data: 2013-01-04 21:56:26
Autor: mi¶ z okienka
Co z tym postêpem...

U¿ytkownik "pluton_" <pluton_onet@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:kc1vrf$j9a$1node2.news.atman.pl...

| No widzisz ? Ciebie znakomicie wytresowali.

on ma cipe na oczach, to po co go tresowaæ?

Data: 2013-01-02 18:46:59
Autor: Anatol
Co z tym postępem...

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title,CBOS-wiekszosc-Polakow-zadowolonych-z-zycia,wid,15218201,wiadomosc.html?ticaid=1fd03

[...]

Dłuższe życie.

Lepsze wyposażenie gospodarstw domowych.

Lepsze wykształcenie i dostęp do informacji.

Wolność podróżowania, wolność słowa, wolność w prowadzeniu działalności politycznej i gospodarczej, wolność konsumpcji i wyboru własnego stylu życia (co się wiąże z ponoszeniem odpowiedzialności za własny wybór).

Likwidacja postfeudalnego, prostego wyzysku ekonomicznego zwanego zasadniczą służbą wojskową.

Dostęp do osiągnięć zachodnich standardów cywilizacyjnych w zakresie środków czystości i higieny osobistej, usług telekomunikacyjnych, finansowych, handlowych, gastronomicznych, transportowych, turystycznych itd.

Jeden z najwyższych wzrostów gospodarczych i konsumpcji w Europie i najwyższy wśród byłych krajów bloku wschodniego.

Anatol

Data: 2013-01-02 18:58:39
Autor: u2
Co z tym postępem...
W dniu 2013-01-02 18:46, Anatol pisze:
Likwidacja postfeudalnego, prostego wyzysku ekonomicznego zwanego
zasadniczą służbą wojskową.

Sluzba wojskowa to prawdziwa szkola zycia. Dlatego pewnie pelomafia ja zlikwidowala. Pelomafia zreszta wszystko likwiduje co jest potrzebne i sluzace Polsce i Polakom.

Data: 2013-01-02 19:08:37
Autor: Anatol
Co z tym postępem...
W dniu 2013-01-02 18:58, u2 pisze:
[...]

Służba wojskowa pozostała - tyle że podobnie jak w straży pożarnej, policji, straży granicznej czy służbie zdrowia - wyłącznie dla ochotników.

Anatol

Data: 2013-01-02 19:53:31
Autor: u2
Co z tym postępem...
W dniu 2013-01-02 19:08, Anatol pisze:
Służba wojskowa pozostała - tyle że podobnie jak w straży pożarnej,
policji, straży granicznej czy służbie zdrowia - wyłącznie dla ochotników.

Moim zdaniem to wielki blad. Powinna byc obowiazkowa sluzba wojskowa.

Data: 2013-01-02 20:08:46
Autor: pluton_
Co z tym postêpem...
Moim zdaniem to wielki blad. Powinna byc obowiazkowa sluzba wojskowa.

Wpadnij do mnie, ja cie przeczolgam. Zrobie z ciebie gowno, zlamie
psychicznie
a potem odbuduje jako wzrowego obywatela.

Nullification

Data: 2013-01-02 20:11:40
Autor: u2
Co z tym post�pem...
W dniu 2013-01-02 20:08, pluton_ pisze:
Moim zdaniem to wielki blad. Powinna byc obowiazkowa sluzba wojskowa.

Wpadnij do mnie, ja cie przeczolgam. Zrobie z ciebie gowno, zlamie
psychicznie
a potem odbuduje jako wzrowego obywatela.

Cienki psychicznie jestes. Wymarzony material na donosiciela.

Data: 2013-01-02 19:59:12
Autor: pluton_
Co z tym postêpem...
Sluzba wojskowa to prawdziwa szkola zycia.

W wiezieniu cie lepiej wyszkola.

Nullification

Data: 2013-01-02 19:42:57
Autor: Wiesiaczek
Co z tym postêpem...
On Wed, 02 Jan 2013 19:59:12 +0100, pluton_ wrote:

Sluzba wojskowa to prawdziwa szkola zycia.

W wiezieniu cie lepiej wyszkola.

Tym bardziej, że mamy około dwa razy więcej osadzonych w więzieniach niż mają w Chinach (licząc na 100 tys. ludności).

Data: 2013-01-02 20:49:52
Autor: Bogdan Idzikowski
Co z tym postępem...

