Data: 2013-02-01 23:16:21 | |
Autor: Łukkasz | |
Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | |
W wielu artykułach medialnych zapowiadano, że najnowszy E po liftingu (już jest w konfiguratorze) otrzyma innowacje z nowej S-ki.
A ten MRC ma być dalszym ulepszeniem airmaticu tj. z przodu auta będzie 1-2 kamery która skanuje nierówności przed autem, i pozwala zawieszeniu się dostosowac wcześniej.. Jakoś tego szumnie zapowiadanego Magic Ride Control nie widzę w konfiguratorze klasy E :( |
|
Data: 2013-02-02 12:01:17 | |
Autor: _Michał | |
Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | |
On 2/1/2013 11:16 PM, Łukkasz wrote:
W wielu artykułach medialnych zapowiadano, że najnowszy E po liftingu AirMatic nie wyrobi tych prędkości, więc żadne tam elektroniczne bajery mu nie dadzą nic. Od jakiś 14 lat Merc ma "bardziej francuskie" zawieszenia obok airmatica - Active Body Control (tylko w dużych autach), i tam cała zabawa jest. więc zobacz czy w ogóle jest ABC w klasie E (nie widziałem) i czy do niej nowe sensory, w każdym razie dobre zawieszenia to nie airmatic jest tylko ABC. W uproszczeniu to tak jest (mówię o S w220 bo tylko takie minie interesowały ;) ): *S 280 - sprężyny (nie kupować, francuz lepszy) *S 320..S500 - sprężyny lub opcja airmatic (dalej nie kupować, francuz lepszy) *S 600,63,65AMG - Active Body Controll, tu airmatica nie ma co nie oznacza że gorzej, bo jest ABC - zrobione hydraulicznie jak w citroenach, dużo szybsze - tylko takie (lub BOSE) zawieszenie będzie w stanie reagować na obraz z kamer. |
|
Data: 2013-02-02 12:02:53 | |
Autor: _Michał | |
Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | |
On 2/2/2013 12:01 PM, _Michał wrote:
On 2/1/2013 11:16 PM, Łukkasz wrote: A i jeszcze wysokie CL (bazują na S) to mają z tego co pamiętam SL (bazujący na E, nie miał w żadnej opcji - może tylko AMG) |
|
Data: 2013-02-02 13:32:49 | |
Autor: Łukkasz | |
Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | |
*S 280 - sprężyny (nie kupować, francuz lepszy) - No ale po co bajki wypisują w gazetach że w E będzie MBC... - Widzę że się kolega zna b. dobrze-to może dla lepszego komfortu lepiej kupić C/E Coupe, w którym jest tzw. pakiet dynamiki jazdy, w którym jest pełni adaptacyjne zawieszenie sprężynowe (a nie quasi) tj. 7 pomiarów w czasie rzeczywistym, i na podstawie tego przez komputer steruje się każdym kołem z osobna ? Może to lepiej albo tak samo dobrze tłumi nierownosci niz Airmatic ? |
|
Data: 2013-02-02 13:48:00 | |
Autor: h.w.d.p. | |
Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | |
- Widzę że się kolega zna b. dobrze rotfl :) |
|
Data: 2013-02-02 15:06:07 | |
Autor: _Michał | |
Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | |
będzie w stanie reagować na obraz z kamer. hmm.. nie wiem musiał bym pogrzebać w necie, ale na 98% tego nie sparują z AirMatic tylko jak już coś to z ABC. - Widzę że się kolega zna b. dobrze Znam się na starszych w sposób dość specyficzny i to nie mercedesach (ale właśnie z tych zawieszeń korzystam - co się kończy częstymi wymianami opon, i gumowych elementów zawieszenia). mergmis z tej grupy ma chyba raczej nowego CL v12-tam powinno być ABC, a ja mam stare(e38) BMW v12 - więc się nie wypowiem aż tak i (jeszcze) trochę safranów :) (tam był Air od wysokości + Hydro od tłumienia). > -to może dla lepszego komfortu lepiej kupić C/E Coupe, w którym jest tzw. pakiet dynamiki jazdy, w którym jest> nierownosci niz Airmatic ? To właśnie może być ten ABC, po przetłumaczeniu na PL ;) Zazwyczaj się wydaje że złe to sprężyny itp... i że AirMatic lepszy... ale nie ABC jest na 100% lepsze po zakrętach itp..., w komforcie się nie wypowiem ale ABC