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:kc22k1$94h$2node1.news.atman.pl...
[...]

No i tylu wyroków śmierci nie wykonujemy. Ale do USA mamy jeszcze daleko!

ubawiony

Data: 2013-01-02 21:00:31
Autor: u2
Co z tym postêpem...
W dniu 2013-01-02 20:42, Wiesiaczek pisze:
[...]

Oczywiscie wiezienia mamy przepelnione. To pozostalosc po PRL. Ale nie ludz sie, ze w wiezieniu ciebie czegokolwiek naucza przydatnego do zycia.

Data: 2013-01-02 20:08:33
Autor: Wiesiaczek
Co z tym postêpem...
On Wed, 02 Jan 2013 21:00:31 +0100, u2 wrote:

[...]

Tu bym polimeryzował:)
To właśnie teraz mamy wylęgarnię kryminalistów.
Nie szukałem linków, ale sądzę, że teraz mamy znacznie dużo więcej osadzonych niż w PRL-u. Może ktoś ma jakieś statystyki, bo to ciekawe?

Data: 2013-01-02 21:11:18
Autor: u2
Co z tym postêpem...
W dniu 2013-01-02 21:08, Wiesiaczek pisze:
[...]

Wieziennictwo praktycznie nie zostalo zmodernizowane po PRL. Podobnie kodeks karny rodem z PRL, ktory pozwala wsadzic do pierdla za byle gwno, n.p. za jazde rowerem po piwie.

Data: 2013-01-03 06:00:22
Autor: Wiesiaczek
Co z tym postêpem...
On Wed, 02 Jan 2013 21:11:18 +0100, u2 wrote:

[...]

Nie żartuj, w PRL-u za jazdę rowerem po piwie nikt nie siedział.

Data: 2013-01-02 19:58:54
Autor: u2
Co z tym post�pem...
W dniu 2013-01-02 19:59, pluton_ pisze:
Sluzba wojskowa to prawdziwa szkola zycia.

W wiezieniu cie lepiej wyszkola.

E, nie widac tego po tobie.

Data: 2013-01-02 20:12:43
Autor: pluton_
Co z tym post?pem...

> W wiezieniu cie lepiej wyszkola.

E, nie widac tego po tobie.

Wpadnij, wyszkole cie dokladnie.

Nullification

Data: 2013-01-02 20:16:42
Autor: xan
Co z tym postêpem...
W dniu 02.01.2013 18:58, u2 pisze:
W dniu 2013-01-02 18:46, Anatol pisze:
Likwidacja postfeudalnego, prostego wyzysku ekonomicznego zwanego
zasadnicz± s³u¿b± wojskow±.

Sluzba wojskowa to prawdziwa szkola zycia.

W chlaniu wódki i dwóch strza³ów na 2 lata s³u¿by :D

Data: 2013-01-02 19:44:28
Autor: Wiesiaczek
Co z tym postêpem...
On Wed, 02 Jan 2013 20:16:42 +0100, xan wrote:

[...]

W chlaniu wódki i dwóch strzałów na 2 lata służby :D

Uważasz, ze na zmywaku za granicą lepiej się wyszkolisz?

Data: 2013-01-02 21:07:55
Autor: xan
Co z tym postêpem...
W dniu 02.01.2013 20:44, Wiesiaczek pisze:
[...]

Uwa¿asz, ze na zmywaku za granic± lepiej siê wyszkolisz?

Bynajmniej lepiej mi zap³ac±, jak ju¿.

Data: 2013-01-03 06:02:34
Autor: Wiesiaczek
Co z tym postêpem...
On Wed, 02 Jan 2013 21:07:55 +0100, xan wrote:

[...]

Bynajmniej lepiej mi zapłacą, jak już.

I będziesz miał "szkołę życia", czyli "jak lizać dupę pracodawcy" :D

Data: 2013-01-03 08:10:26
Autor: xan
Co z tym postêpem...
W dniu 03.01.2013 07:02, Wiesiaczek pisze:
[...]

I bêdziesz mia³ "szko³ê ¿ycia", czyli "jak lizaæ dupê pracodawcy" :D

Hmm, nie wiedzia³em ze dla ciebie praca zarobkowa jest czym¶ z czego mo¿na drwiæ.

Data: 2013-01-02 21:04:11
Autor: u2
Co z tym postêpem...
W dniu 2013-01-02 20:16, xan pisze:
[...]

Powielasz stereotypy.

Data: 2013-01-02 21:12:24
Autor: xan
Co z tym postêpem...
W dniu 02.01.2013 21:04, u2 pisze:
[...]

zapewne wg, twojej opinii omnibusie wszelkiej nauki, któremu powinni siê k³aniaæ wszelkiej ma¶ci naukowcy i nobli¶ci, s³u¿ba wojskowa w czasach po 1990 roku przebiega³a w sposób lepszy ni¿ u usemanów.

Data: 2013-01-02 21:16:01
Autor: u2
Co z tym postêpem...
W dniu 2013-01-02 21:12, xan pisze:
[...]

USA to wzorzec wyszkolenia wojskowego. Sa w tym naprawde dobrzy. Choc i my mamy swoje osiagniecia.

Data: 2013-01-02 21:33:11
Autor: xan
Co z tym postêpem...
W dniu 02.01.2013 21:16, u2 pisze:
[...]

"naprawde" - kto¶ komu¶ kiedy¶ poleca³ s³ownik :D

a to ze USA ma dobrych ¿o³nierzy to ja nie dyskutujê, wystarczy popatrzeæ na % bud¿etu jaki przekazuj± na to wszystko.

Data: 2013-01-02 21:41:44
Autor: Trybun
Co z tym postêpem...
W dniu 2013-01-02 21:33, xan pisze:

a to ze USA ma dobrych ¿o³nierzy to ja nie dyskutujê, wystarczy popatrzeæ na % bud¿etu jaki przekazuj± na to wszystko.

Jasne, tu akurat dyskutowaæ nie ma o czym... wys³ali elitê swoich wojsk i ledwo im siê uda³o zamordowaæ starca który na swoja obronê mia³ tylko bambusow± laskê. Wcze¶niej ta sama elita nawet zd±¿y³a spróbowaæ akcji odbicia zak³adników, sami siê pozabijali.. Tak, tak rzeczywisto¶æ to nie film o Rambo czy Waynie.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2013-01-02 23:40:38
Autor: u2
Co z tym postêpem...

http://pl.wiktionary.org/wiki/naprawdê

Data: 2013-01-04 22:11:06
Autor: mi¶ z okienka
Co z tym postêpem...

U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

| Sluzba wojskowa to prawdziwa szkola zycia.

A w Ludowym Wojsku by³?

Data: 2013-01-05 21:52:55
Autor: Wiesiaczek
Co z tym postêpem...
On Fri, 04 Jan 2013 22:11:06 +0100, mi¶ z okienka wrote:

U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:50e4754f$0$1297$65785112news.neostrada.pl... |W dniu 2013-01-02
18:46, Anatol pisze: | > Likwidacja postfeudalnego, prostego wyzysku
ekonomicznego zwanego | > zasadnicz± s³u¿b± wojskow±.

| Sluzba wojskowa to prawdziwa szkola zycia.

A w Ludowym Wojsku by³?

Ja byłem, potwierdzam.
W późniejszym życiu, głównie zawodowym doświadczenia wojskowe wiele mi dały.
Podstaw działania w grupie, kierowania zespołem, odporności psychicznej na stres, zasad współżycia społecznego w grupie w której jesteś 24/24 i 7/7 nie nauczysz się w cywilu.
A to tylko niektóre aspekty służby wojskowej. --

Data: 2013-01-05 23:08:33
Autor: AnDaL
Co z tym postêpem...
On Sat, 05 Jan 2013 21:52:55 +0000, Wiesiaczek wrote:

> [...]

Podstaw działania w grupie, kierowania zespołem, odporności psychicznej
na stres, zasad współżycia społecznego w grupie w której jesteś 24/24 i
7/7 nie nauczysz siÄ™ w cywilu.
A to tylko niektóre aspekty służby wojskowej.

a brom w kawie dostawales ?

Data: 2013-01-06 18:15:58
Autor: jr
Co z tym postepem...

U¿ytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:kca7bn$crj$6node1.news.atman.pl...

| > |
| > |

| Ja by³em, potwierdzam.
| W pó¼niejszym ¿yciu, g³ównie zawodowym do¶wiadczenia wojskowe wiele mi
| da³y.

A kotem by³?