na "czuja" powinno być też dramatycznie lepsze. Odnośnie klasy E i komfortu to W210 sprężynowe był daleko w tyle za starymi safrane (hydropneumatic i sprężyna) i nawet bmw7 e38 (z i bez EDC), nowszym (w211) jechałem chyba tylko raz i był podobny tylko go średnio pamiętam i nie wiem jaka wersja - ale to trzeba by pojeździć. ABC ma ten plus ze na zakrętach "dopompuje" amortyzatory i się auto nie przechyli - coś jak stary citroen xantia w pełnej wersji ;) a co do citroena, to wyprzedają (skończyli produkować) teraz ostatnie C6 -zawieszenie hydro;) z 250k pln spadły na 160k ;) (fakt że po 3 latach będą kosztowały 30k i wtedy go od Ciebie kupie ;) - chyba że "pójdę w mercedesy" i będę jeździł starym 6 letnim CL ) tu masz filmiki jak to działa: http://www.youtube.com/watch?v=Df2mM5jP1W0 kilunastoletni CL: http://www.youtube.com/watch?v=L918q-p8-Qg nowszy: http://www.youtube.com/watch?v=ZzyCy88kEyU tu jeszcze prototypy BOSE (podobny do ABC tylko elektryczny) vs "AirMatic" Lexusowy - 24 letni ;) - francuski film: http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw Jak widać jest >>przepaść<< pomiędzy tymi zawieszeniami a zwykłymi air :) tego nawet safrane nie potrafiło :) (od wysokości był air) - tylko (bardzo nieliczne) citroeny jeszcze. http://www.youtube.com/watch?v=JAZ5ljh5ULI tu masz AirMatic (wow - nawet dość szybki już jest teraz), ale to co on robi to jest dokładnie to samo co w reno 21 lat temu. czyli jak nieówno to w górę, jak równo i szybko to auto w dół i szybsze regulacje tłumienia - koniec logiki - jak porshe panamera. Przepaść pomiędzy nimi :) |
|
Data: 2013-02-03 23:32:39 | |
Autor: Łukkasz | |
Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | |
W dniu 2013-02-02 15:06, _Michał pisze:
Ja z kolei jechałem starszym S tj. W220 V6 benzyna 204KM. Podejrzewam że active body control nie miał tylko "zwykłe" pneumatyczne, ale od tego czasu w sposob jakim sunął po dziurach (gdybym tylko nim jeździł to nie wiedziałbym nawet że istnieją..) chcę -może nie aż S -ale merca :) |
|
Data: 2013-02-03 23:58:55 | |
Autor: _Michał | |
Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | |
On 2/3/2013 11:32 PM, Łukkasz wrote:
W dniu 2013-02-02 15:06, _Michał pisze: Tak V6 i 204km to ABC na 100% nie było, mogło też nie być aimatica ;) z tym że E już tak nie jeździ.... ale fakt znikające dziury są niezłe i potem szok jak wchodzisz do BMW7 że jednak lepiej je omijać - nie trzęsie :) W220 ma jeden spory plus - cenę ;) eksperymentalnie sobie można za kilkanaście k pln kupić jakieś v8 airmatrtic, lub koło 30k v12 z ABC :) W 204 konnym V6 prawdopodobnie tylko sprężyny były: http://allegro.pl/mercedes-w220-2003r-lift-tv-navi-bi-xenon-i2973612401.html z ABC są takie: http://allegro.pl/mercedes-s-600-amg-i2990576467.html http://allegro.pl/mercedes-benz-s-600-long-v12-lpg-zamiana-i2986640346.html |
|
Data: 2013-02-04 00:30:19 | |
Autor: _Michał | |
Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | |
Tak V6 i 204km to ABC na 100% nie było, mogło też nie być aimatica ;) http://www.caranddriver.com/news/mercedes-benz-news-magic-body-control-system-driven Rzuciłem okiem na to (pod starą nazwą) - tak, dokładnie bajer do ABC. Jeszcze co do Mercedesa, to jak S tak jeździło to nie znaczy że E 14 lat nowsze pojedzie lepiej. Prawdopodobnie/Byćmoże lepsze od E komfortem (zawieszenie/cisza) i tak będą: -7 letni Citroen C6 -12 letni Renault Vel Satis -14 letnie Mercedesy S (nawet najprostsze) -Lancia Thema 2011, choć tu niekoniecznie i wiele innych z hyundaiami włącznie :) tylko tu strzelam, bo nie wiem na ile lepsze to auto będzie (np. audi A6 poprawili, i już go "nie każdy 20 letni francuz" wyprzedza jak dawniej). |
|