Data: 2013-01-02 19:40:12
Autor: Wiesiaczek
Co z tym postêpem...
On Wed, 02 Jan 2013 18:46:59 +0100, Anatol wrote:

[...]

Jak to dłuższe?
Przecież w tym reżimie jesteśmy dopiero dwadzieścia parę lat!
To skąd wiadomo ile będzie żyło pokolenie w nim wychowane?

Lepsze wyposażenie gospodarstw domowych.

Na Białorusi też chyba mają telewizory?

Lepsze wykształcenie i dostęp do informacji.

No, tu to mocno przegiÄ…Å‚eÅ›!
Wykształcenie jest relatywnie gorsze a informacja manipulowane na zamówienie przez prywatne media.

Wolność podróżowania, wolność słowa, wolność w prowadzeniu działalności
politycznej i gospodarczej, wolność konsumpcji i wyboru własnego stylu
życia (co się wiąże z ponoszeniem odpowiedzialności za własny wybór).

Faktycznie, możesz sobie wybrać śmietnik w którym grzebiesz.

Likwidacja postfeudalnego, prostego wyzysku ekonomicznego zwanego
zasadniczą służbą wojskową.

Teraz za to masz postfeudalny wyzysk ekonomiczny w obcych firmach na terenie własnego kraju na dużo większą skalę.
Pomijam fakt, ze służba wojskowa miała znacznie więcej korzyści dla młodych ludzi.

[...]

I za to wszystko zapłaciliśmy 35-letnim dorobkiem dużego, samowystarczalnego państwa w Europie!
Mało tego, zaciągnęliśmy długi niemożliwe do spłacenia!
Nie za drogo zapłaciliśmy? --

Data: 2013-01-02 21:06:13
Autor: u2
Co z tym postępem...
W dniu 2013-01-02 20:40, Wiesiaczek pisze:
[...]

Tolek slusznie wskazuje, ze u nas jeden z wzszych wskaznikow konsumpcji. Zyski sa transferowane na zachod. 150 mld.

Data: 2013-01-02 21:25:06
Autor: Anatol
Co z tym postępem...
[...]

GUS wie, zapewne na podstawie udziału zgonów w różnych przedziałach wiekowych.
Oczekiwana długość życia dla mężczyzn :

1970 - 66,62
1980 - 66,01
1989 - 66,76
2000 - 69,74
2011 - 72,44

Lepsze wyposażenie gospodarstw domowych.

Na Białorusi też chyba mają telewizory?

Zależy jakie. Są jeszcze komputery, telefony, internet, AGD, meble, kafelki, systemy grzewcze i oświetleniowe, garaże podziemne itd.

Lepsze wykształcenie i dostęp do informacji.

No, tu to mocno przegiÄ…Å‚eÅ›!
Wykształcenie jest relatywnie gorsze a informacja manipulowane na
zamówienie przez prywatne media.

Przeciętny Kowalski ma lepszą wiedzę o tym co się dziej na świecie albo o kursach walutowych i wartości pieniądza w czasie niż eksperci rządowi w PRL. Limit liczby studentów wynosił w PRL ok. 300 tys. a reszta bez względu na możliwości i aspiracje, miała służyć jako bezmyślne mięso armatnie.

[...]

WiÄ™kszość ludzi wybiera wczasy za granicÄ…, nad morzem, w górach na Mazurach oraz zakupy wybranego przez siebie asortymentu towarów. Ta wiÄ™kszość nie chce powrotu racjonowania żywnoÅ›ci czy studiowania, dostÄ™pu do telefonu, cenzury,  20-lat czekania na wyprowadzenia siÄ™ od rodziców czy kilku lat czekania na odbiór samochodu paÅ„stwowej produkcji sfinansowany z oszczÄ™dnoÅ›ci wielopokoleniowej rodziny.

Likwidacja postfeudalnego, prostego wyzysku ekonomicznego zwanego
zasadniczą służbą wojskową.

Teraz za to masz postfeudalny wyzysk ekonomiczny w obcych firmach na
terenie własnego kraju na dużo większą skalę.

Nie ma przymusu z ograniczeniem praw obywatelskich i pod groźbą sankcji karnych za uchylanie się od tego przymusu albo za nie wykonywanie poleceń służbowych.

Pomijam fakt, ze służba wojskowa miała znacznie więcej korzyści dla
młodych ludzi.

Każdy kto tak uważa i ma odpowiednie predyspozycje może się zaciągnąć na zasadzie wolnego wyboru wolnego obywatela.

[...]

Każdy kraj w RWPG miał dorobek pomimo tego wzrost był tam niższy.

Mało tego, zaciągnęliśmy długi niemożliwe do spłacenia!
Nie za drogo zapłaciliśmy?

To są głównie zrolowane długi postPRL z uwzględnieniem kapitalizacji odsetek. W PRL były one nie tylko nie do spłacenia ale nawet nie do bieżącej obsługi odsetek pomimo ograniczeń w konsumpcji obywateli niespotykanej w innych krajach RWPG.

Anatol

Data: 2013-01-02 12:38:43
Autor: Marek
Co z tym postêpem...
On Jan 2, 9:25 pm, Anatol <c...@usuntowp.pl> wrote:

> Jak to d³u¿sze?
> Przecie¿ w tym re¿imie jeste¶my dopiero dwadzie¶cia parê lat!
> To sk±d wiadomo ile bêdzie ¿y³o pokolenie w nim wychowane?

GUS wie, zapewne na podstawie udzia³u zgonów w ró¿nych przedzia³ach
wiekowych.
Oczekiwana d³ugo¶æ ¿ycia dla mê¿czyzn :

1970 - 66,62
1980 - 66,01
1989 - 66,76
2000 - 69,74
2011 - 72,44

> Na Bia³orusi te¿ chyba maj± telewizory?

Zale¿y jakie. S± jeszcze komputery, telefony, internet, AGD, meble,
kafelki, systemy grzewcze i o¶wietleniowe, gara¿e podziemne itd.

> No, tu to mocno przegi±³e¶!
> Wykszta³cenie jest relatywnie gorsze a informacja manipulowane na
> zamówienie przez prywatne media.

Przeciêtny Kowalski ma lepsz± wiedzê o tym co siê dziej na ¶wiecie albo
o kursach walutowych i warto¶ci pieni±dza w czasie ni¿ eksperci rz±dowi
w PRL. Limit liczby studentów wynosi³ w PRL ok. 300 tys. a reszta bez
wzglêdu na mo¿liwo¶ci i aspiracje, mia³a s³u¿yæ jako bezmy¶lne miêso
armatnie.

> Faktycznie, mo¿esz sobie wybraæ ¶mietnik w którym grzebiesz.

Wiêkszo¶æ ludzi wybiera wczasy za granic±, nad morzem, w górach na
Mazurach oraz zakupy wybranego przez siebie asortymentu towarów. Ta
wiêkszo¶æ nie chce powrotu racjonowania ¿ywno¶ci czy studiowania,
dostêpu do telefonu, cenzury,  20-lat czekania na wyprowadzenia siê od
rodziców czy kilku lat czekania na odbiór samochodu pañstwowej produkcji
sfinansowany z oszczêdno¶ci wielopokoleniowej rodziny.

> Teraz za to masz postfeudalny wyzysk ekonomiczny w obcych firmach na
> terenie w³asnego kraju na du¿o wiêksz± skalê.

Nie ma przymusu z ograniczeniem praw obywatelskich i pod gro¼b± sankcji
karnych za uchylanie siê od tego przymusu albo za nie wykonywanie
poleceñ s³u¿bowych.

> Pomijam fakt, ze s³u¿ba wojskowa mia³a znacznie wiêcej korzy¶ci dla
> m³odych ludzi.

Ka¿dy kto tak uwa¿a i ma odpowiednie predyspozycje mo¿e siê zaci±gn±æ na
zasadzie wolnego wyboru wolnego obywatela.

> I za to wszystko zap³acili¶my 35-letnim dorobkiem du¿ego,
> samowystarczalnego pañstwa w Europie!

Ka¿dy kraj w RWPG mia³ dorobek pomimo tego wzrost by³ tam ni¿szy.

> Ma³o tego, zaci±gnêli¶my d³ugi niemo¿liwe do sp³acenia!
> Nie za drogo zap³acili¶my?

To s± g³ównie zrolowane d³ugi postPRL z uwzglêdnieniem kapitalizacji
odsetek. W PRL by³y one nie tylko nie do sp³acenia ale nawet nie do
bie¿±cej obs³ugi odsetek pomimo ograniczeñ w konsumpcji obywateli
niespotykanej w innych krajach RWPG.

Anatol

Heeheee... a inwigilacja elektroniczna( telefony), wszedzie
monitoring, zarobki, na poziomie 25% w porownaniu do Niemcow, 10%
ludzi ( urzednicy ?) zarabiajacych troche wiecej, 2 miliony emigrantow
- nic to Panu nie mowi, Panie Anatol ?

Data: 2013-01-02 22:22:53
Autor: Bogdan Idzikowski
Co z tym postêpem...

U¿ytkownik "Marek" <mwisniewski2008@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:be4fddbc-3d55-45e4-95a0-210652ef4aa7u13g2000vbc.googlegroups.com...
[...]

===========================

A jakie zarobki w PRL by³y w stosunku do Niemców?

Pamiêtam, choæ by³o to dawno, ¿e w po³owie lat 80-tych pracowa³em na czarno w RFN. Zarabia³em 10 marek na godz. Co¶ dwie marki trza by³o na dolara czyli 5 dolców na godzinê. W cztery tygodnie zarobi³em 760 dolców.
W PRL jeden dolar kosztowa³ minimum 100 z³. Czyli w miesi±c zarobi³em 76 tysiêcy z³otych.
I co ty na to piewco PRL?

ubawiony

--
Donald Tusk - "wola³bym siê nie urodziæ, ni¿ na grobach zmar³ych budowaæ swoj± karierê polityczn±".

Data: 2013-01-02 23:44:32
Autor: u2
Co z tym post�pem...
A jakie zarobki w PRL były w stosunku do Niemców?

A jakie wtedy byly mozliwosci wobec Niemcow ? Mozna bylo spokojnie zbudowac dom z pustakow, wielka plyta tez nie byla zla. Nadal zreszta przewazaja w polskiej architekturze.

Teraz sie zesrasz zanim pobudujesz dom dla mlodych.

Data: 2013-01-03 13:52:06
Autor: Przemys³aw M.
Co z tym post�pem...
Dnia Wed, 02 Jan 2013 23:44:32 +0100, u2 napisa³(a):

[...]

Co ty ch³opie pieprzysz? Niby dlaczego kto¶ ma budowac dom dla m³odych? A
oni co, rêce im do ty³ków przyros³y? Ja wybudowa³em w PL dom za w³asne
pieni±dze. Trzeba chcieæ pracowaæ, a nie pierdzieæ w sto³ek przez 8 godzin
na etacie za³atwionym przez tatusia.

--
"Jedn± z zalet demokracji jest to, ¿e nikt kto zosta³ wybrany
nie jest g³upszy ni¿ ci co go wybrali. Im g³upszy jest ten wybrany, tym g³upsi s± ci co go wybierali..."

Data: 2013-01-04 05:51:10
Autor: Marek
Co z tym postêpem...
W dniu ¶roda, 2 stycznia 2013 22:22:53 UTC+1 u¿ytkownik Bogdan Idzikowski napisa³:
[...]

Ja nie jestem piewca PRLu, tylko twierdze, ze niewiele sie zmienilo...

Data: 2013-01-06 09:59:28
Autor: Trybun
Co z tym postêpem...
W dniu 2013-01-04 14:51, Marek pisze:

Ja nie jestem piewca PRLu, tylko twierdze, ze niewiele sie zmienilo...

To tylko znaczy ¿e g*no wiesz. Zmieni³o siê bardzo wiele. M.in to ¿e Polak ju¿ nie jest wspó³w³a¶cicielem Polski.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2013-01-06 18:21:10
Autor: jr
Co z tym postêpem...

U¿ytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:kcbedr$it7$1node2.news.atman.pl...

| To tylko znaczy ¿e g*no wiesz. Zmieni³o siê bardzo wiele. M.in to ¿e
| Polak ju¿ nie jest wspó³w³a¶cicielem Polski.

Byæ mo¿e za komuny czu³e¶ siê wspó³w³ascicieliem Polski, ale za innych nie wypowiadaj siê komuchu.
W PRL nikt nie by³ w³a¶cicielem niczego. Spo³eczeñstwo dzieli³o siê na niewolników i ró¿nego szczebla nadzorców, którzy prócz lepszego statusu równie¿ niczego nie posiadali. W³asno¶æ samkcjonuje siê z mocy prawa. PRL by³ bezprawny.
jb

Co z tym postêpem...